The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Pitäsköhän ruveta kaivelee jotain talvi popoa kaapista,eilen vielä käpsyttelin kesäpopoilla ja pikkusen oli liukasta paikka paikoin.
Kyllä kai se pitäis, alkaa olla jo t-paitakelit ohi.:D


Mun pitäis hommata talvitakki. Se onkin vaikea ostos.
Oon kierrellu Itikset summuut, enkä ole sellaista löytänyt mikä olis täydellinen.:oops::D Veromodassa oli paras vaihtoehto tähän mennessä. Jos en muuta löydä niin ostan sitten sen.
Vähän tämän tyylinen, mutta musta, eikä ollut kultaisia vetskareita.


Kiirettä saa pitää noiden takkiostosten kanssa jos niitä kaupasta mielii hakea, ne tietyt talvitakit loppuu todella nopeasti!
Netistäkin olen uskaltanut joskus ostaa, ja tähän mennessä vain yksi takki on lähtenyt palautukseen, hyvä tsägä käyny kyllä.

Haluaisin sellaisen suht istuvan villakangastakin, ne ei vissiin ole nyt yhtään muodissa kun niitä ei tahdo löytää mistään. Ebaysta ei viitsi tilata kun kestää kauan ja se laatu ei todella tule ilmi noissa ilmoituksissa.

Nii, ja hyvää huomenta vain kaikille.:love:

 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
VILLAkankaasta on helppo ommella itsekin talvitakki - 3 olen tehnyt ja kaikki onnistui, vaikka ei mitään koulutusta ole alalle - ronkelit oli tosin mallitkin:)

MUTTA musta väri on hankalin ommeltava, kun se vie kaiken valon...

Villakangastakki ei lämmitä, jos se ei ole v i l l a a .
Katsos:
https://www.zalando.fi/topshop-villakangastakki-navy-tp721k01v-k11.html
"päällikankaan materiaali:
59% polyesteri, 26% polyakryyli, 5% viskoosi, 4% puuvilla, 4% villa, 2% polyamidi"

Niin, että tarkkana saat olla, ettet osta vahingossa saunatakkia:LOL::mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Tietääks joku saako jostain kaupasta niitä sellasii pusseja joihin voi pakata jotain ja sit imurilla imasta se sellaseks littanaks? Mä tarvittisin epätoivoisesti sellasii.
Siivousvälineet - Tyhjiösäilytys | Aino
Aino-tyhjiöpussit ovat hyvä apu kodin säilytykseen ja pitempiaikaiseen varastointiin. Tyhjiöpussien avulla säästät tilaa enimmillään jopa 75%. Tuote perustuu tyhjiöideaan, jossa ylimääräinen ilma imetään pois pussista pölynimurilla. Näin tekstiilit tiivistyvät ja säästävät tilaa. Pussit suojaavat tuotteet myös kosteudelta, homeelta, hajuhaitoilta ja hyönteisiltä. Tyhjiöpussit kestävät myös pakkasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
VILLAkankaasta on helppo ommella itsekin talvitakki - 3 olen tehnyt ja kaikki onnistui, vaikka ei mitään koulutusta ole alalle - ronkelit oli tosin mallitkin:)

MUTTA musta väri on hankalin ommeltava, kun se vie kaiken valon...

Villakangastakki ei lämmitä, jos se ei ole v i l l a a .
Katsos:
https://www.zalando.fi/topshop-villakangastakki-navy-tp721k01v-k11.html
"päällikankaan materiaali:
59% polyesteri, 26% polyakryyli, 5% viskoosi, 4% puuvilla, 4% villa, 2% polyamidi"

Niin, että tarkkana saat olla, ettet osta vahingossa saunatakkia:LOL::mad:
Kiitos, näitä olen nyt katsellut, mutta aina niissä on jotakin vikaa mun mielestä.:oops:
Ei sen villakangastakin tarviis ollakaan niin lämmin. Ostan parkatakin kylmille keleille.

Tämän takin malli. Tollasen ku vetää päälle ni on ihan ku ladonovi! Mikä tää tällainen muoti nykyään oikein on, TÄ.:coffee:

Pitäis olla ajaton=musta, vähintään hieman istuva (ei vyöllä kiristettävä vyötärön kohta, eikä kaksrivinapitusta) kaupasta, en jaksa ommella.
Kyllä se jostakin vielä löytyy.:coffee:
 
Täällä tuli kanssa sellanen ihana töpinä kun kävelin aamu unisena silmät täynnä unhiekkaa ja näin valkoisen maailman ikkunasta:ninja:

Tuu tänne niin saadaan yhteinen hepuli lumen kunniaksi
:love:
Kyllä on ehanata kun on lunta!:love:
Ihan sellainen jouluinen tunnelma jo.:barefoot:
Kohta saa jo alkaa soittelemaan joululauluja.
Vain valkeaata jouluuuuuaaaa, mielessäin ootan minä ain.*pompsahtaa intopyrähyksellä ylös ja kipristelee joulu-into-kohtauksen kourissa*:oops::giggle::barefoot::X3:
 
vierailija
Tiedän - 1970-luvulla sellainen takki oli kaikilla - joten saat parhaiten, kun menet mummon luo kylään ja tarjoat siivousapua, saatat saada palkaksi sellaisen:)
Ompelemalla saat varmuudellla sopivan ja kaikki oikeille paikoilleen.

Kankaat ei näköjään maksa enää paljon - ja lisäksi thinsulatea tarvit väliin vähän vähemmän, välitakiksi ja vuorikankaaksi sellainen, mikä ei ritise pakkasella - myyjät tietää paremmin sen laadun.
Nappikauppaan kun menet, ihastut varmasti johonkin - on niissä niin ihania olemassa, et tulee runsaudenpula. Napinläven ompelu saattaa olla suuremoi haaste, mut sen voi hyvin tehdä villakankaaseen käsinkin, kunhan laittaa kovikekangasta sille aluelle, minne reiätkin tulee, etukaitaleisiin. Hakasiakin on kauniita eikä ne tarvi edes napinläpiä - isot nepparit taas on kaikkein kätevimmät(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tiedän - 1970-luvulla sellainen takki oli kaikilla - joten saat parhaiten, kun menet mummon luo kylään ja tarjoat siivousapua, saatat saada palkaksi sellaisen:)
Ompelemalla saat varmuudellla sopivan ja kaikki oikeille paikoilleen.

Kankaat ei näköjään maksa enää paljon - ja lisäksi thinsulatea tarvit väliin vähän vähemmän, välitakiksi ja vuorikankaaksi sellainen, mikä ei ritise pakkasella - myyjät tietää paremmin sen laadun.
Nappikauppaan kun menet, ihastut varmasti johonkin - on niissä niin ihania olemassa, et tulee runsaudenpula. Napinläven ompelu saattaa olla suuremoi haaste, mut sen voi hyvin tehdä villakankaaseen käsinkin, kunhan laittaa kovikekangasta sille aluelle, minne reiätkin tulee, etukaitaleisiin. Hakasiakin on kauniita eikä ne tarvi edes napinläpiä - isot nepparit taas on kaikkein kätevimmät(y)
Voi hiivatti! Pitikö sun alkaa nyt noista napeistakin!:D:love:
Tottakai kannattaisi tehdä takki itse. Silloin saisi juuri sitä mitä haluaa.
On vaan sellainen tilanne nyt tällä hetkellä, että en yksinkertaisesti jaksa tehdä sitä itse.

Mutta takin löydettyäni ehkä menen nappikauppaan ja vaihdan edes ne. Harvoin napit ovat juuri mieleisiä.
Kiitos paljon vinkeistä.:)(y)

Täällä soi:
 
vierailija
No tietenki mulla on kokemusta niistä harjoituskappaleista:)
En muuten tarkoita neppareilla niitä mitä lasten vatteissa käytetään, vaan niitä mitkä ommellaan piiloon, neulalla neljästä pisteestä - ruokakaupastakin saa ostaa.
Kangastukussa puhutaan villasekoitekankaista, kun on kyseessä sekoite, eikä villa. Ne missä on villan lisäksi muuta, nyppääntyy helposti... ei siis senkään vuoksi niitä kannata ostaa! Pehmoisesta villasta kannattaa maksaa enemmän, kuten villalangassakin kampalanka ei kutita samoin kuin karstalanka - jne.
Ompelijat muuten sanoo tarvikemäärän ja tekasee sen SOPIVAN takin aika nopeesti, mut maksaahan se, jos hyvän haluaa - aattelin viedä entisen talvitakin hajonneen vuorin takia yhdelle. Tykkään siitä niin paljon, että en halua ostaa uutta:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
villakangastakki jossa ei ole ku kipene villaa :ROFLMAO:

mulla on m65 sarkatakki jossa on jo hippasen enemmän
Oliko muuten sarka vai verka - mikä niiden ero mahtaa olla?
Nyt en ehdi itse etsimään, kun täytyy peitellä kuusenhavuilla kasvihuoneen rypäleet, vaikka en viime vuonna tehnyt niille yhtään mitään. Suurempi vaara on sit keväällä, et alkavat kasvaa liian aikaisin siellä... Siis kuusenhavut täytyy peittää valkoisella harsolla, kunhan ne ei vaan estä ilman kiertoa ...homehtuvat helposti. Kuusi odottaa tuolla silppuamista - saanpa liikuntaa samalla sopivasti. Pimeä tulee aikaisin...!
http://viininkasvattajat.fi/viinikoynnos
---Zilgat ovat maassa, muut kellarissa. Rondo teki rypäleitäkin eka kesänä:)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä