Toiveena vauva 2017-2018

Mulle tuli tänään viesti et mun veriryhmää tarvittas ja mietin et mitenkä verenluovutus mahollisesti vaikuttas tähän yrittämiseen, musta tuntuu et hemppa on muutenki alhanen menkkojen jäljiltä ja juon jo rautamehua. Tietääkö kukaan?
 
Voi ei miten monta ihanaa plussaa! Onnea kaikille :love:

Itse oon nyt tehnyt kaksi negaa, ke iltana ja tänään aamulla. Huomenna pitäs menkkojen alkaa...Menkat alkaa olo ollu jo monta päivää mut eipä vaan kuulu. Huoh. Ei taida olla meidän kierto tämäkään. :cry:
 
Onnea kaikille plussanneille! Selkeä plussien aalto löytänyt vihdoin tämänkin ryhmän, toivottavasti se nappaa vielä monta muutakin mukaansa! :love:

Tänne ei kummia kuulu, yritys ei ole vielä alkanut. Kun tätä ketjua lukee tulee aina kova hinku alkaa itsekin heti yrittämään mutta muuten on useinkin sellainen olo etten ehkä haluakaan enää kolmatta... Esikoisen uhma varmasti vaikuttaa ja kuopus on varsinainen sylivauva vieläkin (1v). Kotihommat on aikalailla minun vastuulla ja mietinkin välillä jaksaisinko tähän päälle enää alkuraskauden väsymystä ja pikkuvauva-aikaa. Toisaalta taas en mitään muuta haluaisikaan niin paljoa kuin kasvatella masua ja ihmetellä uutta tulokasta :rolleyes: hemmetti! :D uskon että kuume kasvaa kun esikoinen aloittaa ensi kuussa osa-aikaisen päivähoidon, on ainakin osa viikosta helpompaa :geek:

Mulla kierto sekoilee. Menkkojen piti alkaa viikonloppuna mutta alkoikin jo maanantaina, lomareissu aukaisi hanat etuajassa. Onko muilla kokemuksia samasta, että jokin erikoinen tapahtuma tms. aloittaisi vuodon? Selkeät ovisoireet tuli kuitenkin ihan ajallaan eli ei aikaisesta ovulaatiostakaan johtuisi kierron lyheneminen :confused:
 
Onnea plussanneille ja yrittäville❤ !

Meidän toinen tärppi meni kesken viime yönä. Viivat vahvistuivat hyvin ja päätin lopettaa testailun. Viime yönä heräsin oksetukseen ja vatsakramppiin. Kivut on niin kovat, että normi särkylääkkeetkään ei vie kipua kokonaan.

Nyt on pohdinnan ja gyneasioinnin paikka. Siirryn taustailemaan hetkeksi. Kaksi perättäistä lyhyttä tärppiä on mun päälle ja kropalle liikaa. Tätä plussaa sain pitää yli viikon.

Lykkyä muille❤ .
 
Viimeksi muokattu:
Niin surullista, jaksamista lilaviolet!
Onko sulla veriä tutkittu? Tutulla meni kesken vahvan tukostaipumuksen vuoksi useampi raskaus, aspiriinilla saivat odotuksen lopulta jatkumaan.
Perusjutut tutkittu, kun toista lasta yritettiin vuosi ja yhteensä tuli 4päättynyttä joista kolme perättäistä keskenmenoa ja kaksi näistä todettiin saraalassakin. Kilpirauhasen vajaatoimintani oli tuolloin syynä.
 
Voi ei Lilaviolet, olen niin pahoillani. :cry: Keskenmeno on se mikä itseänikin tässä pelottaa koko ajan. Vaikka siis minulla on ollut vain yksi keskenmeno (keskeytynyt km, todettiin rv 12 ultrassa), mutta kyllä se yksikin tietyn pelon jättää. Toivottavasti se vauva teille vielä suodaan!

Jopas on ikävä tilanne Nalkuttajalla, jospa routa sen porsaan kotiin ajaisi ja saisitte asiat selvitettyä.

Nonsk, oletko testaillut uudelleen? täällä "kieli pitkällä" odotan jo uutisia!

Oma olotila on semmoinen semi. Välillä etoo, välillä ei tunnu miltään. Keskenmeno ja "oireettomuus" pelottavat aikalailla, mieluummin sitä yrjöäisi vaikka kerran päivässä, tietäisi että jotain ainakin tapahtuu. Yksityiselle menen varmaankin ultraan, jotta selviää onko siellä masussa elämää ja onko se oikeassa paikassa, Olen kovasti odotellut huhtikuisten pinoa tuonne odotuspuolelle, mutta ei ole vielä näkynyt. Oma aikani ei riitä millään sen päivittämiseen, mutta toivottavasti jollakin muulla on intoa ja aikaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Onnea plussista! :love:

Täällä yk5, kp 10/27-28. Ehdin myhäillä kun menkat antoivat odottaa viime kierrossa itseään vielä kp27: en odottanutkaan plussaa (edelleenkin ajoitukset eivät olleet sen puolella viime kierrossa) mutta kierron piteneminen on ihan tervetullutta. Pillereitten lopettamisesta olen saanut venytettyä vuotopäivät kahdesta viiteen (joka on luomunormaalini) ja muutaman kuukauden välein koko kiertoa aina päivällä. Menkat kuitenkin alkoivat kp 28 ihan järkyttävän runsaina ja reilujen hyytymien kera pariksi päiväksi, sitten loppuivat täysin vuorokaudeksi, jonka jälkeen jatkuivat tuhruna päivän. Se siitä kropan normalisoitumisesta! Myöskin yleensä kivut alkavat ilmoitella itsestään lievemmin ensin ja minulla on jokunen tunti aikaa särkylääkkeelle. Tällä kertaa kuitenkin kivut rysähtivät kerrasta päälle niin voimakkaina, etten kyennyt kuin makaamaan sikiöasennossa vessan lattialla (mukava flashback 14-vuotiaaksi kun oksensin kivusta ja lopulta pyörryin vessan lattialle). En muistanutkaan kuinka kipeät luomumenkat voivat olla, toki mistä sitä tietää vaikka kyseessä olisi ollut varhainen keskenmeno hyytymät huomioon ottaen. Mikäli tästä kipuilusta tulee uusi normaali niin varailen aikaa gynelle. Papassa tuli käytyä keväällä ja gynekologinen tarkastus olisi ensi vuodelle, olin vielä pillereillä viime käynnin aikaan mutta vauvamahdollisuudesta oli puhetta ja halutessani kehotettiin varaamaan aikaa jo aiemmin tarkastukseen yritystä aloittaessa.

Lämpöjen mukaan ovulaationi näyttäisi siirtyneen nyt noin kp18 paikkeille siitä, mitä alkukesästä se oli melkein viikkoa aiemmin (kummakaan että on ollut siis kadoksissa koska en ole kuvitellutkaan että se nyt noin "myöhään" olisi, luteaalivaihekin jää turhan lyhyeksi :(). Heitin tämän huomion jälkeen jorpakkoon aikeeni ottaa chillisti ja raskauskeijulta tulikin reilu paketti ovis- ja raskaustestejä postissa... Oviksen metsästys alkakoon! :mad:
 
Kp 6 kai tänään. Argh. Olin jo varma koska mulla ei oo ikinä menkat myöhässä. Tää viikko on menny masennellessa. Kokeillaan nyt maagista greippimehua, saa nähä kuinka käy vai käykö taaskaan kuinkaan. Nyt menen kuninkuusraveihin ja otan hyvällä omallatunnolla oluen.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Moikka! Osallistuisin mielelläni tähänkin keskusteluun! Olen siis 21-vuotias vauvakuumeileva. Hormonikierukan poistin 12.5. Ja siitä lähtien ilman ehkäisyä olemme olleet :) meneillään on kp16, mutta kierronpituudesta en osaa sanoa. Kierukan poistosta tuli 5-6vkon jälkeen (tyhjennys?)vuoto ja siitä parin viikon päästä oletetusti ensimmäiset luomumenkat 3 vuoteen! :D
Kovasti odottelemme omaa pienokaista.
 
Kyllä tuo ovis näköjään heittelee miten haluaa! Tänään kp11 ja aamulämpö oli kohonnut, testasin aamukymmeneltä viivanpaikan ovistestistä. Päivällä bongasin limat ja testasin kolmelta jo melko vahvan viivan. Iskeekö kellekään muulle ovispaniikki testailusta? :D tein testin juuri ennen töihin lähtöä ja vaikka testistä (joka ei vielä edes kirkuvanpunainen ollut) on vielä h-hetkeen aikaa se 24-48h nii tuntuu että hirveä kiire olis heiluttaan peittoa ettei vain tuu missattua :p
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mulle voi päivittää dpo0
Oli muuten semmoset kivut tossa pari päivää sitten, ettei tosikaan! Kovin kipu kesti lähes 5 tuntia ja vielä töissä olin ni piti kärvistellä. Hyvä kun kävelemään kykenin :/ Sitten onneks hiipu. Illalla alko jomottelu uudelleen mut lievempänä. Alamaha vasemmalta oli ihan kosketusarka. Pienikii painelu tuntu HIR-VEEL-LE!
No nyt taas alko oireiden kyttäily kun niin selkeet oireet oli munasolun irrotessakin.
Viime kierrossaha mä en tuntenu mitään vasta kun ihan vikalla vkolla ennen ku hanat sitte aukes.
Will see, talleteltu on jokatapauksessa ;)
 
Mie en oikeesti jaksa enää :cry: 38/37 ja aamutestistä puhdas nega. Voisko ne menkat nyt vaa alkaa?!? :cautious: Mahaa ja alaselkää poltellu monta päivää ja se ei oo miulla menkkaoire ollu ikinä. Normaalisti aina tuleva makeenhimo myös puuttuu. Kädet ja jalat on turvoksissa koko ajan.

En uskalla googlettaa ku tulee joku syöpädiagnoosi. :unsure: Anteeks omanapaisuus.
 
Mie en oikeesti jaksa enää :cry: 38/37 ja aamutestistä puhdas nega. Voisko ne menkat nyt vaa alkaa?!? :cautious: Mahaa ja alaselkää poltellu monta päivää ja se ei oo miulla menkkaoire ollu ikinä. Normaalisti aina tuleva makeenhimo myös puuttuu. Kädet ja jalat on turvoksissa koko ajan.

En uskalla googlettaa ku tulee joku syöpädiagnoosi. :unsure: Anteeks omanapaisuus.
Onko sulla ollu miten säännöllinen kierto? Bongasitko oviksen? Kuulostaa ikävälle, tsemppiä sinne :(
 
Nonsk, oletko testaillut uudelleen? täällä "kieli pitkällä" odotan jo uutisia!
En oo testaillut. Ollaan oltu kaverin mökillä torstaista alkaen. Ajattelin odotella muutaman päivän vielä. Pidin varuiksi siellä mökillä sidettä, jos menkat olis alkaneet. Jotain tuhrua olin aamulla puskapissalla käydessä huomaavinani ja kotona se sitten varmistui. Mutta nyt ei ole vielä tullut lisää. Katsellaan. Ei ole mitään oloja/oireita. Perus väsymys kun univajetta. Naama ja yläselkä näppyjä täynnä. :confused:


Surullisia tapahtumia kohdanneille voimahalit!
Iloisia uutisia saaneille onnea!
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä kait olisi dpo5 vissiin ja menkkamaiset oireilut ollu tän päivän, vessassa saa ravata jatkuvalla syötöllä ja koko lantion seutu ja alaselkä on turtana.. Mielenkiinnolla oottelen koska hanat aukeaa, johan tässä on lähes viikko oltu vuotamatta :confused:
 
Onko sulla ollu miten säännöllinen kierto? Bongasitko oviksen? Kuulostaa ikävälle, tsemppiä sinne :(
Viimeset kolme kiertoo on ollu ton 37 ilmeisesti jos en ihan väärin muista. Pitkiähän ne on. Ovista en oo tikutellut tms ja tässä kierrossa limatkin on ollu tosi oudot. Mut siinä mihin toi puhelimen appi laski oviksen nii oli kahtena päivänä sitä ovisjuilintaa et luulen sen sillon olleen. Vieläkään ei menkkoja näy. Kunhan alkavat niin soitan lääkäriajan et sais noi kierrot lyhyemmiks.
 
Viimeset kolme kiertoo on ollu ton 37 ilmeisesti jos en ihan väärin muista. Pitkiähän ne on. Ovista en oo tikutellut tms ja tässä kierrossa limatkin on ollu tosi oudot. Mut siinä mihin toi puhelimen appi laski oviksen nii oli kahtena päivänä sitä ovisjuilintaa et luulen sen sillon olleen. Vieläkään ei menkkoja näy. Kunhan alkavat niin soitan lääkäriajan et sais noi kierrot lyhyemmiks.
Kuulostaa sille, että voisit soittaa jo aiemmin niin voisivat auttaa menkkojen tulemiseen jos haluat? Ainakin johonkin perhesuunnitteluneuvolaan soittaminen vois auttaa ja keventää mieltä. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä