Diapam ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kyllä joskus ottanut ahdistukseen/paniikkikohtaukseen Diapamin aamulla ja illalla ruuan yhteydessä nauttinut lasin punaviiniä eikä se kyllä ole mitenkään vaikuttanut asiaan. Diapamin vaikutusaikahan ei kovin pitkä ole, vie vaan sen pahimman hetken yli. Kännäämään en kyllä alkais kuitenkaan. Välissä kuitenkin oli yli 10h.

Alkuperäinen kirjoittaja nisti kai sit...:
Olen kyllä joskus ottanut ahdistukseen/paniikkikohtaukseen Diapamin aamulla ja illalla ruuan yhteydessä nauttinut lasin punaviiniä eikä se kyllä ole mitenkään vaikuttanut asiaan. Diapamin vaikutusaikahan ei kovin pitkä ole, vie vaan sen pahimman hetken yli. Kännäämään en kyllä alkais kuitenkaan. Välissä kuitenkin oli yli 10h.

Itseasiassa kysyin tuota vielä lääkäriltäni, siis jälkeen päin, kun tilanne oli sellainen että unohdin kokonaan illallisella että olin aamulla pamin ottanut. Lääkäri rauhoitteli mut silloin että ei ole maailmaa kaatava juttu, enhän niitä yhtäaikaa ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja öoefb;19616473:
Jos on lääkityksenä diapam on oireina jotain, joka ei siedä alkoholia.

Ja niin mistäs tällänen väittämä taas sikiää? Ilman perusteluja toi sun kommenttis oli 100% yhtä tyhjän kanssa.

No eipä siinä luulis kummempaa vaaraa olevan tauon kanssa, kun itse nappailen diapameja huuhtoen ne oluella alas. Nytkin 5 olutta ja vodkapaukku ja 10mg diapamia ja olo ei oo kun mukavan lepposa, mistään ikävistä fiilareista puhumattakaan.

Vaikka enpä yli 10mg menis ottaan kännin kera, ettei tuu mitään vakavia, mutta noin pieni annos aiheuttaa vakavia terveyshaittoja TODELLA pienellä todennäköisyydellä.

En siis kuitenkaan suosittele olemaan yhtä typerä kun minä - mä en nimittäin elämästäni enää välitä, senverran monta vuotta tullut kärsittyä jo ihan 100% paskaa ja ... ei tässä niinkään ahdista, kunhan kyllästyttää.

Mutta sillä vaan sanon, että pitkän tauon kanssa (aamulla diapam, illalla olutta tms) ei mielestäni pitäisi olla riski eikä mikään.

Yhteistyössä