Kesäsää parhaimmillaanHuomiseksi luvattu kiva sää.
Kesäsää parhaimmillaanHuomiseksi luvattu kiva sää.
No hupsistakeikkaa vaan - siella sitten alkoi melkoisen malttamaton odottaminen...hatina kun on edes tasta kesasta toivuttuLjyngsfjordista ainakin löytyy mahtavammat, kolme kertaa korkeemmat vuoret ja kesäisinkin jäätiköt päällänsä.
Mut Senja on niin monimuotoinen paikka, onhan se iso saari. Löytyy vaikka mitä. Jänkääkin mistä voi poimia hilloja. Vuorovesiä mistä saa pyyvettyä makrilleja. Taimen-, merirautu-, lohijokia. Metrin pituisia turskia ja seitijä.
Korkeita vuoriakin vaikka ei nyt ihan kauheen korkeita mutta jyrkkiä kuiten.
Sellaisia rantoja jossa voi poimia sinisimpukoita laskuveden aikaan ja voi kävellä satoja metrejä rannasta pois mutta pittää kattoa kelloa että ei jää nousuveen jalkoihin.
Ihan mahtava kuva.. En malta oottaa ens kesää ja reissua Pohjois-Norjaan
Istun parvekkeella kahvin ja piirakan kera.Kesäsää parhaimmillaan
*halaan*Sekin. Haikeus vain iski...vuosi sitten tähän aikaan elämä yllätti.
okIstun parvekkeella kahvin ja piirakan kera.
No hah nyt sun kanssas ...en oo ikuna epaillytkaan ettetko tormaisi PeppiisiJonain päivänä minä törmään Peppiin
Sinä päivänä minä pyydän hänta vaimokseni, eikä asiassa ole mitään hupsunhösöä.
Eiko olekin *huokailen*Huomiseksi luvattu kiva sää.
Tää on Hammerfestin sillan vierestä kuva, toi on saamelaisten pyhä paikka toi nyppylä. Sinne on uhrattu poroja, ruijapaltaiden luita....tai taa kasittamattoman huikee maisemanplajaytys ...siis hopisen tosta Senjasta, mista epek mainitsi...
...sita on niin pikkiriikkisena tommoisen keskella, mietipa oikeesti...! Sinista taivasta, karun mahtipontisia vuoria ja aina niin yllatyksellisen kesyton meri <3... taa pikkunen maailma tarjoaa niin paljon elamyksellisia helmia ...tohon kuvaanhan ihan uppoutuu, sukeltaa siihen sisaan
Awwwww...mika heijastus tossa veden pinnassa !! Hieno kuvaTää on Hammerfestin sillan vierestä kuva, toi on saamelaisten pyhä paikka toi nyppylä. Sinne on uhrattu poroja, ruijapaltaiden luita.
Näin ylempänä vuoret tasoittuu eikä ole niin jyrkkiä seinämiä.
ei uskois... aika hyvin tarttunu jostakin- en kuule paivaakaan
Tokihan Norjassa pääsee aina heinäkuussakin lumipallosotasilleAwwwww...mika heijastus tossa veden pinnassa !! Hieno kuva
Do dih, asiaa ! Aksailemaan selalleen ja tekemaan lumienkuleita...kesalla pitaskin olla takapihalla semmonen oma pikkunen hankiainen, missa paasis kieriskelemaan ja viilentymaanTokihan Norjassa pääsee aina heinäkuussakin lumipallosotasille
No oikeestaan mä ihmettelen roosaa joka toistuvasti palkkaa ja pettyy. Mutta ei soita mulle.No hah nyt sun kanssas ...en oo ikuna epaillytkaan ettetko tormaisi Peppiisi
Ja hupsunhopso olet nyt, tai ainakin askettain, ja - joskus pitaa sitakin olla
..mulle taitaa muutenkin tarttua aika hyvin murteet tai ma oon tammonen multikielinen ...etta otappa selekoa tai oleppa ottamati, ookkonaa vai meekkonaa vai tuutha sie takasii....ei uskois... aika hyvin tarttunu jostakin
http://www.yourlapland.com/tama-on-lappi/lappi/nain-ne-puhuvat-pikaopas-natiiviksi/
Munkin kuulema pitas taas leipoa sampyloita . Semmonen toooosi iso era, kun taa tavissatsi tahtoo havita makkeisiin suihin alta aika yksikonVau, niitä neljänviljan sämpylöitä mitä eilen tein niin puoliksi ja paahtimeen. Sit pikkusen voita ja vihreää pestoa, juustoa ja palvikinkkua.
Jessus oli hyvää
Sämpylä parani paahtimessa, rapea ulkokuori ja sisus pehmeni entisestäänkin
Unikuvia ...Nyt nukkumaan, öitä kaikille
huomeniiHuomenta