Sori kirjoitusvirhe. Tarkoitin Korintti - mut taas tullaan siihen rusinaan... mikä on tietysti aina ollut kuivattu viinirypäleKoritti in tuolla, pieni paikka, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä. Antikytheran kone löydettiin sieltä ja löytö on noissa videoissa hyvin kuvattu. https://fi.wikipedia.org/wiki/Peirenen_lähde
Mitä sun mielestä "kaikkivaltias" tarkoittaa? Ja sulla kyllä oikeastikin on Raamattu lukematta, tai ainakin ymmärtämättä, jos mielestäsi siellä ei kerrota, mitä kaikkea jumala tietää.Sitä vaan ei Raamatussa kerrota tarkalleen mitä kaikkea Jumala tietää, eikä minusta ihmisen tarvitsekaan siitä kaikesta olla tietoinen. Kyllä siellä paljon esimerkkejä on asioista. Mutta ei Jumala ketään haluaisi kadotukseen, mutta jostain syystä ihminen sinne niin kovasti haluaa.
Mutta mikä nyt edes tuon jutun pointti mitä yrität ajaa takaa?? Jumala tietää kaiken vai eikö tiedä vai mitä? Minulle riittää se että saan olla pelastuksessa sisällä ja tiedostan itse miten asiat on... Kaikki kun vasta selkiytyy kun tulee uskoon ja Pyhä Henki saa ihmiselle kirkastaa asiat.
Tosi hyviä kysymyksiä... ja haluan kyllä muutamaan vastata. Nykyäänkin on ok profetoida ja nähdä näkyjä ym. Mutta uskovalle annetaan kyllä myöskin kykyä nähdä ja erottaa, onko nämä tapahtumat saatanalta vai Jumalalta. Pyhä Henki siis auttaa näissä asioissa. Raamatussa on myös esimerkkejä ja kohtia, mistä tiedetään onko joku sanoma Jumalalta, niitäkin apuna käyttäen osataan se arvioida. Mutta nykyään harva osaa oikeasti arvioida tervehenkisesti niitä, kun uskovatkin ovat aika paljon maalistuneet ja poikkeavat tuon tuosta Raamatun kirjoituksista, tuo ns. Likaa uskovankin näkökyvyn nähdä tuleeko jokin tieto Herralta vai "viholliselta" .Ihan vaan muutama kysymys:
Eikö raamatussa ole paljon profetointia ja henkien sekä enkeleiden kanssa käytyjä keskusteluja ym. ? - Miksei ne ole saatanasta?
Mistä se voidaan tietää?
Jos silloin 2000 vuotta sitten on ollut ihan ok profetoida, nähdä enteitä, näkyjä ja enkeleitä, miksi se on nykyään saatanasta?
Miten meistä kukaan ihmisenä voi tietää olemmeko tekemisissä Jumalan vai saatanan kanssa? Mitä jos raamattu onkin saatanan sanelema teksti ja tehty vaan hämäämään ihmisiä? Mistä me voidaan tietää, että se on jotenkin Jumalallinen, kun sen on kuitenkin kirjoittaneet vain ihmiset?
Esim. raamatun mukaan nainen on miehensä alamainen? Tyttärensä voi myydä torilla? Aviorikoksesta voidaan kivittää? Vammasia ei saa päästää alttarin läheisyyteen ym. ? Mun mielestä kuulostaa jotenkin pahalle eikä ollenkaan hyvälle? Miksi on oikein, että Jumala ei halunnut antaa ihmisarvoa ja itsemääräämisoikeutta naisille? Miksi vammaiset eivät saaneet lähestyä alttaria? Miksi tyttärensä saa myydä? Miten Jumalan mielestä on oikein käydä kauppaa ihmisillä? Miksi Jumala antaa muille ihmisille luvan tuomita jonkun kuolemaan?
Ja siis en yritä käännyttää ketään tai tuomita kenenkään uskoa. Mun puolesta kuka tahansa voi uskoa mihin tahansa, kunhan se on hyväksi itselle ja muille, eikä uskontoa käytetä vallan välineenä. Ylläolevat on kysymyksiä, joita mulle herää lukiessani raamattua. En ole vielä tähän päivään mennessä saanut yhtäkään järkevää selitystä näihin kysymyksiin. Yleensä vastaukset on jotain ympäripyöreitä.
ok eli miten sä näet ton lähimmäisen rakkauden?Tosi hyviä kysymyksiä... ja haluan kyllä muutamaan vastata. Nykyäänkin on ok profetoida ja nähdä näkyjä ym. Mutta uskovalle annetaan kyllä myöskin kykyä nähdä ja erottaa, onko nämä tapahtumat saatanalta vai Jumalalta. Pyhä Henki siis auttaa näissä asioissa. Raamatussa on myös esimerkkejä ja kohtia, mistä tiedetään onko joku sanoma Jumalalta, niitäkin apuna käyttäen osataan se arvioida. Mutta nykyään harva osaa oikeasti arvioida tervehenkisesti niitä, kun uskovatkin ovat aika paljon maalistuneet ja poikkeavat tuon tuosta Raamatun kirjoituksista, tuo ns. Likaa uskovankin näkökyvyn nähdä tuleeko jokin tieto Herralta vai "viholliselta" .
Vanhassa testamentissa on paljon sääntöjä ja asioita, mitkä ei enää koske meitä "uudenliiton" uskovia. Eli niitä jotka syntyi Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kyllähän niitä vanhan liiton raakuuksia on vaikea ymmärtää, mutta tuossa nais asiassa uskon että kyse on siitä että nainen on kumminkin miestä aina jollain tavalla heikompi, niin kuin jo tämä Aatamin ja Eevan esimerkki osoittaa, mutta ei tietenkään hyödytön tai täys nolla. Ei ollenkaan!
Raamattu on täynnä heikkoja vajavaisia ihmisiä, silti Jumala halusi heitä käyttää, koska olivat muuten otollisia täyttämään sen tehtävän mitä piti tehdä. Ja kun Jumala antaa sen voiman, tehdä asioita mihin ei olisi edes itse ajatellut pystyvänsä... nämä asiat pätee ihan nykyuskovaankin, kunhan rukoillaan mikä Jumalan tahto on omassa elämässä ja tehdään se.
Ja Jeesushan antoi käskyn rakasta lähimmäistäsi, siinä on lain täyttymys, nyky uskovalle.
No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.Mitä sun mielestä "kaikkivaltias" tarkoittaa? Ja sulla kyllä oikeastikin on Raamattu lukematta, tai ainakin ymmärtämättä, jos mielestäsi siellä ei kerrota, mitä kaikkea jumala tietää.
Juu, se on parempi, että pysyt siellä pelastuksen sisällä, etkä yritäkään opettaa täällä ulkopuolella, kun tiedot omasta uskonnosta ja sen jumalasta on noin vajavaiset. Ja oman logiikkasi mukaan et kyllä ole tullut uskoon, kun ei se henki ainakaan sulle ole mitään kirkastanut.
Nyt menee vähän ohi, mutta toivotaan, että meneekin reilusti:No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.
Mutta jos on noin kylmä, niin sitä saa kyllä jankata maailman tappiin asti, jos ei Jumala sulle tuolta ylhäältä anna ymmärrystä ymmärtää näitä asioita.
No sillä tavalla että siihen pitäisi pyrkiä että käyttäytyy toista kohtaan, niin kuin toivoisi itseään kohtaan tehtävän. Sehän kyllä on jokaiselta vajavaista ja onneksi Jumala on siinäkin kohtaa meille armollinen. Kyllä sitä omien tunteidensa kanssa käy usein aikamoista mylläkkää... Mutta kyllä olen kokenut sitäkin, että Jumala on muuttanut minua paljon kärsivällisemmäksi ja ymmärtäväisemmäksi. En ole läheskään niin kylmä muita kohtaan kuin ennen... Ja tuo muutos tapahtuu pikku hiljaa ja se on kyllä aika vapauttavaakin, kun ei tarvitse toisia kohtaan kantaa vaikka jotain katkeruutta.ok eli miten sä näet ton lähimmäisen rakkauden?
Eihän sitä voi rajata, jos KAIKKIvaltias. Kyllä vajavaisenkin pitäisi edes se ymmärtää.No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.
Mutta jos on noin kylmä, niin sitä saa kyllä jankata maailman tappiin asti, jos ei Jumala sulle tuolta ylhäältä anna ymmärrystä ymmärtää näitä asioita.
vaikka ollaankin aivan saman kanssa erimieltä monestakin jutusta pakko sen takia diggaa kun ei ole kuiteskaan lammasa ja kykenee omaan mielipiteeseensä. toisin kuin juuri nämä raamatun puliveivarit jotka eivät itse juuri ajattele mutta eihän siinä niin moni ulkoistaa itsensä muille näinä päivinä sen takia tuo sinunkin tekstisi oli kuin 2vuotiaan suusta kakka hymiöineen.Jaahas, aivansama ja ysimillinen ovat nyt täallä ketjussa taas valaisemassa omalla jumalanuskollaan muita. Aivansama syyttää kaikesta Jumalaa, juuri sitä Raamatun Jumalaa, mutta ei halua rautalangastakaan väännettynä ymmärtää mitään. Kyselee kyllä, mutta jos vastaa raamatun sanaan perustuen, niin hyppii seinille kun se hänen versionsa raamatun Jumalasta on niin kamala ja jakomielinen. Ja ysimillinenhän on löytänyt lauseisiin pisteet, Tosin sisältö samaa .
Miksi, miksi, miksi, mutta kun kertoo, niin ei sovi heidän käsitykseensä. Ja kaikki miljoonat uskovaiset ovat typeryksiä, kun eivät ole niin valaistuneita kuin aivansama, joka on vastuussa omista teoistaan, mutta Jumala on kaikesta muusta vastuussa. Myös aivansaman kaikesta paskasta hänen elämässään, vaikka ei edes usko Jumalaan eikä saatanan olemassaoloon. Ysimillinen on taas ottanut nyt lääkkeet, mutta eiköhän se paastokin sieltä tule läpi, jolloin taas saa kertoa kaikille olevansa jeesus, taivaallisen isänsä poika, joka todellakin rakastaa ryhmäseksiä jne.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.Aivansama kyllä nimenomaa uskovaiset eivät lita tämän elämän varaan mitään, vaan tulevan elämän. Sehän ei taas aukene sinulle ollenkaan, vai mitä. Myös tää elämä on annettu elettäväksi, mutta ei siksi, että se tuhlataan elämäll omien himojen mukaan.
Tässä Jeesuksen sanoja, ei kenenkään muun, niin kuin ysimillinen aina vänkäilee, sovita nämä filosofiaasi, puhuuko Jeesus itsensä pussiin, vai olisiko sinun ajatusmaailmaasasi jotain joka ei sovi tähän:
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
Kylväjä kylvää sanan.
Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan,
mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois.
Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan,
mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-,mikä kuusikymmen-,mikä satakertaisen."
Matt. 10:39
Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Mark. 8:35
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
Luuk. 9:24
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Ai ei sanonut vai? Sinä kyllä olet melkoinen epeli, Kyllähän se Jeesus vaan noin sanoi, mutta ai niin, sinähän oletkin nyt se jeesus, joten sinun sanasi kumoaa kaiken mitä raamastussa Jeesus on omalla suullaan puhunut, säälittävä tapaus. Ja lakaa taas välimerkit tippumaan, ahdistus päälllänsä?Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
ei jeesus noin sanonnut se joka naista rakastaa hän on onnellinen. mies joka sen kirjoitti oli imptotentti ja halusi muut katkeruudessaan samanllaisiksi onneksi sillä ei ole jeesuksen kanssa tekemistä ku nteet tämän elämän hyväksi ja vapaaksi olet asklee lähempänä koska silloin ei narina hänen korviinsa enään kantaudu onnelisne ei tarvitse valittaa ja seksi tekee monet onneliseksi niinkuin henkinen rakkauskin on se kokonaisuus. se joka heittäytyy sydämmensä valtaa on jo hänen kuntaansa astunut. rakkaudeton keksii tekosyitä koska pelkää niinkuin lammas
Lähteiden suojelu pilaantumiselta on aina ollut pääasia, mutta eihän kaikki ihmiset sitä vieläkään käsitä!Korintti on tuolla, pieni paikka, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä. Antikytheran kone löydettiin sieltä ja löytö on noissa videoissa hyvin kuvattu.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Peirenen_lähde
Mitä nimityksiä tuosta tunnetaan eri puolilla maailmaa, en ole selvittänyt... vielä. Tottahan se on ollut, kuten tsunamitkin, joita on usein maanjäristysten jälkeen.Nyt menee vähän ohi, mutta toivotaan, että meneekin reilusti:
https://www.avaruus.fi/index.php?id=8091
Mutta ihmisellä on olemassa muisti!usko on nimensä mukaisesti usko. tosiasioitten ja järjen kanssa uskolla ei ole paljoakaan tekemistä.
"Noli, obsecro, istum disturbare. eli: "Älä, pyydän, sotke sitä" ts et viitsisi sotkea sitä. Arkhimedeen, antiikin suurimman matemaatikon, viimeiset sanat.Tässä koko tarina... Tosi mielenkiintoinen!
kukas ne jeesuksen puheet sillä hetkellä sitten kirjoitti? kun hän puhui?Ai ei sanonut vai? Sinä kyllä olet melkoinen epeli, Kyllähän se Jeesus vaan noin sanoi, mutta ai niin, sinähän oletkin nyt se jeesus, joten sinun sanasi kumoaa kaiken mitä raamastussa Jeesus on omalla suullaan puhunut, säälittävä tapaus. Ja lakaa taas välimerkit tippumaan, ahdistus päälllänsä?
eikö sen pitäs olla ihan itsestään selvää, että toisia kohdellaan kuten haluais että itseäkin kohdeltaisiin. Onko sellasen idean kehittämiseen pitänyt keksiä uskonto, jonka edustajat tekevät yleensä juuri päinvastoin.No sillä tavalla että siihen pitäisi pyrkiä että käyttäytyy toista kohtaan, niin kuin toivoisi itseään kohtaan tehtävän. Sehän kyllä on jokaiselta vajavaista ja onneksi Jumala on siinäkin kohtaa meille armollinen. Kyllä sitä omien tunteidensa kanssa käy usein aikamoista mylläkkää... Mutta kyllä olen kokenut sitäkin, että Jumala on muuttanut minua paljon kärsivällisemmäksi ja ymmärtäväisemmäksi. En ole läheskään niin kylmä muita kohtaan kuin ennen... Ja tuo muutos tapahtuu pikku hiljaa ja se on kyllä aika vapauttavaakin, kun ei tarvitse toisia kohtaan kantaa vaikka jotain katkeruutta.