Mistä mahtais johtua moinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli ongelma on, että aamuisin kun herään, niin minulla on kauhean "painava" olo.
Vaikka olisin nukkunut ihan kunnon yöunet niin olo on ihan kamala.
Sydän hakkaa hirveän lujaa niin että koko kroppa tärisee mukana. Muutenkin on sellaista ihme ärinää koko kehossa varsinkin käsissä.
Stressiä ei pitäisi kummemmin olla, ja näitä oloja muistan viime kesältäkin että olisi ollut.

Mistä ihmeestä moinen saattaa johtua? Todella inhottava herätä joka aamu tällaiseen.

Apuva :(

Niin ja lisäyksenä varmuuden vuoksi, että en syö mitään lääkkeitä ja pitäisi olla terve muutenkin.

Tuntuuko samalta silloinkin kun saat nukkua niin pitkään kuin haluat, eikä tarvitse herätä kellon soittoon?

Tänäänkin sain nukkua ihan niin pitkään kuin haluan. Mutta herään kyllä ihmeen aikaisin, miettien kuinka myöhään välillä menen nukkumaan. En yksinkertaisesti pystynyt nukkumaan enempää tänä aamunakaan. Että univajeesta tää tuskin voi johtua jos unta ei tule edes enempää? :o

Tänäänkin sain nukkua ihan niin pitkään kuin haluan. Mutta herään kyllä ihmeen aikaisin, miettien kuinka myöhään välillä menen nukkumaan. En yksinkertaisesti pystynyt nukkumaan enempää tänä aamunakaan. Että univajeesta tää tuskin voi johtua jos unta ei tule edes enempää? :eek:

Ja lisään vielä, että olo on aamuisin siis vähänkuin "rekan alle jäänyt" o_O
Ei väsynyt vaan todella painava ja fyysisesti heikko olo.

Tänäänkin sain nukkua ihan niin pitkään kuin haluan. Mutta herään kyllä ihmeen aikaisin, miettien kuinka myöhään välillä menen nukkumaan. En yksinkertaisesti pystynyt nukkumaan enempää tänä aamunakaan. Että univajeesta tää tuskin voi johtua jos unta ei tule edes enempää? :eek:
Täydenkuun aika lähestyy ja silloin tullaan hyvin toimeen vähemmällä unella:-)

Minkälainen sun ruokavalio on? Puuttuuko siitä kanamunat, peruna ja banaani kokonaan? Tämä on nyt vaan sellaista hakuammuntaa...

Syötkö riittävästi ja monipuolisesti?

Mielestäni.
Myös illalla hieman ennenkuin menen nukkumaan. Tämä siksi, että silloin jos menen tyhjällä vatsalla niin herään jo kesken unien ja olo vasta onkin kauhea :D Oppinut joskus olevan itselle parempi. Toisethan ei pysty edes ennen nukkumaanmenoa syömään.
Mutta mulle se on aina ollut vain hyvä.

Aamuisin kun herään syön raakaa kananmunaa ja koitan saada hetken päästä jotain hieman "painavampaa" alas. Ihan normaalisti siinä päivän mittaa sitten syö mitä milloinkin. Olen kyllä todella laiha ja minulla on nopea aineenvaihdunta. Mutta tuskin se siihen liittyy, kun mikään ei oikeastaan ole muuttunut radikaalisti.

Olen itsekin koittanut kovasti miettiö mikä olisi erilailla. Mutta se tässä kummastuttaa, että nämä oireet olivat juuri viimekin kesänä. Talvella ei ollut moista ollenkaan, ja nyt sama on alkanut.

Voi olla. Kannattaa hoitaa hampaat kuntoon. Ruokavaliota voisi vielä tarkistaa vaikka ravitsemusterapeutin avulla.

Huonosti hoidetut hampaat voi aiheuttaa vaikka mitä infektioita. Eli ehdottomasti hampaat kuntoon. Ja ruokavaliota myös ehdotan tarkistettavaksi. Mites liikunta? Liikutko paljon? Raskaan treenin jälkeen voi aamulla olla normaalia väsyneempi. Ja toki toisinpäin, jos huono peruskunto , niin sekin aiheuttaa väsymystä.

http://yle.fi/uutiset/istutettujen_...tomiin_todellinen_romahdus/8889687?origin=rss

Kun oku älyäisi katsoa niitä kalanrehujen tuoteselosteita, ei tarttis ihmetellä. Hirvittävää pöljyyttä tuollainen - mut hyvä, et uutisoidaan. Muistaakseni melkein puolet rehuista muuntogeenistä mössöä:-(

---ja kyllä ne viljelykalojen kautta leviää muihinkin. Paljonko glyfosaattia löytyy kaloista? Tai maissikoisamyrkkyä? Munuaiset on pilalla jo itämeren kaloilla, tiedetään.

http://yle.fi/uutiset/istutettujen_...tomiin_todellinen_romahdus/8889687?origin=rss

Kun oku älyäisi katsoa niitä kalanrehujen tuoteselosteita, ei tarttis ihmetellä. Hirvittävää pöljyyttä tuollainen - mut hyvä, et uutisoidaan. Muistaakseni melkein puolet rehuista muuntogeenistä mössöä:-(

---ja kyllä ne viljelykalojen kautta leviää muihinkin. Paljonko glyfosaattia löytyy kaloista? Tai maissikoisamyrkkyä? Munuaiset on pilalla jo itämeren kaloilla, tiedetään.

Ei kukaan ottanut huomioon, että samat oireet toistuivat viime kesänä?

Tuskin nyt yhtäkkiä on kalaa tai rypisä enempää syöty. Ja hampaat nyt vaivaisivat koko ajan jos on tulehdustila.

Eli ensiksikin se on jokin kesässä, joka nuo oireet laukaisee.

Itse en moisesta tiedä, mutta joku joka tietää niin voisi valaista sellaistakin, että aiheuttaako ehkä tietty maanisuus myös fyysisesti pahaa oloa?
Jos se laukee vain kesällä? :D

http://yle.fi/uutiset/istutettujen_kalojen_saaliit_havinneet_olemattomiin_todellinen_romahdus/8889687

Kun joku älyäisi katsoa niitä kalanrehujen tuoteselosteita, ei tarttis ihmetellä. Hirvittävää pöljyyttä tuollainen - mut hyvä, et uutisoidaan. Muistaakseni melkein puolet rehuista muuntogeenistä mössöä:-(

Vastaan itse, kun en muistanut ulkoa. Soija ja maissi ovat muuntogeenisiä aineksia ja niitä nyt syydetään vesistöihinkin:
http://www.raisioagro.com/mita-viljelykalat-syovat1

Rypsituotteet pois kokonaan öljyistä muroihin, leipiin ym... t.paula

Paula voi painua vaikka rypsillä liukastettuun perseenreikään.

Ihminen on kokonaisuus, älä leiki lääkäriä kun sinusta ei siihen ole.

Mikään valittamistasi "myrkyistä" ei vielä yksistään mitään tee. Kyllä on itsellä hemmetin hyvin tiedossa monet myrkyt ja haittavaikutukset. Ne eivät nyt liity tähän.

Mene pois. Olet ainoa palstalla jonka en ikinä toivo minun ketjuihini vastaavan.

• Tykkää
Reactions: päätön
Sekin voi ihan hyvin olla. Olo kun paranee kuitenkin aina huomattavasti päivää kohden. Mutta aamulla sama rumba aina alkaa.

Mitenköhän siltä vois välttyä. Ja miksiköhän se on yleisempää kesällä? :eek: Toki voi olla sattumaakin mutta.. Hmm.
kokeile heti heräämisen jälkeen juoda vaikka mehua, pitäis helpottaa aika äkkiä.

Ei kukaan ottanut huomioon, että samat oireet toistuivat viime kesänä?

Tuskin nyt yhtäkkiä on kalaa tai rypisä enempää syöty. Ja hampaat nyt vaivaisivat koko ajan jos on tulehdustila.

Eli ensiksikin se on jokin kesässä, joka nuo oireet laukaisee.

Itse en moisesta tiedä, mutta joku joka tietää niin voisi valaista sellaistakin, että aiheuttaako ehkä tietty maanisuus myös fyysisesti pahaa oloa?
Jos se laukee vain kesällä? :D

Olet ehkä kesämaanikko. Kuumuus tietty myös aiheuttaa raskasta oloa. Samoin alhainen hemoglobiini. Kannattaa grillata lihaa.

Kaks ehdotusta ihan vaan siis kun oireesi painottuvat kesään. Eli hommaa pimentävät verhot tai semmoinen silmälappu. Valoisuus häiritsee melatoniinin eritystä, eli nukut huonommin. Kokeile vaikka nukkua taiteltu paita asetettuna silmien päälle.

Toinen vaihtoehto on vaihtaa peitto kevyempään kesäpeittoon. Muista myös tuulettaa vuodevaatteet. paitsi jos sul on jokin siitepölyallergia. Silloin kannattaa satsata ilmanpuhdistimeen.

Toivottavasti olo paranee pian.

Yhteistyössä