Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Mulla oli ekassa raskaudessa nälkä. Nyt ei ole vielä ollut. Eilen venyi ruokailuvälit viiteen tuntiin kun ei malttanut syödä ja nyt oon viimeks syöny kuudelta kun olin lenkillä ja pihahommissa.

Yleensä syön 3-4 h välein että pitää malttaa syödä nytkin vähän useammin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Mua kyllä huolettaa tää oireettomuus. Ekaa kertaa meinaa huoli päästä varmuuden yläpuolelle.

Mutta se on normaalia että oireet tulevat ja menevät. Mun äidilla on ollut 4 oireetonta raskautta (ei pahoinvointia ei mitään) ja siskolla 3 oireetonta. Viimeisimmästä siskolla oli väsymystä. Jospa meen samalla tavalla.

Nivusten kiristystä oli melkein parisen viikkoa ja turvotusta oli jokunen päivä, mutta nyt ei ole kumpaakaan.

Pitääpä tässä taas yrittää ajatella positiivisesti.
 
Mua kyllä huolettaa tää oireettomuus. Ekaa kertaa meinaa huoli päästä varmuuden yläpuolelle.

Mutta se on normaalia että oireet tulevat ja menevät. Mun äidilla on ollut 4 oireetonta raskautta (ei pahoinvointia ei mitään) ja siskolla 3 oireetonta. Viimeisimmästä siskolla oli väsymystä. Jospa meen samalla tavalla.

Nivusten kiristystä oli melkein parisen viikkoa ja turvotusta oli jokunen päivä, mutta nyt ei ole kumpaakaan.

Pitääpä tässä taas yrittää ajatella positiivisesti.
Rauhassa vain! Sinulla on niin hyvä hcg-arvo, että ei mitään hätää. Voi olla, ettei sinulle koskaan tulekaan kovin vahvoja oireita. Kaikki menee varmasti nyt hyvin! Äsken testasin taas ja one step näytti huonon viivan, mutta Pc hyvän. Ehkä voisi jo lopettaa testaamisen ja uskoa, että ultrassa selviää sitten, että asustaako kohdussa tällä kertaa kukaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Rauhassa vain! Sinulla on niin hyvä hcg-arvo, että ei mitään hätää. Voi olla, ettei sinulle koskaan tulekaan kovin vahvoja oireita. Kaikki menee varmasti nyt hyvin! Äsken testasin taas ja one step näytti huonon viivan, mutta Pc hyvän. Ehkä voisi jo lopettaa testaamisen ja uskoa, että ultrassa selviää sitten, että asustaako kohdussa tällä kertaa kukaan. :)
Kiitos rauhoittamisesta :)

Yöllä alkoi vähän kiristää toisesta nivusesta, mutta siinäpä se taas olikin. Väsy on hirmuinen, mutta mää oon aina väsynyt vuorotöistä johtuen. Olotila on kuitenkin sellainen, että jos ei olisi testejä tehty, niin ei tietäisi olevansa raskaana.

Mulla oli eka aamu ekan plussan jälkeen, etten testannut, jee! :LOL: Eilinen hcg rauhoitti kuitenkin mieltä sen verran, että en kokenut tarvetta testata.

Mulla selviää tänään, koska ultra on. Voisin haluta hcg:n ensi viikolle mielenrauhan vuoksi, katsellaan.
 
Mä aamulla tikuttelin taas Pc:llä ja puolessa minuutissa tuli nyt viiva joka on nyt kuivuneena melkein samanvahvuinen kuin testiviiva. Josko sitä uskaltaisi itselle kuiskata olevansa raskaana:)
 
  • Tykkää
Reactions: bosch
Varhaisultra takana ja olo hiukkasen helpottunut. Viime päivät onkin ollut pinna kireällä ja hermot koetuksella... Mutta siis tänään ultrassa näkyi yksi pikkuinen ja pikkuisella vahva syke :love:

Muutaman kauhunhetken ehdin ultrassa kumminkin kokea: ultrlaite arvioi raskauden keston mittojen (13,6 mm) perusteella ensin väärin ja antoi viikoiksi 6+1, kun omien laskujeni mukaan oli 7+6. No, ultraaja totesi, että laitteessa on asetukset pielessä - tietokoneella samoilla mitoilla raskauden kestoksi tuli 8+0.

Kaikki siis kunnossa, mutta hitto että säikähdin ensin... Edellisessä raskaudessa kävin ultrassa 6+3, jolloin näkyi syke, mutta sikiö ei vastannut viikkoja vaan oli koon perusteella 5+5. Se raskaus meni kesken, ja sama skenaario kävi tänään mielessä. Toistaiseksi onneksi kaikki hyvin :)
Onnea oikein kovasti! Ihanaa, että kaikki on kunnossa. Mua niin nykyään itkettää näin hyvät uutiset. Muutenkin itken joka päivä jotain asiaa.. :LOL:

Vauveli vanhalle: olen pitkien pohdintojen jälkeen tullut siihen tulokseen, että käyn ensimmäisessä ultrassa jo ensi viikon keskiviikkona. Viikkoja on vähän silloin (5+5), mutta luulen, että siellä pitäisi jo näkyä, mikäli kohdussa ylipäänsä asustaa tällä kertaa joku. Jos siellä siis on elämää, niin varaan sitten neuvolasta alkuraskauden ultran parin viikon päähän. Jos ei ole ketään, niin saan luultavasti lähetteen naisten polille ja sieltä tyhjennyslääkkeet. Koska ultra on keskiviikkona, niin voin tehdä tyhjennyksen kotona viikonloppuna, niin ei tarvi ehkä olla saikulla ja näin ollen kertoa työkavereille asiasta. Jos nyt ylipäänsä pääsen niin pitkälle, että ehdin ultraan. Toivotaan niin. (y) Olen vähän hysteerinen, myönnetään. :ROFLMAO:
 
Onnea oikein kovasti! Ihanaa, että kaikki on kunnossa. Mua niin nykyään itkettää näin hyvät uutiset. Muutenkin itken joka päivä jotain asiaa.. :LOL:

Vauveli vanhalle: olen pitkien pohdintojen jälkeen tullut siihen tulokseen, että käyn ensimmäisessä ultrassa jo ensi viikon keskiviikkona. Viikkoja on vähän silloin (5+5), mutta luulen, että siellä pitäisi jo näkyä, mikäli kohdussa ylipäänsä asustaa tällä kertaa joku. Jos siellä siis on elämää, niin varaan sitten neuvolasta alkuraskauden ultran parin viikon päähän. Jos ei ole ketään, niin saan luultavasti lähetteen naisten polille ja sieltä tyhjennyslääkkeet. Koska ultra on keskiviikkona, niin voin tehdä tyhjennyksen kotona viikonloppuna, niin ei tarvi ehkä olla saikulla ja näin ollen kertoa työkavereille asiasta. Jos nyt ylipäänsä pääsen niin pitkälle, että ehdin ultraan. Toivotaan niin. (y) Olen vähän hysteerinen, myönnetään. :ROFLMAO:
Mulla on ultra 1,5 viikon päästä. Mulla ei kyllä ole oireen oiretta. Tänään pidättelin pissaa 9 h, koska en halunnut/ehtinyt käydä puskassa. Ruokailut oli taas minimissä. Mulla tulee yleensä migreeni jos en syö, mutta nyt ei tule sitäkään. Mulla ei siis ole näläntunnetta, mikä tulee viimeistään 3-4 h kuluessa edellisestä ruokailusta.

Toivottavasti tästä oireettomuudesta seuraa hyvää. No okei tissit oli taas illalla vähän turvonneet. Kumartelin alaspäin peilin edessä ja sitten menin miehen naaman eteen, että eiks ne nyt oo isommat :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Mulla on ultra 1,5 viikon päästä. Mulla ei kyllä ole oireen oiretta. Tänään pidättelin pissaa 9 h, koska en halunnut/ehtinyt käydä puskassa. Ruokailut oli taas minimissä. Mulla tulee yleensä migreeni jos en syö, mutta nyt ei tule sitäkään. Mulla ei siis ole näläntunnetta, mikä tulee viimeistään 3-4 h kuluessa edellisestä ruokailusta.

Toivottavasti tästä oireettomuudesta seuraa hyvää. No okei tissit oli taas illalla vähän turvonneet. Kumartelin alaspäin peilin edessä ja sitten menin miehen naaman eteen, että eiks ne nyt oo isommat :LOL:
Luultavasti näillä viikoilla ei vielä niin kauheasti oireita tulekaan. Kun esikoista aloin odottamaan, niin tein raskaustestin vasta kuudennella viikolla. Näillä viikoilla heräsi vasta epäilys raskaudesta. Olin silloin huomattavasti maltillisempi. ;) Tuulimunaraskaudessa pahoinvointi alkoi vasta viikolla 7 ja näin oli muistaakseni esikoisestakin. Mutta sitähän ei kaikille tule ja raskauden ovat erilaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Hieno hcg Vauveli vanhalle! Älkää stressatko naiset oireettomuudesta (helpommin sanottu kuin tehty, stressasin kyllä itsekin.. :whistle:). Miulla oli ennen plussaa oireita ja sitten plussan jälkeen ensin oireettomampaa, mutta kyllä niitä oireita on ruennu tulemaan pikkuhiljaa. Pahoinvointi alko nyt tarkalleen rv 6+0 ja tänään rv 6+5 oksensin ensimmäisen kerran. Nännit on tosi kipeet, jatkuvan nälän tilalla on pahaolo, jos ei muista syödä tarpeeksi usein ja aamuvirkkuuden tilalla ympärivuorokautinen väsymys. Niin ja jatkuva pissahätä ja yöllä selkeät unet. Ja kaikillehan ei juuri oireita tosiaan tulekaan. :)

Asiasta toiseen.. Mitkähän ois kaksosten "riskitekijät"? Miehellä on vahva epäilys koko ajan että odotan kaksosia.. Ei osaa sanoa mistä johtuu. Itsestä ei kyllä tunnu yhtään kaksosololta.. Ja jos totta puhutaan niin en kyllä tiedä miten selviäisin kahdesta kerralla, kun yhdessäkin on varmasti tarpeeksi hommaa. :LOL: Noh, tulipa kaksoset tai yksönen, niin kaikkeen tottuu ja kaiken otan kyllä ilolla vastaan. :love:

Tänään rv 6+5.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Aamulla kävi mielessä että syönkö lainkaan aamupalaa....oli hiukan heikko olo.....

Aamulla tein vielä testin ja melko nopeaa tuli viiva joka on aavistuksen testi viivaa haaleampi, mutta nyt kuivuessaan jo melkein identtinen ilman mikroskooppia katsottuna.

Töissä vatsaan alkoi sattumaan ja kävin kerran tarkistamassa, ettei vaan mitään vuotoa ole. Onnesi ei. Taitaa olla tällaista ravaamista nyt kahden keskenmenon jälkeen odotettavissa. Voi hermo parkoja....

Nyt jäätävä TURVOTUS iski.....maha on kuin kuudennella kuulla! Tosi tukala olo.........
 
Ihanaa, mää melkein puklin tänään! :love: Otin pienen ruisleipäpalan suuhun kera voin ja meni ohi. Lisää näitä! :LOL:

Mää en ole vessassa rampannut niin kuin ekasta raskaudesta. Hätä ei ollut silloinkaan, mutta halusin käydä tarkistamassa, ettei mitään vuotoja ole (vaikke ei vielä ollut kokemusta km:sta). Silti joka kerta kun menee vessaan niin pelkää, että paperiin tulee jotain punaista. Tänään kun makoilin sängyssä tunsin, että nyt tulee jotain ja aattelin, että alkoikohan vuoto. En sitten jaksanut nousta tarkistamaan vaan jatkoin unia ja ihan valkkaria se onneksi oli.

Tuli mieleen tuosta Jutskan esikoisen testaamisesta viikolla 6. Ajatelkaa kuinka ihanaa olis, kun testais vasta viikolla 12 ja huomaisi, että on raskaana ja heti nt-ultraan ja kaikki olis hyvin. Eikä sitä ennen olisi mitään tietoa raskaudesta. Mää tähtään ensi kerralla tohon :p
 
Ihanaa, mää melkein puklin tänään! :love: Otin pienen ruisleipäpalan suuhun kera voin ja meni ohi. Lisää näitä! :LOL:

Mää en ole vessassa rampannut niin kuin ekasta raskaudesta. Hätä ei ollut silloinkaan, mutta halusin käydä tarkistamassa, ettei mitään vuotoja ole (vaikke ei vielä ollut kokemusta km:sta). Silti joka kerta kun menee vessaan niin pelkää, että paperiin tulee jotain punaista. Tänään kun makoilin sängyssä tunsin, että nyt tulee jotain ja aattelin, että alkoikohan vuoto. En sitten jaksanut nousta tarkistamaan vaan jatkoin unia ja ihan valkkaria se onneksi oli.

Tuli mieleen tuosta Jutskan esikoisen testaamisesta viikolla 6. Ajatelkaa kuinka ihanaa olis, kun testais vasta viikolla 12 ja huomaisi, että on raskaana ja heti nt-ultraan ja kaikki olis hyvin. Eikä sitä ennen olisi mitään tietoa raskaudesta. Mää tähtään ensi kerralla tohon :p
Olen aina keskenmenon jälkeen ajatellut, että testaan vasta, kun kuukautiset on viikon myöhässä. No, ei onnistu enää. Tunnistan nykyään heti raskauden pienetkin oireet ja sitten on pakko testata. Tämmöinen himotestaaja en tosin ollut ennen.

Ninnananna: kyllä tässä tosiaan hermoja koetellaan, kun on kaksi keskenmenoa takana! Kuulostaa muutenkin niin tutulta kaikki mitä te naiset täällä kirjoitatte. Ihanaa, ettei ole ainut joka tarkistaa joka kerta vessassa, ettei ole verta tullut. (y)
 
Hei naiset ja onnittelut teille kaikille plussasta <3 mä en oo aikaisemmin tänne puolelle uskaltanut kirjoitella mutta mutta... No katsotaan. Mä olen enemmän kirjoitellut tuonne lapsettomuuspuolelle kun tätä pienokaista yritetty reilut kaksi vuotta saada alulle. Tämä plussa tuli toisen koeputkihedelmöityksen tuoresiirrossa...Nyt tänään 6+1 ja toisena päivänä oon onneni kukkuloilla ja sitten taas pohjamudissa. Oireet vaikuttaa muillakin siihen, mitä varma olo tästä kaikesta on. Huhtikuussa tänä vuonna sain keskenmenon 6.lla viikolla. Keskenmeno ja takana olevat rankat hoidot vaikuttaa kyllä siihen etten osaa vielä yhtään tästä nauttia. Ensi viikolla 7+2 varhaisultra.
 
Hei naiset ja onnittelut teille kaikille plussasta <3 mä en oo aikaisemmin tänne puolelle uskaltanut kirjoitella mutta mutta... No katsotaan. Mä olen enemmän kirjoitellut tuonne lapsettomuuspuolelle kun tätä pienokaista yritetty reilut kaksi vuotta saada alulle. Tämä plussa tuli toisen koeputkihedelmöityksen tuoresiirrossa...Nyt tänään 6+1 ja toisena päivänä oon onneni kukkuloilla ja sitten taas pohjamudissa. Oireet vaikuttaa muillakin siihen, mitä varma olo tästä kaikesta on. Huhtikuussa tänä vuonna sain keskenmenon 6.lla viikolla. Keskenmeno ja takana olevat rankat hoidot vaikuttaa kyllä siihen etten osaa vielä yhtään tästä nauttia. Ensi viikolla 7+2 varhaisultra.
Voi teitä kun teilläkin on rankka tausta takana! Tervetuloa mukaan jakamaan tuntoja. Meillä kaikilla saisi nyt luvan mennä loppuun asti.

Mää luin ruokahaluttomuudesta raskauden alussa, kun mulla sitä on. Ei siis tule vain nälkä. Se on näemmä yhtä normaalia kuin pahoinvointi. Kävin vaa'alla ja painoa oli jo vähän tippunut (vaikka oli vaatteet päällä ja ruoka alla, mittaan aina aamupainon ilman vaatteita), joten pitää alkaa keskittymään siihen, että syön 3-4 h välein. Tänään tunsin jo neljän tunnin kohdalla pientä nälkää mutta olisi vielä mennyt varmasti ilman syömistä pidempäänkin.
 
Tervetuloa joukkoon Mamido! Meilläkin on tavallaan lapsettomuustaustaa, sillä esikoista yritimme kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi. Nyt sitten kolmatta yritetään hormonihoidoilla. Nykyään tulen kyllä raskaaksi, mutta raskaudet päättyvät yleensä heti alussa. Tämä siis kolmas yritys.

Vauveli vanhalle: mulla on taas niin päin, että on nälkä koko ajan, mutta mitään makeaa ei tee oikein mieli (mikä on minulle epänormaalia) ja tänään töissä kahvi maistui myrkylle. Tänään meinasi iskeä huono olo, kun ruokailusta oli kulunut liian kauan eli noin 3 h.

Toivotaan todella, että me saataisiin pitää vauvamme!
 
Mamido! Meillä esikoinen saatu lapsettomuushoidoilla. Tais olla toinen inseminaatio kun onnistui. Esikoinen täyttää 10v.......kuopus onkin sitten luomu, mutta ei hänkään heti tärpännyt. Hän täyttä 6v.

Nyt kolmosta yritetty 1v7kk ja kaksi keskenmenoa takana: tuulimuna joka hoidettiin lääkkeillä ja sitten surullisempi keskenmeno viikolla 12.

Nyt lauantaina plussattu ja tikuteltu ahkeraan........pelottaa, jännittää...kaikkea mahdollista.....:D
 
Täällä taas eilen tullut punaista limaa illalla useampaankin otteeseen pyyhkiessä. Kipuja ei ole ollut. Kyllä taas säikäytti.. Mutta tänään ei enää ole punaista näkynyt, niin ehkä nämä tosiaan on raskauteen kuuluvia. Eikä varsinaista verta ole ollut, vaan verensekaista limaa ennemminkin.

Tänään rv 6+6
 
Täällä taas eilen tullut punaista limaa illalla useampaankin otteeseen pyyhkiessä. Kipuja ei ole ollut. Kyllä taas säikäytti.. Mutta tänään ei enää ole punaista näkynyt, niin ehkä nämä tosiaan on raskauteen kuuluvia. Eikä varsinaista verta ole ollut, vaan verensekaista limaa ennemminkin.

Tänään rv 6+6
Varmasti säikäytti! Eikö sullekin voisi jo antaa rauhan olla turvallisesti raskaana ilman ylimääräistä huolta. Tsemppiä!

Täällä taitaa olla miehellä enterorokko. Pitäisi olla vaaraton alkiolle mutta huonossa tapauksessa lopputulos on vähemmän mukava. Me ollaan kumpikin erittäin harvoin sairaana niin tottakai tällainen tulee juuri nyt.

Heräsin yöllä ja venyttelin niin mahassa tuntui kovasti. Onko nää nyt jotain niitä repäisykipuja? Voiko olla jo 5+2 kohdilla? Jos voi niin ihanaa, mulla on raskausoire :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Täällä taas eilen tullut punaista limaa illalla useampaankin otteeseen pyyhkiessä. Kipuja ei ole ollut. Kyllä taas säikäytti.. Mutta tänään ei enää ole punaista näkynyt, niin ehkä nämä tosiaan on raskauteen kuuluvia. Eikä varsinaista verta ole ollut, vaan verensekaista limaa ennemminkin.

Tänään rv 6+6
Toivotaan ettei jatkossa ilmene mitään punaista missään vaiheessa.....tsempit täältäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Varmasti säikäytti! Eikö sullekin voisi jo antaa rauhan olla turvallisesti raskaana ilman ylimääräistä huolta. Tsemppiä!

Täällä taitaa olla miehellä enterorokko. Pitäisi olla vaaraton alkiolle mutta huonossa tapauksessa lopputulos on vähemmän mukava. Me ollaan kumpikin erittäin harvoin sairaana niin tottakai tällainen tulee juuri nyt.

Heräsin yöllä ja venyttelin niin mahassa tuntui kovasti. Onko nää nyt jotain niitä repäisykipuja? Voiko olla jo 5+2 kohdilla? Jos voi niin ihanaa, mulla on raskausoire :D
Ei muuta kuin mies ulkoruokintaan....:coffee:

Mulla kanssa välillä kun vaihtaa yhtäkkiä asentoa niin vetäsee.....just tuli mieleen edellisistä onnistuneista raskauksista nuo sukkapuikkovihlonnat.....ai ne kuule on karmeita. Aivan kuin joku tökkisi alakautta kohtuun sukkapuikolla:confused:. Niitä ei ole kyllä ikävä. Niitä tuli kun raskaus oli pidemmällä.

Mulla on tosi supistusherkkä kohtu ja se on etenkin pari viimeisintä kuukautta ollut raskasta. Hipaisu vaan niin vatsa on kivikova ja pinkeä.... Toivottavasti nyt kuitenkin päästään sinne asti.....
 
Mä rohkaisin mieleni ja soitin neuvolatätille. Hän on ollut mulla kuopuksen tätinäkin ja ihan super ihana on.:)

Sain ajan ultraan 19.9 jossa katsotaan onko ketään kotona ja että millä viikoilla ollaan. Mulla tosiaan tänä vuonna menkat olleet kaikkea väliltä 27-50 eli epäsäännölliset oikein kunnolla.

Arvatkaa jännittääkö.......seison varmaan päälläni seuraavat 2viikkoa ja pari päivää!:ROFLMAO:
 
Mä rohkaisin mieleni ja soitin neuvolatätille. Hän on ollut mulla kuopuksen tätinäkin ja ihan super ihana on.:)

Sain ajan ultraan 19.9 jossa katsotaan onko ketään kotona ja että millä viikoilla ollaan. Mulla tosiaan tänä vuonna menkat olleet kaikkea väliltä 27-50 eli epäsäännölliset oikein kunnolla.

Arvatkaa jännittääkö.......seison varmaan päälläni seuraavat 2viikkoa ja pari päivää!:ROFLMAO:
Loistavaa että pääset ultraan! (y)

Mää mietin, että pyydänkö ens viikolle hcg:n. Nyt ainakin tuntuu etten pyydä, on jotenkin niin varma olo (niin ainakin haluan kuvitella). Ultrakin tulee jo reilun viikon päästä.

Voisin tehdä viikkonäytöllisen digin muodon vuoksi ensi viikolla, siihen pitäisi tulla 3+. Mulla on vielä 4 testiä, joista 3 on liuskoja. Meinaa käydä kuulkaas niin, että ne jää käyttämättä :eek: Pitää korjata tilanne :D

Mulla on nännitkin vähän arat, ihanaa!
 
Kiitos teille :)
Vauveli vanhalle: en suosittele digitestitä!! Keskenmenon havaitsin juuri niillä sain reilun viikon välein tehtyihin testeihin molempiin 1-2 vko. Sen jälkeen pyysin tarkasta verikoelähetteen ja todettiinkin että hcg laskenu 48 ja vuoto alkoikin muutaman päivän päästä. No, tuossa ne tavallaan olivat vielä jees mutta tässä raskaudessa: tein 4+2 digin joka sanoi 2-3 vkoa. Sitten tein viikko sitten la 5+3 testin uudelleen ja sain taas 2-3. Itkun koko viime viikonlopun tätä ja olin siis 100% varma et samoin käy kun viimeksi. No googlettelin ja tuolla lapsettomuuspuolelle kyselin asiasta..siellä oli tosi moni, jolle ei oo digi näyttäny viikkoja oikein silloin kun on pitäny. Sitten päätin että ok, en halua/uskalla enää käyttää sitä..mulle ainakin aiheuttaa vaan lisästressiä..oireita on edelleen joten haluan uskoa vielä hetken tähän ihmeeseen ainakin..katsotaan sitten mitä sanovat viikon päästä ultrassa. Mutta siis jos on tällainen yltiöstressailija kuin minä, suosittelen ettet tee niitä tai ota niitä tuloksia ainakaan ihan kirjaimellisesti :)
 

Yhteistyössä