paljon sinulla on rahaa tilillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyttötilillä 411e ja säästötilillä näemmä 23200e. Periaate on se, että siirrän aina palkan laskujen jälkeen lähes kokonaan säästötilille. Käyttötilille pitää jäädä vähän, sillä se hillitsee mun tarvetta tuhlata. Jos jotain sitten pitää hankkia, siirrän sieltä rahaa takaisinpäin käyttötilille. Mutta siitä tulee aina "morkkis", että kun joutuu säästöihin kajoamaan. Näin vaikka olisin sen saman summan ensin samana kuukautena säästöön laittanut ja sieltä sen takaisin ottanut :) Mutta tuolla taktiikalla koko säästötilin summa on vuosien aikana kertynyt, vaikka olenkin pienituloinen. Eli se toimii.

Käyttötilillä 411e ja säästötilillä näemmä 23200e. Periaate on se, että siirrän aina palkan laskujen jälkeen lähes kokonaan säästötilille. Käyttötilille pitää jäädä vähän, sillä se hillitsee mun tarvetta tuhlata. Jos jotain sitten pitää hankkia, siirrän sieltä rahaa takaisinpäin käyttötilille. Mutta siitä tulee aina "morkkis", että kun joutuu säästöihin kajoamaan. Näin vaikka olisin sen saman summan ensin samana kuukautena säästöön laittanut ja sieltä sen takaisin ottanut :) Mutta tuolla taktiikalla koko säästötilin summa on vuosien aikana kertynyt, vaikka olenkin pienituloinen. Eli se toimii.

Tuu mun vaimox.

Käyttötilillä on vähän alle 500e, mutta ostin juuri matkan ja palkkapäivään alle kaksi viikkoa.. Säästötilillä on reilu 1000e. Opiskelija olen. Eli siihen nähden ihan OK!

Käyttötilillä alle euron, palkka tulee ensi viikon perjantaina. Olen töissä tarvittaessa kutsuttava ja tunnit vaihtelee, nollilla en kuitenkaan ole koskaan. Jos tunnit ja tulot jää alle rajojen, niin saan liitosta lisäksi vähän. Mun ja miehen yhteisellä tilillä on n.250€. Säästötiliä ei ole kummallakaan.

Aika vajakkia porukkaa, jos makuuttaa kymmeniä tuhansia tilillä, eihän niille saa edes korkoa nykyään!

Sijoittakaa, voi hyvänen aika sentään!

Jos meillä olisi laittaa rahaa säästöön, niin että olisi kymmeniä tuhansia niin en todellakaan sijoittaisi lähellekään kaikkia. Pitäisin ne rahat hätävararahastona jos jokin kodinkone hajoaa tai taloon tulee remontoitavaa. Tililtä ne rahat saa käyttöön heti kun tarve on.

Itse taidat olla vähän vajakki kun et tällaista puolta nähnyt asiassa.

Jos meillä olisi laittaa rahaa säästöön, niin että olisi kymmeniä tuhansia niin en todellakaan sijoittaisi lähellekään kaikkia. Pitäisin ne rahat hätävararahastona jos jokin kodinkone hajoaa tai taloon tulee remontoitavaa. Tililtä ne rahat saa käyttöön heti kun tarve on.

Itse taidat olla vähän vajakki kun et tällaista puolta nähnyt asiassa.

Onko teillä paljonkin noin 20-30 000 euroa maksavia kodinkoneita jotka saattaa hajota?

Onko teillä paljonkin noin 20-30 000 euroa maksavia kodinkoneita jotka saattaa hajota?
Oletko ihan idiootti. Kodinkoneet oli vain yksi jonka takia pitäisimme tuollaista vararahastoa. Kirjoitin kyllä hyvin selvästi, että jos taloon tulisi remontoimisen tarvetta. Myös auto olisi yksi jonka korjaamiseen olisi hyvä olla rahaa. Jos meillä olisi kymmeniä tuhansia ylimääräistä, niin vaihtaisimme lämmitysmuodon tähän taloon.

Nyt vain on niin, että ei ole varaa säästää kun tilanne on mikä on. Näillä mennään nyt.

160 euroa 83 senttiä,kun viimeksi katsoin ja puolisolla 83 euroa. Viime viikolla oli melkein 46500 euroa, mutta ne kovan säästämisen tulokset meni kun ostettiin perjantaina isompi asunto. Tili tulee molemmille tiistaina, siitä se tilanne lähtee korjaantumaan. Mutta puuroa syödään ja halpoja keittoja siihen saakka.

nim. tilapäisesti persaukinen.

160 euroa 83 senttiä,kun viimeksi katsoin ja puolisolla 83 euroa. Viime viikolla oli melkein 46500 euroa, mutta ne kovan säästämisen tulokset meni kun ostettiin perjantaina isompi asunto. Tili tulee molemmille tiistaina, siitä se tilanne lähtee korjaantumaan. Mutta puuroa syödään ja halpoja keittoja siihen saakka.

nim. tilapäisesti persaukinen.
Montako henkeä teitä on ja meneekö rahaa esim. bensaan jos ei 243 eurolla saa muuta kuin puuroa ja halpoja keittoja kun jo viikon päästä tulee rahaa?

Montako henkeä teitä on ja meneekö rahaa esim. bensaan jos ei 243 eurolla saa muuta kuin puuroa ja halpoja keittoja kun jo viikon päästä tulee rahaa?
Sulle ei ilmeisesti ole opetettu, että tilillä pitää olla aina rahaa eikä sitä saa päästää nollille. Mulle isä opetti jo pienenä, että tilillä pitää aina olla rahaa, jos tulee vaikka lääkärikäynti tai muuta yllättävää. En ole tuo edellinen kirjoittja, mutta toimisin samoin kuin hänkin.

Sulle ei ilmeisesti ole opetettu, että tilillä pitää olla aina rahaa eikä sitä saa päästää nollille. Mulle isä opetti jo pienenä, että tilillä pitää aina olla rahaa, jos tulee vaikka lääkärikäynti tai muuta yllättävää. En ole tuo edellinen kirjoittja, mutta toimisin samoin kuin hänkin.

Mitä tuollaiset opetukset hyödyttää jos sitä rahaa ei oikeasti jää? Mä olen ollut opiskeleva yh eikä todellakaan ollut aina tilillä rahaa.

Vaikka tulisi lääkärikäynti niin kyllähän noista rahoista pitäisi silti riittää muuhunkin kuin puuroon ja halpoihin keittoihin. Ja jos käy julkisella puolella lääkärissä, niin lasku tulee jälkikäteen.

Yhteistyössä