No, ei se kyllä tiukkaa tee.Jos tekee tiukkaa olla juomatta alkoholia, niin mikä sä silloin olet?
No, ei se kyllä tiukkaa tee.Jos tekee tiukkaa olla juomatta alkoholia, niin mikä sä silloin olet?
Eli kaikki, joille ei tee tiukkaa olla juomatta alkoholia tai tai tekee tiukkaa, on kuitenkin alkoholisteja, jos ne juo bissen päivässä kesälomallaan?Tää on jokaisen alkoholistin vakioitsepetos. Ihan peruskamaa.
Samaa tupakan päivässä röökaajat sanoo: en ole nikotiinista riippuvainen.Eli kaikki, joille ei tee tiukkaa olla juomatta alkoholia tai tai tekee tiukkaa, on kuitenkin alkoholisteja, jos ne juo bissen päivässä kesälomallaan?
Yhden gramman vaan hasista jokapäivä..Eli kaikki, joille ei tee tiukkaa olla juomatta alkoholia tai tai tekee tiukkaa, on kuitenkin alkoholisteja, jos ne juo bissen päivässä kesälomallaan?
No se nimenomaan pysyy satakiloisella miehellä alle rangaistavuuden rajan jos se hörppii oluen (3,3 desiä) tunnissa.Rattijuopumusta ei mitata toleranssilla vaan veren promillemäärällä.
En tunne ketään, joka vetäisi yhden pöllin päivässä enkä oikein osaa sanoa, onko se riippuvainen nikotiinista... voi hyvinkin olla.Samaa tupakan päivässä röökaajat sanoo: en ole nikotiinista riippuvainen.
Kaikkea te..
Mikä vika sauhussa on? Ei kai se sen kummempaa ole kuin alkoholikaan... tosin gramma päivässä on aika iso määrä...Yhden gramman vaan hasista jokapäivä..
Mä tunnen yhden joka on vuosikaudet polttanut kolme savuketta päivässä. Mut hän kuuluu röökaajien vähemmistöön. Yleensä röökaajat vetää sen askin päivässä.En tunne ketään, joka vetäisi yhden pöllin päivässä enkä oikein osaa sanoa, onko se riippuvainen nikotiinista... voi hyvinkin olla.
Voi myös hyvin olla, että yhden oluen päivässä nauttiva on alkoholisti. Itse en kuitenkaan lähtisi ketään määrittelemään addiktiksi noilla perustein, mutta kukin voi olla omaa mieltänsä asiasta.
Olen hyvin samaa mieltä kanssasi. Alkoholisteja on monenlaisia ja monissa eri sosiaaliluokissa. Joku voi juoda pari pulloa punkkua viikossa olla olematta alkoholisti ja joku toinen taas voi juoda saman määrän ja olla alkoholisti. Joku toinen voi alkoholismistaan huolimatta hoitaa työnsä tai olla äärimmäisen luova. Joku toinen taas päätyy vetämään sinolia sillan alle.Mä tunnen yhden joka on vuosikaudet polttanut kolme savuketta päivässä. Mut hän kuuluu röökaajien vähemmistöön. Yleensä röökaajat vetää sen askin päivässä.
Viina taas...
Sanotaanko näin, että ihmisellä voi olla alkoholiongelma vaikka ei olisikaan alkoholisti.
Yhdensorttinen ja yleinen alkoholiongelma on semmoinen, että aloitettuaan juomisen ei osaa lopettaa ennen kuin tarjoilu päättyy. Ts. menee baariin "yhdelle" mutta ei pääsekään baarista pois ennen valomerkkiä.
Toisensorttinen ja yhtä yleinen alkoholiongelma on heillä joilla jokainen tippa viinaa on ns. rähinäviinaa.
Nuo eivät välttämättä ole alkoholisteja, mutta alkoholi silti aiheuttaa ongelmia elämäänsä.
Nyt kesälomien jälkeen taas katkaisuklinikat täyttää se väki joilla juominen on lomalla karannut lapasesta. Mutta he ovat lomalla juoneet huomattavasti enemmän kuin tuopin silloin ja toisen tällöin. Hekään eivät välttämättä vielä ole alkoholisteja. Ovat suuressa vaarassa tulla sellaisiksi, mutta se on hyvä merkki kun ymmärtävät ongelmansa ja hakeutuvat katkolle.
Alkoholismi sit on eräänlainen juomisen päätepysäkki josta ei ole paluulippua.
Alkoholistiksi tullaan juomalla. Paljon ja pitkään. Alkoholistin aivokemia muuttuu (pysyvästi ja peruuttamattomasti) semmoiseksi, että alkoholilla on aina ykköspaikka korvien välissä. Alkoholi hallitsee alkoholistin elämää silloinkin kun hän ei juo.
Sinänsä paskamainen tauti, että se havaitaan yleensä kymmenen vuotta liian myöhään.
Kaikkihan tietää, että Rapelle huikka maistuu ja vanha viina haisee usein, mutta eihän hän mikään alkoholisti ole kun hoitaa työnsä ja on muutenkin hyvä tyyppi. Kunnes koittaa päivä jolloin hän ei pystykään hoitamaan töitään, sairasloma eikä hoito auta, hän saa fudut. Jolloin hän ikäänkuin yhdessä yössä muuttuu alkoholistiksi. Vaikka fakta on se, että siinä vaiheessa Rape on ollut alkoholisti jo kymmenen vuotta.
Alkoholisti ei ole synonyymi rähjäiselle puistopultsarille.
Pekka Herlin oli alkoholisti - mutta johti Konetta siitä huolimatta.
Ahti Karjalainen oli alkoholisti - mutta puoluekannasta riippumatta hemmetin pätevä poliitikko ja valtiomies viimeiseen asti.
Pentti Saarikoski taas - mahtoiko koskaan kirjoittaa mitään alle kolmen promillen?
Juice ja Badding?
Junnu Vainio taas ennen raitistumistaan - no, tarina kertoo, että iskelmätähtösen levy oli yhtä laulua vajaa. Jolloin Junnu vetäytyi kuuden lonkeron kanssa studion vessaan (ainoa rauhallinen paikka). Kuusi lonkeroa myöhemmin puuttuva laulu oli valmis.
Aloittajan mies ei vielä juo kovin paljoa. Fyysistä riippuvuutta viinaan ei tule kovinkaan nopeasti olutlaatikko/viikko- tahdilla. Silläkin tahdilla toki voi pilata ittensä tai parisuhteensa.
Mut huolestuttavaa on se, jos aloittajan mies ei kertakaikkiaan osaa olla ilman kertaviikkoista känniä. Semmoinen maailma ei ole terve missä ei ole muuta tekemistä kuin odottaa ensi lauantaita jolloin on lupa vetää kännit.
Puolet suomalaisista on tuota mieltä, ja Suomen alkoholilakikin on tehty siitä lähtökohdasta, että jokainen ihminen on (vähintäänkin potentiaalinen) alkoholisti.Palstamamman mielestä ihminen joka käyttää alkoholia edes kerran joka kk on alkoholisti
Jokainen joka ei tuosta vain voi elää ilman alkoholia vaikka vuoden, tai mitä ajanjaksoja vain, on alkoholisti. Tuollainen ihminen on riippuvainen siitä tunteesta minkä alkoholi aiheuttaa.Puolet suomalaisista on tuota mieltä, ja Suomen alkoholilakikin on tehty siitä lähtökohdasta, että jokainen ihminen on (vähintäänkin potentiaalinen) alkoholisti.
Pystyä ja haluta.. Kaksi eri asiaa. Jos ei huvita olla juomatta, niin sitten juodaan. Jos on joku erityinen syy olla juomatta, mutta siltikin juo, alkaa kyse olla pystymisestä.Jokainen joka ei tuosta vain voi elää ilman alkoholia vaikka vuoden, tai mitä ajanjaksoja vain, on alkoholisti. Tuollainen ihminen on riippuvainen siitä tunteesta minkä alkoholi aiheuttaa.
Minä olen riippuvainen karkista, en kiellä sitä. Syön karkkia joka viikko. Alkoholin kanssa lutraavat eivät pysty myöntämään olevansa riippuvaisia siitä.
No, taas yksi valheellinen yritys näyttää joltain muulta mitä on. Ihminen pystyy vaikka syömään omaa paskaansa jos on pakko.Pystyä ja haluta.. Kaksi eri asiaa. Jos ei huvita olla juomatta, niin sitten juodaan. Jos on joku erityinen syy olla juomatta, mutta siltikin juo, alkaa kyse olla pystymisestä.
Olen riippuvainen salmiakista, ruisleivästä, lapsistani, läheisistäni, työstäni, kirjoista, meikeistä, suihkusta, saippuasta, vaatteidenpesusta, vaatteista, kahvista, maidosta, nettipankista, ruokakaupasta...Jokainen joka ei tuosta vain voi elää ilman alkoholia vaikka vuoden, tai mitä ajanjaksoja vain, on alkoholisti. Tuollainen ihminen on riippuvainen siitä tunteesta minkä alkoholi aiheuttaa.
Minä olen riippuvainen karkista, en kiellä sitä. Syön karkkia joka viikko. Alkoholin kanssa lutraavat eivät pysty myöntämään olevansa riippuvaisia siitä.
Jep. Näin se on.Olen riippuvainen salmiakista, ruisleivästä, lapsistani, läheisistäni, työstäni, kirjoista, meikeistä, suihkusta, saippuasta, vaatteidenpesusta, vaatteista, kahvista, maidosta, nettipankista, ruokakaupasta...
fuck. Minähän en ole muuta kuin yksi iso möykky riippuvuutta ties mistä...
Onko näille jotain Betty Ford klinikan tyyppistä...?Jep. Näin se on.
Tuntuuko sinusta että tarvitset vieroitusta mainitsemiisi asioihin?Onko näille jotain Betty Ford klinikan tyyppistä...?
Ei, mutta tuntuuko jokaisesta "alkoholistista" siltä, että tarvisi vieroitusta?Tuntuuko sinusta että tarvitset vieroitusta mainitsemiisi asioihin?
Et ehkä vielä, mutta jos tuota jatkat riittävän pitkään, niin lopulta olet.Voi käkkärä. Mä olen vetänyt koko kesän bisseä yhden tai kaksi päivässä, humalassa en ole ollut kertaakaan. Olenkohan mä alkoholisti?
Tiedät hyvin itsekin että ei, eihän edes useimmista "pohjalla" olevista tunnu siltä. Ei se silti poista sitä tosiasiaa että ovat riippuvaisia.Ei, mutta tuntuuko jokaisesta "alkoholistista" siltä, että tarvisi vieroitusta?
Ei.Jokainen joka ei tuosta vain voi elää ilman alkoholia vaikka vuoden, tai mitä ajanjaksoja vain, on alkoholisti. Tuollainen ihminen on riippuvainen siitä tunteesta minkä alkoholi aiheuttaa.
.
Miten pitkään pitää juoda yksi olut päivässä, jotta henkilö määritellään alkoholistiksi?Et ehkä vielä, mutta jos tuota jatkat riittävän pitkään, niin lopulta olet.
Ellei sitten syöpä korjaa ennen.
Kiinnititkö huomiota mihin kommentoin?Tuntuuko sinusta että tarvitset vieroitusta mainitsemiisi asioihin?