Paljonko rahaa tilillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pankkitileillä 8000-9000, passiivisissa rahastoissa reilu 16000. On myös asuntolainaa kylläkin kohtuu pienellä korolla ja lyhennyksellä. Avovaimolla taas ei juuri raha pysy näpeissä...

Ihmettelijöiden kannattaa huomioida että tällaiseen aiheeseen vastaa luultavasti mieluummin ihmiset joilla sitä pelivaraa on joten vastaukset ei ehkä anna ihan todellista kuvaa ihmisten säästöistä. Mutta ei nää summat tee todellakaan kenestäkään rikasta, ihan helposti saavutettavia ne on kelle tahansa.

Pankkitileillä 8000-9000, passiivisissa rahastoissa reilu 16000. On myös asuntolainaa kylläkin kohtuu pienellä korolla ja lyhennyksellä. Avovaimolla taas ei juuri raha pysy näpeissä...

Ihmettelijöiden kannattaa huomioida että tällaiseen aiheeseen vastaa luultavasti mieluummin ihmiset joilla sitä pelivaraa on joten vastaukset ei ehkä anna ihan todellista kuvaa ihmisten säästöistä. Mutta ei nää summat tee todellakaan kenestäkään rikasta, ihan helposti saavutettavia ne on kelle tahansa.

Ai kelle tahansa? Jos pystyy säästämään esim. 20/kk niin kuinka kauan menee jotta on kiva summa tilillä? Olen varmaan silloin eläkkeellä.

[QUOTE="vieras";29062767]Rikkaalla on vähintään miljoonan omaisuus.[/QUOTE]

Ja nehän ei fiksulla tyypillä ole pankkitilillä, vaan jossain ihan muualla...
Mulla on n 3k tilillä, laskut maksettu. Loppu-omaisuus on investoitu.

No eipä mun tonnista paljoa jää,kun matjoihin menee joka kolmas viikko noin 250e.. Tossa tonnissa on siis kulukorvausta mukana... Ukon työttömyysraha+muut menee elämiseen,laskuihin ja muuhun...

[QUOTE="niin";29063008]Ai kelle tahansa? Jos pystyy säästämään esim. 20/kk niin kuinka kauan menee jotta on kiva summa tilillä? Olen varmaan silloin eläkkeellä.[/QUOTE]
Sosiaalituista ei tietenkään ole tarkoitus saada suuria summia säästöön. Mutta kelle tahansa työssäkäyvälle kyllä. Ne on ne pienet menot.

[QUOTE="niin";29063008]Ai kelle tahansa? Jos pystyy säästämään esim. 20/kk niin kuinka kauan menee jotta on kiva summa tilillä? Olen varmaan silloin eläkkeellä.[/QUOTE]

kyllä tuollakin jo säästää pahanpäivänvaralle. mut jos ajattelee noin niinkuin sinä että kaikki vaan sileeks ni eihän siellä tilillä sit koskaan suurempia summia ole

[QUOTE="Jack";29063145]oho .. toivottavasti on kuitenkin kaappi täynnä ruokaa?[/QUOTE]

Juu kaapissa ruokaa ja tankki täynnä bensaa. Lompsassa sen verran hiluja että maanantaina saa koulussa ruokaa jos ei ole vielä rahat tulleet

Kolme tonnia on käyttötilillä, tavoitetilillä on nyt vähän yli tonni.

Miinustilillä on noin viiskyt tonnii (asuntolainaa).

Tilipäivään on pari viikkoa. Käyn töissä.

Siis mikä RUOKATILI:DD?

Kaipa tuolla (ruokatili/kauppatili) tarkoitetaan jotain esim yhteistä tiliä josta maksetaan perheen ruokakauppa yms kulut. Meillä ainakin laitetaan esim molemmat tonni kuussa s-pankin tilille, josta sitten maksellaan kaikki päivittäiset kulut.

Tämä toki tilanteessa jossa molemmilla on omat tilit joihin säästetään mitä säästetäänkin ja tuolta yhteiseltä pyöritetään muu sirkus.

Mun omalla käyttötilillä jotain parisataa, en tiedä tarkkaan. Yhteisellä käyttötilillä tonni. Säästötilillä 10te, rahastoissa saman verran. Lisäksi on eläkevakuutusrahastossa ja yhdessä toisessa vakuutuksessa kolmas mokoma, mutta ne ei ole realisoitavissa niin helposti. Miehen säästöistä en tiedä, jotain samaa luokkaa varmaan. Tilipäivään reilu viikko, mikä ei tällä kertaa kyllä kauheasti lämmitä, koska lokakuun palkka tulee olemaan pieni - olen kaksi viikkoa lomautettuna tässä kuussa. Säästöillä mennään, onneksi niitä on.

Miinuksella ollaan muuten reilusti, asuntolainaa jäljellä 100te.

Yhteistyössä