The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Yinksu
Huomenta...
Oli taas yö, pirun kuuma, painajaisia ja pääkipua. Kai se on niin matalapainetta ulkona että vaikuttaa päähän. Tyynytkin on ihan moro joten täytyy ostaa uudet.
Mitähän tänää keksis...varmaan samaa kun eilen eli ei mitään.
 
vierailija
Joo mutta ei sitä tiedä miten kauan olen kipeenä. Mä en nyt muista miten se kunnalla on. Paperi siitä on töissä.
Menisin hakemaan todistuksen sen takia, koska pienikin vaiva voi muuttua isommaksi niin helposti. Menee se loman idea kokonaan pieleen muuten.
On muuten vakava asia, jos menee kipeenä töihin; esimerkiksi tuota vähätellään nyt, mutta minua kyllä kiinnostaa, miten sellaista pääsee tapahtumaan Suomessa:
http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2700963/Olkiluodon+ydinvoimalassa+onnettomuus++turbiinista+valui+satoja+litroja+oljya
Ihminen kai siellä kuitenkin vastaa niistä systeemeistä?
 
Boobabe
Menisin hakemaan todistuksen sen takia, koska pienikin vaiva voi muuttua isommaksi niin helposti. Menee se loman idea kokonaan pieleen muuten.
On muuten vakava asia, jos menee kipeenä töihin; esimerkiksi tuota vähätellään nyt, mutta minua kyllä kiinnostaa, miten sellaista pääsee tapahtumaan Suomessa:
http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2700963/Olkiluodon+ydinvoimalassa+onnettomuus++turbiinista+valui+satoja+litroja+oljya
Ihminen kai siellä kuitenkin vastaa niistä systeemeistä?
Mulla on paskaduuni. Vaarannan korkeintaan itseni. En mene kipeenä töihin. Tuskin olen koko lomaa kipeenä. En jaksa mennä bussilla päivystykseen ja istua siellä pari tuntia. Olen taas sängyssä kun en jaksa istua. Nukuin äsken.
 
Bimbula bambula - @HopeaToffee - huomasin että olit kysellyt sen turvemullan perään...ihan en oo varma, että myydäänkö sitä tuolla nimikkeellä, viime yönäkään musta ei sitä hortonomia tullu*sniif* :D, mutta ainahan voit tehdä niin että hankit kummatkin pussit ja teet semmosen sekoituksen :)

Kannattaa ainakin kokeilla :)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
vierailija
Hieno olo. Toinen sierain ja korva tukossa. :D :cautious:
Olisko poskiontelotulehdus alussa? Siihen ei kipulääkkeet auta, mutta päässä tuntuu. Mulla oli kauan sitten kierre, josta olen selvinnyt eroon. Silloin en tiennyt, että on olemassa Sinupret- niminen ikivanha valmiste. No sain kokeiltua sitä viimeksi ja niin katosi selvä tulehdus. Periaatteesta en kyllä lääkkeitä käytä, mut kun en voi antibioottejakaan käyttää, otin tietoisen riskin. Aurinkoa sen aikana ei pidä saada ollenkaan, mut tauti katosi:)
Siinä on Seljankukkaa ja muutamaa muuta, mutta seljankukkamehua saa kaupoista ---kokeile sitä ainakin. Ei siinä menetä paljoa ja tosi hyvän makuista se on. Sinupretia myydään ainakin Ruotsin puolella ihan marketeissa! t.paula
 
vierailija
Mulla on paskaduuni. Vaarannan korkeintaan itseni. En mene kipeenä töihin. Tuskin olen koko lomaa kipeenä. En jaksa mennä bussilla päivystykseen ja istua siellä pari tuntia. Olen taas sängyssä kun en jaksa istua. Nukuin äsken.
Sehän hienoa, että pystyt nukkumaan!
Seljankukkamehun mainitsin äsken ja olenpa saanut oman puunkin viime kesänä, kun hoksasin tuon yhteyden Sinupretiin. Ihan hirveesti siinä on sellaista, mitä ei pidä sisuksiin laittaa, mut tehosi niin nopeasti, siksi laitan tähän ettei unohdu:


"Innehållsdeklaration
De aktiva substanserna i 1 dragerad tablett är:


12 mg pulveriserad gullgentiana (Gentiana lutea L.), rot, motsvarande 12 mg torkad rot,

36 mg pulveriserade Primula-arter (gullviva (Primula veris L.) och/eller lundviva (Primula elatior L. Hill)), blomma, motsvarande 36 mg torkade blommor,

36 mg pulveriserade Rumex-arter (ängssyra (Rumex acetosa L.), bergsyra (Rumex acetosella L.), tomtskräppa (Rumex obtusifolius L.), spenatskräppa (Rumex patientia L.), krusskräppa (Rumex crispus L.) och/eller stor ängssyra (Rumex thyrsiflorus Fingerh.)), ört, motsvarande 36 mg torkad ört,

36 mg pulveriserad fläder (Sambucus nigra L.), blomma, motsvarande 36 mg torkade blommor,

36 mg pulveriserad järnört (Verbena officinalis L.), ört, motsvarande 36 mg torkad ört.


Övriga innehållsämnen är:

Sackaros, talk, laktosmonohydrat, kalciumkarbonat, potatisstärkelse, majsstärkelse, dextrin, kolloidal vattenfri kiseldioxid, stearinsyra, titandioxid (färgämne E 171), flytande glukos, gelatin, indigokarmin aluminiumlack (färgämne E 132), shellack, lätt magnesiumoxid, sorbitol, basisk butylerad metakrylatsampolymer, montanglykolvax, riboflavin (E 101), ricinolja, klorofyllin-kopparkomplex (E 141)."

Alun kasviluettelon olen tonkinut ja lopun apuaineet on kyllä niin kamalia, ettei ihme, jos joku tulis jatkuvassa käytössä lisää kipeeksi. Laitan punaisella sen, mitä itse en yleensä käytä yhtään, kun ei migreenissä voi ajaa autoakaan. Viime kesänä Sinupretia ei saanut ostaa Suomesta, ----kun meillä on Orion, ei myydä, kuulin... ! Yksinkertaista:censored:
 
Boobis
Sehän hienoa, että pystyt nukkumaan!
Seljankukkamehun mainitsin äsken ja olenpa saanut oman puunkin viime kesänä, kun hoksasin tuon yhteyden Sinupretiin. Ihan hirveesti siinä on sellaista, mitä ei pidä sisuksiin laittaa, mut tehosi niin nopeasti, siksi laitan tähän ettei unohdu:


"Innehållsdeklaration
De aktiva substanserna i 1 dragerad tablett är:


12 mg pulveriserad gullgentiana (Gentiana lutea L.), rot, motsvarande 12 mg torkad rot,

36 mg pulveriserade Primula-arter (gullviva (Primula veris L.) och/eller lundviva (Primula elatior L. Hill)), blomma, motsvarande 36 mg torkade blommor,

36 mg pulveriserade Rumex-arter (ängssyra (Rumex acetosa L.), bergsyra (Rumex acetosella L.), tomtskräppa (Rumex obtusifolius L.), spenatskräppa (Rumex patientia L.), krusskräppa (Rumex crispus L.) och/eller stor ängssyra (Rumex thyrsiflorus Fingerh.)), ört, motsvarande 36 mg torkad ört,

36 mg pulveriserad fläder (Sambucus nigra L.), blomma, motsvarande 36 mg torkade blommor,

36 mg pulveriserad järnört (Verbena officinalis L.), ört, motsvarande 36 mg torkad ört.


Övriga innehållsämnen är:

Sackaros, talk, laktosmonohydrat, kalciumkarbonat, potatisstärkelse, majsstärkelse, dextrin, kolloidal vattenfri kiseldioxid, stearinsyra, titandioxid (färgämne E 171), flytande glukos, gelatin, indigokarmin aluminiumlack (färgämne E 132), shellack, lätt magnesiumoxid, sorbitol, basisk butylerad metakrylatsampolymer, montanglykolvax, riboflavin (E 101), ricinolja, klorofyllin-kopparkomplex (E 141)."

Alun kasviluettelon olen tonkinut ja lopun apuaineet on kyllä niin kamalia, ettei ihme, jos joku tulis jatkuvassa käytössä lisää kipeeksi. Laitan punaisella sen, mitä itse en yleensä käytä yhtään, kun ei migreenissä voi ajaa autoakaan. Viime kesänä Sinupretia ei saanut ostaa Suomesta, ----kun meillä on Orion, ei myydä, kuulin... ! Yksinkertaista:censored:
Mulla on 2 rikkinäistä yötä takanapäin. Olen nukkunut niin huonosti että päivälläkin nukuttaa. :mad:
Iso tiski odottaa enkä jaksa käydä kaupassa. :notworthy:
 
No näin :D! Kyllä mä oon kans yks*päätä seinään*...olin keittänyt itelleni pikkasesti kahvia ja saanut sen kuppiinkun muttamutta...:D tuossapa tuo vieläkin on...No kylymä kahvi kaunistaapi, tällä menolla musta tulee toosi nätti *pyörittelee silmiään* :D

Menoksi, sanoo hän. Letkeenpehmeetä meininkiä sulle:)*vilkuttaa*
 
vierailija
...kannutus, Boobis:)!

Sulla oli sitä horsma- allergiaakin, niin se auttais siihenkin, kun huuhtelet aika ajoin poskiontelosi :)
uu, keitettyä vettä jäähdytetään sopivaksi ja sitten lisätään merisuolaa, mut siinä ei saa olla mitään syanideja eikä muita paakkuuntumisenestoaineita, vaikka ohjeessa ei taida lukea sitä. Eikä mineraalisuolaa saa myöskään käyttää, kun niissäkin niitä on ja onpa pansuolassa lysiinihydrokloridi, josta varmaan tulis migreeni, ainakin mulle...
Tässä kaikille tiedoksi se k a n n u t u s, jos ei ole nähnyt - toimii:)
 
vierailija
Hei, ekan kerran yli kun pääset, niin sitten sen tekniikan hoksaa nopeasti eikä tunnu niin missään. Kantsii kokeilla oikeesti, niin mäkin sanoin kun tuosta kuulin, etten ikinäkoskaanmilloinkaan....:D
Niin justiinsa:giggle::rolleyes:
Ja linkki edelliseen tuoteselosteeseen jäi pois. Se oli Sinupret forte, mut muistaakseni mulla oli ihan pelkkä Sinupret. Ihmeainetta, mut sitä seljankukkamehua tais olla Prismassakin:)
Munakasta, johon laitat kurkumaa ja luomukermaa ja paistat sen Lidl`n luomuvoissa. Sekaan persiljaa ja mustapippuria. Luomukananmunia menee paljon, mut onpa pysynyt taudit loitolla pitkään;-)
 
vierailija
...kannutus, Boobis:)!

Sulla oli sitä horsma- allergiaakin, niin se auttais siihenkin, kun huuhtelet aika ajoin poskiontelosi :)
Horsma-allergiasta en ole koskaan kuullut, mutta voihan allergisoitua ihanmillevaan, jos altistuu yhtaikaa alumiinihydroksidille. Se oli yhdessä dokkarissa, ongelmana alumiini.

Mut kun tuo Seljankukka tuli puheeksi, siitä tosiaan käytetään ne kukat. Marjat sellaisenaan ovat myrkyllisiä. Olisko hapankaalen seassa hyvää? Sinupretissa oli 36mg/100g:ssa sitä valmistetta just sitä ja ne muut kasvit löytyy googlaamalla latinalainen nimi jne. Teollisella sitruunahapolla en menisi hyviä aineksia pilaamaan - sehän on homeesta tehty, eikä sovi sieniallergisille ainakaan.

Jokohan tuo kukkii vastarannalla, Seljankukka? Pelkkiä kukkia vois pakastaa! Iso kasvi tuli pienestä nopeesti, talven koristi keittiötä, kun ei halunnut lehtiä tiputtaa - olis joutunut kellariin silloin, mut hyvin kasvaa nyt tuolla auringossakin - puolivarjo olis ollut kai parempi paikka kuitenkin, mut niitä meillä ei v i e l ä ole tarpeeksi:-(
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä