Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

• Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lue Jobin kirja.

Jumala ei suojellut Jobia vaan löi saatanan kanssa vetoa siitä, säilyttäisikö Job uskonsa ja antoi Saatanalle vapaat kädet koetella Jobia. Jumala on kaikkivoipa ja hän olisi voinut estää tämän.
Sensijaan hän antoi häneen luottavan ja uskovan miehen menettää kaiken vain siksi, että tulisi todistetuksi Saatanalle miten uskollinen Job on.

En muuten arvosta sitten yhtään.
Eihän Job ollutkaan Jumalan suojeluksen alla. Lue itse vielä uudemman kerran

vierailija
moni kirkkis on näköjään vähän samanlainen kun nykyajan google linkittelijät.

kun haluaa jutella henkilökohtaisesti mitä mieltä niin tekevät samanlailla puhu tolle linkille eli se mitä joku henkilö on googlee kirjoittanut omaa mielipidettä he eivät kykene muodostaman näköjään asioista. tai saati keskutella jos joku asia on hullunkurinen. siinä se mutta niinhän se menee ulkoistetaan ajattelu linkeille.

vierailija
Lue Jobin kirja.

Jumala ei suojellut Jobia vaan löi saatanan kanssa vetoa siitä, säilyttäisikö Job uskonsa ja antoi Saatanalle vapaat kädet koetella Jobia. Jumala on kaikkivoipa ja hän olisi voinut estää tämän.
Sensijaan hän antoi häneen luottavan ja uskovan miehen menettää kaiken vain siksi, että tulisi todistetuksi Saatanalle miten uskollinen Job on.

En muuten arvosta sitten yhtään.
En ole tässä ketjussa kirjoittanut mitään sinua vastaan (tiedoksi vain). Kirjoitan vain selventääkseni mainitsemaasi asiaa. Meille kristityille tämä elämä, maan päällä, ei ole mitenkään tavoittelemisen arvoinen helmi. Me koemme menetyksiä ja vastoinkäymisiä ja tunnemme kaikki mahdolliset ja mahdottomat tunteet niissä tilanteissa. Silti tiedämme, että todellinen kotimme on Jumalan luona, se koti, joka on meille ainoa koti.

vierailija
itse asiassa vaikee kysymys mulle kun mää nyt luotan aina kaikkeen paitsi pahaan esim politiikkoihin kun mitä multa pystyy kusettamaan sen tunnen heti jos jonkun kanssa on kuristavaa olal ja se riittää minulle siis jos en pysty olemaan oma itseni. esittäjät tunnistaa heti kun tiiäkkö sellanen joka on aidosti läsnä niin sen tuntee sydämessään tietty kun uskaltaa itse rehellisesti tuoda mielipiteet esille huomaa jo toisten reagtioista millaisia he ovatkaan.
Lainaan tuon pätkän, niin uudetkin lukijat pääsevät kärryille.
Aloin ihmettelemään sitä pakana-käsitettä, mikä on kai yhä vallalla?
Paavalihan ei ollut kalastaja ollenkaan, kuten ne opetus"lapset"?

vierailija
----eiku en alkanut itse etsimään tolkuttoman pitkistä teksteistä, ei muuta. Kuka lienee halusi asiasta tietää, mut tässä tulee viimeinen aiheeseen liittyvää romaanista Marian evankeliumi, kirj. Marianne Fredriksson:

"Tehän tiedätte, että hän arvosteli usein kirjanoppineita ja laintuntijoita... "Älkää tehkö minun ilmoittamistani asioista lakeja".

"...Maria astui keittiöön ja katsoi hämmästyneenä Markusta (joka oli Paavalin mukana oleva kirjuri):
- Miksi et tehnyt ollenkaan muistiinpanoja?
- Kirjoitan vain silloin, kun Paavali antaa merkin. Ja hän lähetti minut pois heti kun sinä rupesit puhumaan.
- Vai sillä lailla, Maria sanoi mietteliään näköisenä."

"...Hän (Jeesus) sanoi, että meidän pitäisi luopua monista asioista, jotta voisimme tiedostaa Jumalan läsnäolon sisimmässämme, kaikista ennakkokäsityksistä, joiden varaan olemme elämämme rakentaneet, kaikista dogmeista, viheliäisestä ylpeydestämme ja myös syyllisyydestämme ja vajavaisuudestamme, mikä saattaa olla kaikkein vaikeinta..."
"...Hän sai ajan pysähtymään. Hän kohtasi kärsivän ihmisen ja katsoi tämän sisimpään, joka on lähtöisin ikuisuudesta..."

Tutkimusta johtava projektipäällikkö Heikki Räisänen kertoo Suomen akatemian sivuilla näkemyksiään - ei välttämättä tuolla juuri tuo lause:

”Olen itse ollut viime aikoina kiinnostunut vaikutushistorian kysymyksistä, eli mitä Raamatun tulkinta on konkreettisesti saanut aikaan ihmisten elämässä, lainsäädännössä, sodankäynnissä ja seksuaalielämässä. Tämä on paljolti kartoittamatta ja tähän haluaisin paneutua, jos olisi sata vuotta aikaa”, Räisänen naurahtaa."

Räisäsen kirjoittama teksti Hesarissa 18.7.1999 sanoo nykyihmiselle paljon. Ehkä minulla ei ole oikeutta tehdä omia tulkintojani niistä, mutta erityisesti seuraava lause antaa helposti "siivet olkapäille" - mielikuvitukselle:

" ...olisiko historiamme muodostunut toisenlaiseksi, jos kristinusko olisi niiden (tark.koptinkielisiä tekstejä) tapaan ymmärretty enemmän sisäisen valaistumisen asiaksi kuin historiassa toteutuvaksi hyvän ja pahan kamppailuksi."

Kirkon tiedotuskeskuksen sivuilla Räisänen tiedottaa tutkimustuloksista jo v.1999:
"hän yrittää selvittää, miten ennen on ajateltu, mutta ei vaadi, että nyt pitäisi ajatella samoin. Hän osoittaa, että asioita on aina tulkittu uusissa tilanteissa uusin tavoin ja voi siksi suositella nykytulkitsijallekin rohkeaa omasta tilanteesta liikkeelle lähtemistä".

Sitähän minäkin... Miksi Jeesus otti opetuslapsikseen juuri kalastajia? Ei hän mennyt autiomaahan itseään kiduttamaan, vaan ajattelemaan ja miettimään - näkemään, miten asiat ovat...
Korjasin vain, en muuttanut tekstiä,:love:

En ole tässä ketjussa kirjoittanut mitään sinua vastaan (tiedoksi vain). Kirjoitan vain selventääkseni mainitsemaasi asiaa. Meille kristityille tämä elämä, maan päällä, ei ole mitenkään tavoittelemisen arvoinen helmi. Me koemme menetyksiä ja vastoinkäymisiä ja tunnemme kaikki mahdolliset ja mahdottomat tunteet niissä tilanteissa. Silti tiedämme, että todellinen kotimme on Jumalan luona, se koti, joka on meille ainoa koti.
Aika erikoista. Jumala on teille kristityille varmaan antanut jostain syystä tämän maanpäällisen elämän, mutta te ette pidä sitä minään tavoittelemisen arvoisena helmenä? Eikö tuossa ole jokin pieni arvostuksen puute Jumalaanne kohtaan?

Miksi muuten oletat minun kokeneen sinun kirjoittaneen jotain minua vastaan ja miksi oletat, että sillä olisi mitään merkitystä, vaikka olisitkin niin tehnyt?

vierailija
vierailija
Aika erikoista. Jumala on teille kristityille varmaan antanut jostain syystä tämän maanpäällisen elämän, mutta te ette pidä sitä minään tavoittelemisen arvoisena helmenä? Eikö tuossa ole jokin pieni arvostuksen puute Jumalaanne kohtaan?

Miksi muuten oletat minun kokeneen sinun kirjoittaneen jotain minua vastaan ja miksi oletat, että sillä olisi mitään merkitystä, vaikka olisitkin niin tehnyt?
En olettanut yhtään mitään, vaan halusin tulla kertomaan omasta uskostani puhtaalta pöydältä, koska jos en olisi ilmoittanut asiaa, olisit kuvitellut minun kirjoitelleen ketjussa aiemminkin.

Minulla ei ole mitään kommentoitavaa sinun vakaumuksestasi. Otaksuin turhaan, että olet yhtä asiallinen.

En olettanut yhtään mitään, vaan halusin tulla kertomaan omasta uskostani puhtaalta pöydältä, koska jos en olisi ilmoittanut asiaa, olisit kuvitellut minun kirjoitelleen ketjussa aiemminkin.

Minulla ei ole mitään kommentoitavaa sinun vakaumuksestasi. Otaksuin turhaan, että olet yhtä asiallinen.
Kauheen vaikeeta, kun mitään ei saa kysyä, kun heti vedetään herne nenään ja ollaan tosi loukattuja.

vierailija
Ei ole olemassa mitään "meitä kristittyjä" kuten ei ole olemassa ryhmää "meitä AivanSamoja", vaan jokainen on erilainen, koska olemme biologisestikin erilaisia. Jokaisella on omat aivot ja oma elämä. Jokainen muodostaa aivan itse vakaumuksensa, sisältääpä se sitten mitä tahansa. Ihmettelen, että tällaisessa hienon aloituksen ketjussakin tulee jotkut oikein nimimerkillä tai sinne päin diagnosoimaan yksittäistä ihmistä hänen vakaumuksensa vuoksi. Mautonta.

Yhteistyössä