Mutta hei, nyt on jo aikas kylmiä öitä ollut. Kohta tulee se eka aamu, kun lähtiessä lämpö on miinuksella. Eli kovasti odotellaan ekan jääriitteisen lätäkön rikkomis -aamua
Onko asiat sit muuttuneet?Höpöhöpö, lätäköissä pomppiminen ole mitenkään sukupuolijakautunutta.
..no ei ole joinakin aamuina kovinkaan kaukana toi mielikuva...menee ihan faktanakkinaMielikuva...pinkaiset liikenteeseen aamutakissa, kun et touhutessasi huomaa väärää vaatetusta
Yritän muistaa oman lapsen kohdalla rajoittaa turhia kieltoja. Mikäs sen mukavampaa muksuna olikaan kuin pludailla ojissa. Kerran tuli sanomista, kun olin kaulaa myöten märkänä syksyllä. Olin pudonnut jokeen. Oman muksun toin aina tarhasta kuriksissa kotiin puhtaana. Tapana oli antaa kahlata kaikki lätäköt matkan varrella. Tultiin sitten kumpparit ja lahkeet puhtaina kotiin ja hiekat jäi matkalle
...parhaani mä kyllä lettipäänä yritin ja hoitotätien ja äitini mielestä ihan liikaakin roiskia niissä lätäköissä...
..mutta...jotain ihanaa vaan siinä lätäkköpomppimisessa on kun se ei lähde musta millään, vaikka pitäs jo kovin aikuisenakin olla
Vissiin vanhemmat kieltäneet sotkemasta kamppeita.Onko asiat sit muuttuneet?
Kyllä ne oli mun lapsuudessa me pojat jotka rakennettiin lauttoja ja pyydystettiin vesiliskoja ja nimenomaan me pojat tultiin suolivöitä märkänä kotiin.
Tytöillä kastui korkeintaan saappaat ulkopuolelta.
On ollut jo. Niitä himppusesti miinusmerkeillä olleita aamuja. Ja reinon ikkunoita skrabattu...ja huuruhengitystä ihasteltuMutta hei, nyt on jo aikas kylmiä öitä ollut. Kohta tulee se eka aamu, kun lähtiessä lämpö on miinuksella. Eli kovasti odotellaan ekan jääriitteisen lätäkön rikkomis -aamua
Öööhh..tota tota...hyvistä varusteista huolimatta yleensä ihan koko vaatekertaa myöten...Onko asiat sit muuttuneet?
Kyllä ne oli mun lapsuudessa me pojat jotka rakennettiin lauttoja ja pyydystettiin vesiliskoja ja nimenomaan me pojat tultiin suolivöitä märkänä kotiin.
Tytöillä kastui korkeintaan saappaat ulkopuolelta.
Jees Pitääkin muistaa sammuttaa lyhty partsilta. Nyt sitä voi pitää päällä pimeään aikaan eli aamuisin ja iltaisin.On ollut jo. Niitä himppusesti miinusmerkeillä olleita aamuja. Ja reinon ikkunoita skrabattu...ja huuruhengitystä ihasteltu
Mutta kohta vois ollakin mustaa jäätä tienpinnoissa eli sitä malttia liikenteeseen ja aikaa.
Muutoin on vaan kivaa kun talvi hippelehtii esiin <3...
Täällä on aikaisin aamulla ihan hurjan mörköpimeetä...mutta valoistuu jotenkin salakavalan nopeastikin. Tulee oikeesti semmonen...heii, joku löyti katkaisijan ja laitto valot päälle!- ilahtuminenJees Pitääkin muistaa sammuttaa lyhty partsilta. Nyt sitä voi pitää päällä pimeään aikaan eli aamuisin ja iltaisin.
Mä käyn nykyään pimeellä jo avaamassa olohuoneen ja keittiön verhot ja laitan lyhdyn partsilla päälle. Huom, turvallinen ledikynttilä. Ja kohta vois laittaa pimeänkarkotusvalot muutenkin esille.Täällä on aikaisin aamulla ihan hurjan mörköpimeetä...mutta valoistuu jotenkin salakavalan nopeastikin. Tulee oikeesti semmonen...heii, joku löyti katkaisijan ja laitto valot päälle!- ilahtuminen
Meillä kans ovat saaneet loiskia menemään huolella ...ja niitä kurarapaisia hymynaamoja on myös hartaasti halailtu jos halipulakin on yllättänyt...eikä mitään sotkeentumisia väistelty itsensä osalta.Yritän muistaa oman lapsen kohdalla rajoittaa turhia kieltoja. Mikäs sen mukavampaa muksuna olikaan kuin pludailla ojissa. Kerran tuli sanomista, kun olin kaulaa myöten märkänä syksyllä. Olin pudonnut jokeen. Oman muksun toin aina tarhasta kuriksissa kotiin puhtaana. Tapana oli antaa kahlata kaikki lätäköt matkan varrella. Tultiin sitten kumpparit ja lahkeet puhtaina kotiin ja hiekat jäi matkalle
Joo. Voiskin tsekata noi tunnelmavalot jossain kohtaa että toimivatko partsilla vielä. Eilen kun hain biletirpanaa niin jo kaipasin pihamaalle pientä valotuiketta...Mä käyn nykyään pimeellä jo avaamassa olohuoneen ja keittiön verhot ja laitan lyhdyn partsilla päälle. Huom, turvallinen ledikynttilä. Ja kohta vois laittaa pimeänkarkotusvalot muutenkin esille.
mitäs ite olit niin Paddingtonin näköisenä...siitähän se sitten lähti että...Jo on pervåå meininkii, kun märkinä ollaan jo heti alkupäivästä
Sulla on vaan stereotypiat pinttyneet ajukoppaan.Tän ketjun sukupuolijakauma saa ihan uusia ulottuvuuksia.
Ei täst o montaa päivää kun jouduin kysymään, että onko Pitsi varmasti nainen?
Kohta vissiin joutuu samaa kysymään Toffolta ja Routamisulta?
Niinpä niinmitäs ite olit niin Paddingtonin näköisenä...siitähän se sitten lähti että...
En kyllä ymmärrä miksi kun kerran pesukoneet on keksitty?Vissiin vanhemmat kieltäneet sotkemasta kamppeita.
Jos nyt ajatellaan lapsuutta, niin ymmärrän kyllä äitini pointin näin aikuisena. Äiti siis pesi vielä 70-l vaatteet pulsaattorikoneella. Ei ollut niin näppärää toi pyykinpesu aikoinaan kuin on tänä päivänä.En kyllä ymmärrä miksi kun kerran pesukoneet on keksitty?
Ei jouvuTän ketjun sukupuolijakauma saa ihan uusia ulottuvuuksia.
Mukavaa päivää !Mutta nyt heipat
Tos muuten kandee harkita ihan kiinteään sähköön asennettua hämäräkytkimellä varustettua ulkovaloa.Mä käyn nykyään pimeellä jo avaamassa olohuoneen ja keittiön verhot ja laitan lyhdyn partsilla päälle. Huom, turvallinen ledikynttilä. Ja kohta vois laittaa pimeänkarkotusvalot muutenkin esille.
Siis kuka muka ei rakasta lätäköissä hyppimistä ja kahlaamista, iästä ja sukupuolesta riippumatta?Tän ketjun sukupuolijakauma saa ihan uusia ulottuvuuksia.