IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

JONPA77 vilpittömät onnittelut!!! Tällä palstalla ei raskausuutiset tunnu yhtään pahalta, päinvastoin! :love:

Pirunpellon kuulumisia minäkin odotan. Ja myös muiden punktiossa olleiden. Ja huomenna lisää porukkaa lauteilla (muille minun kaltaisille enskertalaisille tiedote: punktio ei sattunut minuun lainkaan. Itikanpistokin koskee enemmän. Älkää stressatko etukäteen, menee hyvää energiaa hukkaan.)

Yrittäjä J jos mulla ei ne solut hedelmöity ja sit hedelmöittyneissä käy kato, niin mulle ei jää yhtäkään. P*ska vanha kroppa mulla... Miten ihmeessä olen yhden lapsen pystynyt saamaan? Tietysti tämä jo paljastaa syyn monen vuoden hedelmättömyyteen kun on noin paljon tyhjiä follikkeleja niin eiköhän ne luomukierrossakin ole olleet tyhjää täynnä. Sulle toivon kuitenkin menestystä ja paljon (y)

Päivän paisteessa tuo sun saalis kuitenkin on todella hyvä! Olen kateellinen! Nyt jännätään yhtä matkaa tuloksia... Jospa tämä ois se kerta että sieltä tulis niitä kummeleita tai siis parasta a-ryhmää :)
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Yrittäjä juo tosi reilusti vettä ja lepäile. Kyllähän se turvotus normaalia on mahassa kun paikkoja ronkittu punktiossa sen verran. Mutta jos alkaa muuallakin kropassa turvottamaan ja varsinkin jos juomisesta huolimatta pissaa ei tule normaalisti ja henkeä alkaa ahdistamaan yhtään niin soittele lääkäriin, silloin saattaa kyseessä olla se hyperi.
 
Kiitos Mandala! Pitääpä ottaa asiakseen ja hakea iso lasi vettä viereen. Mä olen muutenkin niin huono juomaan vettä, en tunne janoa juuri koskaan. Hmm ja pissalla taisin käydä viimeksi aamulla.

Ankkalinna samat sanat sulle :) ja ootellaan nyt rauhassa siirtopäivää.
 
Mulle oli kanssa ekassa punktiossa ihan kiven alla saada sitä vettä juotua kovasti, en ole kova veden kittaaja muutenkaan. Oli niin pirun kipeä ja turvonnut maha niin sitten kun kuitenkin sain juotua vettä reilusti ja paikat niin turvonnut sisällä niin rakko tuntui täpötäydeltä pienestäkin määrästä pissaa, joten piti koko ajan könytä vaivalloisesti vessaan.
Toisen punktion jälkeen olin tosi kivuton ja turvotusta ei ollut juuri yhtään niin en jaksanut sitä vettäkään huomioida sen kummemmin.

ISOT onnittelut Jonpalle. Ja vielä noin tumma viiva, siellä nousee hCG selvästi tosi hyvin :) Luen vielä ahkerasti tätä ketjua ja jokainen plussa on kyllä tosi hieno juttu täällä hoitoketjussa (y)
 
Mä jotenkin ajattelin että tarvitaan valtava määrä folleja, että hyperi on edes mahdollinen. Ei tosiaan hirveästi tee mieli juoda, kun olo on niin tukala ja ahdas.

Ankkalinna, munkin mielestä punktio oli helpompi kuin olin ajatellut. Eka pistos sattui toosi paljon ja mies sanoi jälkikäteen, että menin ihan kaarelle ja kyyneleet tuli silmiin. Sen jälkeen sain täydet annokset lääkettä ja loput kaksi piikkiä ei sattunut niin paljoa. Mulla piti pistää vasemmalle puolelle kaksi kertaa, koska solut oli hankalasti eri tasoissa. Lääkärin mukaan kipu johtui endometrioosista.

muoks. olin siis varautunut helvetilliseen kipuun...
 
Yrittäjä: hyper on isompi riski, jos tulee paljon munasoluja, mutta voi se iskeä vähemmälläkin määrällä. Mua käskettiin juomaan 2-3l päivässä. Kannattaa juoda paljon, vaikka olisikin turvonneen paksu olo, vesi auttaa siihen, vaikkei uskois.

Olin jo punktiota ennenkin koko pistoajan kitannut ainakin pari litraa päivässä, mutta on kyl janottanutkin. Vessassa juokseminen ei oo toki kivaa. Huiput vedin siirtopäivänä, koska unohdin sen ettei saa käydä vessassa. Oli puol tuntia aikaa lääkärin vastaanottoon, vetäisin siinä ajassa melkein pari litraa ja jatkoin lipittelyä klinikalla, mutta silti mut laitettiin vielä puoleksi tunniksi kittaamaan mehuja ja vettä. Huh, varmaan 3,5l yhteensä tunnin sisään... Kyl olikin sit vessahätä! Eikä vain kerran...

Pirtsin kuulumisia minäkin huolella odottelen!!
 
Mulle sanottiin ekassa punktiossa naikkarilla just, että ei näyttäisi olevan hyperiä tulossa (20follia kerättiin), mutta silti kannattaa juoda oikein paljon nesteitä varmuuden vuoksi ja just mainittiin siitä koko kropan turvotuksesta, hengen ahdistuksesta yms.

Jännä tosiaan jos siitä ei ole sanallakaan mainittu sulle!

Mä oon joutunut joskus just ennen siirtoa käydä tyhjentämässä vähän rakkoa vessassa kun ollut niin tajuttoman tuskainen olo kerran kun ajat oli myöhässä. Ihan ihokin kihelmöi ja mahaa koski helvetisti. Sitten JUST tietty sillä kerralla oli kovakourainen lääkäri ja ainoa kerta kun myös hoitsulla oli ongelmia saada ultraan sopiva näkymä niin venyi entisestään. Aika traumaattista tuommoinen huh!
 
Oi, valtavasti onnea JONPA77:lle täältäkin! Sitä ihan liikuttuu kun lukee jonkun onnistuneen noin pitkän yrityksen jälkeen. <3 Toivottavasti pikkuinen tarraa tiukasti kiinni ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

Onnea myös kaikille punktiosta selvinneille! Mun korvaani teidän saaliit kuulostaa oikein hyvältä (nimimerkillä itsellä ei saatu mitään siirrettävää). Kandee tosiaan muistaa se, että yksikin hyvälaatuinen alkio riittää. Ja onhan täällä jotkut onnistuneet raskautumaan niillä rupuillakin...

Omaa napaa vielä sen verran, että syvimmästä suosta on nyt noustu, mutta alun toiveikkuus on kyllä vaihtunut melkoiseen pessimismiin näiden hoitojen suhteen. No, huomenna on joka tapauksessa uuden hoidon suunnittelukäynti edessä.
 
Yrittäjä J mullakin oli edellisen punktion jälkeen maha todella turvonnu..johtu vissiin siitä että oli lievä hyperi lääkärin mukaan. Paljon nestettä vaan. :)

Eilen iltana pregnyl pistetty ja huomen aamulla punktio. Kyllä se vaan jänskättää vaikka edellinen meni tosi helposti.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
täällä oli juteltu Pregnylistä ja niiden ampullien hajoamisesta?
Meillä kävi eka kerralla niin, että mies väänsi ampulleja liian lujasti ja sai ne räsähtämään pi**un päreiksi ja sitten saatiin pinseteillä kaapia niitä siruja sieltä kuiva-aineen keskeltä ja tietenkin samoin kävi vielä sen nesteen kanssa. Mies sai kamalat avohaavat käsiinsä.
Ei ole sen jälkeen niitä availlut, vaan niiden availu on jäänyt mun hommaksi.
Kerroin tuosta hajoamisesta polilla ja sain hoitajalta sellaisen "korkin", mikä laitetaan ampullin päähän, ennenkuin se naksautetaan rikki. Lasinen ampullin pää jää sinne muovikorkkiin eikä vahinkoa satu.
Kysykää ihmeessä poliltanne!
 
Onnea Jonpalle! Hienoa että noita onnistumisiakin tänne tulee.

Täälläkin maha turvoksissa ollaan päivää vietetty. Saaliina 8 +7, joista vain 8 oli kelpuutettu jatkoon. Hieman masentavaa. Positiivista on kuitenkin että mitään soittoa ei ole tänään kuulunut, joten kai niistä kahdeksasta edes joku on lähtenyt hedelmöittymään. Huomenna siirto ja kuulumiset millaisia yksilöitä siellä on.
 
Ihanaa JONPA77!!!! <3

Täällä tarvitaan näitä postiivisia uutisia.

Ja todella moni on viime päivinä ollut punktiossa, ja piinailijoitakin on monia. Paljon on taas täällä tapahtunut.

Noista ampullien hajoamisesta, niin me saatiin klinikalta mukaan sillanen muovinen "rengas" joka laitetaan sen ampullin ohuemman pään ympärille ja sen kanssa ampulli on helppo napsauttaa poikki. Onko tiellä ollut tälläisiä käytössä ja silti on ampullit hajonnut? Vai ei ole ollut näitä "renkaita" Luulisi, että näitä renkaita voi pyytää apteekistakin.

Omaa napaa: Negatiivisen testin tekemisestä on se reilu 3 vkoa, ja kävin täälläkin masistelemassa sen jälkeen. Ja nyt pari viikkoa oon koittanut keskittyä kaikkeen muuhun. Tänään oli sitten suunnittelukäynti seuraavaan ICSIin ja pientä hienosäätöä oli viime kertaan nähden.

Mehän olemme miehen kansssa juoneet (jauhe veden joukkoon) tälläistä lisäravinnetta kuin myo-inositoli, jonka lääkäri "määräsi" meille negatiivisen testin jälkeen. Kuulema tulokset siitä, että auttaa raskautumaan on positiiviset, mutta tutkimusryhmä on vielä ollut melko pieni. Lisäksi mies on syönyt helmikuun alusta Letrozolia.

Mutta sitten varsinaisesti tähän hoitoon. Tälläisillä lääkkeillä tähän hoitoon:
Progynova
Menopur 225IU/vrk
Orgalutran 0,25mg
Gonapeptyl 0,1mg
Lutinus 100mg x 2

Ja keräys vkolla 11. Tarkoitus on siirtää 5 päivänikäinen alkio.

Menopur ja Lutinus annosta nostettiin viime hoidosta. Ja viimeksi oli myös Pregnyl 5000IU samalla kun pistin Gonapeptylin, ja nyt alko mietityttää että unohtikohan lääkäri tuon vai onko se tarkotuksella pois. Noh ehdin näkemään lääkärin ennen kun tuo pitäisi pistää niin ei tässä vielä hätää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mä kyllä vannon Ovitrelle:n nimeen kun olen kuullut noita kauhutarinoita pregnylistä. En ole niiden lasiampullien kanssa joutunut säheltämään, mutta Ovitrelle on siis ihan samanlainen kynä kuin gonal-f. Ainoa vaan, että Ovitrelle kynä yhtä käyttöä varten maksaa 50eur js pregnyl ilmeisesti jotain 10eur tms.
 
Oliko ne menkka oireet positiivisia? Mulla kokoajan alaselkää jomottaa niinku ois vuoto alkamassa. :rolleyes: Ja ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla. Niin ja tätä väsymyksen määrää! Mies ihmettelee miksi jokaista tuntemusta pitää niin tarkastella ja ihmetellä :ROFLMAO:
Olin muuten tänään muissa asioissa lääkäri käynnillä ja sain tietää että sairastan iho psoriaasista.. Kaikkea sitä..:(
 
PIRUNPELTO; Mikä sun tilanne on? Olit ilmeisesti maanantaina punktiossa, jos oikein muistan :) menikö kaikki hyvin ja oothan kunnossa? Mun silmiin ei oo osunut päivitystä sulta. Oon huolissani, anna kuulua itsestäsi! :D Mulla on nyt menossa pp6, välillä menkkamaisia oloja ja välillä öklöttää. Eli ihan varmasti se nyt onnistu! :D tarvii kyllä testailla ennen verikoetta, en halua töissä kuulla vastausta :p Ihana Jonpa, ihan mielettömästi onnea!
Ihana Nennalii, kiitos kysymästä. Ei mennyt niinkuin elokuvissa!
Itse punktio oli kivuton, MaiMei sen hyvin sanoikin joskus, että vähän kuin papa-koe. Sitä ihanaa "humautusta" en saanut tuntea tai sitten ne lääkkeet ei purreet minuun niin voimakkaasti. Kipulääkettä kyllä sain, mutta odotin että oisin saanut velloa jossain pumpulissa, nöy.

Munasoluja saatiin 10kpl ja tänään soitettiin, että peräti 7kpl on lähtenyt hedelmöittymään!
Vasen munasarja oli hypännyt kohdun päälle niin, ettei sitä yrityksistä ja kääntelyistä huolimatta saatu punktoitua ollenkaan! Hyperin riski siis on ja olin eilen niiiin kipeä, että tuntui etten uskalla pissata tai sieltä valuu kaikki kohtuineen päivineen pois. Lisäksi pissaaminen sattui alavatsaan kauheasti.
Vettä, vettä ja vettä. Huomenna uusi ultra, josta näkee rauhoittuuko munasarjat vaiko ei. Tänään on koskenut ylävatsaan ja olen turvonnut. Toivon, etten joudu sairaalaan hoitoon. Inhoan sitä hajuakin jo siellä :sick:

Tuoresiirtoon emme pääse. Joudutaan odottamaan 2 menkat, ennen PAS:ia. Paska, sanon minä.
Harmittaa vietävästi. Mutta olemmehan jo hoidoissa saakka, kun se alku oli aika kaoottinen. Harmittaa silti.
Torstaina selviää, kuinka moni sinne pakkaseen nyt sitten joutuu/pääsee. He sanoivat, etteivät pakasta, kuin 1-ja 2-luokan alkiot. Muissa on riski kromosomipoikkeavuuksille sun muille (ikäkysymys?). Kun olen käsittänyt, että kyllä on ennenkin siirrelty 3-luokan alkioita?

Huhtikuu tuntuu vielä pitkän matkan päässä olevalta. Hitto kun ois rahaa, lähtisin ulkomaille kuluttamaan aikaani. Tai jotain kivaa vastinetta. Odotin piinailua kovasti ja se otettiin meiltä pois. :(
Tiedän, en ole ainoa todellakaan jolle näin käy. Olen vaan rehellisesti tässä hetkessä surullinen tottakai.
Mutta kyllä täältä noustaan! Pitäkää peukut pystyssä, etten huomenna joudu sinne osastolle. En halua, en todellakaan (y)
 
Siis olihan täällä vaikka kuka kysellyt kuulumisia, kiitos kaikille huolehtiville! Mä en jotenkin nähny edes noita kaikkia viestejä puhelimella?

Niin siis YrittäjäJ minäkin olen todella turvoksissa, olen kitannut ainakin 2 litraa vettä ja lisää vaan koko ajan. Koko vatsa on ihan sinkeellä, tuntuu kun ois kaasua miljoona litraa, mutta mitään ei tule ulos (onneksi!?).
Jompalle sylin täydeltä onnea, ihanaa!!
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Siis olihan täällä vaikka kuka kysellyt kuulumisia, kiitos kaikille huolehtiville! Mä en jotenkin nähny edes noita kaikkia viestejä puhelimella?

Niin siis YrittäjäJ minäkin olen todella turvoksissa, olen kitannut ainakin 2 litraa vettä ja lisää vaan koko ajan. Koko vatsa on ihan sinkeellä, tuntuu kun ois kaasua miljoona litraa, mutta mitään ei tule ulos (onneksi!?).
Jompalle sylin täydeltä onnea, ihanaa!!
voi sinua :( mullahan oli sama, tosin kaikki saatiin puntioitua pois. Hyperin vuoksi en päässyt ja mun piti odottaa yksi välikierto. Siitä asti ok tykitetty joka kuukausi uutta luomukiertoon. Saitko ne hyperilääkkeet heti? Ne 8 huippukallista pilleriä? Jospa se nyt menisi ihan levolla ohi, mäkin pelkäsin ihan hulluna sitä sairaalaan joutumista. Mulla on kuvia mun mahasta, se oli oikeesti aivan järkyttävän iso sen punktion jälkeen! Ja juuri niinkuin sanoit, aivan kun olis ollu kaasua tms. Täynnä + ne kivut :( kaiken hyvän lisäksi sain vielä 5päivää kestäneen ummetuksen kaupanpäälle. Sitä sitten lääkittiin, eli suppoo sun muuta :D mutta mäkin selvisin kaikesta ilman lekuria, vaikka mulla nestettä rintaonteloon ym alkoikin kertyä. Kyllä siis säkin, älä huoli! :) mutta mulla on IHAN KAIKKI SYMPATIAT NYT SUN PUOLELLA, toi on niin perseestä ja ne kivut on helvettiä! Suuri halaus ja jospa säkin pääsisit jo yhden välikierron jälkeen passiin. Vinkkaa siitä :) Mulla se turvotus laski n. 1,5vkossa ja olo helpotti muistaakseni neljäntenä päivänä ihan huomattavasti. Pysty käymään vessassa ilman itkua. Tsemppiä, lepoa ja nopeaa parantumista sinulle Pirunpelto :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nennis, en saanut lääkkeitä vielä, kai huomenna? Mulla on ihan sama, ummetusta myös, mutta en uskalla edes ponnistella kunnolla, kun tuntuu siltä että keuhkot tulee suusta ulos ja alapäästä munasarjat. Saitko sä sillon sairaslomaa hyperin takia? Mulla loppus saikku huomenna ja teen raskasta työtä.
Ja siitä siirrosta, polilla ne ainakin sanoivat, että pitää odottaa tulevat ja seuraavat menkat, eli 2kk. :(
Tämä siksi, että kierto, limis sun muut ei ole normaalit tän stimuloinnin jäljiltä ja se olisi "alkioiden hukkaamista".
Katoin just period trackeria ja sen mukaan huhtikuun 22 -> ois ehkä toiset menkat jos kierto pysyy 28pv.
Huhtikuussa. Sinnehän on taas sata vuotta. Ja sitten piinailemaan. Ja jos ei onnistu, odottaa taas 2vko uutta siirtoa ja sitä rataa.
Tämä jatkuva odottelu on kasvattanut äkkinäisen ihmisen stressinsietokyvyn ja hermot äärimmilleen. Tää on kuin hidasta kidutusta. Ja sitähän tämä on.
Vaan eipähän huoleta pikkujutut tämän jälkeen eikä hätkähdytä vaikkapa äkkinäiset tapahtumat töissä. (n):whistle:
 
Nennis, en saanut lääkkeitä vielä, kai huomenna? Mulla on ihan sama, ummetusta myös, mutta en uskalla edes ponnistella kunnolla, kun tuntuu siltä että keuhkot tulee suusta ulos ja alapäästä munasarjat. Saitko sä sillon sairaslomaa hyperin takia? Mulla loppus saikku huomenna ja teen raskasta työtä.
Ja siitä siirrosta, polilla ne ainakin sanoivat, että pitää odottaa tulevat ja seuraavat menkat, eli 2kk. :(
Tämä siksi, että kierto, limis sun muut ei ole normaalit tän stimuloinnin jäljiltä ja se olisi "alkioiden hukkaamista".
Katoin just period trackeria ja sen mukaan huhtikuun 22 -> ois ehkä toiset menkat jos kierto pysyy 28pv.
Huhtikuussa. Sinnehän on taas sata vuotta. Ja sitten piinailemaan. Ja jos ei onnistu, odottaa taas 2vko uutta siirtoa ja sitä rataa.
Tämä jatkuva odottelu on kasvattanut äkkinäisen ihmisen stressinsietokyvyn ja hermot äärimmilleen. Tää on kuin hidasta kidutusta. Ja sitähän tämä on.
Vaan eipähän huoleta pikkujutut tämän jälkeen eikä hätkähdytä vaikkapa äkkinäiset tapahtumat töissä. (n):whistle:
luulisi, että antavat ne lääkkeet sulle, jos ei muuta niin varmuuden vuoksi. Sain sairaslomaa, muistaakseni olin ke-pe ja sitten vielä ma-ti pois töistä. Ja ehdottomasti jos sulla se toinen jäi tyhjentämättä kokonaan ja sulla on raskas työ niin jää pois töistä ja vaadi sairaslomaa. Mullahan tuli vielä kaiken hyvän lisäksi ruokamyrkytys, samana päivänä kuin punktio oli :D ei oo ikinä ollu, mutta tulipahan sekin koettua, huh. Kertoilethan huomenna taas kuulumisiasi, jos suinkin jaksat. Tsemppiä vielä. Tähän tulis sydän jos puhelimella saisin :)
 
Pirunpelto hei eikös se mene niin, että ensi viikolla alkaa menkat ja siitä neljän viikon kuluttua, eli maaliskuun lopulla? Jolloin yksi kokonainen kierto ja kahdet menkat on välissä. Jos mun tuoresiirto ei tuota tulosta, niin ensimmäinen PAS on meillä suht samaan aikaan.
 

Yhteistyössä