Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

Heippa!

Mites täällä menee?? mmamitar miten sulla on lähteny raskaus käyntiin?

Mites muilla menee? Nonsk ootko löytänyt jo kadonneen motivaation? :D :)
Maya123 se on aina iha mukava tehdä jonkun ohjelman mukaan, nii ei tarvii ite miettii ja keksii liikkeitä ym. :) Oon ainaki ite tykänny siitä Sworkit ohjelmasta, siinä on just liikkeitä alkulämppään, löytyy joogaa ja venytyksiä ja jumppipumppi liikkeitä :D ja kun syöttää oman painonsa tietoidin ohjelma laskee montako kaloria meni.per treeni ;) tiiä sit kuinka paikkaansa pitävää tietoa :D

Täällä ei kovin kummoisemmin mene, kävelen lähinnä joka päivä plus kevyt jumppa, siirto tehtiin torstaina ja kyseessä 5pvän ikäinen blasto. Eli rauhassa mennään et pikkukaveri saattais ehkä jopa kiinnittyä :) pp3.siis menossa ja vielä reilu viikko jännäillä ennenku tietää tuloksista!

ja on tässä jotainbtapahtunutkin, se 2kg on hävinnyt jonnekkin :D jatketaan siis kävelyä! ja näin kevään korvilla pitää raahata kamera mukaan joka paikkaan, rakastan valokuvaamista, niin tulee lenkkeiltyä yleensä enemmän kuin piti koska kuvattavat vievät mennessään :) ja ai kauhea, nyt pitäisi keskiviikkona polkaista fillarilla töihin ja takaisin eli se 30km, saa nähdä kuinka käy :eek: ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja mmamitar
love-, Raskaus on nyt menossa rv 6+5. :love: Olen käynnyt muutaman kerran pidemmällä lenkillä ja sitten ostin nilkkapainot, joilla treenaan peppua piukemmaksi. En ole mitään kunnon hikijumppaa uskaltanut vetää, kun muutenkin välillä heikottaa. Hyötyliikuntaa olen juurikin tehnyt ja siivoillut enemmän (y). Tuntuu vaan, että jos ruokaa ei saa 2h välein niin tulee huono olo :sick:.. Ja teen kuolemaa. Huomaa kyllä nyt, että kun ei ole alkoholia juonnut pitkään aikaan niin alkaa nestettä poistumaan kehosta :rolleyes: Tosin mulla on tullu niin kauhea turvotus mahaan, että jouduin hakemaan äitiyshousuja.. Farkut kiristää ihan liikaa :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Mitenkäs täällä kevät etenee? Mulla on ollu töiden ja opiskeluoden puolesta niin kiirettä että ei oo kauheesti ehtinyt keskittyyn tähän projektiin.
Oon yrittänyt kuitenkin käydä pari kertaa viikkoon juoksemassa, ja eilen meni jo 10 kilsaa ilman suurempaa tuskaa. Ruokavalio on mitä sattuu, oon kiireeseen vedoten syönyt ihan mitä sattuu, tosi paljon esim. suklaata. Mutta siitä huolimatta painoo on pudonnut sellainen 3 kg parissa kuukaudessa, ja 3 kg olisi hyvä saada kevään loppuun pois. Tämä siis siitä syystä että pitäisi kesän alussa mahtua sellaiseen mekkoon mihin en hetkeen ole mahtunut. Ja tosiaan se selkä+vatsatreeni olis mulle tärkeetä. Välillä oikein jännitän että kun selkäkipu vie nytkin välillä jalat alta, niin mitä tapahtuu sit kun onkin raskaana? No tässä on vielä piiiitkä (liian pitkä) aika yrityksen aloittamiseen niin ehtii treenaamaan. Ja jollain kun sais ton makeen syönnin kuriin, nyt pelkään että mulle iskis joku raskausdiabetes välittömästi....
 
Hyvin täällä ainakin kevät etenee. Kyllä sitä on tullut enemmän liikuttua, tuntuu että nesteitä ehkä ainakin on lähtenyt ja mahan turvotus kaikonnut, vaikkei ehkä vaa'alla muutos näykään! :) Ruokailu on edelleen mitä on, ei tuolta nettivalmennuksesta olekaan tullut mitään ruokajuttuja. Mutta aina torstaisin saa liikuntavideoita. Oon yrittänyt itse sitten vähän katsoa mitä sitä syö, että ei tule esim santsattua lisää ruokaa töissä ja syö enemmän hedelmiä herkkujen sijaan. Kun tän turvotuksen tästä saa häipymään niin eiköhän se ala näkymään!

Ootko Maya käynyt tutkituttamassa ettei sieltä selästä löydy mitään? Vai auttaisko joku hierontakäynti jos on vain jotain jumeja mitkä painaa ja puristaa?
 
Täällä alkoi treenit hyvin kunnes iski jäätävä flunssa jota vieläkin parannella. 2 vko sairastanut, eikä vieläkään uskalla lähtee treenaamaan. No jos tästä taas noustaan pikkuhiljaa.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Tänne ei oikein mitään kuulu :D niin huonot säät ollut etten oo pihalle kerennyt ja nukkuessa menee päivät ja illat töissä.. ei laihduta eikä raskauduta :( uutta aikaa varailemaan, nyt olis tarkoitus taas huomenna palata lenkkeilyn pariin jos vaan maha antaa myöten, en meinaan muista milloin viimeks ois ollut näin järkyt menkkakivut! liekkö koskaan.. hyvä ettei itku tuu ku kramppaa välillä niin pahasti...

Syömiseen on jonkin verran kiinnittänyt huomiota, banaaneja popsin aamupalaksi, välipalaksi, iltapalaksi ja muuteniin vähän pienentänyt annoskokoja ym. Ja vettä pyrin juomaan sen 3l päivässä että saisi aineenvaihdunnan kuntoon. Ostin jopa vihreää teetä että opettelen sitä juomaan, kunnes netistä lukaisin etteivät suosittele raskaana oleville/yrittäville, heikentää kuulemma mahdollisuusksia onnistua. Tiedä sitten miten paikkaansa pitävää, mutta siihen loppui mun teehetket :D
 
En love- tiennytkään että vihreä tee on haitaksi! Oon kyllä kuullut että litra tolkulla juotuna voi aiheuttaa maksavaurioita, mutta kai se pienempikin määrä voi sit vaikuttaa sikiöön... Oon kyllä kateellinen siitä että pystyt pitään ruokailut kurissa, mä joudun kyllä sen kans taisteleen. Mut eikös se oo jo hyvin että karkkipussin sijaan ostankin vaikka lakupatukan... ;)

Liikunta on vähän jäänyt taka-alalle... Siihen tuli pieni tauko ja nyt on vaikee saada taas itseensä niskasta kiinni! :mad::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Maya, mäkin teen välillä samaa. Jos oon hirveen makeannälässä (yleensä suklaa) niin ostan jonkun patukan mielummin kun että ostais levyn tai pussin. Mun logiikka ainakin sanoo että se on parempi! ;)

Mulla on iskenyt flunssa, niin ei oo päässyt jumppaileen. Tai voishan sitä jotain kevyttä mennä tekemään, oon käynyt toisinaan pikkuflunssassa esim pilateksessa. Mutta tuntuu että nyt on jotenkin kunnon tauti, niin jo bussipysäkille kävely tuntuu tuskaiselle! Onneks ollaan jo voiton puolella, ens viikolla vois jo kuvitella pääsevänsä liikkumaan! Itseäni tänään pitkästä aikaa punnasin, jouduin astumaan vaa'alle kolmesti, kun vaakalukema näytti pari kiloa vähemmän kun vaikka pari viikkoa sit! Ei oikein meinannut uskoa, varsinkaan kun nyt on olo turvonnut kun mikä ja tuntuu että mikään ei liiku kropassa mihkään!

Toivottelen jo hyvissä ajoin hyvää vappua!
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Maya123
Joo mullakin kyllä karlasi vähän käsistä, maanantaina niin polleana kerron miten oon saanu syömisen kuriin ja tiistaina sit käytiinkin isännän kanssa pitsat ja ke oli töissä tarjolla pitsaa ja viinereitä ja vaikka mitä! :whistle:

Huomenna ois tarkoitus käydä pitlästä aikaa kunnolla lenkillä ja tarkoitus oli vielä lähteä appivanhempien luo, josta suunnataan iltapäiväksi rannalle viettää aikaa, ajattelin ottaa kameran mukaan josko löytyisi jotain kivaa uutta kuvattaa :) vesilintuja, jos ei muuta :D saa siitäkin pienimuotoisen lenkin aikaiseski kun vaeltaa metsää/rantaa pitkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Maya123
Hienoo Nonsk!!! Toi on kyllä hieno tunne kun ikään kuin huomaamatta on pari kiloo sulanut pois! Toivottavasti mullekin kävis noin... ;)
Ei vaan, huomenna pakotan itteni lenkille ja jumppaan, unohtaen nää mun tekosyyt siitä kuinka on töiden jälkeen niiiiiiin väsynyt että ei muka pysty. On se jännä että ensin on aivan poikki, mutta tunnin treenin jälkeen energiaa onkin enemmän kuin sitä aloittaessa. Hauskaa vappua myös sinne! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Nonsk, mulla meni ihan ohi tuo sun viesti! :eek: :D ikävää että oot olluvkiepänä, mutta hienoa että paino on lähtenyt tippumaan! niinhän ne tietävät immeiset sanoo että ne vaikutukset näkee pitkällä ajalla, kun treenaat/lenkkeilet ym, ei tarvii välttis tehä hetkeen mitään mutta silti paino putoaa :) tsemppiä paranemiseen ja jatkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Siis voi luoja miten voi olla tappeluu tän tabletin kanssa :mad: näytää viestit mitkä haluaa, milloin haluaa.

Maya siitä se motivaatio taas nousee kun ulos asti pääsee! tsemppiä sullekkin tavoitteeseen pääsyyn!

Ja hyvää vappua täältäkin!
 
Joo sama täällä! Viestit näkyy ihan miten sattuu! o_O

Oli muuten menny Nonsk ihan ohi toi sun kysymys noista selkävaivoista, eli juu on sitä tutkittu ja oon käynytkin fysioterapiassa, akupunktiossa, kortisonipiikeillä jne. Mulla on välilevynpullistuma selässä, ja sen lisäks joku hermopinne mikä vetää välillä jalat alta ja joskus tunnon pois koko jalasta. Sen lisäks mulla menee helposti selkä notkolle, joka taas pahentaa noita vaivoja. Selkä- ja vatsatreeni auttaa ainakin tohon notkoselkään ja sen kautta helpottaa selkäkipuja. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Hei kaverit! mitä tänne kuuluu? miten teillä menee? :) onko tulolkisa näkynyt jo? :)

Oon taas saanu itteeni tsempattua liikkeelle :) oon saanut vihdoin kunnolla univelat pois, jaksaa taas tehdä muutakin kuin maata sohvalla kattoen töllöö! :) lenkkeilly oon vaihtelevasti samoin jumpannut ym. Mutta nyt taas aika ottaa viikoks itteesä niskasta kiinni, sit taas rauhotella menoa kunhan siirto on tehty. Kaikenöisäksi yälläkertaa uhkailivat siirtää kaksi ;) jospa niistä se toinen sitten tarraisikin :love:
 
Mäkin oon käynyt jumppailemassa, tällä kertaa tehnyt enemmän jotain oikeaa kun viime kerralla kun kortti oli voimassa. Oon käynyt jumpissa, missä käytetään painoja, kun viimeksi kävin vaan pilateksessa ja zumbassa, vaikka eihän niissäkään vikaa ole. Kai se olis vaan hyvä tehdä vastapainoksi jotain painoillakin. :) Lisäksi oon tehnyt vaihtelevalla menestyksellä noita nettivalmennuksen treenejä, aina torstaina tulee uusi. ;) Pitäisi vielä päästä tuonne pururadalle, etenkin nyt kun ilmat suosii!
Vaakanumerot hyppäs takaisin sinne missä olivatkin, mutta katselin viimeksi eilen että ihan kun ois vähän uuma kaventunut (y)
 
Tämä on juuri mun paikka. Ylipainoa n.40kg,joista yritän pudottaa 20. Koska en halua hoikaksi, vaan haluaisin näyttää terveeltä, lihaksikkaalta ja muodokkaalta :)
Pcos todettu huhtikuussa 2014. Se hieman vaikeuttaa tätä pienenemis projektia.
Gyne sano helmikuun alussa että 6kk pitäis saada 20kg pois, enpä tiedä sitten miten helposti se onnistuu. Tämä pitää saavuttaa siis sen takia että saisimme apua mun ovuloimattomuuteen, ne kun ei halua antaa apuja näin ylipainoidelle vaikka lapsettomuutta nyt takana 3,5v. Olisi korkea aika saada jo jotain apua, tätä tuskaa jaksa enää kauaa!

Mutta aloitin urakan silloin tai enemmänkin uusi elämä alkoi sillon. Tähän mennessä on lähteny 6,5kg painoa, mutta senttejä keskivartalosta/reisistä lähteny joku 45cm yhteensä. Kai se on ihan hyvin?

Jatkan tätä uutta elämää, eli ruokavalio muuttui kokonaan. Jätin pois pastan, riisin, perunan ja leivät. Sokerin ihan minimiin. Herkuttelen kun siltä tuntuu, mutta kohtuus aina mukana! Juon vettä 2-3lit. joka päivä, ennen en juonut vettä yhtään. Nykyään syön yhden ruisleivän päivässä jos siltä tuntuu.
Uusiksi meni myös liikunta, ennen en pahemmin liikkunu kun pakolliset kauppareissut yms. Nykyään käyn uimassa 2-4krt viikossa ja poljen kuntopyörää 2-3krt viikossa. Pyrin että liikunta kuin liikunta niin vähintään tunnin kerralla :)

Näin aion jatkaa tästäkin eteenpäin, tänään vielä kuntopyörää 1-1,5h ja syömisetkin pysyny terveellisenä :)
 
Hei hienoa haaveilija-31! onnea tähän astisesta saavutuksesta ja isot tsempit tulevaan! (y) Luulis noilla eväillä tuloksiakin tulevan! :)
Täällä juoksenneltu ensin aamu polilla, en ehket ovuloikaan koko kierrossa joten voi siirto jäädä väliin :( huomenna tarkoitus ensin vähän kirppistellä josko löytyisi uudempia kesähepeneitä, ei nuo vanhat mahdu päälle (n) josko niihin taas ensi kesänä mahtuisi.. :whistle: ellei nyt sattuisi sitä pientä ihmettä :rolleyes: Iltapäivällä voikin taas vetää sen perinteisin v*tutushikilenkin :D
 
Vau haaveilija-31, Hienot tulokset nyt jo! Onnea!
Täällä vähä masis päällä, Nyt kun nuo ihanat kelit saapuivat ja mikään vaate ei kaapista mahdu päälle, eikä se plussa vieläkään pärähdä! :( No itte oon tähän tilaa itseni saanut ja pitää vaan suosta noustava, fillaroinnut töihin nyt useampana päivänä, edes jotain! :cool:
Tsemppiä kaikille!
 
Löytyi kirppikseltä kesähepeneitä jotka päällekkin mahtuu (y) ihana oli päästä kunnolla hölkkäilee/juoksentelee vielä kun aurinkokin paistoi :) ottaa vaan aivoon kun jalat jaksais mut keuhkot huutaa hoosiannaa :unsure: ja en tiiä onko jotenki alitajunnassa/takaraivossa, pidin isännälle ns "muotishown" mitä mekkoja löyty, nii viimesen kohdalla kuuluu kommentti "onks tuo nyt sitä varten jos vaikka nyt onnistuiskin?" Oli vähän venyvämpää sorttia se mekko :D

Hienoa susanmaaria että jaksat silti edelleen liikkua! Fillarointi on vielä oikeen hyvää kuntoilua ja mukavaakin vielä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
Pöh, en päässyt vieläkään pururadalle ja nytkö nuo ihanat ilmat jo katoaa hetkellisesti? :( Vähän iski masis, kun on jostain syystä tullut lisää (!?) painoa. Huh, en oo ikinä painanut edes näin paljon kun nyt ja vasta alkanut senkin hyväksyä, niin vielä muutama kilo päälle siihen ja on taas kyllä hyväksymistä kerrakseen :oops::ROFLMAO: Muistelen, että ei tämä homma reilun vuosi sitten näin hankalaa ollut! Tai sitten siihen vaikuttaa se, että on tässä projektissa itsekseen eikä miehestä vielä(kään) ole seuraa.
Tänään zumbaan, saa sitäkin puolta lisää painojen lisäksi (ihan kun ei töissä jo sais juosta portaita kerrosten välillä ja spurttailla lasten perässä ;) ).

Pitää nauttia auringosta vielä kun voi! :)
 
Voi kuinka ikävää Nonsk! :( ei oo kiva kun vaaka näyttää ihan vääriä lukuja! :cautious:
Minä pääsen koko kesäksi toteuttamaan painon pudotusta ihan rauhassa kovemmallakin treenillä, seuraava siirtoyritys tiedossa vasta syksyllä :( mutta jospa tällä aikaa saisikin ne ylimääräiset pois! eipähän tarvitse stressata mistään ja voi treenata ihan urakalla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
Heipä hei kaikille! Mulla on täällä taas tullut into takasin liikkumista kohtaan, ja nyt oon yrittänyt pitää syömisenkin kurissa. Tää on jo neljäs päivä ilman herkkuja. Siis NELJÄS!!! Mulle!!!! Herkkuperseelle joka vetää jäätelöö, karkkia, sipsiä, juustoja, limppareita, ranskalaisia, viiniä jne jne. aivan hirveitä määriä. Oon aikaisemmin jo alottanut tän määrien tiputtamisen, kiinnittäen huomioo siihen että söisin vähän vähemmän, mutta nyt yritys on lopettaa herkut arkipäiviltä kokonaan ja saada tähän ruokailuun rakennetta ja rytmiä enemmän. Toki mä syön kyllä tosi terveellisesti perusruokaa, ja melko pieniä annoskokoja.
Liikkumassa oon jaksanut siis käydä enemmän, nyt on ihanaa kun on tollaset aurinkoiset kelit niin on mukava käydä ulkona. Teen kotona jumppaa ja sen lisäks juoksen ja kävelen. Jos joka päivä urheilis tunnin niin sekin jo parantais terveyttä ja mielialaa melkosesti. Itse laihdutukseenhan sillä ei oo ihan hirveetä vaikutusta, eli siinä suhteessa syöminen on kyllä avainasemassa. Sitä tulee usein syötyä ihan huomaamatta hirvee määrä kaloreita.

Haaveilija-31: Mun mielestä ei pidä liikaa tuijottaa vaakaa, vaan esim. sentit on parempi mittari siinä miten sun projekti on edennyt. Ja senttimäärällisestihän toi on aivan loistava saavutus! Kyllä ne ylimääräset siitä lähtee tippuun, pikkuhiljaa. Toisilla se muutos tapahtuu hitaammin kuin toisilla. Itse uskon siihen että toimivinta laihdutus on sillon kun se tapahtuu hitaasti ja kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen myötä, niin että ruokavaliosta ja liikunnasta tulee osa normaalia elämää. Dieeteillä paino tulee niin hirveen helposti takasin!

Harmi Nonsk jos painoa on tullut lisää, mutta kyllä ne siitä taas sulaa pois. Voihan se olla jotain nesteturvotustakin mikä vaa-alla näkyy yhtäkkisenä lihomisena?

Ja love-: ikävä kuulla että joudut siirron kanssa odottamaan syksyyn. Toisaalta nyt on hyvä mahdollisuus kiinnittää huomio omaan hyvinvintiin ja yrittää hetkeksi siirtää vauvajutut taka-alalle mielessä. En ihan muista mikä sulla oli hoitohistoria, mutta uskoisin että pieni hengäshdystauko voi tehdä hyvää. Ja sitten kun sä voi itse paremmin niin ehkä pikkuisenkin on syksyllä helpompi kiinnittyä...

No, kaikille kuitenkin hurjasti tsemppiä! Yritän itse nakertaa tän napostelun ja huonojen ruokailutottumusten kehän, ja repiä itseni irti sokeririippuvuudesta. Siinä sitä onkin kesälle tavoitetta! :D:ROFLMAO::p
 
Tervetuloa Maya123!
Täällä karkkihammasta kolotellut koko viikon, en ole sortunut. Huomenna duuni iltamat ja muutama lasi punkku tulee maistettua, vaikka ne pitäis niin jättää pois!
Tämä viikko onneksi pyöräily eli tuli täyteen 48km ihan hyvä ja koti jumppaa jaksoin puurtamista parina iltana :D
 
Hienoa että ootte jaksanu liikkua! ja vielä herkkulakkoakin.. (y) itse en ole mikään sokerihiiri, mutta kaikki tää suolanen! o_O sipsit, grilliruuat, hampparit, ranskalaiset ym. Rakastan erilaisia makuja, hyviä makuja ja suolaista ruokaa.. sehän se kerääkin nestettä vasta kroppaan! :oops: ja kaiken hyväksi, kun olen saanut jätettyä taakseni työpaikan rasvapaskat, isännän sisko olisi viemässä meitä syömään ehkä tänä iltana, minekkä muuallekkaan kun kaupungin parhaaseen purilaispaikkaan :cool: ainoa positiivinen asia tässä on se että kos hinnat ovat korkealla tää tuttö syö sitä halvinta mahdollista, salaattia :D

Maya, tuohon sokerista luopumiseen, sanotaan että riippuvuus kuin riippuvuus , niin älä lopeta kerralla! niin lääkkeissä, sokerissa, huumeissa kaikessa. Se aiheuttaa sitten sen että himot nousee niin kovaksi että vedät "överit". kaveri pääsi sokerikoukustaan hedelmillä ja vihanneksilla. :) Karkkien ja herkkujen sijaan osti omenoita, vesimeloneita, viinirypäleitä, kurkkuja, porkkanoita ym. Ja iltakarkkien sijaan naposteli sitten milloin rypäleitä, milloin melonia ym. :) Toivottavasti pääset sokerista eroon! (y)
 

Yhteistyössä