Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

Ihanaa loppukesää tänne kaikille! Mun piti lopettaa palstailu kun vauvakuume kävi niin tuskaiseks, ja keskityin sen sijaan nauttimaan kesästä. Sen kummempaa dieettiä en noudattanut kesän aikana, mutta liikuntaa lisäsin ja jätin herkkuja vähemmälle. Tuloksia tuli, sillä nyt painoa on noin 8 kg vähemmän kuin kevään alussa!!!
Just sopivasti sain tippumaan tähän yrityksen aloittamiseen mennessä. Mitenkäs muilla on kesä mennyt?
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Nonsk
Täytyypä tunnustaa, että tässä yksi päivä mietin onkohan täällä ketjussa enää kukaan.. :barefoot:

Loman aikana tippui kyllä muutama kilo, mutta kun sitten loman loppu oli kiireisempää niin ei ehtinyt tehdä niin paljoa. Tuloksen voi arvata. Ei nyt siis mitään hirveää, samaa painoluokkaa tässä tuntuu koko ajan olevan. Eikä mulla ylipainoa mitenkään hirveästi ylipäätään edes ole, muutama kilo vain mikä sekin voi olla ratkaisevaa.. Mutta nyt on taas ryhmäliikuntakortti ladattuna ja positiivisin mielin uutta päin :) työvuorot vaihtui "päivätyöksi" minusta riippumattomista syistä, iltavuoroja kaipailen mutta hyvänä puolena tässä ehkä on sitten se että ehtii jumppailla useammin! :D ja kun ruokarytmikin on säännöllisempi, niin ei ehkä tule ahnehdittua aina kun syö. :)

Mukavaa loppukesää/syksyn alkua minunkin puolesta!
 
Juu täällä kansa pyöritään edelleen samoissa lukemissa :whistle: nyt kun lomat loppuu ja arki alkaa niin saa ehket taas kiinni niistä liikunnan iloista ;) nyt vielä kun tää hoitorumba alkaa jossain välin uudelleen niin saa taas lenkkeillessä ajatuksia muualle..

:)

Ja hienoa Maya ja onnea! Tuo on jo hyvä tulos! :) ja Nonsk tsemppiä eteenpäin! Kyllä me vielä tuloksia saadaan
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos love-, nyt oon taas omassa ihannepainossani. Eli siis siinä painossa missä tunnen oloni hyväksi, ja missä koen näyttäväni hyvältä. Katotaan vaan että kun syksy alkaa niin turpoon taas uudestaan.
Koskas sulla loppuu kesätauko hoidoista?

Ja hyvä Nonsk jos pääsee taas arkirytmiin! On se päivävuoro tosiaan sillä lailla kivempaa että vaikka ei saakaan nukkua pitkään, niin iltapäivään kää enemmän aikaa tehdä asioita. Mä tein ennen kanssa ilta- ja yövuoroa, ja tuntu että ennen töitä ei saanu oikein itestään mitään irti. Nyt oon nauttinu siitä että saa olla päivät töissä ja illat ja viikonloput vapaalla.

Mä lähden nyt uimahalliin, ajattelin pitkästä aikaa kokeilla miltä se uiminen taas tuntuukaan! Mukavaa päivänjatkoo!
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Nonsk
Ilmottaudun tänne. Elikkä toisen lapsen yritys lähti käyntiin kuukausi sitten ja sunnuntaina päräti yk 2 käyntiin. Itsellä vielä esikoisesta (1v7kk( jäljellä 2raskauskiloa mutta siellä pohjalla on myös 5kg jotka tuli ihan puhtaasti syömisestä ennen plussaa. Elikkä 7kg olisi yhteensä pudotettavana. Otinkin nyt tavoitteeksi että noin -2kg olisi aina kiertojen välissä :) Niin ainakin nyt kerkeän edelliset raskauskilot saamaan pois.

Nyt keväällä kun lopetin imettämisen niin paino lähti viimein putoamaan (junnas vaikka mitä teki imetyksen aikana) ja sainkin sen 6kg pois. Nyt kesällä on junnannut samassa. Syytän ihan itseäni. Mutta tästä se taas lähtee kun arki koittaa.
 
Meillä myös yk2 käynnissä ja otin tauon tuolta kuumeilyryhmästä kun se vaan pahentaa asiaa - ei se auta raskaaksi tulemista siellä pyöriminen ja jatkuva asian ajattelu. Niinpä päätin ottaa toisen tavoitteen eli pudottaa nää kesäkilot. Sellanen 7 kiloa pitäs saada pois että oltas normaalipainossa ja sinne normaalipainoon tahdon. Sitten jos raskaaksi tulen alkaa tiukka seuranta ettei se paino nouse kuin max. 12kg!! Viimeksi tuli +30kg!

3 päivä täysnutrausta menossa, tällä ne lähtee.
 
Kaneli ja Nuttykitty tervetuloa joukkoon! :)

Maya, hoitorumba lähtee pyörimään kunhan vuoto alkaa :) nyt menossa kp41 ja negan testasin toissapäivänä, siispä kroppa taas temppuilee :unsure: ja ahdistavinta kun tää ei oo ees ytään tyypillistä. Yleensä tasainen kierto muuraman päivän heitoilla suuntaan tai toiseen niin päättääpä se nyt temppuilla kun sitä vähiten tarviisi :mad: mut jospa tässä parin päivän sisään pääsisi aikaa varailemaan.. :)
 
Hei, minäkin voisin liittyä! Meillä vasta yk1 menossa ja yritän tässä samalla syödä fiksusti. Ylipainoa ei ole mut haluaisin saada taas itsekurin takasin ja siinä samassa sais pudota muutama kilo :) yhteensä haluaisin 7kg pois mut kaikki -2 kg ylöspäin olis jees.

Täytyy saada jotain muuta mietittävää kun ovulaatuoajankohta ja plussaaminen. Ehkä jos täällä alkais kirjoitella niin olis parempi olla :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
Tervetuloa myös sulle Nano! :)

Hiphei, tää täällä pääsee kuin pääseekiin varailee seuraavaa ainaa polille, uusi kierto alkoikin eilen :)

Ja koska tänään on iltavuoroon meno ja sain itseni ylös jo aikaisin, kerkeää hyvin tutustua taas lenkkeilyn ihmeelliseen maailmaan :) josko sitä saisi itsensä taas kuriin jotenkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nano89
Kiva kun tänne tulee uusia kirjottajia mukaan, tervetuloa! Hienoo love- että saat hommat taas etenemään, nyt vaan toivotaan kovasti että hoidot tuottaa pian tulosta! Toi lenkkeily on tässä kevään ja kesän aikana muodostunut itselle ihan henkireiäksi. Aiemmin kävin juoksemassa ajatellen vain sitä että saan painoo putoomaan, nyt se tuntuu tärkeältä rentoutumiskeinolta. Juoksemalla ja kävelemällä saa hyvin stressiä kuriin ja olo tuntuu onnellisemmalta. Hyvä siis että ehdit taas takaisin lenkkipolulle.

Onko muuten täällä ihmiset kokeilleet minkälaisia dieettejä? Oon miettinyt pitäisikö hetken aikaa olla ihan täysin sokerittomalla ruokavaliolla, tai niin että ei syö lisättyä sokeria. Eli hedelmät ja marjat yms.non ihan ok. Oon kuullut että se parantaa olotilaa tosi paljon, ainakin jaksaminen paranee ihan täysin.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Onko muuten täällä ihmiset kokeilleet minkälaisia dieettejä?
En oo oikeastaan mitään dieettejä kokeillut, treeniohjelmia sitäkin enemmän :D syömisten kanssa oon yrittänyt löytää kultaisen keskitien nyt vuoden verran siinä onnistumatta :unsure: mut nyt ajattelin mennä raskausdiabetes-ohjeilla niin pitkään kun pystyy/saa.

Täällä on nyt mennyt kaks päivää hyvin! Salille en ole päässyt kun on tenttiaika, mut en ole sortunut herkkuihin ja leipääki on mennyt hillitysti pari palaa.

Kiva kuulla et @love- oot päässyt lenkkeilemään! Miten teillä muilla sujuu?
 
Itse olen hirveä sokerihiiri ja vedän ajottain sitten useamman viikon täysinn sokerittomia kausia (siis tähän lukeutuu lisätyt sokerit eli ihan marjoja ym syön). Pisin aika ollut varmaan 15 viikkoa ilman mitään. Olo on parin sokerittoman viikon jälkeen kyllä aina ihan täysin eri. Energiaa ihan eri tavalla. Se ekat pari viikkoa on vaan ihan hirveitä.

Minulta löydettiin sivulöydöksenä viime syksynä rasvamaksa! Pisti kyllä miettimään uusiksi elämäntapoja. En ole edes kovin ylipainoinen (7kg.. tuolloin oli noin 13kg) mutta pakkaan kaikki rasvat tuonne sisäelimiin. Ilmeisesti sukurasite vaikuttaa myös. Kiva kun tuo kuulostaa aina joidenkin alkkiksien taudilta :confused: ja itselläni melkein absolutistilta tuo löytyy :( Mutta oonpahan saanut motivaatiota hommaan.

Nyt harmittaa kun jouduin luopumaan salijäsenyydestä koska tästä kodinhoitotuesta ei sitä vaan makseta :( Nyt pitäisi löytää intoa lenkkeilyyn ym.

Dieeteistä sen verran että viime keväänä vedin Jutan superdiietin 6 viikkoa joiden aikana lähti 4,6kg ja menin imettävien ohjeella joten ei ollut niin rankka. Aika kyllä riittänyt tekemään viikossa neljää aerobista ja neljää lihaskuntoa joten en vaan pystynyt noudattamaan täysin. Jos olisin niin tulokset olisivat olleet isommat. Olen kyllä tuohonkin tosi tyytyväinen!
 
Huh, kesästä selvitty ja työt aloitettiin ryminällä.. Eipä oo aikaa saatikka jaksamista aloittaa yhtään mitään mikä liittyisi laihikseen! Mutta nyt päätin että ens viikolla alkaa, en tiiä viel mikä mutta alkaa o_O:rolleyes:

Mites, Onko kukaan kokeillut mitään kehon puhdistus kuuria? Mitä, miten tepsi?
Itse ajattelin jos sillä aloittaisi ja saisi siitä sitten puhtia jatkaa..

Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille kanssa siskoille!
 
Kaneli, kurja kuulla että sulla on todettu rasvamaksa, mutta varmasti ollut hyvä motivaatio.

Mietin noita Jutan juttuja joskus mut sit löysin sellasen bikini body guiden, siinä oli 3x viikossa lihaskuntoa ja välissä kävelypäiviä. Ruokaohjeetkin sai mukaan ja tykkäsin kyl tosi paljon. Ruokaohjeita yritän noudattaa edelleen, siinä oli lähinnä annoskokoa sun muuta, ei tiukkoja ohjeita ja reseptejä.

En oo koskaan kokeillu kehon puhdistusta, mut haluisin kokeilla mehupaastoa. Oon mainosten orja ja tää into lähti kun katoin netflixin sick fat and nearly dead :D
en vaan omista mehustinta nii saa jäädä.

Tänää tein jotain upeeta, lauantai-illan herkku oli porkkanaa, kurkkua ja kermaviilidippi :)
en sortunut herkkuihin vaik mies herkuttelikin. Miten teil muilla on kumppanien kans, pystyttekö kattoo vaan vierestä? Mä en, ainakaan vielä..:(
 
Miten teil muilla on kumppanien kans, pystyttekö kattoo vaan vierestä? Mä en, ainakaan vielä..:(
En katsele. Kyllä otan oman osani :D Joskus en kaupasta ostele sen kanssa suklaapatukkaa kotimatkalle, ja kolmatta päivää jos on sipsipussi jossa on jämät vaan niin pistän roskiin. Ei ehkä pidemmällä tähtäimellä hirveän kannattavaa, mutta toisaalta en myöskään halua itseltäni kieltää kun tiedän himoitsevani lisää. Sen sijaan tosin, että lähtisin ostaan jotain hyvää, niin yritän kotoa etsiä syömistä. Vaik sit luonnonjugurttia ja mysliä :'D
Flunssaa yrittää pukata, olin ajatellut lähteä piloxingiin taas. Mutta vaihdan sen varmaan coreen, se on rauhallisempaa :)
 
Moikka, täällä olisi yksi uusi vauvahaaveilija jonka pitäisi vähän saada kiloja karistettua :)
Meillä tosin on menossa jo yk3 ja olen kyllä kieltämättä miettinyt että onko vika minun painossani kun lasta ei kuulu.. Nyt on kyllä kieltämättä menkat neljä päivää myöhässä normikierron mukaan. 29/25..
Itsellä pituutta 165 ja painoa vissiinkin sellaiset 77kg, eli ylimääräistä olisi. Olenkin tässä pohtinut että mikä olisi lapsihaaveita ajatellen paras tapa pudottaa painoa? Perus ruokavalion muutos ja lisää liikuntaa? :)

Tsemppiä kaikille painon pudotukseen ja plussaus onnea :)
 
Viimeksi muokattu:
Eihän vielä yk3 ole mitään, mut ymmärrän kyllä et mietityttää miksei onnistu. Meillä on yk1 menossa ja varmasti mietin samaa jos tästä menkat alkaa. Nyt jo mietin et onko mus jotain vialla.

Ei mun mielestä laihduttamisessa yrityskuukausina ole mitään ihmeellistä jos liikkuu ja syö "normaalisti" eli ei vedä mitään pitkiä minikaloripaastoja, olympiatason liikuntoja tai muita suorituksia mitkä vois muuttaa hormonitoimintaa. Viikossa tai parissa nyt tuskin ihan kauheesti ehtii mitään systeemejä häiritä, jos jollain pikapyräyksellä haluaa alottaa :) tietääkseni yliliikunnalla on enemmän haittavaikutuksia kun matalilla kaloreilla, tosin yliliikunnoista on tällasen tavallisen plösön ku minä aika vaikea suoriutua :ROFLMAO:
 
Heippahei! ☺

Meillä mies hoitaa herkuttelun ☺ ei oikeen ite tee yhtään mieli mitään. Ostin toissapäivänä sipsipussin, mut tuolla se on avaamattomana kaapissa. Toisekseen en niinkään ole makean perään. Enemmän toi suolainen vetää puoleensa. :D

Haaveilija(ko) ei teillä oo mitään hätää, jos vuoteen ei ala kuulumaan niin sit kannattaa alkaa jo miettimään että mikä on, toisilla ei välttämättä ole edes syytä miksei onnistu, tiedän itsekkin selittämättömästi lapsettomia. Ja en usko että sun paino on esteenä, ite pyörin samoissa mitoissa ja lukemissa eikä lääkärit ole sanoneet mitään painosta. Toivoa vain kehiin! :)

Ootteko muuten miten "mukana raskautumisen kannalta", eli siis lähinnä pongailetteko ovista kierroista tai syötekö vitamiineja tms.? :)
 
Aika hyvä love- jos pystyt olemaan napostelematta! Mä yritän mut jotenki aina sorrun ku toisella on herkkuja siinä nenän edessä :D

Mun ei pitäny vahtia ovista mut sit latasin ton fertility friendin ja opettelin lämmönmittauksen salat ja nyt oonki sit ihan perillä omasta kierrosta. Miehelle en oo puhunu sen enempää mikä päivä milloinkin on, jälkeenpäin sanoin et nyt se h-hetki meni :)
Mites teillä?

Mitä urheiluita muuten harrastatteja kuinka usein? Tääl muutama jo kertokin mut mites muut? Itellä on salikäynnit ja yritän saada sen 3 kertaa viikossa käytyä. Sen lisäksi päivittäin pyöräilyt kouluun/kauppaan/millon mihinkin ja koirien ulkoilutukset.
 
Minä lähinnä pyöräilen ja jumppailen sitten kotosalla tuossa "salihuoneessa", siellä on crosstraineri ja käsipainot ja painonnostopenkki ym. pientä sälää :) himottaisi niin suuresti lähteä kuntoporukkaan pelaamaan taas jalkapalloa, mutta treenit olisi pe ja su iltaisin jolloin olen aina töissä :(

Kesällä en seuraillut kiertoa juuri ollenkaan ja kierto olikin kaiken hyvän lisäksi täysin sekaisin. Mutta nyt taas pongailaan ovista joka kierrosta. :) ollaan siis lapsettomuushoidoissa mukana miehen hieman huonontuneen spermanlaadun vuoksi. Lääkäriin pitää siis seurailla ja ilmoitella oviksen ajankohta jotta päästään alkionsiirto tekemään. :) jos emme tässä hoitorumbassa olisi, en tiedä seurailisinko. :D
 
Täällä ne menkat nyt sit alko viikon myöhässä :(
Meillä ei ovista bongailla tms, kunhan peittoja heilutellaan aina kun mieli tekee :D ku en nyt vielä ainakaan halua että aletaan ns tekemällä tekemään ja seuraamaan oviksia sun muita, tulee jos on tullakseen vaik kylhän noi menkkojen alkamiset aina päähän ottaa...

Pitäis päästä tossa syömisessäkin taas ruotuun että pysyis olo hyvänä ja kilot tippuis :)
Täällä nyt lähinnä urheillaan vaan lenkkeilyn muodossa jollei näitä remontti yms raskaampia kotiaskareita lasketa :D
Nytkin pitäis lähteä koiran kanssa taapertamaan johonkin suuntaan, tympii vaan kun joka lenkin joutuu alottaa asfalttia tallaamalla vaik maalla asutaanki.. ois niin ihana kulkee jotain mettä polkuja mut eipä tääl kauheemmin sellasia oo...
Ois mulla salikorttikin mutta se on jääny vähä vähemmälle käytölle.. pohdin kyllä et pitäskö sen suhteen kunnostautua ja lähteä salille kunhan menkat on ohi ku ei nappaa lähtee sinne uurastamaan verta valuvana ainakaan näin menkkojen ekoina päivinä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Pahoittelut haaveilija menkoista. Ymmärrän et ottaa päähän vaikka sitä ei tekemällä vauvaa tekisikään. Ihan yhtälailla se vauvakuume silti varmasti on päällä ja toivoo että tärppäisi nopeesti. Toivottavasti saadaan molemmat toukovauvat nyt sit! :)

Tosta koiralenkkeilystä oon ihan samaa mieltä, asutaan keskustassa tosin mut samat ongelmat täälläkin. Ärsyttää kulkee päivittäin samat lenkit ja lähimpään "metsään" on pari kilometriä matkaa joten sinnekään ei kauheen usein tuu lähdettyä kun on aina se sama reitti.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Voi kuinka mä toivoisin itelleni koiraa lenkkikaveriks, mutta edellisen koiran ajoilta muistan kyllä ton kuinka tylsää oli rundata samoja lenkkipolkuja päivästä toiseen.
Mä testailin vahvan plussan maanantaina, joka oli eiliseen haalentunu kyllä aivan haamuks, mutta edelleen ajattelen olevani raskaana. Oon raskaana niin kauan kuin se testi antaa selvää negaa! Digillä testailen vasta sitten kun menkat on myöhässä. Mutta siis tästä raskautumisesta onkin herännyt ajatukset raskausajan liikunnasta, eli mitä saa tehdä ja mitä ei? Haluan juoksua jatkaa, ja oon käynytkin juoksemassa ihan normaalisti. Lenkit oon pitänyt lyhyehköinä, n.10 km, ja nyt plussan jälkeen on tullut pidettyä sykealueet alhaisempina kuin normaalisti. Mitenköhän lihaskuntotreeniä voi jatkaa? Saanko tehdä esim. Lankkua normaalisti? Vatsarutistukset kuulemma täytyy ainakin jättää pois...
 
Onnea plussasta Maya! :love: toivottavasti viivan haaleminen ei nyt tarkoita mitään vaan kaveri pysyy kyydissä loppuun asti! :love:

Mutta tuohon raskausajan liikuntaan en osaa sanoa juuta enkä jaata.. Miten juoksu vaikuttaa kehittyvään alkioon, vaikka olisikin ihan hölkkäasteella? Tulee kumminkin elimistöön se semmoinen edestakainen liike.. kannattaa kysellä terkalta/neuvolasta! :)
 

Yhteistyössä