Se siitä "lomasta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pakko vähän kiukuta tänne.. Ollaan menossa lapsen kanssa 5 päivän tutkimusjaksolle sairaalaan ja sanoin, että yöt ollaan hotellissa ja tämä passasi sairaalalle. Eli illat voitaisiin touhuta omia. Olen odottanut, tutkimus jaksoa, saisi samalla vähän "lomaa", touhuta mitä touhuaa illat, ja voisi olla vähän erossa muusta perheestä ja etenkin MIEHESTÄ. Mutta nyt mies ilmoitti, että ottanut töistä palkatonta ja lähtee mukaan meidän kanssa. Alko niin tympiä, olen ollut niin pahalla tuulella. Matkat tulee olemaan paljon tylsempiä, ei me "voida" enää ystävän kanssa olla yhtä höpöjä kuin muuten ku pitää ottaa yksi ihminen lisää huomioon, ja sitte perillä oltava miehen kanssa. Joskus tuntuu, että vaikka hänen kanssaan on mukavaa, tarvisi välillä lomaa hänestä. Kiitos ku sain kiukuta.

Ymmärrän että harmittaa, välillä kaipaa "lomaa" puolisosta vaikka menisi hyvinkin. Toisaalta eikö isän kiinnostus lapsen asioista ole aika hieno juttu! Ei läheskään kaikki miehet halua osallistua tuollaisiin juttuihin. Ja jos sinulla oli illoiksi suunnitelmia ystävän kanssa, niin eikö mies voisi pari iltaa olla lapsen kanssa ja sinä voit nauttia ystäväsi seurasta :rolleyes:.

Joo ei tämä niin mustavalkoista ole. Toki olen myös kiitollinen miehelle että lähtee mukaan. Ja varmasti ihan tyytyväinen kunhan totuttelen nyt tähän. Tällä hetkellä vaan harmittaa ihan valtavasti. Toisaalta harmittaa se, että kun takana lähes 100 reissua sairaalaan, miksi nyt lähteä.. Omaa lomaa en ole pitänyt yli neljään vuoteen ja en tuskin pysty pitämään ainakaan vuoden sisällä, mutta se on toinen juttu se.. Ap

Miehesi välittää lapsestaan että lähtee mukaan ja sie nillität kun et voi bailata kaveries kans sielä?

Ei taida olla parisuhde kunnossa kun haluat miehestä noin eroon ja olet kiukkuinen kun mieskin haluaa mukaan. Itse olisin tuollaisessa tilanteessa iloinen, että mies lähtee mukaan. Me esim. menemme äitini kustantamalle laivareissulle ja mies ensin meinasi ettei lähde mukaan rahatilanteen takia ja olin todella pettynyt, mutta nyt hän onneksi lähteekin. En mä ainakaan halua miehestäni eroon ja välillä ottaa päähän kahden vuorotyöläisen vähäinen yhteinen aika, mutta näillä mennään. Mutta meillä onkin parisuhde kunnossa eikä puolisosta haluta eroon.

Tuo on ap parisuhteen lopun alkua jos ette saa suhdetta kuntoon. Usko pois.

Ymmärrän aloittajaa täysin. Sen sijaan tuota yhtä läheisriippuvaista en ymmärrä tai ehkäpä vuorotyö tekee tilanteen erilaiseksi ja kyseinen henkilö taas ei tajua, ettei kaikilla ole asiat juuri niin kuin heilla, vaan muutenkin voi olla hyvä parisuhde.

Vähän omituiselta kuulostaa, että mies juuri nyt tuppautuu mukaan reissulle ja ottaa siihen palkatonta vapaata. Mutta tuskin mies vapaataan enää peruu, joten ei aloittajan auta nyt muu kuin niellä kiukkunsa ja sopeutua toisenlaiseen reissuun kuin oli alunperin suunnitellut.

Mistä mies osaisi lukea ajatuksesi. Olisit puhunut hänelle lomasuunnitelmistasi etukäteen, jotta hänkin olisi tiennyt mitä suunnittelet. Jos hän olisi tiennyt suunnitelmistasi ystävän kanssa, niin hän ei olisi tarvinnut järjestää lomaansa lapsen sairaalajakson ajaksi.

Ymmärrän aloittajaa täysin. Sen sijaan tuota yhtä läheisriippuvaista en ymmärrä tai ehkäpä vuorotyö tekee tilanteen erilaiseksi ja kyseinen henkilö taas ei tajua, ettei kaikilla ole asiat juuri niin kuin heilla, vaan muutenkin voi olla hyvä parisuhde.

Vähän omituiselta kuulostaa, että mies juuri nyt tuppautuu mukaan reissulle ja ottaa siihen palkatonta vapaata. Mutta tuskin mies vapaataan enää peruu, joten ei aloittajan auta nyt muu kuin niellä kiukkunsa ja sopeutua toisenlaiseen reissuun kuin oli alunperin suunnitellut.
Ei luoja näitä palstan köökkipsykologeja taas. :ROFLMAO: Vai, että se on läheisriippuvaisuutta, että haluaa viettää aikaa puolisonsa kanssa eikä halua tästä pitää mitään lomaa. Huh huh. On se kummallista jos joku oikeasti haluaa olla puolisonsa kanssa eikä tarvitse tästä lomaa ja heti leimataan läheisriippuvaiseksi. Jos oikeasti olisin sellainen, niin kyllähän mulla olisi ollut suhteita paljon lapsen isästä eroamisen jälkeen eikä olisi ollut viiden vuoden sinkkukautta ennen tätä nykyistä miestä.

Mun mielestä on omituista, että pitää saada lomaa puolisosta. Ei se kuulosta silloin siltä, että parisuhde on kunnossa. Tämä on mun mielipiteeni eikä se tee musta läheisriippuvaista. Harva kun kuitenkaan on puolisonsa seurassa 24/7 joten miksi pitää vielä erikseen saada lomaa puolisosta. Ole ymmärtämättä mua jos tahdot, aivan sama se mulle on. Älä kuitenkaan väitä mun olevan jotakin sellaista mitä en ole.

Eikä sun ajatuksesi asiasta ole ainoa oikea enkä ole mäkään väittänyt olevani oikeassa, mä vain kerroin miltä tilanne mun silmissä näyttää. Eikä se näytä hyvältä. Ei ole hyvän parisuhteen merkki sekään ettei ap saa suutaan auki ja puhu miehen kanssa asiasta.

Ei luoja näitä palstan köökkipsykologeja taas. :ROFLMAO: Vai, että se on läheisriippuvaisuutta, että haluaa viettää aikaa puolisonsa kanssa eikä halua tästä pitää mitään lomaa. Huh huh. On se kummallista jos joku oikeasti haluaa olla puolisonsa kanssa eikä tarvitse tästä lomaa ja heti leimataan läheisriippuvaiseksi. Jos oikeasti olisin läheisriippuvainen kyllähän mulla olisi ollut suhteita paljon lapsen isästä eroamisen jälkeen eikä olisi ollut viiden vuoden sinkkukautta ennen tätä nykyistä miestä.

Mun mielestä on omituista, että pitää saada lomaa puolisosta. Ei se kuulosta silloin siltä, että parisuhde on kunnossa. Tämä on mun mielipiteeni eikä se tee musta läheisriippuvaista. Harva kun kuitenkaan on puolisonsa seurassa 24/7 joten miksi pitää vielä erikseen saada lomaa puolisosta. Ole ymmärtämättä mua jos tahdot, aivan sama se mulle on. Älä kuitenkaan väitä mun olevan jotakin sellaista mitä en ole.

Eikä sun ajatuksesi asiasta ole ainoa oikea enkä ole mäkään väittänyt olevani oikeassa, mä vain kerroin miltä tilanne mun silmissä näyttää. Eikä se näytä hyvältä. Ei ole hyvän parisuhteen merkki sekään ettei ap saa suutaan auki ja puhu miehen kanssa asiasta.

Täällä yksi joka on onnellinen parisuhteessaan. Mutta introverttinä sitä kaipaa lomaa jopa siitä puolisosta. Mutta toki silloin ei tee mieli olla kaverinkaan kanssa. Ei nyt sinänsä liity ap.n tilanteeseen, mutta halusinpa vaan sanoa että vaikka parisuhde on kunnossa ja puolison kanssa menee paremmin kuin hyvin, niin silti kaipaan yksinoloakin.
Meillä onneksi mies tämän ymmärtää, ja tasaisin väliajoin lähtee viikonlopuksi vaikka veljelleen tai kaverien kanssa mökille.

Parisuhde on kunnossa mutta silti välillä kaipaa sitä että ei ole puoliso aina mukana. Olen vain sellanen luonne. Ystävä olisi välillä meidän kanssa tuona aikana, ja ajattelin, välillä saisi sitte olla niin ettei olisi ku lapsi. Eikä tarvisi kenenkään juttuja kuunnella, voitaisiin mennä ihan mihin haluan yms. Tiedän olevani uupunut ja se vaikuttaa asiaan. Toisaalta ymmärrän miksi puoliso nyt haluaa mukaan (ensimmäistä kertaa saatiin lupa lähteä hotelliin yöksi). Ja tiedän että mukavaa tulee olemaan, erilain mukavaa vaan. Mies tiesi suunnitelmista, mutta sanoi että ei hän ajatellut että haittaisi. Bailaamaan en ole menossa, olin varautunut siihen että lapsi 24/7 minun kanssa. Kyllä tämä tästä ku nyt vaan kiukkuaa itselle aikansa ja kääntää ajatukset toiseen suuntaan. Ap

Eikös noin ole parempi? Voit olla ystävän kanssa kahden, koska mies voi olla lapsen seurana. Osan ajasta voit olla perheen kesken ja osan ajasta voit olla vaikka yksin. Enempi sidottu olisit lapsen kanssa kahden ollessasi.

Ei luoja näitä palstan köökkipsykologeja taas. :ROFLMAO: Vai, että se on läheisriippuvaisuutta, että haluaa viettää aikaa puolisonsa kanssa eikä halua tästä pitää mitään lomaa. Huh huh. On se kummallista jos joku oikeasti haluaa olla puolisonsa kanssa eikä tarvitse tästä lomaa ja heti leimataan läheisriippuvaiseksi. Jos oikeasti olisin sellainen, niin kyllähän mulla olisi ollut suhteita paljon lapsen isästä eroamisen jälkeen eikä olisi ollut viiden vuoden sinkkukautta ennen tätä nykyistä miestä.

Ei vitsit näitä palstan kyökkipsykologeja kun vähän aikaa hakuaa olla ilman puolisoa on suhde huonossa kunnossa. Ihan normaalia on aikuisen haluta olla ilman puolisoa joskus. Sairaan lapsen kanssa on muutenkin jo rankkaa ja on tervettä kaivata omaa aikaa.

Mum mielestä om omituista kun ei osaa olla erossa puolisosta. Ei se kuulosta terveeltä erillisyydeltä.

Eikä sun ajatus ole ainoa oikea enkä väitä munkaan olevan. Mun mielestä olet läheisriippuvainen ja kerroin vaan miltä mun silmissä näyttää. Eikä näytä se näytä hyvältä. Ei ole tervettä olla osaamatta olla lomalla ilman puolisoa.

Mum mielestä om omituista kun ei osaa olla erossa puolisosta. Ei se kuulosta terveeltä erillisyydeltä.

Eikä sun ajatus ole ainoa oikea enkä väitä munkaan olevan. Mun mielestä olet läheisriippuvainen ja kerroin vaan miltä mun silmissä näyttää. Eikä näytä se näytä hyvältä. Ei ole tervettä olla osaamatta olla lomalla ilman puolisoa.
Kuinka sä voit olla noin pihalla. :eek: Kyllä mä osaan olla puolisosta erossa, ei ole ongelma. Erossa oloa tulee kyllä ihan tarpeeksi töiden ja harrastusten takia. Ei me vapaa-aikaa vietetä sohvalla toistemme kyljessä kiinni istuen.

En ole läheisriippuvainen, kaukana sellaisesta. Joten lopeta tuo typerä ja lapsellinen olettaminen. Kyllä sua voi näköjään ottaa päähän se, että olen eri mieltä asiasta sun kanssa. :D Sen takia haluat keksiä musta kaikkea valheellista ja naurettavasti matkit mun kirjoittamia lauseita kääntäen toiseen suuntaan.

Meillä on lomailut niin vähissä taloudellisista syistä, että jos rahaa lomailuun löytyy niin kyllä silloin mennään yhdessä eikä erikseen.

Itse ymmärsin että ap:n lapsikin olisi siellä hotellissa yöt niin miten siinä bailataan jos on lapsi mukana? Voi olla että ymmärsin väärin tai sitten jotkut muut.

Kuinka sä voit olla noin pihalla. :eek: Kyllä mä osaan olla puolisosta erossa, ei ole ongelma. Erossa oloa tulee kyllä ihan tarpeeksi töiden ja harrastusten takia. Ei me vapaa-aikaa vietetä sohvalla toistemme kyljessä kiinni istuen.

En ole läheisriippuvainen, kaukana sellaisesta. Joten lopeta tuo typerä ja lapsellinen olettaminen. Kyllä sua voi näköjään ottaa päähän se, että olen eri mieltä asiasta sun kanssa. :D Sen takia haluat keksiä musta kaikkea valheellista ja naurettavasti matkit mun kirjoittamia lauseita kääntäen toiseen suuntaan.

Meillä on lomailut niin vähissä taloudellisista syistä, että jos rahaa lomailuun löytyy niin kyllä silloin mennään yhdessä eikä erikseen.

Sulta jää huomaamatta että itse olet noita mitä muista kirjoitat...

Eikös noin ole parempi? Voit olla ystävän kanssa kahden, koska mies voi olla lapsen seurana. Osan ajasta voit olla perheen kesken ja osan ajasta voit olla vaikka yksin. Enempi sidottu olisit lapsen kanssa kahden ollessasi.

Tässä on ideaa. Nyt ap voit jättää miehen vahtimaan lasta hotellille ja pääset rauhassa ystäviesi kanssa iltaa istumaan. Jos tämä ei sovi miehelle, niin alkaa tuntumaan siltä, että tämä on tarkoituksella lähtenyt vahtimaan aloittajaa ja on ehkäpä sairaalloisen mustasukkainen.

Omaa yksityistä aikaa tärkeämpää on se, että mies pääsee mukaan lapsen sairauden hoitoon. Ainakin itselleni on ollut todella tärkeää se, että nies on voinut osallistua sairaalan palavereihin. Arjessa mies ei ole työnsä vuoksi voinut olla aktiivisesti mukana terapia- ja kuntoutuskuvioissa. Siksi on ollut hyvä, että hän on edes sairaalassa voinut kuulla asioita lääkäreiltä, terapeuteilta ja muilta asiantuntijoilta. Mieluummin siis mies mukaan. Jos mieheltä on 40 edellistä sairaalakertaa jäänyt väliin, niin on jo korkea aika, että mieskin pääsee mukaan.

Omaa yksityistä aikaa tärkeämpää on se, että mies pääsee mukaan lapsen sairauden hoitoon. Ainakin itselleni on ollut todella tärkeää se, että nies on voinut osallistua sairaalan palavereihin. Arjessa mies ei ole työnsä vuoksi voinut olla aktiivisesti mukana terapia- ja kuntoutuskuvioissa. Siksi on ollut hyvä, että hän on edes sairaalassa voinut kuulla asioita lääkäreiltä, terapeuteilta ja muilta asiantuntijoilta. Mieluummin siis mies mukaan. Jos mieheltä on 40 edellistä sairaalakertaa jäänyt väliin, niin on jo korkea aika, että mieskin pääsee mukaan.
Hups. Niitä olikin 100 edellistä kertaa, jotka ovat jääneet mieheltä väliin. Todellakin korkea aika, että mieskin on mukana. Huono homma, että mies on jäänyt noin ulkopuoliseksi lapsen sairaudesta. Ei ole ollenkaan sama, että olet yksin sairaalassa ja kerrot mitä muistat lapsen isälle. Kun on paikan päällä, niin pystyy kysymään mieltä askarruttavista asioista.