Toivottavasti sitten ei ole mulla sama lääkäri. Jos on sama mikä viime raskaudessa niin eipä siitä paljoa irti saa... Aika alavireinen tyyppiJuu kannattaa siihen varmaan varautua vaikka kaikkialla ei kuulemma sitä tehdä Toivottavasti et käy samassa neuvolassa kuin me, oli meinaan sen verran epämiellyttävä lääkäri...
Äitiysvaatteita oon pitäny nyt ehkä reilu parisen viikkoa. Sitä ennen jo mahan kohdalta puristamattomia vaatteita, tosi herkkä maha ollu alusta alkaen. Ja mahaa on ja se näkyy ja on näkyny varmaan jo rv8 lähtien.Voimia kovasti Tytille <3 ei oikein löydy muita sanoja tähän. Kurjalta tuntuu sun puolesta. <3
Missäs vaiheessa täällä porukka on alkanut käyttään äitiysvaatteita? Missä vaiheessa teidän mahat on alkanut kasvaan? Mä en tiedä onko tää vaan turvotusta edelleen mut tuntuu jo melko pallolta tää maha. Luulin et tää alkais näkyä vasta joskus rv 20 tai sinnepäin mutta taitaa kyllä putkahtaa aikasemmin, kun nytkin jo tuntuu et jotkut vaatteet paljastaa.. vähän ehkä ahdistaakin kun vasta rv 13+5 ja tuntuu/vaikuttaa siltä kun olis jo pidemmälläkin.
Muistuu niin elävästi mieleen oma ensimmäinen keskenmeno. Vaikka tunne oli musertava, niin jotenkin oli helpottunut. Olin vuotanut reilun viikon ja välillä oli päivä-pari, ettei vuotoa tullut. Se epävarmuus oli kaikkein kauheinta.Kiitos kaikille myötäelämisestä
Neuvolassa ultrasivat ensin mahan päältä ja kun ei siitä saanut kunnolla näkyviin niin arvasin heti että nyt tulee huonoja uutisia. Alakautta ultrattuna löytyi pieni sikiö joka vastasi viikkoja 8+1 eli on kuollut melko heti sen alku-ultran jälkeen. Sykettä ei löytynyt eikä liikettä näkynyt.
Huominen nt-ultra vaihtuikin sitten toisenlaiseen polikäyntiin.
Tieto vauvan kuolemasta musersi minut täysin, tuntui että lamauttaa minut kokonaan.
Nyt pari tuntia jälkeenpäin ja isoakin isommat itkut itkettynä olo on ihmeen hyvä. Olo on tottakai surullinen ja vauvaa valtava ikävä, mutta kaitpa tällä on joku tarkotus.
Haluan sydämestäni toivottaa teille muille toukokuisille ihanaa raskausaikaa ja nauttikaa joka hetkestä
Tytti ja pikkunen enkeli
Mulla ei taas oo ollu koko aikana mitään vuotoja, eikä tosiaan sen kummemmin kipujakaan. Tänään on ollut tosiaan näin että ei oo voinut suorassa kävellä. En tiiä mistä johtuu. Eilen tuntu kyllä kova möyrintä tuolla vatsasta, eli uskoisin että siellä kuitenkin eloa on. No aamulla sen sitten näkee....Maya123 mä just parhaillaan saikulla mahakipujen kaa... tuntuu siis rasituksessa eniten, välil kyl tuntuu ihan paikoillaan maatessa.. alko vähä jo ahdistaa onko kaikki hyvin, kun kaiken lisäks taas sitä rusehtavaa valkovuotoa tullu jo useempana päivänä.. to neuvola, et sinne pitäs ootella et tietöä onko kaikki ok! Nyt tuntuu tosi pitkälle ajalle! Mä otin viikko sitte influenssa rokotteen ja sen jälkeen alko kipuilua tuntumaan! Toivottavasti ei olis mitenkää siitä johtuvaa! Just alko panikointi et jos vaik km tullu.. mut siis järjellä aatellen, voi suuremmalla todennäköisyydellä olla kasvukipuja! Mut oikeesti nyt jännittää to neuvola ja paljon!
Leenulainen 13+5
Heh, meiltä olisi Joensuuhun matkaa 160 km ja Kajaaniin puolet vähemmän eli ehkä Kajaaniin ajattaa, riippuu tietty miten odotus sujuu enkä tiedä millaiset valmiudet kajaanissa on esim erityistilanteita varten. Mites muut, minkälainen matka on synnyttämään?Saapiko @forester kysyä että minkä verran teillä on matkaa sairaalaan? kun näkyy meillä ehkä olevan sama synnytyssairaala. Meillä on Joensuu ja Mikkeli lähimmät, mutta vähän tästä Joensuuhun vähempi niin taidetaan sinne mennä.