Teemu heitti lisää paskaa suvakkien niskaan

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suomalainen maahanmuuttokeskustelu, varsinkin sosiaalisessa mediassa, on yleensä sotkuista älämölöä, jossa itse asiaan keskittyminen on hento sivujuonne. Sen sijaan sitä käydään leimaamisen, henkilökohtaisuuksiin menevän osoittelun ja tietoisen väärinymmärtämisen pahansuovassa hengessä.

Keskustelu päätyy lyhyessä ajassa retoriselle akselille rasistit-suvakit eikä tietenkään johda yhtään mihinkään paitsi hetkellisiin tunnekuohuihin.

Näin kävi myös tuoreimmassa somekohussa, jonka keskiössä on entinen ammattijääkiekkoilija Teemu Selänne.
Selänne intoutui Twitterissä antamaan tukea urheilun monitoimimieheksi tituleeratun Aleksi Valavuoren mielipidekirjoitukselle, jossa tämä moittii suorin sanoin Suomen ”nykyistä pakolais- ja turvapaikkapolitiikkaa” ja vaatii poliitikkoja myöntämään ja korjaamaan tehdyt virheet.

Valavuoren kirjoituksesta voi päätellä, ettei hän seuraa politiikkaa kovinkaan tarkasti. Jos seuraisi, hän olisi pannut merkille, että viime kuukausina Suomen linja turvapaikanhakijoihin on kiristynyt oleellisesti. Rajoja on tilkitty ja seulaa kiristetty.

Ja jo ennen siirtolaiskriisin puhkeamista Suomen linja oli länsieurooppalaisittain tiukemmasta päästä; hyvä vertailukohta on Ruotsi, jonka ovet ovat olleet selkosen selällään vuosikausia.

Suomalaisia kuten monia muitakin eurooppalaisia päättäjiä voi kyllä moittia siitä, että siirtolaiskriisiin ei ollut millään lailla valmistauduttu.

Siinä Valavuori on oikeassa, että sinisilmäisyydestä maksetaan nyt kovaa hintaa muutenkin kuin 30 000 tulijan ylläpitokustannuksissa. Seksuaalirikosten määrä on kasvanut, ja epäiltyinä on turvapaikanhakijoita. Suomalaisten turvallisuudentunne on heikentynyt ja yhteiskuntarauha järkkyy.

Entä sitten Teemu Selänne?
Lienee kohtuutonta olettaa, että kiekkolegenda tuntisi suomalaisen pakolais- ja turvapaikkapolitiikan päälinjoja ennen ja nyt. Yli kaksikymmentä vuotta Pohjois-Amerikassa on varmasti riittävä aika myös vieraannuttamaan meikäläisestä keskustelukulttuurista.

Ylipäätään urheilijan, joka on ikänsä asennoitunut voittamaan, voi olla vaikea mieltää, että suomalaisella somekentällä todennäköisin vaihtoehto maahanmuuttokeskustelussa on epäonnistuminen.

Julkikuvastaan tarkka Selänne tuskin tavoitteli pääsyä rasisti-suvakkiväittelyn ristituleen.

Selänteen mielipiteessä sinänsä ei näyttäisi olevan aihetta suureen kohuun. Jos viiden twiitin ja kahden re-twiitin perusteella yrittää päätellä Selänteen asennoitumista, hän näyttäisi edustavan ennemminkin nykysuomalaista valtavirtaa kuin minkään laidan hörhöjä – hän tukee maahanmuuttopolitiikan kiristämistä ja vaatii kovempia rangaistuksia seksuaalirikollisille.

Miksi siis Selänteen twiittailu on saanut niin paljon huomiota? Ehkä siksi, että hänen yhteiskunnallinen aktiivisuutensa on tullut monelle yllätyksenä. Tai siksi, että moni some-aktiivi on hänen kanssaan eri mieltä maahanmuuttopolitiikasta.

Ilkka Ahtiainen

ilkka.ahtiainen(at)mtv.fi

@IlkkaAhtiainen

vierailija
Käsittääkseni Teemu kertoi suhtautuvansa suopeasti vain niinhin turvapaikanhakijoihin, jotka ovat oikeasti avun tarpeessa ja kykenevät noudattamaan suomen lakeja ym.
Veikkaan, että nuo kommentit olivat aivan liikaa rasismia joillekkin tahoille.
olen yrittänyt sinullekkin asiasta jo moneen kertaan kertoa näissä ketjuissa, et täysin samaa mieltä on suurinosa suvakeista, mut ei näytä menevän perille.
sen takia täällä tehdään noi hakemusten käsittelyt, jolloin vain ne jotka turvaa tarvitsevat, sen saavat.
jos näitä apua tarvitseviakaan ei päästetä maahan laittamalla rajat kiinni, niin miten heitä silloin autetaan?
vasemmisto on vuosia pitänyt kynsin ja hampain kiinni kiintiöpakolaisten määrästä, ja oikeistosiipi taas koittaa kaikin keinoin saada ne todella avun tarpeessa olevat jäämään ilman turvapaikkaa, joka taas osaltaan johti juuri tähän tilanteeseen jossa nyt ollaan.

minä, ja aika moni muukin, on Teemun kanssa sitä mieltä et kaikki raiskaajat, kansalaisuudesta riippumatta, pitää tuomita kovempiin rangaistuksiin, joten ei, siinä ei ole mitään rasistista.

"Valavuoren kirjoituksesta voi päätellä, ettei hän seuraa politiikkaa kovinkaan tarkasti. Jos seuraisi, hän olisi pannut merkille, että viime kuukausina Suomen linja turvapaikanhakijoihin on kiristynyt oleellisesti. Rajoja on tilkitty ja seulaa kiristetty."

Miten tajoja on tilkitty? On mennyt minultakin ohi. Oman käsitykseni mukaan Orpo harhaisessa mielessään mm. kuvittelee, että kun hän asiasta vaivihkaa venäläisille nöyränä vihjaisee, lopettavat he viisumittomien henkilöiden tänne lähettämisen. Tämäkö on sitä tilkitsemistä?

olen yrittänyt sinullekkin asiasta jo moneen kertaan kertoa näissä ketjuissa, et täysin samaa mieltä on suurinosa suvakeista, mut ei näytä menevän perille.
sen takia täällä tehdään noi hakemusten käsittelyt, jolloin vain ne jotka turvaa tarvitsevat, sen saavat.
jos näitä apua tarvitseviakaan ei päästetä maahan laittamalla rajat kiinni, niin miten heitä silloin autetaan?
vasemmisto on vuosia pitänyt kynsin ja hampain kiinni kiintiöpakolaisten määrästä, ja oikeistosiipi taas koittaa kaikin keinoin saada ne todella avun tarpeessa olevat jäämään ilman turvapaikkaa, joka taas osaltaan johti juuri tähän tilanteeseen jossa nyt ollaan.

minä, ja aika moni muukin, on Teemun kanssa sitä mieltä et kaikki raiskaajat, kansalaisuudesta riippumatta, pitää tuomita kovempiin rangaistuksiin, joten ei, siinä ei ole mitään rasistista.
Niin ja täysin samaa mieltä on kriittisesti suhtautuvat joten mikä sun pointti on? Minäkin olen tätä samaa yrittänyt sanoa useasti, mutta jotenkin minut leimataan hurjan rasistiseksi. Että ei näytä menevän sullekkaan perille.

Toiseksi, miksi sä oletat, että sun juttujen pitäisi jotenkin mennä perille? - Kuka v***u sä luulet olevas?

Jos puhutaan siitä, että jengi vaeltaa pitkin eurooppaa bilettämässä, niin ei, me ei silloin puhuta niistä ihan oikeista turvaa ja apua tarvitsevista. Me voitaisiin hakea ne kaikkein hankalimmissa tilanteissa olevat pakolaisleireiltä. Silloin me saataisiin tänne ne hädänalaiset ihmiset. Nämä jannut, jotka seikkailee pitkin eurooppa, eivät ole hädänalaisia. Ne on miehiä, jotka on jättäneet naiset ja lapset oman onnensa nojaan pakolaisleireille selviytymään... sori vaan, mutta mulla ei ole sympatiaa näitä jätkiä kohtaan.

Ja kyllä, siitä ollaan samaa mieltä, että raiskaustuomiot voisi olla ihan todellisia tuomioita ja toivottavasti ollaan siitäkin samaa mieltä, että rikolliset maahantulijat voidaan karkoittaa välittömästi oli niiden paluumaa sitten mikä tahansa.

"Valavuoren kirjoituksesta voi päätellä, ettei hän seuraa politiikkaa kovinkaan tarkasti. Jos seuraisi, hän olisi pannut merkille, että viime kuukausina Suomen linja turvapaikanhakijoihin on kiristynyt oleellisesti. Rajoja on tilkitty ja seulaa kiristetty."

Miten tajoja on tilkitty? On mennyt minultakin ohi. Oman käsitykseni mukaan Orpo harhaisessa mielessään mm. kuvittelee, että kun hän asiasta vaivihkaa venäläisille nöyränä vihjaisee, lopettavat he viisumittomien henkilöiden tänne lähettämisen. Tämäkö on sitä tilkitsemistä?
Ilmeisesti.
Orpo on kyllä niin säälittävä vässykkä, että veikkaan Venäläisten viilaavan sitä linssiin 6-0. No kohtahan se nähdään.

Toiseksi on muuten huvittavaa, että suomalaiset nillittää siitä, miten Venäjältä on tullut jokunen sata turvapaikanhakijaa läpi. Sensijaan se oli ihan ok, että ruotsi toimitti niitä vartavasten kymmeniä tuhansia yli rajan.

vierailija
Niin ja täysin samaa mieltä on kriittisesti suhtautuvat joten mikä sun pointti on? Minäkin olen tätä samaa yrittänyt sanoa useasti, mutta jotenkin minut leimataan hurjan rasistiseksi. Että ei näytä menevän sullekkaan perille.

Toiseksi, miksi sä oletat, että sun juttujen pitäisi jotenkin mennä perille? - Kuka v***u sä luulet olevas?

Jos puhutaan siitä, että jengi vaeltaa pitkin eurooppaa bilettämässä, niin ei, me ei silloin puhuta niistä ihan oikeista turvaa ja apua tarvitsevista. Me voitaisiin hakea ne kaikkein hankalimmissa tilanteissa olevat pakolaisleireiltä. Silloin me saataisiin tänne ne hädänalaiset ihmiset. Nämä jannut, jotka seikkailee pitkin eurooppa, eivät ole hädänalaisia. Ne on miehiä, jotka on jättäneet naiset ja lapset oman onnensa nojaan pakolaisleireille selviytymään... sori vaan, mutta mulla ei ole sympatiaa näitä jätkiä kohtaan.

Ja kyllä, siitä ollaan samaa mieltä, että raiskaustuomiot voisi olla ihan todellisia tuomioita ja toivottavasti ollaan siitäkin samaa mieltä, että rikolliset maahantulijat voidaan karkoittaa välittömästi oli niiden paluumaa sitten mikä tahansa.

huoh, ei tarvii repiä verkkareita

rasistista on vaatia kaikkien tph poistamista, ja kaikkien syyttelyä siitä et vain osa tekee rikoksia. Mä en syyllisty siihen, syyllistytkö sinä?

mä juuri äsken sanoin et tämä tilanne ei olis tällainen jos niitä hankalammissa tilanteissa olevia autettais kunnolla, eikä vaadittais kokoaikaa pienentämään kiintiöpakolaisten määrää ja autettais niitä ihmisiä siellä omassa maassa. Mutta kun näin ei tehdä, vaan vaaditaan kokoajan pienentämään apua.

mulla ei myöskään ole mitään sympatioita näitä "turhia" pakolaisia kohtaan, mut eväämällä kaikilta pääsyn, evätään apu myös tarvitsevilta. Siinä on iso ero.
mä uskon et suurinosa näistä turhista palaavat itsekseen (yli 3000 jo lähtenyt ilman päätöstä ) ja ne jäävät jotka apua tarvitsee.

ja kyllä, toivon että rikolliset karkotettaisiin, ja koska suomalaisia ei voi karkottaa, heidät suljettaisiin linnaan loppuiäkseen.

vierailija

Turvapaikkaa oikeasti tarvitsevat pitäisi valita jo lähtömaassa esim pakolaisleireiltä, nyt ne eniten turvapaikkaa tarvitsevat eivät edes pääse tänne. Oikeasti turvapaikkaa tarvitseva ei taatusti kulje koko Euroopan läpi juuri Suomeen, muutoin kuin sosiaalietuuksien perässä, vaan hänelle riittää ihan varmasti se ensimmäinen turvaa tarjoava maa, jossa ei tarvitse pelätä. Apu pitäisi suunnata kohdemaahan, tämä tilanne ei hyödytä ketään. Ensin joku tekee tänne matkaa viikkotolkulla, saa kielteisen turvapaikkapäätöksen ja valtio lopulta lennättää hänet ilmaiseksi takaisin sinne, mistä tulikin. Ellei ymmärrä itse sitä ennen lähteä. Tämä lysti ei ole ilmaista ja sen maksaa suomalaiset.
Itärajaltakin on tullut useita kymmeniä kansallisuuksia mm. Pakistanista. On ihan turhaa väittää, että tänne tulijoista edes puolet ovat sotaa pakenevia. Joku muu motivaattori siellä ihan selvästi taustalla vaikuttaa.

Ja itse aiheeseen, täytyy olla todella typerä, jos saa väännettyä Teemun sanomisista rasistisen viestin. On hyvä, että joku oikeasti uskaltaa ottaa tämän(kin) ongelman puheeksi julkisesti. Miten jonkun mielestä voi olla ihan oikeasti ok, että tänne tullaan raiskaamaan ihmisiä ja tekemään rikoksia. Joo joo, aina ennenkin on suomalaiset niin tehneet ja murto-osa plaa plaa plaa, mutta tosi asia on, että jotain täällä on meneillään nyt ja itse en ainakaan ole tästä maailmanmenon suunnasta yhtään iloinen. Ne avoimesti tätä touhua kannattaneet ja rehellisesti itseään suvakiksi tituleeranneet eivät uskalla ikinä myöntää tulleensa toisiin ajatuksiin ja olleensa jopa väärässä, ellei satu osumaan omalle kohdalle.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
huoh, ei tarvii repiä verkkareita

rasistista on vaatia kaikkien tph poistamista, ja kaikkien syyttelyä siitä et vain osa tekee rikoksia. Mä en syyllisty siihen, syyllistytkö sinä?

mä juuri äsken sanoin et tämä tilanne ei olis tällainen jos niitä hankalammissa tilanteissa olevia autettais kunnolla, eikä vaadittais kokoaikaa pienentämään kiintiöpakolaisten määrää ja autettais niitä ihmisiä siellä omassa maassa. Mutta kun näin ei tehdä, vaan vaaditaan kokoajan pienentämään apua.

mulla ei myöskään ole mitään sympatioita näitä "turhia" pakolaisia kohtaan, mut eväämällä kaikilta pääsyn, evätään apu myös tarvitsevilta. Siinä on iso ero.
mä uskon et suurinosa näistä turhista palaavat itsekseen (yli 3000 jo lähtenyt ilman päätöstä ) ja ne jäävät jotka apua tarvitsee.

ja kyllä, toivon että rikolliset karkotettaisiin, ja koska suomalaisia ei voi karkottaa, heidät suljettaisiin linnaan loppuiäkseen.
En syyllisty. En myöskään koe syyllistyväni rasismiin.

Sensijaan osaan tunnistaa tietyissä ryhmissä kohonneen riskin tehdä rikoksia ja mietin, että mikä riski on ottamisen arvoinen?
Mietitkö sinä sitä?

vierailija
En syyllisty. En myöskään koe syyllistyväni rasismiin.

Sensijaan osaan tunnistaa tietyissä ryhmissä kohonneen riskin tehdä rikoksia ja mietin, että mikä riski on ottamisen arvoinen?
Mietitkö sinä sitä?
tästä ollaan keskusteltu ennenkin, ja kuten silloin jo sanoin, ne todennäköisyysprosentit ei ole vertailukelpoisia. mitä enemmän jotain kansallisuutta on, se prosentti pienenee, ja muistaakseni tästä olit erimieltä.
Irakilaisia oli vuonna 2014 suomessa alle 12000 ja heistä n 27 syytettiin/epäiltiin raiskauksista jolloin todennäköisyyskerroin oli n 17
viime vuonna 2015 Irakilaisia tuli yli 20 000 lisää, ja raiskauksista epäiltyjä siis pitäisi olla yli 70 jos tuo prosentti pysyisi vakiona, mutta heitä olikin 44.

mä silloin jo sanoin et pitää katsoa noita lukuja, ei niitä prosentteja, koska ne vääristää tilastoja.
nyt viimevuoden tilastojen mukaan se todennäköisyysluku putoaa selvästi siitä 17, vaikka tekoja on enemmän.

tottakai on selvää et eri kulttuureista tulevillä on isompi riski syrjäytyä, isompi riski raiskata tai tehdä rikoksia, mut mun mielestä syyttömien rankaiseminen niistä teoista ei silti ole oikea tapa toimia.

mä en henkilökohtaisesti ole pyytänyt tai hakenut tähän maahan yhtäkään turvapaikanhakijaa, joten en ymmärrä miksi mun pitäisi siitä kokea huonoa omaatuntoa

täällä on jo usein nähty juttuja kuinka niitä töihin tulleita, itsensä elättäviä maahanmuuttajia, jotka siis ei ole tph koskaan olleetkaan, haukutaan ja heidät halutaan ulos suomesta..paitsi,jos ihminen on oikean värinen, niin ketään ei kiinnostakaan enää lähtömaa.

helsingissä tapahtuneista puskaraiskauksista esim epäillään useaa sellaista ulkomaalaista, jotka ei ole lähi-idästä tai afrikasta, mut silti heidätkin lasketaan turvapaikanhakijoiden joukkoon, syyllistäen taas syyttömiä heidän tekosistaan.

(polamk tutkimuksesta v. 2014 löytyy noita tilastoja, vuoden 2015 lukuja oli hämeensanomissa lehtiversiossa ainakin ja tuo hesan juttu oli ihan poliisin kertomaa syksyltä )

vierailija
Systeemissä on jotain todella pielessä jos pitää ottaa 35000 nuorta miestä tänne auttaaksemme muutamaa. Sanoisinko suorastaan tyhmää ja helvetin kallista, ja aivan turhaa riskinottamista.
Saksalainen yliopiston professori sanoi Merkelille jossain tilaisuudessa että tämä on ihmiskoe josta ei tiedä miten tulee päättymään, hänet poistettiin pikaisesti paikalta.

tästä ollaan keskusteltu ennenkin, ja kuten silloin jo sanoin, ne todennäköisyysprosentit ei ole vertailukelpoisia. mitä enemmän jotain kansallisuutta on, se prosentti pienenee, ja muistaakseni tästä olit erimieltä.
Irakilaisia oli vuonna 2014 suomessa alle 12000 ja heistä n 27 syytettiin/epäiltiin raiskauksista jolloin todennäköisyyskerroin oli n 17
viime vuonna 2015 Irakilaisia tuli yli 20 000 lisää, ja raiskauksista epäiltyjä siis pitäisi olla yli 70 jos tuo prosentti pysyisi vakiona, mutta heitä olikin 44.

mä silloin jo sanoin et pitää katsoa noita lukuja, ei niitä prosentteja, koska ne vääristää tilastoja.
nyt viimevuoden tilastojen mukaan se todennäköisyysluku putoaa selvästi siitä 17, vaikka tekoja on enemmän.

tottakai on selvää et eri kulttuureista tulevillä on isompi riski syrjäytyä, isompi riski raiskata tai tehdä rikoksia, mut mun mielestä syyttömien rankaiseminen niistä teoista ei silti ole oikea tapa toimia.

mä en henkilökohtaisesti ole pyytänyt tai hakenut tähän maahan yhtäkään turvapaikanhakijaa, joten en ymmärrä miksi mun pitäisi siitä kokea huonoa omaatuntoa

täällä on jo usein nähty juttuja kuinka niitä töihin tulleita, itsensä elättäviä maahanmuuttajia, jotka siis ei ole tph koskaan olleetkaan, haukutaan ja heidät halutaan ulos suomesta..paitsi,jos ihminen on oikean värinen, niin ketään ei kiinnostakaan enää lähtömaa.

helsingissä tapahtuneista puskaraiskauksista esim epäillään useaa sellaista ulkomaalaista, jotka ei ole lähi-idästä tai afrikasta, mut silti heidätkin lasketaan turvapaikanhakijoiden joukkoon, syyllistäen taas syyttömiä heidän tekosistaan.

(polamk tutkimuksesta v. 2014 löytyy noita tilastoja, vuoden 2015 lukuja oli hämeensanomissa lehtiversiossa ainakin ja tuo hesan juttu oli ihan poliisin kertomaa syksyltä )
Minä en voi tietää kuka sinä olet ja olenko keskustellut kanssasi aiemmin.

Kerrohan mulle, mikä on riittävä populaation koko, jotta tulokset ovat vertailukelpoisia ja hajontaa riittävän vähän, että tilastoja voidaan vertailla?
Veikkaan, että suomessa on riittävästi arabeja tai afrikkalaisia tämän vertailun suorittamiseen. Euroopassa ainakin on ja nekään luvut ei hyvälle näytä. Kuten varmasti tiedätkin.
Se, että seuraat vain lukuja, ei itseasiassa kerro yhtään mitään todellisuudesta. Sinun kannattaa myös perehtyä siihen, miten suuri osa puskaraiskauksista on kantasuomalaisten tekemiä. Nekään luvut tai prosentuaaliset osuudet eivät näytä hyvälle.

Mitä tulee ulkomaalaisten tekemiin raiskausrikoksiin viimevuodelta, niin ensinnäkin kertoimia on vaikea laskea, kun kaikki tapaukset eivät ole edes vielä selviä eivätkä tekijät tuomittuja. Nyt kuitenkin näyttää sille, että ulkomaalaistaustaiset ovat kyllä kasvattaneet osuuttaan väittämäsi laskun sijaan.

vierailija
Systeemissä on jotain todella pielessä jos pitää ottaa 35000 nuorta miestä tänne auttaaksemme muutamaa. Sanoisinko suorastaan tyhmää ja helvetin kallista, ja aivan turhaa riskinottamista.
Saksalainen yliopiston professori sanoi Merkelille jossain tilaisuudessa että tämä on ihmiskoe josta ei tiedä miten tulee päättymään, hänet poistettiin pikaisesti paikalta.
otappa selvää ketä sieltä on tullut, ja tule sit uudestaan keskustelemaan.

vierailija
Minä en voi tietää kuka sinä olet ja olenko keskustellut kanssasi aiemmin.

Kerrohan mulle, mikä on riittävä populaation koko, jotta tulokset ovat vertailukelpoisia ja hajontaa riittävän vähän, että tilastoja voidaan vertailla?
Veikkaan, että suomessa on riittävästi arabeja tai afrikkalaisia tämän vertailun suorittamiseen. Euroopassa ainakin on ja nekään luvut ei hyvälle näytä. Kuten varmasti tiedätkin.
Se, että seuraat vain lukuja, ei itseasiassa kerro yhtään mitään todellisuudesta. Sinun kannattaa myös perehtyä siihen, miten suuri osa puskaraiskauksista on kantasuomalaisten tekemiä. Nekään luvut tai prosentuaaliset osuudet eivät näytä hyvälle.

Mitä tulee ulkomaalaisten tekemiin raiskausrikoksiin viimevuodelta, niin ensinnäkin kertoimia on vaikea laskea, kun kaikki tapaukset eivät ole edes vielä selviä eivätkä tekijät tuomittuja. Nyt kuitenkin näyttää sille, että ulkomaalaistaustaiset ovat kyllä kasvattaneet osuuttaan väittämäsi laskun sijaan.
somaleiden kerroin putosi n 10v aikana lähes kahdestakymmenestä kahteen, venäläiset taas teki vuonna 2014 kolme kertaa enemmän raiskauksia kuin somalit mut silti kerroin oli heitä pienempi.

silloin kun väkeä on vähemmän, niin tietysti muutaman tekemät rikokset nostaa kertoimen korkeuksiin

mä en osaa sanoa koska kertoimet voisi olla päteviä, osaan vaan sanoa et kerroin kertoo vain sen tutkimuksen ajalta sen määrän, ei ennusta suoraan seuraavaa vuotta,

noissa tilastoissa oli (ainakin se 2014) epäilyjen määrä, ja otettu mukaan myös jo kansalaisuuden suomessa saaneet ulkomaalaiset, joten siltä kantilta myös aika tarkat tiedot. niitä siis ei laskettu tuomioista. ja sama v 2015 puhuttiin epäillyistä.

vuonna 2010 epäiltyjä ulkomaalaisia raiskauksissa oli muuten melkein 100 enemmän kuin vuonna 2015 ja myös 2012 heitä oli kymmeniä enemmän.

minäkään vuonna ei varmasti kaikki tekijät ole tiedossa, joten väittämä siitä ettei tilastot ole vertailukelpoisia on aika heppoinen.

http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/raiskariep-iltyjen-kansalaisuus-2011-2015?xg_source=activity&id=2119722:BlogPost:1555664&page=14

tuossa jonkinsortin taulukko, siinä 2015 tilastoissa ei ole vielä koko vuosi.-

vierailijaplplä
somaleiden kerroin putosi n 10v aikana lähes kahdestakymmenestä kahteen, venäläiset taas teki vuonna 2014 kolme kertaa enemmän raiskauksia kuin somalit mut silti kerroin oli heitä pienempi.

silloin kun väkeä on vähemmän, niin tietysti muutaman tekemät rikokset nostaa kertoimen korkeuksiin

mä en osaa sanoa koska kertoimet voisi olla päteviä, osaan vaan sanoa et kerroin kertoo vain sen tutkimuksen ajalta sen määrän, ei ennusta suoraan seuraavaa vuotta,

noissa tilastoissa oli (ainakin se 2014) epäilyjen määrä, ja otettu mukaan myös jo kansalaisuuden suomessa saaneet ulkomaalaiset, joten siltä kantilta myös aika tarkat tiedot. niitä siis ei laskettu tuomioista. ja sama v 2015 puhuttiin epäillyistä.

vuonna 2010 epäiltyjä ulkomaalaisia raiskauksissa oli muuten melkein 100 enemmän kuin vuonna 2015 ja myös 2012 heitä oli kymmeniä enemmän.

minäkään vuonna ei varmasti kaikki tekijät ole tiedossa, joten väittämä siitä ettei tilastot ole vertailukelpoisia on aika heppoinen.

http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/raiskariep-iltyjen-kansalaisuus-2011-2015?xg_source=activity&id=2119722:BlogPost:1555664&page=14

Sä vaan puhut tilastoista ja numeroista.

NIIDEN TAKANA ON IHMINEN. Ihminen joka on tullut raiskatuksi. Jokainen raiskaus on liikaa. Ja jokainen käpälöinti, vallankin ryhmässä. Puhumattakaan joukkoraiskauksista.

Olkoonkin että tulijat ehkä joskus oppivat tavoille. Siitä kuitenkin joutuu moni suomalainen nainen "maksamaan hinnan" kun tulee raiskatuksi "ennen tavoille oppimista".

Puhumattakaan turvallisuuden tunteen menttämisen hinnasta. Huutelu, perään lähteminen, ehdottelu jne jne on lisääntynyt tuntuvasti esim kauppakeskusten lähistöillä. Ei nekään ei näy tilastoissa.

Kerro tarinasi sille joka on tullut maahanmuuttajan raiskaamaksi. Kerro hänelle se että kyse oli hätää kärsivästä ihmisestä joka tuli tänne hakemaan apua. Mitäs luulet, mahtaako toimia asiaan lieventävänä seikkana?

vierailijaSuvis
Onkohan Teemun joku tutun tai sukulaisen tytär/vaimo kokenut muslimin "lämmön". Hieno suomalainen mies!
Raiskauksessa ei ole mitään lämmintä. Pelkkää kylmää pahuutta. Ja joo, olihan Teemun sukulaisen tyttö raiskattu, vai tutun, Jompi kumpi.
Kaikki raiskaajat eivät ole muslimeja. Turvapaikanhakijoissa on ollut useita raiskaajia, muttei ne todelolakaan kaikki ole muslimeja.

Teemu korosti uudessa viestissään ettei ole rasisti ja vastustaa kaikkea rasistista Sikäli vähän huono henkilö palstalaisten ihailtavaksi. Olen suvaitsevaisena ihan samaa mieltä kirjoituksen kanssa, ja minäkääån en ole rasisti. Vihaan kaikkea väkivaltaa. En vihaa väkivaltaa vähemmän maahanmuuttajien tekemänä.

vierailija

Ottaa myös huomioon, että turvikset on tulleet pääosin loppuvuodesta, joten ei voida verrata aikaisempiin tilastoihin 2015 osalta. Toiseksi osa on kiinni vokeissa ties missä keskellä metsää.

Yhteistyössä