Onko minulla oikeus kieltää miehen exää tulemasta meille sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yhteinen koti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokaisen pitäisi tajuta tuo jo ihan itse ellei erikseen kutsuta sisälle.

Parhaimmat välit saa aikaan kun vähän itse ajattelee ja käyttäytyy sen mukaisesti, kun odottaisi parhaiten toiselle osapuolelle sopivan.

Joten tässä kohtaa jos tietäisin vaikka, että nykyisellä uusi, mutta aika temperamenttinen/mustasukkainen tapaus, niin en menisi tunkeutumaan toisen huusholliin.

Tajuaisin kai itsekkin etten ole välttis sulassa sovussa tervetullut? Ja vaikka olisin, se aiheuttaisi turhaa jännitettä.

Jättäisin silloin menemättä ja uskoisin lapsillani olevan paljon mukavempi tunnelma siellä odottamassa.

Tottakai tiedustelisin perusasioita ja kuuntelisin paljon lapsia millaista siellä on ollut. Eikai siinä sen enempää.

Luulen, että ainakin aluksi joillekin sopisi näin paremmin. Tai toistappäin kun on tavattu kodin ulkopuolella.

Me ollaan monet kerrat ryypätty eksän nyksän kanssa. Sen kanssa on aina parhaimmat kännit kun saadaan aina yhdessä haukkua mun eksää (ja tämän nyksää) ja jakaa kokemuksia sen paskamaisuudesta. Lapsillakin on hyvät oltavat kun me naiset tullaan niin hyvin toimeen.

En mä kyseenalaistanut sitä, etteikö ketjussa kirjottelevilla olisi kokemusta asiasta. Selvästi on, monellakin. Minulla sieltä lapsen puolelta, vaikka aivan sama onko mitään kokemusta. Tällaisessa aiheessa on aika selkeää se, mikä suunta on paras.
Hyvähän se on sinun siellä viisastella, kun olet autuaan tietämätön toisten ihmisten tilanteista ja erosotkuista.

Mitenkäs sitten joskus tulevaisuudessa lapsien jotkut juhlat yms? Vai pidetäänkö ne jossain muualla kuin teillä? Asioita mistä kannattaa etukäteen puhua miehen kanssa ennenkuin lyö hynttyyt yhteen.
Mikä ongelma se on, lapset juhlii kotonaan. Kyllä ne pärjää ilman äitiä ja isääkin kun paikalla on kuitenkin äiti ja/tai isä. Enhän minäkään ole käynyt miehen lasten syntymäpäivillä kun lasten äiti järjestää . Me juhlimme sitten kun lapset on meillä. Sama pätee toisinpäin.

Miten olit jatkossa ajatellut hoitaa lasten merkkipäivät, rippijuhlat?
Et mene niillä, koska on sen ämmän kotona etkä ole niin törkeä että änget hänen kotiinsa?
Ja teillä niitä ei ainakaan järjestetä kun ämmä sukulaisineen ei saa tulla teille?

Kyllä vain joissakin erotapauksissa lapset näyttelevät vain pelinappulan roolia. Vanhemmat unohtavat tappelun tiimellyksessä keskittyä niihin lapsiinsa. Surullista, niin surullista. huoh. :(

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei kai kaveria tarvikaan esittää.

Missä te sitten "vaihdatte" lapset? Vai voiko lapsia edes antaa ilkeän, epävakaan ja yllättäen jopa väkivaltaisen isän luo..? Ja jos päästät, niin eikö olisi mukava kuulla edes joltakin paikalla olleelta aikuiselta miten viikonlopputapaaminen on mennyt? Jos isään ei välttämättä voi luottaa.

Vaihdetaan niin, ettemme tapaa. Lapsi osaa jo itse kertoa, ja onkin aika surullista kuultavaa välillä ne kasvatusmetodit yms. Lapsessa on välillä myös jälkiä. Että lasu onkin harkinnassa. Ja en voikaan luottaa isään, juuri siksihän hänestä erosinkin. Oikeudessa on kuitenkin määrätyt tapaamiset, joita pitäisi periaatteessa noudattaa.

Vaihdetaan niin, ettemme tapaa. Lapsi osaa jo itse kertoa, ja onkin aika surullista kuultavaa välillä ne kasvatusmetodit yms. Lapsessa on välillä myös jälkiä. Että lasu onkin harkinnassa. Ja en voikaan luottaa isään, juuri siksihän hänestä erosinkin. Oikeudessa on kuitenkin määrätyt tapaamiset, joita pitäisi periaatteessa noudattaa.

Ja miksi edes kuuntelisin jonkun epäluotettavan aikuisen liirumlaarumia tapaamisesta? Johon en tippaakaan luota?

Jos mä en luottaisi lasteni äitipuoleen (mikäli tilanne olisi sellainen) niin sen paremmin mä siihen haluaisin tutustua ja sitä ystävällisempi mä sille olisin.

Sinä voit aivan vapaasti olla mielin kielin, jos tuollaista haluat/jaksat esittää. Minä en ole nähnyt exääni vuosiin, enkä aiokaan. Mahdollisista kumppaneistaan en edes tiedä, eikä minua edes kiinnosta.

Mulla ja mun miehellä kun ei exiä ole, saatan olla väärä henkilö sanomaan, mutta eikö olisi kaikkein parasta, että se miehen exä vois teillä rauhassa kahvitkin juoda? Samalla tulis keskusteltua lapsiin liittyvät asiat ja lapset näkis, että isä ja äiti on edelleen ihan hyvissä väleissä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä