Onko tämä henkilö köyhä ja hänen pitäisi saada toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai jos on rahat tilillä ja omaisuutta saa silti rahaa sossusta ei helvetti :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:.
Pitääkö mun lähteä huomenna jonoon jos saan vielä kaupan päälle vaikka rahoja, kun sossu maksaa aina. Tsiisus, kyllä mulla ystävät jotka ihan sossussa töissä ja ikinä en ole kuullut että ne maksaa jos sulla ON tilillä rahaa. Sitten kun ne loppuu niin he harkitsevat, eli silloin voit vast hakea toimentulotuki.

Vaikka Suomessa onkin ihmisiä ruokajonossa, silti ei täällä edelleen köyhiä ole! Kaikista itketään, kyllä mä tiedän mitä näissä jonoissa annetaan, ihan kunnon ruokaa, mistä me tavalliset duunarit tai yrittäjät maksamme itse, vielä tukeakin saa kaupan päälle, aika hyvää ja helppo elämä, sellainen ilmainen ja on sekin jokaisen omaa valintaa, käy ruokajonossa tai teet hikisenä 24/7 työt ja elät pikkasen paremmin jollain tavalla.

Satatonnia kuluu 5-10 vuodessa, vaikka kuinka pihisti eläisi. Suomessa vuokrat ja eläminen on niin kallista, että tuo summa hupenee hyvin nopeasti.

Semmosta. Huomaa hyvin, että monella ei ole mitään taitoa käsitellä rahaa.
Meinaatko, että se sata tonnia kannatta laittaa tilille ja sit ihmetellä kun rahat hupenee?

Mulla itsellä on osakkeissa/rahastoissa vajaa 20 000e tällä hetkellä. Viime kuussa tuotto oli noin 800e.

Paskat taas, ei Suomessa köyhiä ole, on vaan näitä jotka itkevät vain päivästä toiseen eivätkää halua tehdä minkälaisia muutoksia omassa elämässä. Sekä köyhä? Aina voi mennä töihin, opiskella itselle alan, ihan mitä vaan, vapaat kädet katso, eri asiaa jos on joku sairaus eikä jalkoja tai käsiä ole, jopa jotkut kädettömät ovat maalareita silti.

Anoppi saa takuueläkettä noin 700e/kk miinus verot. Siitä pitää maksaa asunto (asuu meillä, koska rahaa muuhun ei ole), lääkkeet (noin 150e/kk) ja kaikki.

Eikö hän ole köyhä? Mitä hän voi siis tehdä, että elämänlaatu kohenee?

Anoppi saa takuueläkettä noin 700e/kk miinus verot. Siitä pitää maksaa asunto (asuu meillä, koska rahaa muuhun ei ole), lääkkeet (noin 150e/kk) ja kaikki.

Miksei anoppisi hae asumistukea voidakseen asua omassa asunnossa? Tai sen puoleen toimeentulotukea noihin lääkkeisiin plus oman asunnon asumiskuluihin?

Juu mun ädillekin jää käteen vain 200,-, mutta hän voi hake juuri sen takia toimentulotukea, paitsi ei ole haettu koska mä autan.
Myös on ruoka jonoja ja muuta apua....eli edelleen paskat ei täällä ole niin köyhiä jos elää järkevällä tavalla. Jos on katto pään päällä ja lämmintä ruokaa mitäs muuta voi toivoa.

Pidä nyt jo pääsi kiinni ääliö!!! Ei Suomessa huvikseen ihmiset kulje leipäjonossa ruokaa hakemassa. Pistää vihaksi tuollaiset hemmetin ääliöt kuten sä! Mene köyhien pariin niin avautuu sunkin silmät. Sä elät rikasta elämää etkä tajua mitä on monen ihmisen todellisuus myös Suomessa.

Helvetti vieköön!

Suomessa ihmiset jonottavat viisikin tuntia saadekseen ilmaisia muoviympäreitä.
Jos mitä tahansa jaetaan ilmaiseksi, syntyy satojen metrien jonot.
Itse uskon, ettei suurin osa ruokajonossakaan olevista ole nini rahattomia, että siellä jonossa pitäisi olla.

Semmosta. Huomaa hyvin, että monella ei ole mitään taitoa käsitellä rahaa.
Meinaatko, että se sata tonnia kannatta laittaa tilille ja sit ihmetellä kun rahat hupenee?

Mulla itsellä on osakkeissa/rahastoissa vajaa 20 000e tällä hetkellä. Viime kuussa tuotto oli noin 800e.
Rahasto ei tuota 800,- eur voittoa jos sinulla on vain se 20.000 ;).
Sekä luuletko kaikki haluavat sijoittaa? No ei....Itsekin sijoitan ja rakastan sen tehdä kun se tuo aina ylimääräistä. Mutta kakkaa puhut että noin pieni summa tuo 800,- per kk, eri asiaa jos jotain myyt voitolla ja sulla on jatkuva myyntiä niin voi uskoa vielä että ko summasta kaikien laskujen jälkeen voit just ja just nostaa itselle sen 800,-

Juu mun ädillekin jää käteen vain 200,-, mutta hän voi hake juuri sen takia toimentulotukea, paitsi ei ole haettu koska mä autan.
Myös on ruoka jonoja ja muuta apua....eli edelleen paskat ei täällä ole niin köyhiä jos elää järkevällä tavalla. Jos on katto pään päällä ja lämmintä ruokaa mitäs muuta voi toivoa.

Hän ei kyllä olisi oikeutettu toimeentulotukeen, koska on ulkomaalainen, asuu perheensä luona ja he ovat velvollisia elättämään. TT-tukea maksetaan menojen mukaan ja eihän hänellä ole edes mitään asumismenoja.

Eiköhän nyt sentään privaattikoteihin pääse siivoamaan ilman koulutustakin. Samoin lastenhoitoapua voi antaa myös.

Mies on kokki, joten kaikenlaista pientä duunia luulisi löytyvän.

Heillehän riittäisi lisätulot jotain 400€ kuukaudessa.

Hyvin harvalla perheellä Suomessa on kyllä varaa maksaa mistään siivous- tai lastenhoitoavusta. Siis silloin, jos siitä maksetaan virallinen palkka ja kaikki lisät.

Jotkut pimeät 20 euroa illalta + ruokapalkka -sopimukset ovat eri asia, eikä niitäkään kyllä kovin monelle riitä, varsinkaan joka illaksi.

Jaa? Ihanko tosissaan pääomasi tuottaa puhdasta voittoa 48% vuodessa?

Ja varsinkaan mitään riskiä ei ole erityisesti noilla (kuvitteellisilla) tuottoprosenteilla. :D

Riskeistä en puhunut mitään. Treidaan rahoja eri osakkeille ja rahastoille.
Viime kuussa tuotto oli +4.9% esim rahastossa, jossa on kiinni vähän vajaa 20ke.

11kck9h.png

Hyvin harvalla perheellä Suomessa on kyllä varaa maksaa mistään siivous- tai lastenhoitoavusta. Siis silloin, jos siitä maksetaan virallinen palkka ja kaikki lisät.

Jotkut pimeät 20 euroa illalta + ruokapalkka -sopimukset ovat eri asia, eikä niitäkään kyllä kovin monelle riitä, varsinkaan joka illaksi.
lasten suhteen vaan harvaa luota, vaikka varaa on ja jos perheellä on hyvät työt niin ei se lastenhoito maksaa paljon mitään loppujen lopuksi.

Riskeistä en puhunut mitään. Treidaan rahoja eri osakkeille ja rahastoille.
Viime kuussa tuotto oli +4.9% esim rahastossa, jossa on kiinni vähän vajaa 20ke.

11kck9h.png
Aina sä et näissä voita :D. Huomasin kun suomalaiselle kerran käy niin sanotusti tuuri? Niin on heti tätä mieltä että nyt pitäisi tulla juuri kyseinen summa per kk. Asiaa kun ei ole näin. Sijoitan jo monta vuotta itsekin tiedän miten se toimii.

lasten suhteen vaan harvaa luota, vaikka varaa on ja jos perheellä on hyvät työt niin ei se lastenhoito maksaa paljon mitään loppujen lopuksi.

No eihän se lastenhoito päiväkodista tai koulun iltapäiväkerhosta ostettuna paljoa maksa, kun itse silloin maksaa vain pienen osan todellisista kustannuksista (veronmaksajien vastatessa lopusta). Mutta jos yksityisen lastenhoitajan palkkaa kotiinsa ainakaan useammin kuin muutamaksi illaksi per kuukausi, niin kyllä se alkaa maksaa aika sairaasti. Yleensä ulkopuolisen lastenhoitajan veloitus on jotain 30 euroa tunnilta jos sen palvelun hankkii vaikka joltain toiminimeltä tai ilmoitukseen vastaten.

No, turha selittää, ettei tuo aloituksen kokki saisi töitä. Hän asuu Helsingin keskustan lähellä, joka on täynnä ravintoloita ja kokeista on ollut huutava pula lähes 10v pk-seudulla.

Hän on käynyt jo sossun luukulla 16 vuotta. Miksi?

http://app.kauppalehti.fi/uutiset/r...kea-saada-ravintoloita-auki/g3E47pcU/tyoelama

No eihän se lastenhoito päiväkodista tai koulun iltapäiväkerhosta ostettuna paljoa maksa, kun itse silloin maksaa vain pienen osan todellisista kustannuksista (veronmaksajien vastatessa lopusta). Mutta jos yksityisen lastenhoitajan palkkaa kotiinsa ainakaan useammin kuin muutamaksi illaksi per kuukausi, niin kyllä se alkaa maksaa aika sairaasti. Yleensä ulkopuolisen lastenhoitajan veloitus on jotain 30 euroa tunnilta jos sen palvelun hankkii vaikka joltain toiminimeltä tai ilmoitukseen vastaten.
Niin mutta ne lapset jotka ovat päiväkodissa ne vanhemmat yleensä ovat perus duunareita jotka tekee työt 8-16.00 max...Yrittäjät sitten tekee 24/ 7 joskus ja jos hyvää rahaa tulee niin miksi ei voi maksaa vaikka se 30per tunti jos sanotaan niin että yrittäjälle tulee 200,- per tunti. Se on esimerkki vain.

Niin mutta ne lapset jotka ovat päiväkodissa ne vanhemmat yleensä ovat perus duunareita jotka tekee työt 8-16.00 max...Yrittäjät sitten tekee 24/ 7 joskus ja jos hyvää rahaa tulee niin miksi ei voi maksaa vaikka se 30per tunti jos sanotaan niin että yrittäjälle tulee 200,- per tunti. Se on esimerkki vain.

Sitä ei kyllä kovin montaa yrittäjää ole, joka saa 200 euroa per tunti. Sitä paitsi lapset voi laittaa vuoropäiväkotiin jos on töitä epätyypillisinä aikoina.

Yhteistyössä