Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
kyllä siatkin raatelevat, syövät jopa ruokkijansa. Sisarpa hyvinkin :)
Tässä yhden kalastajan, Matteuksen, näkemys helmistä ja sioista:

"Matt 7:1 ÄLkät duomitco/ ettei teitä duomitais:
Matt 7:2 Sillä millä duomiolla te duomidzetta/ pitä teitä duomittaman. Ja sillä mitalla jolla te mittatta/ pitä teille myös mitattaman.
Matt 7:3 Mixis sijs näet raiscan weljes silmäs/ ja et äckä malca omas silmäsäs?
Matt 7:4 Taicka/ cuinga sinä sanot weljelles: pidäs/ minä otan raiscan silmästäs/ ja cadzo/ malca on omas silmäsäs?
Matt 7:5 Sinä wiecas/ heitä ensin malca ulos sinun silmästäs/ ja cadzo sijtte/ cuingas saisit raiscan ulos sinun weljes silmäst.
Matt 7:6 ÄLkät andaco coirille pyhä/ ja älkät teidän Pärlyjänne heittäkö sicain eteen/ ettei he nijtä joscus talla jalgoillans/ ja käändäwät nijn idzens teitä wastan/ ja repelewät teitä.
Matt 7:7 ANocat/ nijn teille annetan: edzikät nijn te löydätte: colcuttacat nijn teille awatan:
Matt 7:8 Sillä jocainen joca ano/ hän saa: ja cuca ikänäns edzi/ hän löytä/ ja colcuttawalle awatan.
Matt 7:9 Eli ongo teisä jocu ihminen/ jolda hänen poicans anois leipä/ annaisco hän hänelle kiwen?
Matt 7:10 Eli jos hän cala anois/ annaisco hän hänelle kärmen?
Matt 7:11 Jos te/ jotca pahat oletta/ taidatte hywiä lahjoja anda teidän lapsillen/ cuinga paljo enä/ teidän Isän joca on taiwais/ anda nijlle hywiä jotca häneldä anowat.
Matt 7:12 CAicki sijs mitä te tahdotta että ihmiset pitä teille tekemän/ nijn te myös heille tehkät: sillä nämät owat Laki ja Prophetat.
Matt 7:13 MEngät ahtast portist sisälle/ sillä lawia portti ja awara tie wie cadotuxen/ jota monda waeldawat.
Matt 7:14 Ja se portti on ahdas ja tie caita/ joca wie elämähän/ ja harwat sen löytäwät.
Matt 7:15 CAwahtacat sijs teitän wääristä Prophetaista/ jotca teidän tygön lammasten waatteilla tulewat/ mutta sisäldä he owat raatelewaiset sudet.
Matt 7:16 Heidän hedelmistäns te tunnetta heidän. Hakeco jocu wijnamarjoja orjantappuroist? taicka ficunita ohdackeista?
Matt 7:17 Nijn jocainen hywä puu caswa hywät hedelmät/ mutta mädänny puu häijyt hedelmät.
Matt 7:18 Hywä puu ei taida häijyjä hedelmitä caswa/ eikä mädänny puu hywiä hedelmitä.
Matt 7:19 Jocainen puu cuin ei caswa hywä hedelmät/ hacatan pois ja tuleen heitetän.
Matt 7:20 Sentähden tutcat heitä hedelmistäns.
Matt 7:21 Ei jocainen cuin sano minulle: Herra/ Herra/ pidä tuleman Taiwan waldacundaan/ mutta joca teke minun Isäni tahdon/ cuin on Taiwais.
Matt 7:22 Monda sano minulle sinä päiwänä: Herra/ Herra/ emmäkö me sinun nimes cautta ennustanet/ ja sinun nimelläs ajanet ulos Perkeleitä/ ja olemma sinun nimes cautta monda wäkewätä työtä tehnet?
Matt 7:23 Ja silloin minä heille tunnustan: en minä teitä ikänäns tundenut/ mengät pois minun tyköni te wäärintekiät.
Matt 7:24 SEntähden jocaidzen/ cuin minulda nämät puhet cuule ja ne teke/ wertan minä toimelliseen mieheen/ joca huonens calliolle rakensi.
Matt 7:25 Ja sade langeis/ ja wirrat tulit/ ja tuulet puhalsit/ ja sitä huonetta sysäisit/ joca ei cuitengan cukistunut: sillä hän oli calliolle perustettu.
Matt 7:26 Ja jocainen cuin cuule minulda nämät puhet/ ja ei tee nijtä/ hän werratan tyhmän mieheen/ joca huonens sannalle rakensi.
Matt 7:27 Ja sade langeis/ ja wirrat tulit/ ja tuulet puhalsit/ ja sitä huonetta sysäisit/ joca cukistui/ ja sen langemus oli suuri.
Matt 7:28 Ja se tapahtui/ cosca Jesus lopetti nämät puhet/ että Canssat hämmästyit hänen oppians: sillä hän opetti heitä woimallisest/ ja ei nijncuin Kirjanoppenet."
 
Poistut, kun et kestä omien tekojesi lähempää tarkastelua. Liikaa kiusallisia kysymyksiä. Noinko toimit jumalasi edessä? Ei taida silloin auttaa?
Oletko noin hankala myös IRL? Mun piti poistua jo kauan sitten. Olen oppinut palstalla että mustana saa puhua positiivisia sivutolkulla, mut sit kun kritisoin jotain niin mä en saa olla enää ketjussa parin sivun jälkeen, vaikka miljoona harmaata saa jatkaa vänkäämistä.
Olen oppinut läksyni, poistun ennenkuin se häätäjäharmaa tulee paikalle. Moikka.
 
vierailija
Oletko noin hankala myös IRL? Mun piti poistua jo kauan sitten. Olen oppinut palstalla että mustana saa puhua positiivisia sivutolkulla, mut sit kun kritisoin jotain niin mä en saa olla enää ketjussa parin sivun jälkeen, vaikka miljoona harmaata saa jatkaa vänkäämistä.
Olen oppinut läksyni, poistun ennenkuin se häätäjäharmaa tulee paikalle. Moikka.
Jos näen, että joku hakkaa kepillä toiseen oppia, miten kepillä ei saa hakata, niin ihan varmasti puutun. Ja sitähän sinun kaltaisesi fariseukset eivät kestä.

Kukaan ei ole kieltänyt sinua olemasta tässä ketjussa. Paitsi nyt sinä itse. Omatunto soimaa kerrankin?
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
vierailija
Tässähän on sinulle hieno tekojen paikka, kun opastat sisartasi Echoa siinä, mikä on synnin palkka. Näytä tie valoon sisarelle, joka kertoo tekevänsä tietoisesti syntiä. Vai eikö korppi korpin silmää noki?
Echo varmaan tietää, että synnin palkka on kuolema. Mutta tunnustaa syntinsä ja hylkää sen, saa armon. Huom!!! hylkää, ei enää jatka synnissä.
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
9mmmm
https://fi.pinterest.com/pin/567031409307988920/

Kaikkien uskontojen synty perustuu pitkälle ihmisten kuoleman pelkoon. Kun pääsee sen yli, pystyy laajentamaan ajattelua yli uskon. Ollakseen hyvä ihminen ja tehdäkseen hyviä tekoja ei tarvitse olla uskossa. Teen parhaani ollakseni hyvä muille ja tehdäkseen elämästä merkitysellistä. Minä ole vastuussa siitä, ei kukaan muu.
toi oli mielenkiintoine kysymys mut mut mä e noo kait koskaan osannu pelätä kuolemaa. en muista lapsenakaan en varma ole. ei tarviikkaan olla missään kiinni noita toteuttaakseen sehän on vain hyvä asia jos olet tyytyväinen ja onnellinen elämääsi sen huomaa kyllä. kun tekee itselleen eka oikein niin senhä jälkeen yleensä haluaa muillekkin samaa?
 
vierailija
https://fi.pinterest.com/pin/567031409307988920/

Kaikkien uskontojen synty perustuu pitkälle ihmisten kuoleman pelkoon. Kun pääsee sen yli, pystyy laajentamaan ajattelua yli uskon. Ollakseen hyvä ihminen ja tehdäkseen hyviä tekoja ei tarvitse olla uskossa. Teen parhaani ollakseni hyvä muille ja tehdäkseen elämästä merkitysellistä. Minä ole vastuussa siitä, ei kukaan muu.
Jokainen on vastuussa omista tekemisistään, oli uskossa tai ei, koska ei sillä sinänsä ole mitään merkitystä. Metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan, karman laki jne. Tämä on ihan yleismaailmallista. Kuolemanpelkokin voi olla jollekin uskoon tulon alkusysäys. Kuitenkin useammalle syy on siinä, että ei enää yksin jaksa ja tiedostaa, ettei kykene itse jatkamaan enää elämäänsä. Siksi monet vangit tulevat uskoon, kuten myös monet muut, joilla on erittäin vaikea tilanne elämässään.
Jokainen saa tulla Herran luokse sellaisena kuin on, ei keneltäkään vaadita mitään, uskoa ei voi ostaa, ei edes hyvilä teoillaan. Mutta sitten kun ihminen on ns. tullut uskoon, ja silti jatkaa elämäntapaansa rikollisena yms, niin jo sokea reettakin sen näkee, ettei mitään muutosta ole oikeasti tapahtunut.

Uskoontulo voi joillakin olla väliaikainen, ensin menee lujaa, mutta kun tulee jokin tilanne, niin ei enää jaksakaan yrittää, koska tuossa "uskoon tulossa" on ollut kyse siitä, ettei ole oikeastaan tullutkaan uskoon, vaan etsinyt vain väliaikaista apua. Ja kun apu on saatu, ei enää jaksa usko kiinnostaa, koska usko oli omaa yrittämistä.

Uskoon tulleiden elämästä näkee, onko joku todellisesti muuttunut, vai yrittääkö ihminen itse muuttaa itseään, joka ei tahdo oikein luonnistua pitemmän päälle. Ihmiset huomaavat aina teeskentelijät, joiden puhe ja teot ovat ristiriidassa.

Riviuskovaisia on paljon, on kirkkouskovaisia, lahkoja, lohkoja ja kuppikuntia. Ne eivät ketään pelasta, vain ja ainoastaa henkilökohtainen uskonratkaisu ja sen jälkeinen elämä Herran kanssa ratkaisee.
 
  • Tykkää
Reactions: marjanpoimija
vierailija
https://fi.pinterest.com/pin/567031409307988920/

Kaikkien uskontojen synty perustuu pitkälle ihmisten kuoleman pelkoon. Kun pääsee sen yli, pystyy laajentamaan ajattelua yli uskon. Ollakseen hyvä ihminen ja tehdäkseen hyviä tekoja ei tarvitse olla uskossa. Teen parhaani ollakseni hyvä muille ja tehdäkseen elämästä merkitysellistä. Minä ole vastuussa siitä, ei kukaan muu.
Vielä lisäyksenä edelliseen, että kyllähän kuolemanpelkokin on voitettavissa, kunhan tunnustaa, että me kaikki kuolemme, sehän on fakta. Mutta titenkin kannattaa aina edes piene hetken miettiä, jos sen jälkeen onkin jotain muuta, kuin pelkkä loppu.
Paljonkin on ollut kuolemanrajakokemuksia, joista eräs näytettiin jokin aika sitten tv2:lla. Syntymästään saakka sokea nainen kuoli kliinisesti, pystyi kertomaan elvytyksestään asioita, lääkärien kenkien värit ja paljon muuta, mikä ei ole mahdollista selittää sillä, että alitajunta olisi ne hänelle kertonut. Eikä kukaan muukaan henkilökunnasta ollut kertonut tiettyjä asioita, joita nainen tiesi tapahtuneen.
Onhan niitä paljonkin, myös helvetissä ja taivaass akäyneitä, eloon vironneita.
 
9mmmm
https://fi.pinterest.com/pin/567031409307988920/

Kaikkien uskontojen synty perustuu pitkälle ihmisten kuoleman pelkoon. Kun pääsee sen yli, pystyy laajentamaan ajattelua yli uskon. Ollakseen hyvä ihminen ja tehdäkseen hyviä tekoja ei tarvitse olla uskossa. Teen parhaani ollakseni hyvä muille ja tehdäkseen elämästä merkitysellistä. Minä ole vastuussa siitä, ei kukaan muu.
mä en kait oo koskaan tuntenu kuoleman pelkoa itsestäni. en muista näin olleen edes lapsena. Nyt ei pelota muidenkaan kuolema se menee niinkuin tupac aikoinaa sanoi life goes this year wi start mooving on.
ja ei todellakaan tarvitse olla missään erikseen . eikös se ole pää asia jos on elämäänsä tyytyväine silloinhan on luonnostaan onnellinen ja onnellinen harvemmin haluaa ketään tuhota tai muuta pahaa vaan jakaa luonnostaan hyvää eteenpäin.
uskonto voi olla kuilu johon hukkuu tai lisä jos niinkuin mysteerien selvittämiset kiinnostaa .
no joka tapauksessa tunteva sydän on hullu ja kuhan siihen tilaan pääsee jotenkin kaikki vaan on paremmin. yks solmu kerrallaan itsensä selvittämistä ja sen jälkeen on jatkuva pölinä :)

sen takia en mitään heti etukädeltä huiskaise ainakin jotain oppii joka paikasta
 
vierailija
Vielä lisäyksenä edelliseen, että kyllähän kuolemanpelkokin on voitettavissa, kunhan tunnustaa, että me kaikki kuolemme, sehän on fakta. Mutta titenkin kannattaa aina edes piene hetken miettiä, jos sen jälkeen onkin jotain muuta, kuin pelkkä loppu.
Paljonkin on ollut kuolemanrajakokemuksia, joista eräs näytettiin jokin aika sitten tv2:lla. Syntymästään saakka sokea nainen kuoli kliinisesti, pystyi kertomaan elvytyksestään asioita, lääkärien kenkien värit ja paljon muuta, mikä ei ole mahdollista selittää sillä, että alitajunta olisi ne hänelle kertonut. Eikä kukaan muukaan henkilökunnasta ollut kertonut tiettyjä asioita, joita nainen tiesi tapahtuneen.
Onhan niitä paljonkin, myös helvetissä ja taivaass akäyneitä, eloon vironneita.
Kuolleet odottavat haudoissaan Jeesuksen toista tulemista, viimeistä tuomiota ja ylöstempausta, joten kukaan ei ole taivaassa eikä helvetissä käynyt.
 

Yhteistyössä