Mistä hiilitabletit tai saako ne edes Suomesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Vatsatauti alkoi yöllä tämä on kamala!!!:devil: Onneksi mulla on Virosta kunnon lääkkeet aina kotona ja hiilitabletit auttoivat super hyvin ja näitä vatsataudissa kun tarvitse ottaa koko päivä joka neljäs tunti ettei pahaa oloa olisi ja mulla ei näitä enää ole. Niin onko teillä yhtään tietoa saako ne jostain täältä apteekista tai luontaisapteekista?

sinä kun et Suomessa mitään hyvää näe, niin on parasta hakea hiilitabletit Virosta tai vaikka Pariisista. Sieltä saat parempia ja tehokkaampia ja ihmisetkin on ihanampia.

sinä kun et Suomessa mitään hyvää näe, niin on parasta hakea hiilitabletit Virosta tai vaikka Pariisista. Sieltä saat parempia ja tehokkaampia ja ihmisetkin on ihanampia.
Itseasiassa totta puhut, paikka mainitsematta minulla on tuttuja Ranskassa lääke-alalla ja yks oli isossa laboratoriossa töissä, niin täällä lääketiede vielä lastenkengissä monissakin asioissa.

Virossa on hyvä se että vatsatautiin tai flunssaan saa ambulanssiakin tilata ja saat siihen piikin ja helpotuksen. Täällä totuus se että koko vatsatauti hoidetaan väärin, Jaffa ja suolakeksit ei ihme että jotkut oksettaa kauan. Vatsataudissa kun pakko pitää paaston ja oksennus sekä ripuli voi estää helposti.

Mä tästä väliin vain hieman ärähdän, että viron puolella ollaan kyllä ihan uskomattomissa "uskomus" "kansanperinne" ja muissa luulo-tiedoissa lääketiteen suhteen.

Ja sekin vielä, että ihan normaali, pieni paskatauti pitää hoitaa ambulanssin, tiputuksen ja lääkkeiden avulla.

Toki voi olla, että ovat sen verran heikompaa kansaa etteivät siitä avutta selviäisi. :confused:

Sori, en yleensä hyökkäile mutta han ite aloitit ja mä kun olen virolaisten touhuja turhankin läheltä useamman vuoden ihmetellyt ja päivitellyt.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Itseasiassa totta puhut, paikka mainitsematta minulla on tuttuja Ranskassa lääke-alalla ja yks oli isossa laboratoriossa töissä, niin täällä lääketiede vielä lastenkengissä monissakin asioissa.
Ai kuten hiilitablettien käytössä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Nehän on antiikkinen menetelmä, mitä käytettiin joskus ennen sinun syntymääsi. Kyllä niitä yhä saa apteekista, ei niitä tosin ripuliin niinkään käytetä vaan ensiapuna myrkyllisten aineiden imeyttämiseen mahalaukusta.

Ripuliin on nykyään saatavana tehokkaampiakin lääkkeitä.

• Tykkää
Ai kuten hiilitablettien käytössä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Nehän on antiikkinen menetelmä, mitä käytettiin joskus ennen sinun syntymääsi. Kyllä niitä yhä saa apteekista, ei niitä tosin ripuliin niinkään käytetä vaan ensiapuna myrkyllisten aineiden imeyttämiseen mahalaukusta.

Ripuliin on nykyään saatavana tehokkaampiakin lääkkeitä.

Ja itse asiassa hiilitabletteja pidetään jopa hieman arveluttavina koska ne hidastavat ulostemassa ulospäinsuuntautuvaa liikettä ja näin ollen ulosteessa elävät bakteerit jäävät muhimaan elimistöön pidemmäksi aikaa.

Myrkytyksiin hyvä apu, myrkky kun ei elä ja lisäänny mutta eläviin viruksiin ja bakteereihin huono apu.

• Tykkää

Virossa on hyvä se että vatsatautiin tai flunssaan saa ambulanssiakin tilata ja saat siihen piikin ja helpotuksen. Täällä totuus se että koko vatsatauti hoidetaan väärin, Jaffa ja suolakeksit ei ihme että jotkut oksettaa kauan. Vatsataudissa kun pakko pitää paaston ja oksennus sekä ripuli voi estää helposti.
Kiva että Virossa saa noin hyvin hoitoa, eri asia sitten, onko se hoito järkevää. Jos joka pieneen tautiin ottaa vahvoja lääkkeitä, ei puolustuskyky kehity, kroppa ei saa itse mahdollisuutta tehokkaasti parantaa tautia ja bakteerit ja viirukset kehittyvät aina vain vahvemmiksi.

• Tykkää
Tämä on hauska että bakteerit jäävät muhimaan :ROFLMAO:. Hyvä ihminen lue mitä bakteereille käy kun ottaa hiilia.
Kyllä se on antiikki hoito ja paras hoito. Itse ikinä en oksentaa enkä ripuloi ja parantuminen nopea, eikä lapsille tarvitse kärsiä. Tämä on myös paras matkalla jos syö jotain epäsopiva. Kerrotko minulle mikä on sellainen nykyhoito vatsatautiin? Sen kun ei hoidetaan tällä mitenkään, paitsi jos on liian pahana tauti ja jalat enää ei kannaa saa mennä päivystykseen, mutta pitäisi mennä itse vaikka jaloissa ei pysy ja tartuttaa muitakin näköjään pitää.
Kyllä ambulanssi systeemistä tykkään, se on tosi kivaa jos vaikka niin kuin minä neljän lapsen äiti ja raskaana saa nopean avun. Monissakin maissa saa ambulanssin siihen, eli lääkärin kotiin! Oli mulla Mexicossakin pahaa vatsatauti, tunnin verran kärsinyt, sitten kaveri soitti lääkärin kotiin. Se kävi 2 kerta piikittämissä mua, toisella kerralla kaikki lähti ja vielä tarkisti muutenkin mua. Toisessakin paikassa sain lääkärin paikan päälle, paitsi hinnat olivat pilvissä, Mexicossa taas se on super halpaa 50 pesoa pari käyntiä, eli 3 ege. Mutta maassa maan tavalla, täällä se on outoa, myös outoa että lääkäri kävisi kotona. Ymmärrän jos jonkun mielestä se kuulostaakin oudolta jos koko elämä on elätty samaan uskon kanssa että virustaudit on hoidettava itse.

Joo ei tietenkään Suomesta saa mistään hiilitabletteja. Äly hoi taas.

Vastaisuuden varalle tiedoksi, että jos pienet lapsesi syövät jotakin myrkyllistä niin hiilitabletit avuksi. Lisäksi kannattaa soittaa myrkytystietokeskukseen jos ei ole hengenhätä. Kovassa hädässä sitten soitetaan hätänumeroon.

Tässä vielä tiedoksi pari puhelinnumeroa.
Myrkytystietokeskus:09471977
Hälytyskeskus:112

Voi myös tallentaa nuo numerot puhelimeen.

P.S. Hyvin olen selvinnyt mahataudeista ilman mitään lääkkeitäkin. Eipähän mene vastustuskyky pilalle kun ei jokaiseen pikkujuttuun napsi lääkkeitä.

Joo ei tietenkään Suomesta saa mistään hiilitabletteja. Äly hoi taas.

Vastaisuuden varalle tiedoksi, että jos pienet lapsesi syövät jotakin myrkyllistä niin hiilitabletit avuksi. Lisäksi kannattaa soittaa myrkytystietokeskukseen jos ei ole hengenhätä. Kovassa hädässä sitten soitetaan hätänumeroon.

Tässä vielä tiedoksi pari puhelinnumeroa.
Myrkytystietokeskus:09471977
Hälytyskeskus:112

Voi myös tallentaa nuo numerot puhelimeen.

P.S. Hyvin olen selvinnyt mahataudeista ilman mitään lääkkeitäkin. Eipähän mene vastustuskyky pilalle kun ei jokaiseen pikkujuttuun napsi lääkkeitä.
Miten vastustuskyky menee hiilitableteista? :LOL: anteeksi tämä vaan oli hauska. Kun täällä tapana syödä muutenkin lääkkeet joka vaivaan niin hiilitableteista menee vastustuskyky yhtäkkiä. Ei pahalla, itsekin otan lääkkeet kun tarvi vaati. Mutta totta jos jotain myrkyllistä oli syötty hiilitabletit on hyvä, mutta myös samalla sairaalaan pientä pitää viedä.

Huoletta vaan ottaa Mehikossa puolittain testattuja p***llurokotteita ja injektioita vatsatautiin tietämättä mitä lääkettä on todellisuudessa edes saanut? Toisalta huolehtii keskustelupalstalla että ja saakoska B&J jäätelöä syödä raskausaikana tai marjoja... Vähän todellisuudentaju riskien suhteen on hämärtynyt...

Yhteistyössä