Sertralin lääke.Löytyykö kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla aloitettiin sertralin lääke masennukseen ja ahdistukseen.
Luin nyt netistä joitain kokemuksia ja tuli vähän sellainen olo että uskaltaako aloittaa.. :(

Löytyykö täältä ketään jolla kokemuksai ko. lääkkeestä?

Mulla aloitettiin sertralin lääke masennukseen ja ahdistukseen.
Luin nyt netistä joitain kokemuksia ja tuli vähän sellainen olo että uskaltaako aloittaa.. :(

Löytyykö täältä ketään jolla kokemuksai ko. lääkkeestä?

Suosittelen lämpimästi! Söin samaisia lääkkeitä masennukseen muutaman vuoden ajan ja ne auttoi. Tosin oikea lääke löytyy vain kokeilemalla, mutta mulle ei noista tullut ollenkaan kauheita sivuoireita. Oikeastaan ainoastaan orgasmit muuttui laimeammaksi käytön ajaksi, mutta palautui ennalleen, kun pystyin lopettamaan lääkkeet.

Lopetuksessa kannattaakin sitten kuunnella lääkäriä ja vähentää hiljalleen annostusta, itse lopetin kerrasta ja sain jänniä "sähköiskufiiliksiä" aivoihini toisinaan, ei siis sattunut, mutta kihelmöi jännästi.

Jotain toisia lääkkeitä kokeilin ennen noita, en muista nimeä (vaaleanpunertava kapseli, missä rakeet sisällä) ja ne aiheutti ihan kamalat paniikkihäiriökohtaukset mulle ja pahoinvoinnin, joten ne lopetin ennen ku aloitinkaan kunnolla.

Mutta Sertralineista ei siis ole mitään negatiivista sanottavaa. Muuta ku että oisinpa aloittanut ne aikaisemmin! Yritin kitkutella pitkään ilman lääkkeitä.
Elämänlaatu koheni todella paljon, kun sai aivojen kemiallisen epätasapainon (mistä siis masennuskin johtuu) kuntoon!

Itse en huomannut mitään sivuvaikutuksia kyseisen lääkityksen aikana. Toisin on sitten cymbalta ja venlafaksiini ja varsinkin siinä vaiheessa kun ne lopetetaan. Niihin älä koske jos ehdottaa niitä, mutta ton sertralinin kanssa en olisi kovin huolissani.

Yhteistyössä