Onko minulla oikeus kieltää miehen exää tulemasta meille sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yhteinen koti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ja mun miehellä kun ei exiä ole, saatan olla väärä henkilö sanomaan, mutta eikö olisi kaikkein parasta, että se miehen exä vois teillä rauhassa kahvitkin juoda? Samalla tulis keskusteltua lapsiin liittyvät asiat ja lapset näkis, että isä ja äiti on edelleen ihan hyvissä väleissä.
Varmaean se ois parasta, mutta joskus noi erot on oikeesti tosi riitaisia ja tuskaisia että ei vaan onnistu. Mieti jos sun miehes vaikka kylmästi lähtis toisen matkaan ja jättäis sut ja lapset yksin. Tekiskö paljon mieli kahvitella sellaisen äijän kanssa?

Varmaean se ois parasta, mutta joskus noi erot on oikeesti tosi riitaisia ja tuskaisia että ei vaan onnistu. Mieti jos sun miehes vaikka kylmästi lähtis toisen matkaan ja jättäis sut ja lapset yksin. Tekiskö paljon mieli kahvitella sellaisen äijän kanssa?

No mutta kun tässä olikin kyse miehen exästä eikä omasta. Varsinkaan jos ja kun nyxällä ei ole mitään tekemistä exän kanssa, niin en voi ymmärtää, että hän ottaa kantaa saako exä tulla kahville. Mies on varmasti tässä tapauksessa se, joka kenties voisi moisen kieltää. Mutta koska uusperheasiat ovat usein hankalia jo muutenkin, niin miksi tehdä tällaisesta yhtä eripuran aiheitta. Voi vain kuvitella, miten nyxällä on paljon muitakin ongelmia exään suhtautumisessa, jos tästäkin tehdään ongelma.

Ei varmaan, mut eihän mulla olis mitään syytä sen kämpille mennäkään hakemasn lapsia, jos mut ja lapset olis jätetty. Silloinhan lapset olis mulla kun ne on mulle jätetty.

Jos taas mies haluaisi nähdä lapsia, en ainakaan yrittäisi estää enkä puhuisi isästä lapsille mitään jättämisjuttuja joita lapset sitten oppii nopeasti toistamaan. En opettaisi lasta valehtelemaan että isä lyö jne...

Miehen exällä ei ole mitään asiaa meille, ei edes miehen mielestä. Lapset toki jo aikuisia, mutta nuorin asuu meidän kanssa. Me emme kuitenkaan kaipaa kotiimme mielenterveysongelmaista pillereitä vetävää alkoholistia. Miehen lapset käyvät parin kuukauden välein katsomassa äitiään yhdessä.

Oman exän kanssa on kuitenkin ihan ok, että mä menen heille sisälle ja exä puolisoineen+lapsineen voi tulla meille.

Exäni on väkivaltainen ja vainoava. En ikinä päästäisi häntä meille sisään, (vaikka hän on pyrkinyt jopa naapureilleni sisään ja käynyt kadulla minuun kiinni), saati hänen mahdollista kumppaniaan.

Ymmärsinkö nyt oikein, että et ole päästämässä uuden miehesi lasten äitiä katsomaan mihin hän on lapsensa päästämässä? Jos minä olisin tuo äiti, enkä saisi nähdä kotia, jossa lapseni tulevat viettämään aikaa, taitaisi skidit pysyä ihan mun luona vaan.
Oletko 20 vee kenties?

Meillä lapset vaihdetaan eteisessä koska samalla myös keskustellaan mitä on tapahtunut ja onko ensi viikolla jotain erikoista tiedossa. Pidämme myös toisen aina ajan tasalla lasten asioista muulloinkin eli voin jopa soittaa tai viestiä pitkin viikkoa. Ja todellakin meillä exä myös voi istua kahvipöydässä ja synttäreillä on aina koko porukka exiä ja nyxiä koolla.

No ei mulla kyllä ole tullut edes mieleen mennä miehen lasten äidin kotiin. Lapset tulee aina ihan itse autoon pihalle ja on tulleet viimeiset kymmenen vuotta. Samoin mun lasteni isä hakee lapset useimmiten ihan tuosta pihalta jonne lapset ihan itse menevät autoon.
Ei kukaan ole kieltänyt ketään tulemasta kenekään kotiin eikä mun tietääkseni tämä ole ollut kenellekään ongelma missään vaiheessa. Ei edes lapsille jotka kyllä osaavat kertoa mielipiteensä asioista.

Yhteistyössä