Kuuru, minä ainakaan en pahoittanut mieltäni enkä toivottavasti pahoittanut myöskään sinun mieltäsi. Tällä palstalla riittää varmasti tukea kaikille meille erilaisissa elämäntilanteissa oleville lapsettomille. Halusin vain omalla kommentillani osoittaa tukea AdelmiinaJosefiinalle sekä myös selittää sitä, miksi vastauksia tai kommentteja ei kaikkiin viesteihin aina tule. Kun takana on 6 IVF-hoitoa, lukemattomia alkionsiirtoja, lukuisia negatiivisia testejä, lukuisia positiivisia testejä, biokemiallisia raskauksia, varhaisultria, keskenmenoja ja lääkkeellisiä tyhjennyksiä eikä yhtään lasta, sitä ei vain yksinkertaisesti kykene ymmärtämään ekassa hoidossa olevien karvaita pettymyksiä.
Itse iloitsen ihan aidosti kaikkien tälle palstalle joutuneiden onnistumisista (vaikka ihan joskus tosi harvoin heikkona hetkenä saatan ajatella, että kumpa olisi tällä kertaa ollut mun vuoro…), myös sinun, ja haluankin toivottaa sinulle paljon onnea ja hyvää matkaa toiselle puolelle
Vilijonkka siis vitsit ihan mahtavaa! Nyt kannattanee ne testit unohtaa toistaiseksi (jos kykenet!), ettei tule vain turhaan aiheutettua itselle ylipääsemätöntä stressiä. Paljon onnea ja tervemenoa sinne toiselle puolelle
.
Täällä nyt PP1, ja joo ei ole vielä mitään oireita
. Pistin äsken Gonapeptylin ja illalla meinasin ottaa lasillisen kiinnittymisviiniä. Saatiin tänään klinikalta tieto, että niistä neljästä alkiosta, joita he eilen jäivät vielä seuraamaan, oli tänään saatu pakkaseen vielä kolme hyvää blastoa. Eli meillä on tämän yhden siirretyn lisäksi pakkasessa vielä viisi blastoa! Olen tietysti ikionnellinen ja suoraan sanottuna aika pöllämystynyt. Kuvittelin, että tuollaisia alkiomääriä eivät saa edes ns. normaalihedelmälliset, saati sitten tällaiset low amh tapaukset, mutta ihmeitäkin voi näköjään tapahtua.
Aikaisemmissa hoidoissahan meiltä on saatu alkoita seuraavasti: 2 kpl (1. IVF), 1 kpl (2. IVF), 4 kpl (3. IVF), 0 kpl (4. IVF) ja 1 kpl (5. IVF). Kaikki noista ei ole selvinnyt siirtoon asti ja muistaakseni kolme on ollut siirrettäessä blastoja. Eli siis heikot tulokset tähän asti.
Jäin oikein itsekin miettimään, mitä tässä hoidossa tehtiin toisin kuin aikaisemmissa. Ajattelin kirjoittaa ne tähän ylös, jos vaikka jotakuta kiinnostaa.
- koko stimulaatio tehtiin Pergoveriksella (aikaisemmissa on ollut Menopuria ja Elonva-Pergoveris-yhdistelmää, hoidossa 3 oli myös pelkkä Pergoveris)
- söin DHEA:a (kuten myös kahdessa edellisessä hoidossa)
- söin myo-inositolia (kuten myös yhdessä edellisessä hoidossa)
- söin ubikinonia isolla annostuksella
- noudatin vähähiilihydraattista ruokavaliota
- en syönyt e-pillereitä ennen hoidon alkua, vaan hoito aloitettiin luonnon kiertoon (endon takia olen yleensä syönyt pillereitä putkeen ja hoito on aloitettu siihen päälle)
- kävin akupunktiossa
Ja mulla taustalla siis vaikeahoitoinen endometrioosi (vuonna 2013 iso leikkaus, jossa koko vatsaontelo oli täynnä kiinnikkeitä) ja matala amh (eka mittaus <0,2 ja toka 1,2). Ensimmäisellä suunnittelukäynnillä Naistenklinikalla vuonna 2013 meille ei annettu mitään toivoa vaan kehotettiin hankkimaan koira.
Toivon totta totisesti, että olivat väärässä, ja että jostain näistä kuudesta kauniista alkiosta tulee nyt lapsi syliin asti.
(Sorry, en osaa kirjoittaa lyhyesti
)