Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

• Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Teille, joilla ei ole Matteuksen evankeliumia, kerron, mitä Jeesus siinä opetti:

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
Matteushan siinä opetti eikä jeesus.

Vielä tuohon käyttöohjeeseen sen verran, että eihän ikean saman pöydän käyttöohje vanhene, siinäkään tapauksessa, jos ikea on pystyssä vielä 2000 vuoden päästä jamyy samaa kyseistä pöytää.. On tuo kyllä hulvatonta, että sekoittaa Aabrahamin ja Jobin, ainakin siinä mielessä jos ilmoittaa raamatun lukeneesta oikein kannesta kanteen useamman kerran.
Hitsi, pitää nyt miljoonien ihmisten varmaan luopua uskostaan, koska olet tullut siihen tuloksen, että vaikka et olekaan uskossa, niin jumalasi onkin kiduttaja. Sinun kannattaisi perustaa vaikka oma uskonlahko, valaistuneet raamatun tutkijat ry.
Ihan ensimmäisenä, 2 ei ole usea.

Toiseksi, omastakin mielestä on ihan hirveen hulvatonta, että voi mennä Abrahan ja Job sekasin. Siis ihan unbeliveable!!!
- Niinkun Oikeesti? Mä olen ihan tyytyväinen, jos satun muistamaan lasteni nimet.

Miten sulle ei tunnu menevän yksinkertaiset asiat jakeluun. Katsos kun mä en tarvi lahkoa taakseni. Kenenkään ei tarvitse ajatella yhtään mistään kuten minä. Eikä kenenkään tarvitse edelleenkään luopua uskostaan minun takiani. Se ei siltikään tarkoita sitä, ettenkö minä voisi ihmetellä maailman tappiin asti sitä, miksi niin useat pitää raamatussa kuvattua jumalaa jotenkin hyvänä.

Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Menee oikein kylmät väreet.
Ihme syyllistämistä.

vierailija
Ihan ensimmäisenä, 2 ei ole usea.

Toiseksi, omastakin mielestä on ihan hirveen hulvatonta, että voi mennä Abrahan ja Job sekasin. Siis ihan unbeliveable!!!
- Niinkun Oikeesti? Mä olen ihan tyytyväinen, jos satun muistamaan lasteni nimet.

Miten sulle ei tunnu menevän yksinkertaiset asiat jakeluun. Katsos kun mä en tarvi lahkoa taakseni. Kenenkään ei tarvitse ajatella yhtään mistään kuten minä. Eikä kenenkään tarvitse edelleenkään luopua uskostaan minun takiani. Se ei siltikään tarkoita sitä, ettenkö minä voisi ihmetellä maailman tappiin asti sitä, miksi niin useat pitää raamatussa kuvattua jumalaa jotenkin hyvänä.
Voit ihmetellä ihan niin tappiin kuin haluat.
Niin ku tota silleen että tolleen niin kun tälleen että silleen, jookosta joo silleen.
Ja älä nyt ihan niin suuria luule, että sinun takiasi kukaan luopuisi uskostaan. :p

Onko sinulla yleensäkin tapana syytellä muita itse tekemistäsi virheistäsi? Etkö vieläkään ymmärrä yksinkertaista asiaa. Ei raamatun Jumala ole vastuussa sinun tekemisistäsi, kuten ei ollut siitäkään, mitä Jobille tapahtui. Saatana on elossa ja tekee työtään ihmisissä, niissä ketkä eivät ole Jumalan lapsia.
Otapas selvää sitten tuosta toisesta puolesta, jos kerran ei ole hyvää Jumalaa, niin eihän sitten ole pahaa saatanaakaan, vai ,kuinka?
Käy vaikka satanistien sivuilla, tai lue muutama hyvä kirja niistä, jotka ovat entisiä saatananpalvojia. Uhraavat lapsia saatanalle vielä tänäkin päivänä.

Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Hetkinen, ymmärsinkö mä oikein nyt. Että minä syytän muita omista virheistäni? - Ketä? Mistä? Milloin? Voitko ystävällisesti avata asiaa?

Olenko joskus sanonut, että raamatun Jumala olisi vastuussa minun tekemisistäni?

Voitko vähän selventää, että siis Jumala tappoi Jobin perheen, mutta se ei ollut vastuulla? - En suoraan sanottuna ymmärrä.

Ja ei. En usko saatanan olemassaoloon enkä helvettiin.

vierailija
Menee oikein kylmät väreet.
Ihme syyllistämistä.
se on sitä raamatun rakkautta yhdistäkää kaikki kansat yhteen niin maanpäältä loppuu kaikkinainen pahuus. Raamtun lukija tulkitsee sen että hyökkäämllä ja muita vähättelemällä tämä toteutuu eikä osoita minkäänlaista laupeutta erimielisiä kohtaan.

Noh jeesuksen kanssa sillä ei olekkaan mitään tekemistä . Mut jatkakaa tolta raamattu uskikselta ei mihkään vaikeaan kysymykseen vastausta saa kosk ei lue toisten juttuuja kunnolla.

se on sitä raamatun rakkautta yhdistäkää kaikki kansat yhteen niin maanpäältä loppuu kaikkinainen pahuus. Raamtun lukija tulkitsee sen että hyökkäämllä ja muita vähättelemällä tämä toteutuu eikä osoita minkäänlaista laupeutta erimielisiä kohtaan.

Noh jeesuksen kanssa sillä ei olekkaan mitään tekemistä . Mut jatkakaa tolta raamattu uskikselta ei mihkään vaikeaan kysymykseen vastausta saa kosk ei lue toisten juttuuja kunnolla.
Juuri kyseinen asia on häirinnyt minua aina. En ole eläessäni saanut yhdeltäkään kristinuskoiselta yhtään järkevää tai tyhjentävää vastausta.

Lisäksi ihmettelen tätä syyllistämistä, vähättelyä ja uhkailua. Eikö näiden ihmisten pitäisi olla niitä kaikkein lähimmäisenrakkautta jakavia, ymmärtäviä ja niitä jotka eivät tuomitse. Silti tuntuu heti sille, että jengi on viskomassa helvetinliekkeihin ja syyllistämässä.

raamatun valossa olet syntinen, koska et ole uudesti syntynyt. Mutta mitä väliä sillä sinulle on, koska raamatun Jumalaa ei ole olemassa, vaan sinulla on oma jälleesyntymisopin jumala. Anna väristä vaan, tekee hyvää välillä.
Miksi minun jumalani on vaan Jumala?

Tiesitkö muuten, että raamatussakin on kohtia, joissa jälleensyntymistä ei tyrmätä. Itseasiassa jälleensyntyminen on ollut jossakin vaiheessa raamatussa ihan itsestäänselvyys, kunnes joku valtaapitävistä poliitikoista halusi sen muuttaa.

vierailija
Hetkinen, ymmärsinkö mä oikein nyt. Että minä syytän muita omista virheistäni? - Ketä? Mistä? Milloin? Voitko ystävällisesti avata asiaa?

Olenko joskus sanonut, että raamatun Jumala olisi vastuussa minun tekemisistäni?

Voitko vähän selventää, että siis Jumala tappoi Jobin perheen, mutta se ei ollut vastuulla? - En suoraan sanottuna ymmärrä.

Ja ei. En usko saatanan olemassaoloon enkä helvettiin.
Siis olet kyllä tavallista puusilmäisempi tyyppi.
Syytät Jumalaa kaikesta mitä maailmassa tapahtuu. Eikö se ole syyllistämistä? Syytät Jumalaa kun jollekin piruparalle tapahtuu jotain.
No eihän Jumala ollutkaan Jobin tekemistä virheistä vastuussa, koska Jobihan itsekin totesi, ettei tuntenut Jumalaa. Sitten tunnusti olevansa syntinen. Lue mitä tekstissä lukee, äläkä hypi yli epämiellyttäviä kohtia.
Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että Jumala tappoi Jobin perheen!!!!!
tämäpä se onkin ongelma, kun ei ymmärretä että saatanakin on todellinen. Mutta sitten syytetään Jumalaa jokaisesta asiasta, vaikka ei usko saatanaan, niin uskoo Jumalan olevan molempia yhtäaikaa.
Jos joku ryöstää pankin ja laitetaan vankilaan, niin syytätkö poliisia siitä, että se sai kiinni, vai tuomaria joka langetti tuomion, vai peräti syytätkö tuomaria siitä, että pisti tuon varkaan ryöstämän pankin.

vierailija
Matteushan siinä opetti eikä jeesus.
Ei, vaan Jeesus: Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

vierailija
Nää ei oikeen hiffaa sitä että jesua rakasti olla juurikin pimeydessä tuomassa valoa. Ei eihän syyllistänyt erimielisiä vaan kävi keskuteluita. Eihän ristillä ollessaan tuominnut toista rosvoa helvettiin ja pitänyt vittumaista saarnaa siinä. Hän jakoi leipää ja henkistä rakkauttaan kaikille pyytettömästi eikä vaatinut palkaksi mitään.

Koska ainostaa rakkautta jakamalla maailmasta voi tulla puhdas kaikki muut tiet ovat sitten pimeyteen meneviä niinkuin maailmalta näemme kun alamme löydä muita kasteihin. Otetaan toiselta pois se ihmisyys ja pakolla koitamme saada hänet ikeemme alle. Isä taas ei kannata mielenkään orjuutta vaan pitää sitä lampaan merkkinä ja lampaat hntä eniten ärysttävät. sitten kun ei ole lampaita ihmiset atjuavat pitää puoliaan tyranneja ja muita pahoja tyyppejä vastaan jotta he eivät enään koskaan valtaan pääse. raamattu taas haluaa jakaa ja jatkaa kahtiajakoja.

vierailija
Miksi minun jumalani on vaan Jumala?

Tiesitkö muuten, että raamatussakin on kohtia, joissa jälleensyntymistä ei tyrmätä. Itseasiassa jälleensyntyminen on ollut jossakin vaiheessa raamatussa ihan itsestäänselvyys, kunnes joku valtaapitävistä poliitikoista halusi sen muuttaa.
Aivan. Poistettiin poliittisin perustein Konstantinopolin kirkolliskokouksessa.

vierailija
Nää ei oikeen hiffaa sitä että jesua rakasti olla juurikin pimeydessä tuomassa valoa. Ei eihän syyllistänyt erimielisiä vaan kävi keskuteluita. Eihän ristillä ollessaan tuominnut toista rosvoa helvettiin ja pitänyt vittumaista saarnaa siinä. Hän jakoi leipää ja henkistä rakkauttaan kaikille pyytettömästi eikä vaatinut palkaksi mitään.

Koska ainostaa rakkautta jakamalla maailmasta voi tulla puhdas kaikki muut tiet ovat sitten pimeyteen meneviä niinkuin maailmalta näemme kun alamme löydä muita kasteihin. Otetaan toiselta pois se ihmisyys ja pakolla koitamme saada hänet ikeemme alle. Isä taas ei kannata mielenkään orjuutta vaan pitää sitä lampaan merkkinä ja lampaat hntä eniten ärysttävät. sitten kun ei ole lampaita ihmiset atjuavat pitää puoliaan tyranneja ja muita pahoja tyyppejä vastaan jotta he eivät enään koskaan valtaan pääse. raamattu taas haluaa jakaa ja jatkaa kahtiajakoja.
ja rakkaus ei ole koskaan pyyteetöntä jos odotat jotain koska silloin toinen kokee painetta.
luonnolisesti tapahtuva rakkaus toteuttaa hänen tahtoaan ja on puhdasta. puhtaasti rakastuneet haluavat maailmasta kaikille paremman paikan.

Siis olet kyllä tavallista puusilmäisempi tyyppi.
Syytät Jumalaa kaikesta mitä maailmassa tapahtuu. Eikö se ole syyllistämistä? Syytät Jumalaa kun jollekin piruparalle tapahtuu jotain.
No eihän Jumala ollutkaan Jobin tekemistä virheistä vastuussa, koska Jobihan itsekin totesi, ettei tuntenut Jumalaa. Sitten tunnusti olevansa syntinen. Lue mitä tekstissä lukee, äläkä hypi yli epämiellyttäviä kohtia.
Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että Jumala tappoi Jobin perheen!!!!!
tämäpä se onkin ongelma, kun ei ymmärretä että saatanakin on todellinen. Mutta sitten syytetään Jumalaa jokaisesta asiasta, vaikka ei usko saatanaan, niin uskoo Jumalan olevan molempia yhtäaikaa.
Jos joku ryöstää pankin ja laitetaan vankilaan, niin syytätkö poliisia siitä, että se sai kiinni, vai tuomaria joka langetti tuomion, vai peräti syytätkö tuomaria siitä, että pisti tuon varkaan ryöstämän pankin.
Sä olet kyllä yksi oikein epäloogisuuden kukka.
Täysin järjetön keskustelu. Ymmärrätkö luettua tekstiä ja pystytkö käsittämään sen sisällön?

1. EN edelleenkään ole syyttänyt ketään mistään.
2. Tuli selväksi, Jumala tappoi Jobin perheen, mutta se oli Jobin vika.
- sitäpaitsi se sai jälkikäteen uuden perheen ja paljon omaisuutta,
joka Jumalan silmissä kuittasi kaiken.
3. En ole syyttänyt Jumalaasi yhtään mistään?

Näyttää sille, että koska sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää lukemaasi tekstiä, on tämä keskustelu täysin hedelmätön.
Kuukauden neuvo sinulle:

- Kuuntele.

vierailija
Sä olet kyllä yksi oikein epäloogisuuden kukka.
Täysin järjetön keskustelu. Ymmärrätkö luettua tekstiä ja pystytkö käsittämään sen sisällön?

1. EN edelleenkään ole syyttänyt ketään mistään.
2. Tuli selväksi, Jumala tappoi Jobin perheen, mutta se oli Jobin vika.
- sitäpaitsi se sai jälkikäteen uuden perheen ja paljon omaisuutta,
joka Jumalan silmissä kuittasi kaiken.
3. En ole syyttänyt Jumalaasi yhtään mistään?

Näyttää sille, että koska sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää lukemaasi tekstiä, on tämä keskustelu täysin hedelmätön.
Kuukauden neuvo sinulle:

- Kuuntele.
Laita nyt se kohta missä sanotaan, että Jumala tappoi Jobin perheen????

Laita nyt se kohta missä sanotaan, että Jumala tappoi Jobin perheen????
Lue Jobin kirja.

Jumala ei suojellut Jobia vaan löi saatanan kanssa vetoa siitä, säilyttäisikö Job uskonsa ja antoi Saatanalle vapaat kädet koetella Jobia. Jumala on kaikkivoipa ja hän olisi voinut estää tämän.
Sensijaan hän antoi häneen luottavan ja uskovan miehen menettää kaiken vain siksi, että tulisi todistetuksi Saatanalle miten uskollinen Job on.

En muuten arvosta sitten yhtään.

Yhteistyössä