Toiveena vauva 2017-2018

Onnea plussista! :):love: Ja tervetuloa uusille.

Täällä piinailu jatkuu, "oireina" valkovuotoa runsaammin kuin yleensä tässä vaiheessa, nännit hivenen arat ja mahassa pientä juilimista. Jotenkin pessimistinen olo siitä, että olisi tärpännyt. Vähän sillä mielellä, että miksi ihmeessä nyt olisi, kun ei aikaisemminkaan... :unsure:

Täällä kans peruspessimisti ilmottautuu. Vaikeaa kuvailla oloa. On jotenkin silleen että kyllä se nyt on se meidän kuukausi. Toisaalta on sellanen "määh...ei kuitenkaan oo. Turha ees testata." Mutta nyt dpo 6 ja toissapäivänä ja eilen töiden jälkeen ja illalla samanlaista nippailua.

Täällä kans peruspessimisti ilmottautuu. Vaikeaa kuvailla oloa. On jotenkin silleen että kyllä se nyt on se meidän kuukausi. Toisaalta on sellanen "määh...ei kuitenkaan oo. Turha ees testata." Mutta nyt dpo 6 ja toissapäivänä ja eilen töiden jälkeen ja illalla samanlaista nippailua.
Täällä kans. Mut eiks se niin mee, joskus tässä taisin sanoakin, että pessimisti ei pety? Tosin taitaa sitä silti pettyä jollain tasolla..

• Tykkää
Reactions: Yuna
Kuulostaa niiin tutulta. Ja tosiaan niinkuin Nonsk sanoi, kuitenkin sitä sitten pettyy ainakin hiukan, vaikka olisikin ollut pessimisti. :cautious:

Jaahas jaahas, meikäläisen ei näemmä kannata oman kroppansa tuntemuksiin luottaa laisinkaan. Mähän olin varma, että ovis oli sunnuntaina, mutta eilenpä pärähti ovistestiin koko ajan vahvenevaa viivaa koko päivän. En ole ihan varma, oliko tuo viimeinen testi (sit loppui testit) jo ihan ovisplussa mutta kaikkien olojen puolesta se ovis kyllä oli. Nyt on oikealla puolella alavatsassa ja alaselässä viiltelevää kipua ja tärinäkipua mitä ei ole ollut tässä kierrossa vielä laisinkaan, vaikka yhtä sun toista jomotusta on viimeisen viikon aikana muuten ollutkin. Toiveet siis korkealla, koskaan ennen en oo saanut ovistestiin noin vahvaa viivaa! Kp 21 meneillään ei ajallaankin se ovis olisi, kun mun normaalikierto on yleensä 33-35pv.

Onnea taas uusille plussanneille ja muille tsempit!

Miulla on joku outo kierto...Nyt siis kp 5 ja yllättäen vuoto loppui kokonaan jo eilen ja iski kesken päivän hirveet himot. Illalla sitten lemmiskeltiin jonka myötä alkoi taas tuhruvuoto. Halut jatkuu. Saa nähdä miten oviksen kanssa käy...En oo enää oikein perillä normaalista kierrostani kun takana se raskaus 2013 ja sen jälkeen pillerikiertoja helmikuulle 2016. Nuorena oli tarkalleen 28 päivää kierto ja oviksenkin tunnistin.

Huoh, aattelin että stressaamaan ja tikuttelemaan en ala mutta alan pyörtää päätöksiäni. Yllättäen oon alkanut pelkäämään ettei toista tulekaan nyt kun viimein totuin ajatukseen toisen lapsen haluamisesta. Oon alkanut etsimään jo syitäkin, miehen uudelleen alkaneesta tupakan poltosta ja omasta ylipainosta...

Kyllä sitä näköjään vaan alkaa kehittää itelleen oireita vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta tärpin mahdollisuutta.. :whistle:
Tänään dpo4/5 ja poskia kuumottaa:geek: tiedä sitten johtuuko vaan siitä kun ollut koko päivän kylmä ja varmaan pahenee kun itse oikein asiaa ajattelee :ROFLMAO: myös jotain vihlontaa ollut pitkin päivää vatsassa mutta sehän voi johtua vaikka mistä ja päätä särkee mikä voi myös johtua vaikka mistä :D ehkä sitä on vaan tulossa kipeeks.

Lapsimäärästä on meille myös kommentoitu. Pojan ja tytön jälkeen moni oli sitä mieltä että nythän teillä on molemmat eikä tarvitse enää lisää lapsia tehdä(n) vaikka tuskin kenellekään lopulta yllätyksenä tuli kolmas. Neljännestä en oo viitsinyt edes mainita vanhemmileni kun varmaan papattaisivat kuinka ne ei jaksais enempää lapsenlapsia:cautious: ja pyh. Esikoisesta myös kommentoivat etteivät halua poikaa (pelkkiä tyttöjä suvussa) ja sehän sieltä sitten tuli:( oli kyllä paska fiilis silloin mutta onneksi poikakin niille rakkaaksi tuli. Välillä voisivat tietenkin ihmiset miettiä miten ja mitä sanoo. Tuokin saattoi toki olla osittain läppä mutta mä kyllä otin itseeni ja sain kamalat paineet raskauden ajaksi. Tulipas avautuminen:eek:

Onkos muilla piinailijoilla oireita mihinkään suuntaan? :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Amiraali
avantasia täällä vissiin dpo 6 ja tänään just ittekseni nauraskelin kun miehen mustaleima emmantaal juusto haisi yököttävän pahalta yli metrin päästä ja ihan varmasti hierojan hengitys haisi tupakalle.. :D Millähän sitä jaksaa ainakin viikon odottaa, kakkosesta aikanaan sain plussan 3+4 viikoilla..

Mä en ees haluu tietää mitä meidän yhteensä neljännestä ajatellaan.. Kaksi kaveriani tietää yrityksestä, muut saa kuulla sitten kun jotain tapahtuu. Toisen lapsen jälkeen ja kun olin vielä heidän isän kanssa niin olin varma että kaksi riittää mutta niin se vaan mieli vielä muuttui uuden miehen kanssa. :)

Täällä kans piinaillaan (dpo5), muutaman oudon oireen bongasin tänään. Yhtäkkiä mua alkoi salaatissa olleet kurkunpalaset ällöttää niin paljon, että oli pakko heittää ne roskikseen. :confused::ROFLMAO: Ja treenatessa tuli suuhun outo maku, en oikein osaa kuvailla sitä kunnolla.

Kuulin muuten sivukorvalla tänään keskustelun, jossa yksi nainen sanoi toiselle "mä kuulin, että säkin pykäsit vauvan". Ehkä sanoja ei sitä niin tarkoittanut, mutta mulle tuli sellainen olo, että toiset ne tosta noin vaan pykää vauvoja. Jotain hormoneja on kyllä liikkeellä, kun otin tämän (ja monen muunkin asian tänään) niin herkästi itteeni. :rolleyes:

Kyllä sitä joka kierrossa yrittää psyykata itsensä vastaanottamaan negan/menkat. Silti sitä putoaa korkeelta ja kovaa kun ne alkaa. Kyllä se toivo aina kytee tuolla takaraivossa vaikka ei niin ajatteliskaan. Aina pitääkin toivoa ja ei saa luovuttaa, elämä osaa myös yllättääkin! :)

Voimia meille kaikille <3
Ite oon huomannu, että mitä useempi yrityskierto on takana (tällä hetkellä lähenee loppuaan YK 24), sitä harvemmin enää jaksaa edes toivoa sitä ihmettä. Tai siis toivoo joo, mutta harvemmin tulee siihen omaan toivoonsa uskottua. Ei tuu niitä huippuja vaan matka jatkuu tasasen epätasasesti kohti sitä pistettä, jollon alkaa hyväksyä sen lapsettomuuden. Näin oon yhistelly.

Kertomisesta, ollaan muutamille kerrottu että toinen lapsi olisi toiveissa. Mutta päivitetään tilannetta heille jos/kun jotain tapahtuu, muuten haluaisin salata asian nt-ultraan saakka. Muiden reaktiot jännittää koska opinnot on kesken. Esikoisen kanssa tulevat isovanhemmat oli kovin huolissaan opinnoista meidän puolesta. Ihan hyvin ollaan kuitenkin pärjätty niidenkin suhteen.
Minkälaiset elämäntilanteet teillä muilla on?

Oma napa: kp 14/27-32, o-testeihin en näköjään saa koskaan plussaa. En saanut esikoisestakaan vaikka tikutin siinä kierrossa missä plussasin.. (n)o_O

Essi93 Mikä kp aloitat testailun? Teetkö monta testiä päivässä? Jos sulla on vasta nyt kp 14 niin se voi hyvin olla vasta tulossa. Jatka tikuttelua kaksi kertaa päivässä niin ehkäpä se jäisi kiinni. (y)

Elämäntilanne on ihan hyvä. Mies töissä, mie kolmen kanssa kotona ja monen mielestä mun pitäs töihin lähteä. Kotiäitiyttä ei paljoo arvosteta. Me vaan tehtaillaan tulevia veronmaksajia eli neljättä haaveillaan. :whistle:

Minkälaiset elämäntilanteet teillä muilla on?
Meillä tilanne se, että mä oon töissä ja mies melkein valmis opiskeluistaan. Tavallaan oon ihan hyvilläni, että yrityksessä on venähtänyt aikaa. Onpahan tuo mies saanut opintoja eteenpäin. :) ja oma kierto on löytänyt rauhassa uomansa, ei siinä mennytkään tosiaan kun lähemmäs puoli vuotta..

Näistä ikävistä kommenteista. Meillä ei vielä oo tullut mitään, en tiiä alkaako pohdiskelu ja kommentointi sitten vasta odotusaikana tuon miehen opiskelun takia ja kuinkas sit kun jään kotiin ymymym.. Nyt ainakin olisi ilmeisesti jälleen isovanhemmiksi tulevilla kova halu saada uusi vauva sukuun.

Näin taas vauvaunia :love: Pieni nyytti, jota imetin ja hoivasin. Tosin en ollut muistanut vaippaa vaihtaa (!?) ja se oli aivan järkyttävän kokoinen! Mutta ei ollut alkanut valskaamaan :cool:

Muoks. Oon saanut ovismaisia tuntemuksia ja sen kaltaisia limojakin. Viime vkl ja eilen. Viikon päästä tosiaan vasta ois aika. JA haiseeko teidän roskikset pahalle? :LOL: Eilen pesin aineen kera roskiskaapin ja vein kaikki roskat pois, kun meinasi tulla iltapalat ylös hajun seurauksena :D loppupäätelmä oli, että haju tuli roskapussista tai biosta, vaikkei siellä juuri mitään ollut kun tyyliin ma tai ti viimeksi viety roskat..

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fabula
Elämäntilanteesta: Itse olen vakiduunissa, mies työtön. Eli ei ehkä ihan optimaalinen tilanne vauvan yrittämiseen, mutta eipä sitä täydellistä hetkeä taida koskaan olla. Uskon, että niitä töitä kyllä löytyy ja jos ei, niin pärjätään siitä huolimatta. :)
Olen yhdelle kaverille tavallaan kertonut yrityksestä, muut ei tiedä. Miehen tuttavapiiri ja perhe ehkä odottaa vauvaa mun sukua enemmän, kun hän on mua vanhempi, mutta eivät onneksi koko ajan kysele tai painosta.

Heräsin aamuyöllä siihen, että tisseissä tuntui ikävältä (painuivat jotenkin sänkyä vasten tai jotain). o_O No, ehkä se enteilee vaan menkkoja, vaikkei tällaista olekaan ennen ollut.

Tosi kurja lukee että joidenkin lähipiiri ei ottaisi vauva-uutisia innolla vastaan. :unsure: onneksi meillä ei tätä tilannetta ole kun ensimmäistä vasta yritetään, ennemminkin niin että jatkuvasti kysellän jokojoko..

Elämäntilanne on se että kumpikin on ollut töissä jo useamman vuoden, mutta nyt mies on hakenut kouluun ja todella toivon että pääsisi vaikka se hieman raha-asioita hankaloittaisi. Täydellista aikaahan ei ole :D

dpo 6 ja ei niin mitään nippailuja yms mitä kuvitellut jo monesa kierrossa tässävaiheessa. Ehkä sitä ei vaan jaksa enää pettyä, mennään nyt rauhassa kierto loppuun (y)

Tsemppiä muille piinailijoille!

Elämäntilanne on meillä kaikin puolin vakaa, mulla on vakiduuni josta oon nyt hoitovapaalla esikoisen kanssa, miehellä paikka hyvässä firmassa, jossa töitä riittää. Mulla on haaveena opiskella vielä joskus toinen korkeakoulututkinto, mutta se jää hamaan tulevaisuuteen. Me ollaan alusta saakka puhuttu, että kaksi lasta (ainakin :D) halutaan, joten kakkosen yritys ei liene kenellekään yllätys. Edellisestä raskaudesta kerrottiin tosi aikaisessa vaiheessa, nyt haluaisin pitää omana tietona vähän pidempään. Viimeksi kerrottiin varhaisultran jälkeen (joka oli 7+3) ja silloin ainakin yksi ihminen möläytti heti, että no sehän voi mennä vielä kesken koska tahansa. Että jep, odotelkaa uutisia sitten vähän pidempään seuraavalla kerralla (uskoni raskautumiseen on vahva, puhun ihan sujuvasti että "seuraavalla kerralla" :D)

Elämäntilanne meillä on se että mies on vakitöissä ja itse valmistun tässä reilun viikon päästä kuuden vuoden katkonaisen opiskelun jälkeen tutkintoon. Eli todennäköisesti työtön olen tiedä minkä aikaa. Mutta hyvin on pärjätty rahallisesti nytkin kun opiskelin ja enemmän sitä rahaa tulee työttömänä kun opiskellessa. Mies haki korkeakouluun ja kohta ois pääsykokeet. Se on sitten ihan uudenlainen arki, mutta tarkotus hänellä ois käydä ohella töissä osa-aikaisena.

Me ollaan jo esikoisen kanssa käyty niin monenlaisia elämänvaiheita läpi etten usko ollenkaan oikeaan aikaan saada lapsia. Itse olin sairaslomalla kun tein viimeksi plussatestin ja mies opiskeli viimeisiä kuukausia. Sitten mies pääsi töihin ja minä jäin äitiyslomalle ja kotihoidontuelle. Kun tyttö oli 1v2kk mies meni armeijaan ja minä jatkoin keskeytettyjä opintoja. Ja tässä ollaan yhä yhdessä, elossa ja mahtavan uhmaikäisen vanhempina. Vaikka välillä sitä ei itsekään uskonut. Puhuttiinkin miehen kanssa että nyt hoidetaan nää taloudellisesti hankalat jutut kuten vauvat ja opiskelut putkeen niin ei kerkeä välillä tottua liian hyvälle. :p

Meiltä ei ihme kyllä oo tivattu pikkusisarusta, varmaan haastavan esikoisen takia. Yrittämisestä tietää minun muutama ystävä. Isovanhempien mahdollisista reaktioista en oikein tiedä, ehkä sulavammat kun viimeksi? Oma äiti ja sisko on kyllä jo hyvän tovin vihjailleet miten ihanaa ois kun olis vauva jolle ostaa vaatteita. Minullehan ne on tarkoitettu kun kumpikaan heistä ei lisäänny. :ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: Nonsk
:love: Onnea plussanneet <3 :love:

Muiden möläytykset lapsiasioista Mua jotenkin kovasti harmittaa se, että oma äitini sanoi alkuvuodesta mulle kovin arvostelevaan sävyyn, että ei kannata toista hommata, kun tuo esikoinen on noin vaativa tapaus. Etten pärjäisi kahden kanssa. :( Olis tehny mieli nipata nokkaan omaa äitiä. :cautious: Ehkä se on sitten kuitenkin jokaisen oma asia, nuo lapset nimittäin, eikä muilla siihen paljon sanomista pitäisi olla. o_O

OMANAPA.. Täällä ovulaatiosta to tai pe 7vrk. Ovistesti näytti plussaa 11.5. illalla, mutta kunnon vatsanvihlonnat oli pe 13.5. niin en nyt tiedä tarkalleen mikä päivä on siis menossa, mutta sinne päin. (n) Esikoisesta alkion kiinnittyminen toi mulle kuumepiikin ja kohtuun "elohiiren" dpo5 alkaen, mutta nyt on kovin hiljaista :( Pieniä muljahduksia on ollut istuessa, mutta pistän ilmavaivojen piikkiin. Ainut outo vaiva, on märkä olo. Yleensä ovulaatio aloittaa kuivan kauden, tässä kierrossa kosteustasapaino ei ole menny hiekkapaperin puolelle :D

Mulla nyt sama ton märkyyden osalta, yleensä oviksen jälkeen toooooodella kuivaa, oviksesta 4-5 päivää, tiä sitten o_Oo_O sitä vaan niin toivoo pientä patruunaa että mulla ainakin päivät menee analysoidessa ihan kaikkee :whistle: ärsyttävää! !

Tsemppiä :love:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hantta81
Elämäntilanteesta: mies ihan hyvissä vakitöissä. Itse hain ammattikorkeaan, saa nähdä pääsenkö. Ja teen töitä kotona, mutta vielä työtä niin vähän ettei pahemmin palkkaa nostella. Joten kelanetuuksilla vielä tässä mennään. Mutta tarkoitus jatkaa kotona töitä ja opskelu mukaan jos kouluun pääsee. Hyvin ollaan rahallisesti pärjätty tähänkin asti,niin en ota siitä stressiä. Sen on aika opettanut, ettei koskaan ole sitä täydellistä aikaa saada vauvaa. Vauvoja saadaan kun luoja tms suo :)

Testit polttelee kaapissa, mutta nyt vasta korkeintaan dpo9, ei vielä näkyis mitään.

Yhteistyössä