Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Kävin kaupassa ja ostin puikko pregchekin. Ei ollut kuin yksi jäljellä eikä edes liuskoja ollut. :eek: onko kaikki testaamassa et testitkin loppu? :D

Siinä autoa ajellessa mietiskelin ja tulitte mieleen. Ihan kuin tuntisin teidän, vaikken tiedä edes nimiänne tai mistä olette kotoisin :D silti mielessä pyöri tinttara, piinamiina, vauveli vanhalle ja särki, bosch ja kevättähti :D tosi outoa :D

Nippailua alavatsassa, jännittää! Yritän jaksaa sen testin kanssa odottaa keskiviikkoon. Helpommin sanottu kuin tehty. En halua testata aiemmin, jos onkin nega. Odotan vielä. Ke aamu olisi paras tai sitten tiistai : :D tänään siis kp 27. Menkkojen pitäisi alkaa torstaina.
 
Jaksamisia. Oliko tuo tärppi sitten heti IVF:stä vai luomuna? Entä nyt, onko heti taas IVF suunnitteilla? Taisit kuitenkin puhua lapsenteosta, joten oletin että jotain yritystä luomutärppiinkin on...?
Ei myö tilanteesta huolimatta päästy heti lähetteen saatuamme hoitoihin, vaan ihan normisti jonoon. Jonotusaika on se puoli vuotta, sama aika joka edellisen leikkauksen jälkeen luvalliseksi luomuyritysten ajaksi. Siis jonotusaika saadaan yrittää luomuna (ja mie todellakin toivoin, että se riittäisi) ja sit mennään suoraan rankimpiin hoitoihin. Tuo eka plussa tuli luomuna siitä kierrosta jolloin ekaa kertaa päästiin oikeasti yrittämään. Nyt on menossa kolmas kierto.

Ekalla kerralla 2006 miulta leikattiin ärhäkkä endometriooma emättimen ja peräsuolen välistä. 2,5 vuotta sitten leikattiin uudestaan ja silloin lähti 20 cm suolta ja taas jonkinlainen pala emättimestä. Jottei tää pääse kolmatta kertaa valloilleen ni yritetään tätä raskautta. Ja synnyttäneenä voi sit ruveta neuvottelemaan radikaaleista leikkauksista, joilla poistettaisiin kohtu ja/tai munasarjat kokonaan pois.


Särki, miulla oli edellisessä kierrossa aika samanlainen ovulaatio. Tää on ollut iisimpi. Ehkä siks tuntuukin, ettei tästä mitenkään oo voinu tärpätä, vaikkei ajoituksessa ainakaan pitäisi olla vikaa.
 
Kävin kaupassa ja ostin puikko pregchekin. Ei ollut kuin yksi jäljellä eikä edes liuskoja ollut. :eek: onko kaikki testaamassa et testitkin loppu? :D

Siinä autoa ajellessa mietiskelin ja tulitte mieleen. Ihan kuin tuntisin teidän, vaikken tiedä edes nimiänne tai mistä olette kotoisin :D silti mielessä pyöri tinttara, piinamiina, vauveli vanhalle ja särki, bosch ja kevättähti :D tosi outoa :D

Nippailua alavatsassa, jännittää! Yritän jaksaa sen testin kanssa odottaa keskiviikkoon. Helpommin sanottu kuin tehty. En halua testata aiemmin, jos onkin nega. Odotan vielä. Ke aamu olisi paras tai sitten tiistai : :D tänään siis kp 27. Menkkojen pitäisi alkaa torstaina.
:p Sen siitä saa kun jakaa eritetietojaan tuntemattomille. :D
 
Eiköhän me kaikki olla löydetty itsemme miettimästä toistemme asioita :p Aika moni varmasti jännittää Bettinahin testausta yhtä lailla kuin itse testaajakin! Että yhtään ei sitten jäädä panttaamaan sitä tulosta ;)

Me "tehtiin" esikoista reilut puoli vuotta, siinä välissä tosin oli yksi kemiallinenkin. Tuulimuna tärppäsi yk2 ja tuntuikin liian hyvältä ollakseen totta :cautious: Nyt on tyhjennyksestä jo yli 8kk ja ihan selkeitä ovulaarisia kiertojakin on ollut jo ainakin kuusi. Mikä on kun ei tärppää :mad:

Meillä on miehellä toisinaan hieman suorituspaineita kun pitäisi otolliset ajat hyödyntää :whistle: Siksikin toivoisin tärppiä nopeasti että seksistä tulisi taas normaalia eikä vain vauvantekojyystöä hampaat irvessä! Nytkin aloiteltiin petihommat tälle kierrolle kp9 ja mies siinä sitten pohdiskeli että jokohan tämä kerta riittäisi :LOL: No ei taida vielä riittää kuule! Pakko yrittää ymmärtää kun toisella kuitenkin olemassa perussairaus ja siihen liittyvä lääkitys joka alentaa libidoa.

Ovisviikko on siis ensi viikko meikällä! Greippimehua lipittelen ja geleetäkin napsin taas, tällä kertaa 1000mg (vai mikrog, kumpi se nyt oli) päivässä (y) Foolihappoa menee se raskausvitskujen annos päivittäin. Nyt sitten vaan tallettelut nappiin vielä! Voi kun mekin saataisiin perua perhesuunnitteluneuvolan aika ensi kuulta :love:
 
Jee! Bileet! Mun menkat alkoivat - kaikesta sitä voikin ilahtua :D

Just ajallaan, 14 päivän luteaalivaihe ja kaikkea, kun lämpökäyrää vilkaistessani tajusin että mun ovis olikin kp 12 eikä 14, kuten olin muistellut. Tämä siis tarkoittaa, että ollaan tässä kierrossa miehen kanssa saman katon alla kp 7-15 - ihan täydellistä, kun ovis on viimeisen puolen vuoden ajan osunut välille kp 12-15 :)
 
Iiiik! Olenko! Pitäiskö tehdä huomenna aamulla. Kp28 silloin. Jos tekis. Ja jos nega niin seuraava sit vasta torstaina :D
No teet kyllä aamulla! Ei jaksa odottaa! Ihan kuin sää jaksaisit :ROFLMAO:

piinamiina kiitos kauniista sanoista. Yhdessä me tässä toisiimme luodaan toivoa. Mulla on kanssa nyt jotenkin sellainen olo, että ei olis tärpännyt. Siis kun ovis venyi niin pitkään. Jos se testi vaan valehteli ja jotain. Ja jos ei heiluteltukaan peittoja oikeaan aikaan ja tarpeeksi. Ja jos ja jos ja jos...

Mutta ei jännitä ainakaan vielä yhtään. On sellainen tyhjä olo, että tässä nyt vaan ollaan. Ja kun oon sellainen ressaaja, niin mietin jo etukäteen, että jos tulee plussa, niin miten ikimaaimassa selviää siitä ressistä, ettei se mene kesken. Viimeksi en nauttinut alkuraskaudesta yhtään, koska km pelotti niin paljon. Ei saisi miettiä näitä asioita etukäteen, mutta minkäs sitä ihminen mielelleen voi :(
 
Piinamiina, mielenkiinnosta - onko sulla yhtään mitään lääkitystä ennen ivf:ää vai meettekö täysin luomuna? Tuli vaan mieleen, että eikö endo + yksi keskenmeno voisi olla ihan riittävä syy määrätä progesteronia loppukiertoon lisäämään sen raskauden onnistumisen mahdollisuutta jo ennen ivf:ää?
 
Vauveli vanhalle, no totta. En jaksakaan. Se testi kuumottaa kaapissa jatkuvasti!! Nyt tällä hetkellä vähän vatsassa jomottaa muttei niin kuin yleensä. No aamulla teen ja toivon edes haamun haamua! Lantio muuten kipeä!

Toivottavasti kuitenkin tärpännyt vauveli vanhalle. :love: Ja toivon kyllä kaikille tänne plussaa. :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Bettinah, joo testiä kehiin heti aamusta! (y)

VV, ei kai se myöhäinen ovulaatio välttämättä vaikuta raskautunismahdollisuuksiin? Itse olen siinä uskossa että jos on myöhäinen ovis niin se vain tarkoittaa sitä että menkat ovat sitten yhtälailla myöhässä eli tulevat suurinpiirtein parin viikon päästä. Mä olen myöhäinen ovuloija, mutta ne menkat on aina noin parin viikon päästä saapuneet (tai jättäneet saapumatta mutta silloin on testattu positiivista). Vai onko jollain tietoa tästä? Kiinnostaa!

Kyllähän se stressaaminen on ihan normaalia, mutta kannattaa yrittää parhaansa olla panikoimatta kun huolehtiminen vie niin älyttömästi voimavaroja. Kun se plussa sieltä vihdoin ilmestyy niin kannattaa vaan ajatella, että "tänään olen raskaana", ja yrittää ottaa rauhallisesti. Itse yritän harjoittaa tätä ja se on vähän jopa toiminut. Myös se, että ei suunnittele raskausjuttuja ollenkaan tai edes ajattele niitä, on vähän auttanut ahdingossa. Yleensä minä ajaudun miettimään kaikkia niitä juttuja jotka voi mennä vikaan, joten ajattelematta olo on ainakin itselleni ollut varsin hyödyllistä. :ninja:
 
Onpas moni hereillä :D huomenna vapaa niin nukun pitkään :D tulen heti kertomaan sitten mitä tuli. Ja laitan vaikka kuvan!
Et sää kyllä vois nukkua pitkään huomenna ettei meidän tarvi jännittää :LOL:

Särki en usko että myöhäinen ovulaatio vaikeuttaa raskautumista jos vaan luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä. Mutta ajattelin että mun elimistö on niin sekaisin, ettei siksi tärppäisi.
 
Piinamiina, mielenkiinnosta - onko sulla yhtään mitään lääkitystä ennen ivf:ää vai meettekö täysin luomuna? Tuli vaan mieleen, että eikö endo + yksi keskenmeno voisi olla ihan riittävä syy määrätä progesteronia loppukiertoon lisäämään sen raskauden onnistumisen mahdollisuutta jo ennen ivf:ää?
No eipä ne tuollaisesta hormonipolin ensikäynnillä edes puhuneet. Suoraan IVF:iin vaan. Miun pitää seuraavien kuukautisten alussa soittaa sinne ja silloin katotaan aikataulut - ehtiikö ennen kesätaukoa vai ei.

Heräsin äsken kuumissani ja illalla alavatsalla tuntui hetken aikaa sellainen kupla. Nenä on täynnä omituista sitkeetä veristä räkää (anteeksi!!!), vaikken oo aiemmin ollut millekään siitepölylle allerginen ja illalla bongasin ensimmäistä kertaa semmoset munanvalkuaislimat että ne oli kuin oppikirjasta. Piti oikein tutkia enemmän. :ROFLMAO::whistle:

Jokos VV oireilee? Luin kutri.netistä muistaakseni pms:stä. Siinä oli hyvin kerrottu kierron hormonivaihteluista ja niistä johtuvista mielialoista. Diagnosoinkin siulla nyt ovulaation jälkeisen apatian, sen saman joka miulla aiheutti muutaman päivän noita en varmasti ole raskaana -juttuja. Nyt mie nimittäin oon kovinkin raskautunut, mutta yritän kuumeilusta huolimatta erottaa normaalit ovulaation jälkeiset olotilat muista. Toistaiseksi dpo-oireiksi lasken ainakin vatsan toiminnan hidastumisen ja (siitä johtuvan?) pahoinvoinnin. Ainakaan viime kierrossa oksenteluun asti mennyt pahoinvointi ei tarkoittanut raskautta, joten tässä kierrossa miulla se on dpo-oire.:cautious:
 
Luin koko ketjun läpi ja pakko kai tänne on änkeä mukaan.. ryhmähenki on jotenkin niin ihana ikävistä asioista huolimatta. Täällä kuumeillaan kolmatta, kaksi aiempaa raskautta alkanut helposti yk1 ja yk4. Joulukuussa jätettiin ehkäisy pois ja suht pian se plussa testiin pärähti. Alusta asti tunne ettei kaikki mene hyvin.. vappuna alkoi tuhruvuoto, vapun jälkeen maanantaina neuvolaan ultraan vieläkään ei näkynyt oikein mitään (edellis viikolla oli katsottu ekan kerran), vain hieman kasvanut kohtu. Laitteethan siellä on huonot. Keskiviikkona sitten terkkariin lisääntyneen vuodon takia,josta lähete sairaalaan ja siellä sitten todettiin tuulimuna. Sain kontrolli ajan reilu viikon päähän (aika itseasiassa olisi ollut tänään), mutta sitten torstaina vuoto vasta kunnolla alkoi, istuin vessassa klo 17-23 lähes kokoajan,verta tuli kuin saavista kaatamalla.. Lopulta sitten silloin klo 23 pyörryin ja mies soitti lanssin millä lähdettiin sairaalaan.. kohtu olikin sitten tyhjentynyt pientä hyytymään lukuunottamatta. Sekin sitten tuli kerralla ulos kun sain lääkkeet. Jälkivuoto kesti viikon ja nyt vaan odotellaan että saa parin viikon päästä tehdä raskaustestin ja varmistaa että se on nega.. jonka jälkeen aletaankin himotestailemaan ja odottamaan sitä positiivista..

Tulihan vuodatus..

1986/13
 

Yhteistyössä