The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ei minua Skyr närästä,mutta joitakin närästää muiden käyttämät tuotteet.
Mun vatsa on paremmassa kunnossa kun jätin maitotuotteet vähemmälle ja niiden tilalla soija ja kauratuotteet,joskus laktoositonta jugurttia,harvoin tavallista rahkajugurttia. Enkä tosiaan luovu soijatuotteista enää joidenkin linkkien takia.
 
Alkaa olemaan hyvällä mallilla, tiskit hoidettu,siivottu,pyykkikone pyörii ja kukat kasteltu. (y)
Kohta lounasta,kasvispihviä,aurinkosalaattia ja kastiketta( maust. soijajugurttia ja kauratuorejuustoa:rolleyes:)
 
Ei minua Skyr närästä,mutta joitakin närästää muiden käyttämät tuotteet.
Mun vatsa on paremmassa kunnossa kun jätin maitotuotteet vähemmälle ja niiden tilalla soija ja kauratuotteet,joskus laktoositonta jugurttia,harvoin tavallista rahkajugurttia. Enkä tosiaan luovu soijatuotteista enää joidenkin linkkien takia.
*huitaisee valokaarella*
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
vierailija
Ei minua Skyr närästä,mutta joitakin närästää muiden käyttämät tuotteet.
Mun vatsa on paremmassa kunnossa kun jätin maitotuotteet vähemmälle ja niiden tilalla soija ja kauratuotteet,joskus laktoositonta jugurttia,harvoin tavallista rahkajugurttia. Enkä tosiaan luovu soijatuotteista enää joidenkin linkkien takia.
Muista kuitenkin aina tämä, jos vaivaa tulee- siis tavallisia maitotuotteita miekään en ole k'yttänyt sen jälkeen kun luomumaitoa alkoi kauppaan tulla, mutta joku vaan pilaa niitä lisäämällä sitruunahappoa, askorbiinihappoa ja karragenia - siitähän tässä on kysymys! Juustot ja voit ja jäätelöt ja jogurtit monikin tekee itse, kun tulee niin halvemmaksi, mut eihän ne siitä ole selittämässä täällä - miksi olis? Meillä on ollut kuttuja, jonka maito olis ehdottomasti parasta, mutta ne sitoo aikalailla...:giggle::giggle::cool:

Kaupasta saa toki ostaa luomuvuohen maidosta tehtyjä tuotteita, mutta siihen en ala, kun menekki on niin pientä eikä varmaan mieskään tahtois, kun sille voi syöttää kaikki mikä ei muille käy - ainakin toistaiseksi:barefoot:
*nyt meni ihastelemaan rypäleterttua... ihan ihmeissään hänkin pienistä palleroista*:love::love:
 
vierailija
Varsinkin, jos jollakin on vuohia, ei tule mieleen viettää aikaa netissä. Sille ei tietenkään pidä syöttää maissia eikä soijaa, ei rypsiä eikä mitään, missä gm- aineksia on! Siis moni luomutuote ei ole aikoihin ollut aidosti luonnonmukaista, mutta työllistäähän se monta viranhoitajaa, jotka sitten saadaan hiljaiseksi asioista... Eihän sellaista halua kukaan uskoa? Nythän on vielä mahdollista hankkia sellainen- vaikka vuokralle, ja vie takaisin hyvässä kunnossa syksyllä sinne mistä sai - ainakin kanoja hoidetaan nykyään sillä systeemillä kotipihoilla.
 
Moikka,pitää taas lähtee. Kirjastoon on saapunut varattu kirja, gluteeniton ja maidoton kiitos Samalla käyn viellä lidlissä ja siwalta pitää hakea kissanruokapaketti.
 
vierailija
mitäs hän sanoikaan - 3 vuotta sitten:rolleyes:
D-vitamiinivalmisteen öljy (Valiolla ainakin) on maissista ja maltodekstriini ja askorbiinihappo myös, sekä moni muu. Soija on papu, jossa on paljon glyfosaattijäämiä siksi, että se sitä sietää, kun sen geenejä on muokattu sietämään sitä. Aiheuttaa lapsettomuutta, tosin miesten kautta.
 
vierailija
Ei minua Skyr närästä,mutta joitakin närästää muiden käyttämät tuotteet.
Mun vatsa on paremmassa kunnossa kun ----.
Onhan Juustoportillakin luomurahka, mut minkä takia siihen ovat lisänneet soodaa- sehän turvottaa kamalasti! Mut Juustoportin luomukermaviilillä saa mahan kuntoon nopeasti, kun lisää siihen mantelijauhetta. Sitä näkyy moni muukin syövän, kun hupenee kaupasta. Ronkelit lapsetkin syövät sen pikaisesti tostavaan ilman mitään makeutusta:)
Tämän löysin vasta:
https://twitter.com/minnamarsh?lang=fi
 
Mikäs on majurin varhaisin muistikuva?

Itte muistan kun ajettiin valkoisella kuplavolkkarilla (jonka rekisterinumeronkin muistan) ja isäukko sanoi, että Obladii- obladaa- bändi on nyt hajonnut.
Siitä ei ole edes valokuvaa muistin tueksi, joten mä ihan oikeesti muistan päivän jolloin Beatles hajosi.

 
vierailija
meidän kerrostalossa me lapset kierrettiin ovelta ovelle ja pyydettiin vanhoja sanomalehtiä, ne vietiin kalakauppiaalle ja saatiin ihan vähän rahaa joilla ostettiin penninkarkkeja

sitte ku oltiin isompia ja saatiin mennä omasta pihasta pois niin etittiin tyhjiä pulloja
Ootsie vähän vanhempi - ja se on hyvä vaan tässä tapauksessa. Alan kyselemään:geek:

Kalakauppias tais olla aina kauppatorilla - vai kauppahallissa?

Milloin kauppoihin tuli rahkaa? Rahkapiirakan muistan, kuinka hyvää se oli, mut sai vain pääsiäisenä, vaikka sitä täytettä syödään nykyään päivittäin.

Tällainen rahkapurkki on se, mitä kaupassa on tarjolla, saksalaista luomua, kun ei kotomaassa osata tehdä:mad:
Eikös sun kouluaikoina kaikki opiskelleet saksaa?
 
Sain ruokaa nepalilaisessa. Kanaa, riisiä ja butter-pähkinäkastiketta. Ja naan-leipää.

Taatusti lisäaineellista ja kuolen nuorempana mutta onpahan ruokakin maistunut hyvältä. Johan tätä elämää on nähty.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja 0roosa0
vierailija
--- ja isäukko sanoi, että Obladii- obladaa- bändi on nyt hajonnut.
Siitä ei ole edes valokuvaa muistin tueksi, joten mä ihan oikeesti muistan päivän jolloin Beatles hajosi."

Kiitos tuosta- tuttu biisi kyllä!
Mulla nolottaa, kun ei ole mitään muistikuvaa Elviksen kuolemasta. Koululainen olin, mut ei meillä lapsilla omaa telkkaria ollut- ja kanavaa ei olis saanut valita kuitenkaan- eihän niitä toki ollutkaan --vai mites nenytmenikääno_O:p:D:whistle:
 
Ootsie vähän vanhempi - ja se on hyvä vaan tässä tapauksessa. Alan kyselemään:geek:

Kalakauppias tais olla aina kauppatorilla - vai kauppahallissa?

Milloin kauppoihin tuli rahkaa?

Eikös sun kouluaikoina kaikki opiskelleet saksaa?
En oo vanha, oon vaan vähemmän nuori :cautious:

Asuin pienenä pohjossuomalaisessa pikkukaupungissa ja meidän korttelissa oli ihan vasittu kalakauppa.

En muista millon rahka on tullu kauppoihin eikä semmosta herraskaista sapuskaa meille oltais ees ostettu.

Peruskoulu tuli ensin pohjoseen ja siten määkään en oo koskaan käyny kansakoulua vaikka mun ikäset etelässä on. Englantia luettiin kolmoselta alkaen missis Tiilikaisen johdolla.
 
vierailija
Sain ruokaa nepalilaisessa. Kanaa, riisiä ja butter-pähkinäkastiketta. Ja naan-leipää.

Taatusti lisäaineellista ja kuolen nuorempana mutta onpahan ruokakin maistunut hyvältä. Johan tätä elämää on nähty.
Ei välttämättä olekkaan, sen mitä itse olen käynyt, hyvää on ollut. Nepalilainen ruoka Nepalissa on älyttömön hyvää ja just sellaista haluaisin itsekin osata tehdä:)
 
vierailija
Äääää! Mä kiskoin just putelin maustamatonta jogurttirahkaa ja kourallisen mysliä. Sillä ei näemmä nälkä talttunut. *kuolaa*
No tarvis olla rasvaakin niissä, niin ei tule nälkä moneen tuntiin. Tässä (luen purkista) saksalaisessa luomurahkassa on rasvaa 3,9g / 100g
Siihen voi vispata lisäksi kermavaahtoa (Valion laktoositon luomu OK) ja pähkinävoita, jos ei ole allerginen pähkinöille. Siihen vielä luomuhunajaa nokare, niin --- No, mantelijauhetta lisäksi ja mössö niin hienoon kippoon, kuin haluaa... Tietysti marjamössöt ovat hyviä kans, mut luomumarjoja vaan kannattaa ostaa, jos ei omia ole. Niitä muita kun ei pitäisi kenenkään tuottaa.

Luomumansikka esimerkiksi on niin työlästä kasvattaa , et ei sitä kohta mistään saakaan - siis ostaa:confused:
Luomusokerista taas tulee migreeni, joten ei sellaista pidä ainakaan ostaa... Sitä tosin ei moni usko, mut silti sanon, kun se vaan on niin kamala vaiva, jolle se tulee:devil:
 
vierailija
En oo vanha, oon vaan vähemmän nuori :cautious:

Asuin pienenä pohjossuomalaisessa pikkukaupungissa ja meidän korttelissa oli ihan vasittu kalakauppa.

En muista millon rahka on tullu kauppoihin eikä semmosta herraskaista sapuskaa meille oltais ees ostettu.

Peruskoulu tuli ensin pohjoseen ja siten määkään en oo koskaan käyny kansakoulua vaikka mun ikäset etelässä on. Englantia luettiin kolmoselta alkaen missis Tiilikaisen johdolla.
No, miekin oon sen ajan lapsia, kun sinne keskikouluun piti vielä pyrkiä:)
Muut menivät ammattikouluun ja oppivat siellä rakentamaan pihakeinuja, tikapuita yms. - mut ne keskikoululaiset sai sit opetella pallukoita, kolmioita ja semmosia, kun tuli joukko-oppi. Siis matematiikka muuttui sellaiseksi hömpäksi, että meni luotto tulevaisuuteen siitä monistenipusta, mikä jaettiin - kun ei ollut edes oppikirjoja painettu!
Mitälie sillä sitten saatiin aikaan...?
No se saksa tulikin lukiossa kaikille ennenmuinoin? Olen lukenut sitä vain 3 vuotta ja täytyy ihmetellä itsekin, kun niitä ruokasivuja katselin, et ihan hyvin muistaa vieläkin:)
 
Tos "koskaan et muuttua saa"- laulussa mun tietääkseni rumpuja soittaa Matti Oiling.

Rumpalin elämä on kauheeta.
Koskaan ei tiedä mitä pitää seuraavaksi soittaa, koskaan ei tiedä milloin saa seuraavaksi syödä... eikä koskaan voi tietää onko vaimo vaihtanut lukot.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä