Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Hei! Haluan liittyä ketjuun! Nimimerkkiin vaikka lisä "unelman lähteillä". :) Olen siis 35v. ensi raskautta suunnitteleva. Takana on yrityksiä useamman vuoden ajalta. Käyty hiljattain munanjohtimien tutkimuksessa, jossa havaittiin oikean johtimen olevan täysin tukossa. Vajaan 2 viikon kuluttua uusi aika hoitavan lääkärin luo, jossa neuvotellaan IVF:n aloituksesta. Nyt aika kortilla, mutta mielelläni kirjoitan myöhemmin lisää. :)
 
Tämä oli kyllä paras ketju, itselleni tästä suuri tuki 2013 hoidoissani. Noita kerhoja ei kai enää ole sivustolla, onkohan missän muussa foorumissa aktiivista vastaavaa ketjua (suunnattu aikuisille hoidossa oleville)? Meillä kokeillaan uutta menetelmää Microarray elokuussa :)
 
En tiedä onko täällä enää linjoilla ketään teistä, jotka kirjoittelitte täällä ennen kuin alettiin kirjoitella noissa suljetuissa kerhoissa.

Ajattelin kuitenki laittaa meidän kokemuksen tänne luomaan toivoa jos joku sattuu vielä tätä ketjua lukemaan. Meillä kolmen julkisen puolen ivf:n 37 punktioidusta solusta tulos oli yksi 2.lk ja kaksi 3.luokan alkiota ja muut huonoja (4. luokkaa). Päätettiin kuitenkin tehdä vielä yksi hoito yksityisellä. Söin 3 kk DHEA -kuurin ja tässä 4. ivf saatiin ensimmäistä kertaa top-alkioita. Ja peräti 3 kpl! Alkioille tehtiin pitkä viljely ja siirtoon tueksi alkioliima, gonapeptyl, primaspan ja lutinus. Ja tuloksena koko hoitohistorian ensimmäinen plussa :D Nyt jännätään onko kaveri kyydissä vielä parin viikon päästä, kun mennään ar-ultraan.
 
Minäkin kirjoittelisin mielelläni tässä ketjussa, jos tämä saataisiin vielä elvytettyä pitkän hiljaiselon jälkeen. :) Ikää on jo 40+ ja 4. IVF-hoito suunnitelmissa.

Tiltu77, paljon onnea hienosta saaliista ja plussasta! (y) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Mielelläni kuulisin, millä tavoin 4. IVF-hoitonne poikkesi aiemmista, oliko siinä esim. erilainen kaava tai lääkitys?
 
Hei Roxanne, meillä ei ennen hoitoa ollut muuta eroa kuin että söin 3 kuukautta ennen hoitoa DHEA-hormonia. Sitä saa reseptillä. Meillä ensimmäistä lukuunottamatta ollut lyhyt kaava. Soluja tulee aina paljon. Tällä kertaa erona oli se että soluja saatiin vain 8, kun aikaisemmin niitä on tullut 12-16. Joskushan pienempi solumäärä on parempilaatuinen kuin jos niitä tulee paljon.

Tukilääkkeiksi tuli siis alkioliima, primaspan, gonapeptyl ja lutinus. Aikaisemmin julkisella puolelle on ollut vain lutinus.

Itse veikkaan että parempien solujen takana on tuo DHEA tai se että tällä kertaa soluja tuli vähemmän ja sen vuoksi laatu parempi. Tuo DHEA on tosiaan joillakin parantanut solujen laatua eli kyllä sitä kannattaa ainaki kerran kokeilla.

Itse kirjoittelin tässä ketjussa ja pidempään ivf-hoitoja yrittäneiden ketjussa, kun alkoi ahdistamaan noissa normiketjuissa, kun kaikki muut onnistuivat ensimmäisellä tai toisella ivf-kierroksella. Lisäksi koin että kyllä se yli 35 vuotta tuo ihan erilaiset paineet lapsettomuushoitoihin kuin nuoremmilla, joilla on aikaa ihan eri tavalla. Toivottavasti tänne löytyy kirjoittelijoita niin saat vertaistukea :)

Tsemppiä hoitoihin!!
 
Kiitos tsempeistä, Tiltu77! :) Mullakin on ollut DHEA käytössä. Viime hoitoon mennessä olin syönyt sitä n. 3 kuukautta, mutta eipä sekään juuri parempaa laatua tuonut (tai no, mistäpä sitä tietää vaikka lopputulos olisi muutoin ollut vielä kehnompi). Mulla myös soluja on tullut joka kerran yli kymmenen, mutta huono laatu on sitten se suurin ongelma. Ihan kiinnostava ajatus tuo, että pienempi määrä voisi tuoda parempaa laatua - täytyypä ottaa puheeksi lääkärin kanssa seuraavalla kerralla!

Samaa mieltä olen siitä, että ikä tuo kyllä roimasti lisähaasteita tähän hommaan. Sikäli koen, että tällaiselle ketjulle olisi hyvinkin tarvetta! Omasta puolestani tosin mukaan mahtuisivat kyllä muutkin kuin ekaa lasta yrittävät. :)
 
Meille ei sitten tullut tätäkään vauvaa. Ar-ultrassa vko 8+0 näkyi viikkoja vastaava sikiö mutta np-ultrassa ei sitten enää ollutkaan hengissä. Kolmas keskenmeno näiden 5 vuoden aikana. Kauhea suru ja motivaatio kaikkeen on tällä hetkellä 0 ja tuntuu kyllä toivottomalta tämä lapsen saaminen :(

Tukostaipumuksen selvitys meille luvattiin julkiselta puolelta ja nyt pitää odottaa vähintään 3 kk. Meillä on yksi alkio pakkasessa mutta sitä ei kannata siirtää ennen verikokeen tulosten saamista. Onko täällä muilla tullut useampia keskenmenoja ja onko niitä tutkittu mitenkään.

Olis kyllä mukava jos tämä ketju aktivoituisi taas ja saataisiin tänne lisää kirjoittelijoita. Onko täällä kellään hoitoja menossa?
 
Voi miten ikävä uutinen, Tiltu77, olen todella pahoillani. Ei tällaiseen oikein sanoja löydy... :( Toivon kovasti, että se seuraava alkio sitten pysyisi mukana loppuun asti.

Meille tehtiin 4. IVF-hoito elokuussa, ja tulokset oli tällä kertaa _hieman_ parempia kuin aiemmilla kerroilla. Saatiin kaksi hyvälaatuista blastoa, ja ekaa kertaa siis jopa pakkaseen jotain. No, tuoresiirto päättyi kyllä negaan, ja nyt odotellaan ekaa PAS:sia. Tästä rohkaistuneena kuitenkin ajateltiin, että ehkä viidenteen hoitoon voitaisiin vielä lähteä...
 
Tiltu77 :(. Voimia toivottelen täältä taustala, kun välillä käyn lueskelemassa kuulumisia. Keskenmenot on niin kamalia, kun ensin annetaan ja sitten otetaan. Kyllä olet raskaan tien saanut kulkea. Pidän peukkuja sille pakkasalkiolle, kun joskus pääsette sitä sulattelemaan (y).
 
Minäkin voin tänne kirjoitella jos mukaan hyväksytään vaikka n. 5kk vajaa tuo 35-v raja onkin.. 3.IVF/ICSI olis ens kiertoon tarkoitus aloittaa.. ekaa yritetty 4,5 vuotta...
Tiltu77 pahoittelut ja voimia :cry:
 
Jaaju, mun tietääkseni noi kerhot ei ole enää käytössä. Itsekin niitä jossain vaiheessa etsiskelin...

Olis kyllä kiva, jos tämä ketju saataisiin heräteltyä henkiin! Tai voidaan perustaa uusikin - mun mielestäni ei ole niin väliä, onko yrittämässä ekaa vai ei, kunhan on tarpeeksi ikää ja hoidot meneillään. :)

Onko Josephinen hoidot jo alkaneet?
 
Jaaju, mun tietääkseni noi kerhot ei ole enää käytössä. Itsekin niitä jossain vaiheessa etsiskelin...

Olis kyllä kiva, jos tämä ketju saataisiin heräteltyä henkiin! Tai voidaan perustaa uusikin - mun mielestäni ei ole niin väliä, onko yrittämässä ekaa vai ei, kunhan on tarpeeksi ikää ja hoidot meneillään. :)

Onko Josephinen hoidot jo alkaneet?
No ilmankos ei löytynyt
Ikää on mutta ensimmäistä en ole yrittämässä. Ensimmäinen IVF aluillaan nyt, nenäsumutteet alkavat huomenna.
Millainen tilanne sinulla, Roxanne,on?
 
Jaaju, onnea kovasti hoitoihin, siitä se lähtee! (y) Minä olen jo aika konkari näissä hommissa, 4 IVF/ICSI-hoitoa takana. Ensi viikolla olisi tarkoitus siirtää ainoa pakkasessa oleva alkio, jos se vain selviää sulatuksesta. Sitten pitäisi miettiä, jaksaako vielä lähteä viidenteen hoitoon...
 
Jaaju, onnea kovasti hoitoihin, siitä se lähtee! (y) Minä olen jo aika konkari näissä hommissa, 4 IVF/ICSI-hoitoa takana. Ensi viikolla olisi tarkoitus siirtää ainoa pakkasessa oleva alkio, jos se vain selviää sulatuksesta. Sitten pitäisi miettiä, jaksaako vielä lähteä viidenteen hoitoon...
Toivotaan onnea meille kaikille ❤
Jotain kysymyksiä heräsi kun luin Synarela pakkauksen ohjeita ja yritin soitella VL mutta ei kukaan vastannut vielä. Ohjeissa nimittäin kehoitettiin käyttämään jotain ehkäisyä josta meille ei kuitenkaan mainittu mitään viime käynnillä.
Meillä on lapsettomuuden syy mitä ilmeisimmin minun ikä ja puolisolla ei ole laatutavaraa. Aika rennosti olen osannut ottaa tähän asti ja varmaan kuuluu asiaan, että tunne on sellainen, että nyt tämä onnistuu
 
Jaaju, mä en aikanaan käyttänyt mitään ehkäisyä silloin kun Synarelaa otin. Ajattelin, että on kuitenkin niiin pieni todennäköisyys, että just siinä kierrossa tärppäisi, kun ei tärppiä muutenkaan ollut parin vuoden yrityksen aikana kuulunut. Luin myös netistä tapauksista, joissa raskaus oli alkanut Synarela-kuurin aikana eikä siitä aiheutunut ongelmia, kun lääke lopetettiin sitten heti raskauden tultua ilmi. Mutta jos nyt tosi varman päälle haluaa pelata, niin eihän ehkäisystä toki haittaakaan ole.

Meillä on itse asiassa aika samanlaiset haasteet - mulla on ikää ja miehen simpat ei ole ihan priimaa, vaikka niiden laatu onkin paljon vaihdellut hoitojen kuluessa. Itsekin olin tosi optimistinen ekaan hoitoon lähdettäessä, mutta meillä ei kaikki sitten lopulta mennyt yhtään niin kuin Strömsössä. Toisaalta monet kyllä onnistuu heti ekassa hoidossa, joten toivotaan kovasti, että te kuuluisitte siihen porukkaan! (y)

Omat fiilikset on tällä hetkellä tosi ristiriitaiset. Toisaalta sitä haluaa pitää toivoa yllä, sillä eihän tässä hommassa olisi muuten mitään mieltä. Toisaalta sitä yrittää jo etukäteen varautua pahimpaan, ettei putoaisi niin korkealta...

Domi, mikä sulla on tilanne ja fiilikset tällä hetkellä?
 
Jaaju, mä en aikanaan käyttänyt mitään ehkäisyä silloin kun Synarelaa otin. Ajattelin, että on kuitenkin niiin pieni todennäköisyys, että just siinä kierrossa tärppäisi, kun ei tärppiä muutenkaan ollut parin vuoden yrityksen aikana kuulunut. Luin myös netistä tapauksista, joissa raskaus oli alkanut Synarela-kuurin aikana eikä siitä aiheutunut ongelmia, kun lääke lopetettiin sitten heti raskauden tultua ilmi. Mutta jos nyt tosi varman päälle haluaa pelata, niin eihän ehkäisystä toki haittaakaan ole.

Meillä on itse asiassa aika samanlaiset haasteet - mulla on ikää ja miehen simpat ei ole ihan priimaa, vaikka niiden laatu onkin paljon vaihdellut hoitojen kuluessa. Itsekin olin tosi optimistinen ekaan hoitoon lähdettäessä, mutta meillä ei kaikki sitten lopulta mennyt yhtään niin kuin Strömsössä. Toisaalta monet kyllä onnistuu heti ekassa hoidossa, joten toivotaan kovasti, että te kuuluisitte siihen porukkaan! (y)

Omat fiilikset on tällä hetkellä tosi ristiriitaiset. Toisaalta sitä haluaa pitää toivoa yllä, sillä eihän tässä hommassa olisi muuten mitään mieltä. Toisaalta sitä yrittää jo etukäteen varautua pahimpaan, ettei putoaisi niin korkealta...

Domi, mikä sulla on tilanne ja fiilikset tällä hetkellä?
Eivät VLssä usko, että raskaus alkaa ja siitä syystä eivät kenellekään painota ehkäisyä Synarelan aikana joten kaikki jatkuu entiseen malliin :)
Muistan, että ensimmäiseen inssiin menin sillä ajatuksella, että nyt onni potkaisee, mutta eihän siinä niin käynyt alkuunkaan :LOL:

Minun miehellä on myös simppojen laatu vaihdellut ja ensimmäisellä käynnillä ennenkuin tuo analyysi oli edes valmistunut, ehdotti lääkäri heti IVF ajatellen mun ikää, mutta pyörsi sitten puheensa kun sai miehen tulokset. Toisella kerralla laatu oli jo parempi verraten ensimmäiseen. Kaikki on muuten minulla ok, mutta tuo ikä....:unsure:

Koitetaan jaksaa vielä ja kiitos kun olette täällä :) Ei näistä oikein osaa edes ystäville puhua kun heillä ei ole kokemusta tämmöisestä.
 
Itsehän luulin et se suurin "ongelma" oli saada mies suostumaan et "ruetaan lisääntymään" (itse olisin jo pari kolme vuotta aijemmin halunnut) jepjep.. niin on ihminen naivi.. nyt 4,5-v tosiaan yritystä takana.. n.1,5 luomuna sit insejä ym. nyt takana siis 2 ivf/icsi kierrosta joissa 2 tuore siirtoa ja ehkä 6 pas:sia (ihan en oo laskuissa varma) siirretty eka kierros 3 päiväsiä sit 2 päiväsiä. Viimeksi kahta viimistä koitettiin jatkoviljellä, mutta eivät jatkaneet normaalisti blastoksi asti :( Kaks hipsua tuli passeisita viime kierroksella, mutta molemmissa alkoi jo kuitenkin vuotaa lugejen läpi ennen testi päivää. Meiltä ei siis ole mitään vikaa löytynyt, joten on tämä super turhaittavaa, kun mitään et voi ns. skarpata ja ei vaan tule lasta! Ilmeisesti joko munasolut on paskoja tai sit siittiöissä on jotain häikkää... pitää toivoa nyt vaan että sieltä sie yksi hyvä nyt tulisi tällä vikalla rundilla! Positiivisuus, usko ja toivo on kyllä aika kaukana, mutta täytää yrittää pitää avoin mieli ja kaivaa vaikka väkisin sitä positiivisuutta jos se vaikka jotain auttas..
Huomenna aloitan pistämään bemfolaa tai joku vastaava (puregon oli viimeksi ja tää kai samaa tavaraa) ja sit ma tulee mukaan orgalutra ti tilanne tsekkaus, toinen ens viikon pe jolloin päätetään punktio päivä.. Vähän siitä sit kai riippuu että miten pitkä viljely, kun julkisella ollaan niin se viikonloppu siit vaikuttaa tietty.. Meillä on siis kummallakin kerralla osa ollut maljalla ja osa varuilta icsi:tu.. kummistakin on alkioita tullut..
Ja joo ei tässä todellakaan mitään ehkäisyjä tarttee kun on "tälle osastolle" joutunut.. en ole koskaan kuullut et ois tarvinnut synarellan kaa, ei me ainakaan käytetty sillon kun ekalla kiekalla oli pitkä kaava ja sitä suihkuttelin..
 
Tervetuloa Jaaju ja Domi! :) Mukava saada tänne lisää porukaa kirjoittelemaan.

Kiitos Hiskias!

Roxanne, miten teidän pakkasalkion kävi? Pääsitkö siirtoon?

Odottavan aika on pitkä. Vielä 3 tai 4 kuukautta odotusta että pääsee siihen verikokeeseen. Sen jälkeen voi vasta harkita sitä viimisen pakkasalkion siirtoa jos se selviää sulatuksesta. Positiivista on se että tuntuu että hiljalleen alkaa toipumaan siitä keskenmenosta. Ihan koko aikaa ei masenna ja ollaan tehty jatkosuunnitelmiaki näiden hoitojen suhteen. Verikokeista riippuen jatketaan joko 5.ivf tai sitten kokeillaan luovutetuilla munasoluilla
 
Itsehän luulin et se suurin "ongelma" oli saada mies suostumaan et "ruetaan lisääntymään" (itse olisin jo pari kolme vuotta aijemmin halunnut) jepjep.. niin on ihminen naivi.. nyt 4,5-v tosiaan yritystä takana.. n.1,5 luomuna sit insejä ym. nyt takana siis 2 ivf/icsi kierrosta joissa 2 tuore siirtoa ja ehkä 6 pas:sia (ihan en oo laskuissa varma) siirretty eka kierros 3 päiväsiä sit 2 päiväsiä. Viimeksi kahta viimistä koitettiin jatkoviljellä, mutta eivät jatkaneet normaalisti blastoksi asti :( Kaks hipsua tuli passeisita viime kierroksella, mutta molemmissa alkoi jo kuitenkin vuotaa lugejen läpi ennen testi päivää. Meiltä ei siis ole mitään vikaa löytynyt, joten on tämä super turhaittavaa, kun mitään et voi ns. skarpata ja ei vaan tule lasta! Ilmeisesti joko munasolut on paskoja tai sit siittiöissä on jotain häikkää... pitää toivoa nyt vaan että sieltä sie yksi hyvä nyt tulisi tällä vikalla rundilla! Positiivisuus, usko ja toivo on kyllä aika kaukana, mutta täytää yrittää pitää avoin mieli ja kaivaa vaikka väkisin sitä positiivisuutta jos se vaikka jotain auttas..
Huomenna aloitan pistämään bemfolaa tai joku vastaava (puregon oli viimeksi ja tää kai samaa tavaraa) ja sit ma tulee mukaan orgalutra ti tilanne tsekkaus, toinen ens viikon pe jolloin päätetään punktio päivä.. Vähän siitä sit kai riippuu että miten pitkä viljely, kun julkisella ollaan niin se viikonloppu siit vaikuttaa tietty.. Meillä on siis kummallakin kerralla osa ollut maljalla ja osa varuilta icsi:tu.. kummistakin on alkioita tullut..
Ja joo ei tässä todellakaan mitään ehkäisyjä tarttee kun on "tälle osastolle" joutunut.. en ole koskaan kuullut et ois tarvinnut synarellan kaa, ei me ainakaan käytetty sillon kun ekalla kiekalla oli pitkä kaava ja sitä suihkuttelin..
Ei meillekään ehkäisystä puhuttu niin mitään kunnes paketista sen luin. Ja ei tässä mitään ehkäisyä todellakaan ole tarvinnut, täällä ollaan :)
Kävin tänään tilaamassa apteekkiin 10 Bemfolaa, ihanan kallista....
Miten piikittely on sujunut? En eläissäni ole minkäänlaista piikkiä itse itselleni laittanut/pistänyt.
 
Tiltu, kiva kuulla että siellä on vähän valoisammat fiilikset jo. :)Toivottavasti pääset verikokeeseen pian ja saat sieltä hyviä uutisia, jotka selkiyttää jatkosuunnitelmia.

Jaaju, tsemppiä hoitoon ja piikittelyihin! Mä olin ekalla kerralla ihan hermona, muistan vielä miten kädet hikosi ja sydän hakkasi, kun piti piikkeihin tarttua... Mut kummasti niihin sit tottui, ja nykyisin piikitän itseäni kokeneesti kuin mikäkin nisti. :D Ne piikit on sitä paitsi tosi ohuet ja helpot useimmissa lääkkeissä. Jarrulääke Orgalutran on mun mielestäni ollut ainoa hankalampi pistettävä, mut siihenkin on omat niksinsä.

ON: Me päästiin pakkasalkion siirtoon, ja nyt on meneillään pp4. Olo on kyllä niin oireeton kuin vain ikinä voi olla, joten vaikea uskoa onnistumiseen...
 
Tiltu, kiva kuulla että siellä on vähän valoisammat fiilikset jo. :)Toivottavasti pääset verikokeeseen pian ja saat sieltä hyviä uutisia, jotka selkiyttää jatkosuunnitelmia.

Jaaju, tsemppiä hoitoon ja piikittelyihin! Mä olin ekalla kerralla ihan hermona, muistan vielä miten kädet hikosi ja sydän hakkasi, kun piti piikkeihin tarttua... Mut kummasti niihin sit tottui, ja nykyisin piikitän itseäni kokeneesti kuin mikäkin nisti. :D Ne piikit on sitä paitsi tosi ohuet ja helpot useimmissa lääkkeissä. Jarrulääke Orgalutran on mun mielestäni ollut ainoa hankalampi pistettävä, mut siihenkin on omat niksinsä.

ON: Me päästiin pakkasalkion siirtoon, ja nyt on meneillään pp4. Olo on kyllä niin oireeton kuin vain ikinä voi olla, joten vaikea uskoa onnistumiseen...
En minä pääse vielä piikittämään :( Suunnittelukerralla ultrassa näkyi kohdun sisällä "pussukka" josta lääkäri tuumasi, että tulee ylimääräisenä vuotona pois, mutta nyt kun oli ensimmäinen ultra Synarelan aloittamisen jälkeen, oli "pussukka" vielä siellä mutta nyt siinä näkyi liikkuvaa nestettä. Hitto, perhana..... Eikä limakalvotkaan olleet niin ohuet kuin olisi toiveissa ollut. Sumuttelut jatkuu vielä viikon ja ensi viikon tiistaina ultrataan uudelleen.
 
Voi harmi, Jaaju. Toivottavasti se pussukka katoaa pian ja pääset piikittelemään. Omasta kokemuksesta voin sanoa, et eka hoito on aina vähän hakemista, kun ei vielä tiedetä, miten kroppa reagoi lääkkeisiin. Mut kyllä siitä vielä hyvä tulee! (y)
 
Heip. Bemfola on kyllä tosiaan yks helpoimmista piikittää.. siis ummoaa ihan huomaamatta, isoin ongelma mulla siinä mini kätisenä oli saada mäntä painettua, ei jotenkin onnistunut etusormella vaan piti peukulla juntata. Orgalutran tosiaan vähän kinkkisempi, mutta kun muistaa pistää viistoon niin kyllä se sinne uppoaa :)
Harmillisia nuo vastoinkäymiset. Itselläni oli ma viis kolmas punktio (tää on nyt roxanelle jankkausta toisesta ketjusta) Eka mieto pettymys, tai sillon tuntui suurelta tulo jo ekassa seuranta ultrassa kun folli määrä oli reilusti aijempia kertoja pienempi. vain 5+1.. ajemmin ollut paljon tyhjiä niin tuntui aika surkealta (viimeksi punktioitiin 10+10, mistä 9 kypsää solua). No toiseen ultraan oli 1 lisää tullut plus pienempiä.. Punktiot ollut aina "helppoja" ja toipunutkin aika hyvin, viimeks muutoman päivän turvotti iltaa kohden mut ei paha, ekalla olisin ollut ihan työkuntonen ym. seuraavana päivänä. Kerron tähän nyt lyhyen version, jos joku kaipaa enemmän faktoja niin voi käydä lukee tarkemmat sepostukset IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville -ketjusta
Positiivista oli se että saatiin kuitenkin se 7 solua, ei siis ollut niitä tyhjiä ja näistä 5 hyvää alkiota, ihan ok lähtökohtaan. Mutta siis kivut alkoi punktion jälkeen. Samana päivänä punktioitiin kahteen otteeseen verta vatsaontelosta (n.500ml) ja jouduin jäämään osastolle tarkkailuun yöksi. Seuraavana aamuna oli verta yhä tullut lisää ja tehtiin laproskopia missä poistettiin reilu litra verta.. todettiin että oikesta munasarjasta oli yksi "rakkula" poksahtanut, n.2cm palkeenkieli ja sieltä vuosi.. todella harvinaista että näin käy, siihen olivat sit paikkaa laittaneet jne. No tietysti sit yhä yö tarkkailussa. Seuraavana päivänä vielä punktioitiin aamusta joku 250ml alakautta.. Iltapäivällä pääsin sit kotiin vaikka kuulemma vieläkin oli vähän verta. Jotta kaiken laisii.. Lääkäri oli puhunut jo että tuskin tuoresiirtoa tehdään. Mutta kun ke iltapäivänä kotiin päästi, niin kysyi että haluurko kuitenkin tulla näytille huomenna niin harkitaan.. ja halusin toki, kaiken ton jälkeen ees kyytiläisen, en tiiä oliko toki järkevää mutta.. En tiiä säälikö se lääkäri mua kun suostu kuitenkin siirtämään vai mitä.. Toisaalta leikkauksen tehnyt lääkäri jotain sanoi että leikkauksen aikana " on käyty kohdunkin puolella" ja tokas vaan et onhan hän kyllä lukenut että jossain tehdään kohdun rapsutteluja. Mietin vaan et jos se lapsettomuuslääkäri siks tahtokin "tehdä testin"..
Joka tapauksessa täällä siis pp1, kolmepäivänen kaunis 8 solunen (nyt jo toki varmasti paaljon isompi) on kyydissä..
Tosi lyhyt oli tää lyhkänen versio.. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä