IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Moi! Noista alkion laadukkuudesta tulin kommentoimaan. Mulle on siirretty yks huippu top tuoresiirrossa....meni kesken, sitte passeja yht 4, joista pari sellasia heikohkonlaisia semi hyviä, lääkärin mielestä sellasillakin raskauduttu, ....toinen nega ja toinen kemiallinen. Kolmas pas oli nopeasti jatkanut sulatuksen jälkeen ja sai isot kehut siirrossa ja toiveet oli korkealla...tulos kemiallinen. Sitte tämä 4pas oli laborantin mielestä hidas, mutta erittäin kaunis. Tämä samainen kultamuru on edelleen nätti ja rauhallisensorttinen ihanuus. Eli mun luottamus lääkärien arvioon alkioiden hyvyydestä on kyllä karissut. Koskaan ei voi tietää mikä niistä on se pikkusissi joka lähtee kehittymään!

Uskokaa ihmeisiin!!
 
Nennalii onpa ikävä kuulla. Jaksamisia.

On varmaan yksilöllistä, että miltä punktio tuntuu ja endometrioosi varmaan vaikuttaa, mutta mulla oli aika kivuton kokemus. Toki oli melkoiset mömmöt, että nukuin parin tunnin koomat punktion jälkeen.

Itselläni on täällä hymy herkässä, mutta silti vähän pelottaa. Tänään tuli plussa sellaisella näyttötestillä. Nyt täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin,

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti teille käy yhtä hyvin.
 
Mä taas uskon ettei sillä laadulla ole niinkään merkitystä kiinnittymisen suhteen. Uskon, että se ennemmin kiinni tuurista, ajasta ja kuun asennosta suhteessa maahan :p meillä kaikki huippuja, kolmas kerta passista ku tyylipuhasta negaa pukkaa! Ainii kaverit, menkat alko! :D
 
Minäkään en usko noihin luokituksiin enää...Ensimmäisessä icsin tuoresiirrossa siirrettiin top luokan alkio ja lääkäri sanoi että oli niin kauniin näköinen 8-soluinen alkio. Toiveet oli korkealla ja kyllähän se alkio sitten kiinnittyi mutta pysyi matkassa tasan 14 viikkoa kunnes tuli se keskenmeno. Joten päätin että en ajattele enää mitään luokituksia vaan uskon kohtaloon, tuuriin, hyvää onneen jne. Eka kerralla oli sitten huono tuuri ja ajattelen myös niin että tämä vauveli ei ollut elinkelpoinen ja luonto teki oman karsintansa.

Mulla näköjään kroppa sitten tasan tarkkaan toimii kierron mukaan. Keskenmenosta on kulunut 26 päivää ja menkat alkoi (kierto siis 26 päivää). Siis hyvä että alkoi että päästään taas eteenpäin. Lääkäri sanoi että kahdet kuukautiset pitää odottaa että lähdetään ensimmäistä pas hoitoa tekemään. Aluksi olin kyllä pettynyt että pitää odottaa kahdet kuukautiset mutta nyt ajattelen että hyvä niin. Ehdin toipua henkisesti tuosta keskenmenosta ja jospa se kroppakin olisi paremmassa kunnossa. Jos hyvin käy niin ehkä huhtikuun puolen välin paikkeilla päästään seuraan siirtoon :)

Mut voisi laittaa takaisin listoille eli 1. ICSI/1. PAS, hoitohin hakeuduttu 2014 (yritystä toki ollut jo ennen sitä), endometrioosi + hitaasti liikkuvat siittiöt, ensimmäinen lapsi. Tarttiko olla jotakin muuta? Mä en osaa päivittää listaa itse (saan sen aina sekaisin) joten jos joku voisi tiedot päivittää, kiitos!
 
Tupsuli kiva saada seuraa susta tähän kiertoon! :) Olin tänään ultrassa ja sieltä tuliaisina suoraan sanoen paska fiilis! Vasemmalla 7 isompaa rakkula joista kuitenkin suurin vain 8mm, pieniä oli paljon.. Oikealla muutama 8mm mutta niitä ei endon takia käytetä. Annos nostettiin 168,25 (lääkärikin nauroi annoksen luvulle mutta sinne se oli viivojen väliin). Uusi ultra to tai pe aamuna, riippuen kuinka saa lääkäriä kun porukkaa lomalla :cautious: eli luultavasti maanantain punktio siirtyy ainakin eteenpäin.

Joku teistä kyseli akupunktiosta. Kaveri kävi kun ei alkanut tärpätä (vuoden muistaakseen yrittivät ja hoitoihin olivat menossa) kunnes kävi akupunktiossa jokusen kerran ja tulikin yhtäkkiä luomusti raskaaksi ;) liekö yhteensattuma, mutta sanoi että ainakin moneen vaivaan auttoi kyseinen hoito!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF 1.PAS
Magda78 # 01/2012 # toinen # alhainen amh # 1. IVF

Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Orapihlaja #ensimmäinen #siittiöt #1.IVF

Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt #1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Jasmina20:
testipv 2.3. (3pv siirretty 18.2.)
kiia-s: testipv ? (3pvä siirretty 19.2.)
Magda78:3.2 (siirretty 17.2)
Elika: testipv 7.3. (3pvä siirretty 24.2.)
Yrittäjä J: testipva 10.3. (3pv siirretty 25.2.)
Nappeus: testipv 10.3. (siirretty 25.2.)
Ankkalinna: testipv 14.3. (26.2. siirretty 3pv)
Päivän paisteessa: testipv 10.3. (Siirretty 26.2. 3pv alkio)
RooRoo1: testipvä 10.3.(siirretty 26.2.)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Jasmina mulla oli kans kaks pakettia sellasia et kontrolliviiva oli tosi ohut ja vailinainen, oltiin vielä reisussa silloin ni en sieltä jaksanut alkaa reklamoimaan, ja kotiin tultua olin jo unohtanut koko homman.. :unsure:

Onkos teillä tietoo monentena päivänä ovis+:sta blasto siirretään? kävin perjantaina ultrassa ja follikkeli oli 19mm, hymynaamaa ei oo tullu vieläkään, ei sillä viimeks ku tuli maanantaina siirtoon ei päästy ku ois osunu viikonlopulle ja kunnallisellahan siirtoja ei silloin tehä.
 
Jasmina mulla oli kans kaks pakettia sellasia et kontrolliviiva oli tosi ohut ja vailinainen, oltiin vielä reisussa silloin ni en sieltä jaksanut alkaa reklamoimaan, ja kotiin tultua olin jo unohtanut koko homman.. :unsure:

Onkos teillä tietoo monentena päivänä ovis+:sta blasto siirretään? kävin perjantaina ultrassa ja follikkeli oli 19mm, hymynaamaa ei oo tullu vieläkään, ei sillä viimeks ku tuli maanantaina siirtoon ei päästy ku ois osunu viikonlopulle ja kunnallisellahan siirtoja ei silloin tehä.
mulla blastot on siirretty aina kuudentena päivänä oviksesta, samoin kaksipäiväiset aina kolmantena. Eli päivä yli alkion iän. Oon siis naikkarilla hoidoissa. Toivotaan sun ovista vasta keskiviikolle! :)
 
Paljon on uusia ja paljon on hyviä uutisia :) On tosi kiva lukea onnistumisista ja tietty muistakin aiheista.
Tuota kiinnittymistä olen minäkin tutkaillut. Siihen vaikuttaa ainakin kolme seikkaa; alkion kromosomit (PGS eri tekniikoilla, muttei FISH missään tapauksessa), alkion mitokondrioDNA:n määrä (MitoGrade) ja kohdun limakalvon tiettyjen geenien ekspressiotaso, jotta tiedetään juuri oikea ajankohta kohdun vastaanottamiselle. Kaikki voidaan testata, mutta eivät taida olla Suomen labroissa, joten lähettävät näytteet ulkomaille.
(.) Sain sittenkin PASin tähän kiertoon. Eilen kävin klinikalla ja huomenna uudestaan. Yrittävät bongailla ovista. Kumma kyllä eivät ehdottaneet mitään tikkuilua. Luulen, että saavat sen könttäsumman kuulostamaan paremmalta, kun käyntejä on enemmän. Ma ehkä siirto ja pääsee taas piinailemaan. Mikähän se olis nyt vuorossa: alkio ei selviä sulatuksesta, nega, kkm tai km. Vähän usko heikentynyt, mutta ehkäpä tämä olisi SE alkio.
Tsemit kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ellemiinu: mulla oli yksi 10 mm, 3 kpl 8 mm, 4 kpl 6 mm, lääkäri oli tosi tyytyväinen, kuulemma tasainen ja hyvä tulos tässä vaiheessa... Ei minusta tuo sinun ultratulos niin huonolta kyllä kuulosta... Tässä vaiheessa lääkäri epäili, että 5-10 munasolua saadaan ja mun kohdalla vähemmän ja laadukkaampiin tähdätään. Itsekin olin tyytyväinen, tässä vaiheessa aika samat löydökset kuin edellisessä IVF:ssa, josta plussa tuli TOP-alkiolla. Että pää pystyyn, monta päivää stimulaatio sulla vielä edessä!

Mun hoitava lääkäri on sitä mieltä, että alkio itse vaikuttaa eniten kiinnittymiseen. Kuulemma hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinään, mutta huono ei kiinnity. Ongelma on just se, mitä joku sanoi, me ei nähdä oikeasti kuin ihan vähän alkion ominaisuuksista kuten jakautumisnopeus, fragmentaatio ja solujen tasakokoisuus ym. Se ei kerro mitään perimästä, geenien aktivoitumisesta, mitokondrioista ym. Toki limiksen oikea hetki, polyypit, vuoto, tulehdukset, tukostaipumukset ym vaikuttaa myös.

Joku mainitsi blastoksi viljelyn parempana vaihtoehtona kuin 2-3 päiväisen siirron. Se riippuu kuulemma potilaasta, esim. meille lääkäri ei sitä suositellut, koska ei se malja vastaa sen enempää munatorven olosuhteita kuin kohtu, kohdussa voi aktivoitua alkion epigeneettiset muutokset auttaen kiinnittymään ja jakautumaan, toisin kuin pitkässä viljelyssä. Pitkä viljely sopii niille, joilla on siirretty paljon hyviä alkioita, jotka ei kiinnity. Silloin pitkä viljely saattaa olla nimenomaan diagnostinen, nähdään missä vaiheessa alkio lakkaa jakautumasta ja siirretään paras. Ja jos kohdussa on jotain, joka voi nimenomaan häiritä epigenetiikkaa, esim. endo, silloin kannattaa viljellä herkät päivät maljalla ja siirtää kiinnittymisikäinen alkio.
 
Olipas hyvä analyysi, Tupsuli! Näin olen itsekin arvellut, mutta hyvä saada vahvistusta omille spekulaatioille. :) Uskoisin, että nuo Bridgen mainitsemat testit tulevat olemaan ihan arkipäivää lapsettomusshoidoissa joskus tulevaisuudessa, ja monilta turhilta siirroilta säästytään silloin. Harmi että ovat niin kalliita nuo menetelmät vielä. :(

Ellemiinu, en minäkään heittäisi kirvestä kaivoon vielä! Omiin korviini tuo lääkeannostus kuulostaa kyllä aika pieneltä korotettunakin, olikos teillä Menopur käytössä? Itselläni esim. on seuraavassa hoidossa jo lähtöannos 300 yksikköä. Mutta varmaan tuohon matalampaan annostukseen on syynsä?

Onnea vielä hirmuisesti kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille! Yrittäjä J:lle toivon hurjasti viivan vahvistumista, ja Bridgelle samoin onnea - uskotaan että seuraava alkio on vihdoin se oikea!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Tuota kiinnittymistä ehdin itsekin pohtia puhtaiden negatiivisten tikkujen kanssa. Olen nuori, tupakoimaton ja normaalipainoinen, hedelmöityshoitojen syynä miehen sterilisaatio, itsellä endometrioosi mutta ei kiertohäiriöitä. 3 hyvää alkiota siirrettiin perätysten lääkkeelliseen kiertoon, limakalvo aina oikein hyvä, ei mitään yritystäkään. Viimeisen kierron kohdalla sulatuksesta hiukan kärsinytkin alkio, mutta lisänä kortisonitabletit. Kortisonilla kai tarkoitus estää elimistöä hylkimästä alkiota immuunivastetta vaimentamalla. Eka haamu, eka plussa, nyt rv 19. Vaikea sanoa, oliko vain sattumaa, mutta vaikea jättää täysin huomiotta.
 
Onpa täällä plussa-aalto!!!:) hirmuisesti onnea kaikille!!!!!

Ihme kyllä täällä sitä odotellaan siirtoa!! Ja kun täällä näistä luokituksista on ollut puhe niin meillä oli siis kaksi 3-luokan alkiota pakastettu (toinen 2 ja toinen 6 soluinen kun 2pvän ikäisenä pakastettiin) ja aamulla kauhusta kankeana kun soitin niin yllättäen molemmat olivat selvinneet sulatuksesta ja lähteneet jakautumaan!!! Eli eipä noista sitten ikinä tiedä! Ja mullahan kaks alkanutta raskautta siis 2pväisistä ei niin hyvistä lähteneet- blastoista taas ei. Että kuten aiemminkin todetta niin henkimaailman juttuja..en ois kyllä uskonut enää siirtoon pääseväni, olen ihan puulla päähän lyöty!!:)

Ja piinailijoille kylmiä hermoja :geek:(joo niitähän löytyy:whistle:)
 
Viimeksi muokattu:
Yrittäjä J mitä mitä? Viivanpaikka? Kuvaa odotetaan!

Täällä ei mitään oireita. Ihan minimaalisen vähän tuhruvuotoa. Itse toivon että alkaisi jo menkat niin saisi unohtaa tämän kierron... nyt tietty vasta pp4. Miten tosiaan muut samojen päivien piinailijat?

Niin ja kaikille uusille kovasti tervetuloa!!!

Jokos kohta saadaan potkia porukkaa virallisesti plussanneiden listalle? :)
 
Minä hyppään plussajunan kyytiin myös eli tänä aamuna pp12 apteekin omassa kaksi viivaa..

Meillä siis 1ivf.n 3.pas toi jälleen plussan, pas tehtiin omaan kiertoon 3. päiväisellä 8-soluislla alkiolla... Lääkityksenä kortisoni ja lutinukset.

Ihan älyttömästi muillekkin tsemppiä hoitoihin, siirtoihin ja piinapäiviin!!

Huomenna testaan vielä digillä ja sitten soitan tuloksesta ja jään jännittyneenä odotamaan varhaisultraa toivottavasti kaikki menee hyvin....
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja kiia-s
Onne Rizu ja muut plussanneet! Ihana lukea hyviä uutisia. Tuo positiivista virettä.

Viime torstaina oli alkion siirto ja tänään on ilmeisesti pp5 vai pp6? Miten tämä laskeminen nyt menikään... :) Joka tapauksessa rauhakseen on oltu mutta su-aamuna uskaltauduin kolmen kilometrin koiralenkillä ja iltapäivällä gonapreptylin pistämisen jälkeen iski kauhea vatsakipu, joka vaan yltyi eiliseen ip:hen asti. Jouduin TAYS:in kautta ja diagnoosina lievä hyperi viikko punktion jälkeen. Nyt olo helpottunut mutta alavatsalla alkaa olemaan pieniä menkkamaista juilintaa. Jokohan ne menkat tässä alkaa...? Miten muilla on alkanut? Mun maalaisopin jälkeen, olisin odotellut vasta viikon päästä. Tosin edes tuhrua ei ole vielä tullut. Nyt vaan pitää toivoa parasta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Hei, täällä kirjoittelee uusi käyttäjä tällä foorumilla!
Yritystä ollut nyt 2vuotta. Menkatkin takkuillut ja yhdesti ollut 4kk tauko..raskauksia ei ole ollut yhtään. Menkkoja starttaillu usein Teroluteilla.
Lapsettomuuden syyksi todettu taaperona sairastamani syöpä ja sen tuhoisat hoidot. Sanoivat että kehoni ei anna siittiöiden kiinnittyä vaan ressukat jää orpona pyörimään :sick:
AMH on 0.6 eli matalalla. Muita syitä ei toistaiseksi ole löytynyt.
Miehellä kaikki normaalia.
Ikää minullla 21v ja miehellä 24v. Sanottiin että hyvä kun on aikasin liikkeellä koska minun tilanteessa myöhemmin vielä hankalampaa tai mahdotonta saada lapsi. Siksi ahdistaakin joka kuukausi enemmän ja enemmän kun ei mitään tapahdu :(

Lapsettomuushoidot alkoi viime vuoden lopulla Letroilla. Ovulaatiot joo kyllä tuli ja meni, mutta niin tuli negatiiviset tulokset ja menkat.
29.12 popsin Primoja että kuukautiset alkaa oikeaan aikaan hoitoihin. Nyt alkuvuodesta aloitin Menopurin ja pari päivää sen kanssa pistin myös Orgalutrania. Ultrassa näkyi vain kolme pientä follia ja sanottiin ettei lääkkeet juurikaan tehoa ja annosta nostettiin pariksi päiväksi. Seuraavassa ultrassa näkyikin enää yks joten päätettiin tehdä inssi ivf:n sijaan...

23.1 n. 36 tuntia ennen inssiä Pregnyl, ja 25.1 oli siis eka inssi ja se jäi tuloksettomaksi..
Nyt sitten sain musertavan uutisen, että seuraavat hoidot alkaa vasta toukokuussa... Nyt pitäisi tämän ahdistuksen kanssa elää siihen asti tekemättä mitään ja aikaa vain valuu hukkaan ;(

Suuresti onnea toivon teille kaikille hoitoihin!!
 
Heippa! Vielä tuun huuteleen, ku täällä ollut keskustelua esim.akupunktion tehosta hoitojen aikana....suosittelen ehdottomasti :) itse olen käynyt classisessa vyöhyketerapiassa ja saanut kyllä siitä apua! Keho on toiminut ja palautunut toimenpiteistä (kkm, punktio, kemialliset.....) aina menkat ollu sännölliset. Uskon että olen saanut vyöhykkeestä apua ja siis moneen muuhunkin vaivaan ku lapsettomuuteen. Akupunktiossa en itse ole käynyt, mutta niin moni on saanut sieltä apua erilaisiin vaivoihin
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako

Yhteistyössä