Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuolleet odottavat haudoissaan Jeesuksen toista tulemista, viimeistä tuomiota ja ylöstempausta, joten kukaan ei ole taivaassa eikä helvetissä käynyt.
No sanotaan sitten näin, että ovat käyneet tuonelassa, ja toiset taivaan esikartanossa. Onko näin parempi?
ruumiit ovat haudoissa, siulet eivät. Silmänräpäyksessä, pasuunan soidessa, me kaikki muutumme.
 
Pey
Tietenkin sinun kannattaa niitä käyttää, jos lääkäri on ne sinulle määrännyt. Vai etkö koe saavasi niistä apua?
Minulle ei ole määrätty eikä minulla ole mitään mielenterveyshoitotaustaa. Minulla ei ole suuruudenhulluja kuvitelmia jostain särkymättömyydestä niinkuin ap:lla, enkä kuvittele tietäväni maailmankaikkeuden salaisuutta niinkuin hän väittää.

Mua järkyttää, että porukka keskustelee "eri näkemyksistä", vaikka toinen on selvästi sairastunut ja tarvitsisi apua.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Minulle ei ole määrätty eikä minulla ole mitään mielenterveyshoitotaustaa. Minulla ei ole suuruudenhulluja kuvitelmia jostain särkymättömyydestä niinkuin ap:lla, enkä kuvittele tietäväni maailmankaikkeuden salaisuutta niinkuin hän väittää.

Mua järkyttää, että porukka keskustelee "eri näkemyksistä", vaikka toinen on selvästi sairastunut ja tarvitsisi apua.
no ap on välillä hiljaa ja me muut keskustellaan :)
 
vierailija
Minulle ei ole määrätty eikä minulla ole mitään mielenterveyshoitotaustaa. Minulla ei ole suuruudenhulluja kuvitelmia jostain särkymättömyydestä niinkuin ap:lla, enkä kuvittele tietäväni maailmankaikkeuden salaisuutta niinkuin hän väittää.

Mua järkyttää, että porukka keskustelee "eri näkemyksistä", vaikka toinen on selvästi sairastunut ja tarvitsisi apua.
Missä suoritit lääketieteen opintosi? Itsehän sinä sairas olet. Diagnoosia en keksi, koska minä en ole lääkäri. - Enkä ole siivoojan muijakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
vierailija
Vielä lisäyksenä edelliseen, että kyllähän kuolemanpelkokin on voitettavissa, kunhan tunnustaa, että me kaikki kuolemme, sehän on fakta. Mutta titenkin kannattaa aina edes piene hetken miettiä, jos sen jälkeen onkin jotain muuta, kuin pelkkä loppu.
Paljonkin on ollut kuolemanrajakokemuksia, joista eräs näytettiin jokin aika sitten tv2:lla. Syntymästään saakka sokea nainen kuoli kliinisesti, pystyi kertomaan elvytyksestään asioita, lääkärien kenkien värit ja paljon muuta, mikä ei ole mahdollista selittää sillä, että alitajunta olisi ne hänelle kertonut. Eikä kukaan muukaan henkilökunnasta ollut kertonut tiettyjä asioita, joita nainen tiesi tapahtuneen.
Onhan niitä paljonkin, myös helvetissä ja taivaass akäyneitä, eloon vironneita.
Kun on löytänyt rauhan itsestään ja omasta elämästään (siitä ainoasta) ei ole mitään merkitystä sillä jatkuuko elämä kuoleman jälkeen vai ei. Siitä ei ole kukaan jälkikäteen kertomaan eikä tule - se on niitä uskon asioita (joihin viittaat myös noilla rajakokemuksilla, todistettavissa ne eivät ole). Silloin ei myöskään tarvitse minkään uskonnon 'Herran' turvaa ja lohdutusta, vaan elämä voi olla täyttä, antoisaa ja hyvää itsessään.
 
vierailija
Raamattuhan nimenomaa kehottaa ensin laskemaan perustukset. Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että on valmis totaaliseen muutokseen. Se voi maksaa ystävät, perheenjäsenet tms, tätä Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi, että on tuonut miekan. Perheessä voidaan suuttua toisen muutoksesta, ei enää haluakaan juopotella, kaverit häipyy, kun ei halua enää lähteä kavereitten kanssa laivalle pettämään.
Voi olla vaikkapa velkaa jollekin, mutta ei suostu tekemään jotain rikollista.
Kyse on todellakin siitä, että ihminen muuttuu.
Monet ihan oikeasti joutuvat miettimään, mitä se minulle maksaa, se maksaa koko elämän.
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
9mmmmgg
Raamattuhan nimenomaa kehottaa ensin laskemaan perustukset. Uskoon tulo tarkoittaa sitä, että on valmis totaaliseen muutokseen. Se voi maksaa ystävät, perheenjäsenet tms, tätä Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi, että on tuonut miekan. Perheessä voidaan suuttua toisen muutoksesta, ei enää haluakaan juopotella, kaverit häipyy, kun ei halua enää lähteä kavereitten kanssa laivalle pettämään.
Voi olla vaikkapa velkaa jollekin, mutta ei suostu tekemään jotain rikollista.
Kyse on todellakin siitä, että ihminen muuttuu.
Monet ihan oikeasti joutuvat miettimään, mitä se minulle maksaa, se maksaa koko elämän.
no sen verran suosittelisin maksamaan velkansa jos rikollispiireissä oot siellä voi lähteä muutakin kuin se perintö bemari. väärälle tyypille niin e on henki poes
 
vierailija
Kun on löytänyt rauhan itsestään ja omasta elämästään (siitä ainoasta) ei ole mitään merkitystä sillä jatkuuko elämä kuoleman jälkeen vai ei. Siitä ei ole kukaan jälkikäteen kertomaan eikä tule - se on niitä uskon asioita (joihin viittaat myös noilla rajakokemuksilla, todistettavissa ne eivät ole). Silloin ei myöskään tarvitse minkään uskonnon 'Herran' turvaa ja lohdutusta, vaan elämä voi olla täyttä, antoisaa ja hyvää itsessään.
En tietenkään kiistä, etteikö voisi olla, mutta et sinäkään voi mitätöidä toisen uskoa, johon hän turvaa. Jos olet onnellinen ilman Herraa, se on ihan ok. Mutta sallithan myöskin sen, että minä uskon kaikessa Jumalaan. Hän on minun Pelastajani, minun, joka olin epätoivoisessa tilanteessa, menttänyt kaiken. Ja nyt minulla on koko elämä. Jonka uskon jatkuvan kuolema jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
vierailija
no sen verran suosittelisin maksamaan velkansa jos rikollispiireissä oot siellä voi lähteä muutakin kuin se perintö bemari. väärälle tyypille niin e on henki poes
En sanonut ettei maksaisi velkaansa, vaan sanoin ettei vasrasta sen takia. Rahat voi hankkia rehellisin keinoin. Mutta on myös sellaisia tapauksia, jotka ovat selviytyneet tuollaisistakin tilanteista. Elävänä.
 
9mmmm
Kun on löytänyt rauhan itsestään ja omasta elämästään (siitä ainoasta) ei ole mitään merkitystä sillä jatkuuko elämä kuoleman jälkeen vai ei. Siitä ei ole kukaan jälkikäteen kertomaan eikä tule - se on niitä uskon asioita (joihin viittaat myös noilla rajakokemuksilla, todistettavissa ne eivät ole). Silloin ei myöskään tarvitse minkään uskonnon 'Herran' turvaa ja lohdutusta, vaan elämä voi olla täyttä, antoisaa ja hyvää itsessään.
aivan silloinkun o rauha sydämmessä niin pelko lakkaa. kun on tyytyväinen elämäänsä niin on onnellinen ja haluaa muille sitä samaa.

sinällään muuten tuo mielisairaus on hyvä vertauskuva näin muutenkin. ihmiset jotka valhtlee päivät pitkät esim eduskunnassa on niin tervettä sakkia ei siinä jos tuollaiset ovat terveitä olen mieluummin tälläinen ihan vapaasti ilman minkäänlaisia lääkkeitä.


siis toi brad pitt ei se lääkkeistä koomassa oleva bruce
 
9mmmm
En sanonut ettei maksaisi velkaansa, vaan sanoin ettei vasrasta sen takia. Rahat voi hankkia rehellisin keinoin. Mutta on myös sellaisia tapauksia, jotka ovat selviytyneet tuollaisistakin tilanteista. Elävänä.
mutta noissa piireissä harvemmin on eräpäivän lykkäyksiä jos satut olemaan velkaa tietyn summan niin hankala sitä on äkkiä maksaa takas vaikka olisikin tullut uskoon. velka on maksettava tai on perinnän osasto ovella . eli silloin se rikos on kyllä pienempi paha se raha on omaisuutta ja ihmis henki kuitenkin tärkein.
 
vierailija
Minulle ei ole määrätty eikä minulla ole mitään mielenterveyshoitotaustaa. Minulla ei ole suuruudenhulluja kuvitelmia jostain särkymättömyydestä niinkuin ap:lla, enkä kuvittele tietäväni maailmankaikkeuden salaisuutta niinkuin hän väittää.

Mua järkyttää, että porukka keskustelee "eri näkemyksistä", vaikka toinen on selvästi sairastunut ja tarvitsisi apua.
Ok.

Oletko muuten yhtä huolissasi vaikkapa Echosta, joka puhuu myös jumalan kanssa, näkee näkyjä ja ilmestyksiä, puhuu kielillä, on suuruudenhulluja kuvitelmia siitä että voi arvostella ja tuomita muita samalla kun itse tekee tietoisesti syntiä, on rukoilemalla estänyt palstan "näkijää" näkemästä jne jne?
 
9mmmm
Ok.

Oletko muuten yhtä huolissasi vaikkapa Echosta, joka puhuu myös jumalan kanssa, näkee näkyjä ja ilmestyksiä, puhuu kielillä, on suuruudenhulluja kuvitelmia siitä että voi arvostella ja tuomita muita samalla kun itse tekee tietoisesti syntiä, on rukoilemalla estänyt palstan "näkijää" näkemästä jne jne?
täh onko täällä sellaistakin rukoilemista harrastettu mulal menny sit ihan ohi toi juttu? siis toi palstalais juttu
 
vierailija
Ok.

Oletko muuten yhtä huolissasi vaikkapa Echosta, joka puhuu myös jumalan kanssa, näkee näkyjä ja ilmestyksiä, puhuu kielillä, on suuruudenhulluja kuvitelmia siitä että voi arvostella ja tuomita muita samalla kun itse tekee tietoisesti syntiä, on rukoilemalla estänyt palstan "näkijää" näkemästä jne jne?
Vaikea sanoa, en katsos ole kirjoitellut ennen tätä ketjua tänne palstalle. En tunne tapausta, mutta niiden tekstien mukaan mitä olen täällä lukenut, niin ihan täyspäiselle vaikuttaa. Vaikea ottaa kantaan semmoiseen, mitä ei itse ole alusta saakka lukenut hänen itsensä kirjoittamana.
 
vierailija
eli pliis raamattu piiri elkää sotkeko jeesusta . luukakseen luukas ja jeesu oli eri henkilöitä.

ihmine aina sotkee mieltään eikä yhteys taivaan isään ole koskaan puhdas vaan sekava.
No se kokonaisuus, minkä Isä se iankaikkinen Kaikkivaltias on, säätelee kaikkea voimalla, joka on kuin lataus maailman - ja maailmankaikkeuden ympäri. Ei meidän sitä tarvitse tietää, mutta onhan hienoa, että tämä pallo, millä lillutaan avaruudessa, on meillä yhä käytössä. Siinä olis kaikki ok, jos annettaisiin sen kiertokulun toteutua, osattaisiin kasvattaa ruokamme kompostilla, johon koottaisiin kaikki jätökset (=ravinteiksi!) niin, että niillä voisi viljellä ruokaa sopivasti kaikille, eikä kukaan ottaisi enempää kuin tarvitsee - kuten ei kalojakaan kannata "pyytääå" enempää, kuin pystyy kerralla syömään.

Tietääkseni ihminen on säästynyt tuolla uskontojen syntysijoilla siksi, ettei kissaeläimet halua kastella itseään - johonkin saareen ovat selvinneet uimalla:)

Mutta se Paavali otti koko idean omakseen, alkoi myydä kirjoituksia ja niitä sitten muokattiin kunkin tarpeisiin sopiviksi? Ja perusidea luonnon ikuisesta kiertokulusta unohtui, kun ihminen ei ymmärtänyt edes omaa osaansa siinä - eikä se edes kovin iso osa ole! Kompostointia ei osata edes Intiassa, kun siellä ne lantaläjät täytyy polttopuiden puutteen takia läiskiä seinään kuivumaan ja sillä keitetään sitten likainen vesi juomakepoiseksi - kaikillahan ei omaa lehmää ole! Veden kiertokulkua voi hyvin verrata viiniin ja hiilen kiertokulkua siihen ruumiiseen. Jeesuksen osuus siinä oli vain se, mink ehti omassa ajassaan tehdä - a se aika oli täytetty - ei kenenkään tahto!
 
vierailija
Ihan mielenkiintoista käydä fiksua keskustelua, tarkoitan sillä sitä, että asiat ovat ymmärrettävästi ilmaistu. Valitettavasti tuon ysimillisen tekstit menee vähän ohi tarkoituksella ja tahattomasti. Reiluun keskusteluun olen valmis. Jumalan kyseenalaistaminen ei hetkauta minua, en loukkaannu siitä henkilökohtaisesti, Jumala pitää omasta sanastaan huolen.
 
vierailija
No se kokonaisuus, minkä Isä se iankaikkinen Kaikkivaltias on, säätelee kaikkea voimalla, joka on kuin lataus maailman - ja maailmankaikkeuden ympäri. Ei meidän sitä tarvitse tietää, mutta onhan hienoa, että tämä pallo, millä lillutaan avaruudessa, on meillä yhä käytössä. Siinä olis kaikki ok, jos annettaisiin sen kiertokulun toteutua, osattaisiin kasvattaa ruokamme kompostilla, johon koottaisiin kaikki jätökset (=ravinteiksi!) niin, että niillä voisi viljellä ruokaa sopivasti kaikille, eikä kukaan ottaisi enempää kuin tarvitsee - kuten ei kalojakaan kannata "pyytääå" enempää, kuin pystyy kerralla syömään.

Tietääkseni ihminen on säästynyt tuolla uskontojen syntysijoilla siksi, ettei kissaeläimet halua kastella itseään - johonkin saareen ovat selvinneet uimalla:)

Mutta se Paavali otti koko idean omakseen, alkoi myydä kirjoituksia ja niitä sitten muokattiin kunkin tarpeisiin sopiviksi? Ja perusidea luonnon ikuisesta kiertokulusta unohtui, kun ihminen ei ymmärtänyt edes omaa osaansa siinä - eikä se edes kovin iso osa ole! Kompostointia ei osata edes Intiassa, kun siellä ne lantaläjät täytyy polttopuiden puutteen takia läiskiä seinään kuivumaan ja sillä keitetään sitten likainen vesi juomakepoiseksi - kaikillahan ei omaa lehmää ole! Veden kiertokulkua voi hyvin verrata viiniin ja hiilen kiertokulkua siihen ruumiiseen. Jeesuksen osuus siinä oli vain se, mink ehti omassa ajassaan tehdä - a se aika oli täytetty - ei kenenkään tahto!
Mikä olisikaan sen parempaa, kuin oikeasti elää luontoa kunnioittaen. Siihenhän Jumala meidät loi, vallitsemaan luontoa ja pitämään siitä huolta. Siksi esimerkiksi juutalaiset pitävät aina 7 vuoden välein sapattivuoden, että maa saa levätä ja jaksaa taas tuottaa satoa. Eikä manaakaan kerätty kuin sen pivän varalle, jos keräsi se mätäni.
Mutta en löydä kyllä mistään kohtaa, että Paavali olsi myynyt kirjoituksiaan, missä siellä niin sanotaan, haluan tietää:)
 
9mmmm
No se kokonaisuus, minkä Isä se iankaikkinen Kaikkivaltias on, säätelee kaikkea voimalla, joka on kuin lataus maailman - ja maailmankaikkeuden ympäri. Ei meidän sitä tarvitse tietää, mutta onhan hienoa, että tämä pallo, millä lillutaan avaruudessa, on meillä yhä käytössä. Siinä olis kaikki ok, jos annettaisiin sen kiertokulun toteutua, osattaisiin kasvattaa ruokamme kompostilla, johon koottaisiin kaikki jätökset (=ravinteiksi!) niin, että niillä voisi viljellä ruokaa sopivasti kaikille, eikä kukaan ottaisi enempää kuin tarvitsee - kuten ei kalojakaan kannata "pyytääå" enempää, kuin pystyy kerralla syömään.

Tietääkseni ihminen on säästynyt tuolla uskontojen syntysijoilla siksi, ettei kissaeläimet halua kastella itseään - johonkin saareen ovat selvinneet uimalla:)

Mutta se Paavali otti koko idean omakseen, alkoi myydä kirjoituksia ja niitä sitten muokattiin kunkin tarpeisiin sopiviksi? Ja perusidea luonnon ikuisesta kiertokulusta unohtui, kun ihminen ei ymmärtänyt edes omaa osaansa siinä - eikä se edes kovin iso osa ole! Kompostointia ei osata edes Intiassa, kun siellä ne lantaläjät täytyy polttopuiden puutteen takia läiskiä seinään kuivumaan ja sillä keitetään sitten likainen vesi juomakepoiseksi - kaikillahan ei omaa lehmää ole! Veden kiertokulkua voi hyvin verrata viiniin ja hiilen kiertokulkua siihen ruumiiseen. Jeesuksen osuus siinä oli vain se, mink ehti omassa ajassaan tehdä - a se aika oli täytetty - ei kenenkään tahto!
nojoo oon itse asiassa juuri paastolla :) lisäisin siihen viellä että samaan sarjaan kuuluu toi röökin lopettaminen . pitää vaan olla ne päivät köyhänä että ei tule houkutuksilel alttiiksi niimp jätin taskuuni vain muutaman koliko että saan soppani ostettua ja pari muuta juttua. tiiäkkö mikä on muuten "köyhyyden" paras puoli silloin kun löytää killingin jolla saa extra suklaa patukan koska paastojen aikana se vaan on extra hyvää. sitten kun saan tehdä taas rahaa väliaikasesti taon sitä vähän enempi en mielelläni mutta pakko käydä noissa ravintoloissa syömässä kun se safka on niin hyvää. lisäksi silloin voi jakaa sitä tarvitsevalle itse ei sitä rahaa tartte tai se pistää mut vaan yhteen moodiin ja kaikki muu on sitten niin ja näin. vaikeempi selittää sen enmmän. mut sanotaanko näin keskutelu toisen kaa tunti kausia on mielenkiintoisempaa kuin huvipuistot tai mikään muu kun silloin vaan tiiäkkö on lämmin eikä muuta tartte. sen keskustelun tietty tulee olla täysin alastonta ja mikään aihe ei ole pelottava.
 

Yhteistyössä