Suomessa työskentelevä virolainen lääkäri uhkaa kiertää Suomen verot jos....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa työskentelevä lääkäri uhkaa kiertää Suomen verot jos Virossa asuvalle perheelle ei enää makseta suomesta lapsilisiä. Miten se voi olla edes mahdollista ja tuntuupa ikävältä, että lääkärismies on tuollaisella uhkailijan tasolla :(

http://www.hs.fi/kotimaa/a145663326...utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage
Niin, erikoiselta tuntuu, että lapsilisiä voi saada kahdesta maasta yhtä aikaa. En oikein ymmärrä mikä pointti siinä on.

Ihan loogistahan tuo on, että saa siltä maalta lapsilisät mihin verotkin maksaa.
Ja ihan loogista on sekin, ettei halua maksaa veroja maalle, jolta ei saa mitään takaisin.

Mun suomalaisella miehellä on virossa lapsi. Eikä saa tästä lapsilisää suomesta.

Sen sijaan ne virolaiset työntekijät joita mulla on ollut ja joilla on lapsi/lapsia virossa, saavat suomesta lapsilisää.

Jotain menee vitulleen, eikös?

l

Ihan loogistahan tuo on, että saa siltä maalta lapsilisät mihin verotkin maksaa.
Ja ihan loogista on sekin, ettei halua maksaa veroja maalle, jolta ei saa mitään takaisin.

No eikä ole! Koska lapset eivät ole suomalaisia, eivätkä asu suomessa.

Ja loppujen lopuksi me emme niin kovasti edes tarvitsisi muualta tullutta työvoimaa, jos suomalaisia osattaisiin kouluttaa ja rekrytoida tarpeeksi. Ps. on vaikeaa ymmärtää virolaista lääkäriä tai tulla itse ymmärretyksi

Ei saa mitän takaisin? Kaikki Suomessa työskentelevät nauttivat monin tavoin yhteskunnan tarjoamista eduista ja infrastruktuurista.

Ja toisaalta myös maksaa verot palkkatulojen lisäksi kaikesta mitä ostaa kaupoista, ravintoloista, mitä omistaa (esim. tiestön kunnossapito on suhteessa heikompaa siihen nähden, kuinka kallista auton omistaminen Suomessa on) jne.
Päivähoito- ja koulutusjärjestelmä on huippu ja todella suuri etu, mutta hänen lapsensa eivät ilmeisesti niistä edes nauti.
Ja voisi olettaa, että lääkärin palkasta vietävät verot ovat suhteellisen suuret - tietysti kaiken muun lisäksi.
Ns. nettomaksajahan tuo mitä luultavimmin on.

No eikä ole! Koska lapset eivät ole suomalaisia, eivätkä asu suomessa.

Ja loppujen lopuksi me emme niin kovasti edes tarvitsisi muualta tullutta työvoimaa, jos suomalaisia osattaisiin kouluttaa ja rekrytoida tarpeeksi. Ps. on vaikeaa ymmärtää virolaista lääkäriä tai tulla itse ymmärretyksi

Miksi Viro maksaisi lisät jos se ei saa veroja tältä herralta? Loppuis rahat kesken jos ei saa veroja, mutta pitää silti yhteiskunnan etuudet antaa. Ja miksi suomi saisi verot, mutta työntekijä taas ei niistä mitenkään hyödy?

Suomalaisten veronmaksajien tarjoama huikean iso lääkärin palkka herralle kuitenkin kelpaa. Menisi Viroon lääkäriksi, niin ei tarvitsisi ruikuttaa. Halvemmaksi tulee suomalaisille kouluttaa ja palkata suomalaisia lääkäreitä riittävästi, kun lapsilisät ja verot pysyvät omassa maassa, samoin palkkakin pääsääntöisesti.

Yhteistyössä