Muslimeiden uimapuku, kuva.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En vaan millään käsitä, että millä perusteella voidaan kuitenkin suomalaismiehiltä kieltää uimasortsit???
Uimasortsit on kielletty siksi, että niitä käytetään paljon ihan ulkoilusortseina eli ovat usein likaiset ja niiden taskuissa on hiekkaa rannan jäljiltä jne. Ei miehiltä ole kielletty ns. uimapukukankaasta tehtyjä peittävämpiä uima-asujaan, esim. tässä saa varmasti uida
1-carbon-air-jam-1_prpage.jpg

ja varmaan tässäkin
waterproof-quick-dry-spandex-swimming-full-body-suit-Men-women-swimming-and-wetsuit-diving-suit-One.jpg
 
Tuo skientologidokkari unohtui katsoa kesällä, mutta kiinnostaa kyllä. Jos vielä on Areenassa, niin pitääpä katsoa. Olen kanssasi ihan samaa mieltä siitä, että kun kasvaa johonkin ajattelutapaan, sitä ei välttämättä osaa kyseenalaistaa. Sitähän itsekin kirjoitin varsin perusteellisesti. Mutta aina on ihmisiä, jotka eri tasoilla kyseenalaistavat vallitsevia käytäntöjä, ja sitten riippuu ihan valtiollisen kontrollin vahvuudesta, kuinka paljon tilaa sille toisinajattelulle on. Jokaisella meillä kuitenkin on aivot omaa ajattelua varten.

On kuitenkin ollut fiksuja uranaisia, jopa feministejä, jotka ovat kotoisin jostain muslimimaasta ja jotka kuitenkin ovat pitäneet vaikkapa päähuivia, vaikka ovat tiedostaneet varmasti tuon, mitä kirjoitit. Ihan samoin kuin vaikka suomalainen feministui voi tiedostaa kauneusihanteiden kulttuurisidonnaisuuden, mutta kuitenkin olla niiden perinteisten kauneusihanteiden mukainen, meikata, käyttää korkokenkiä, jne. Ei sen huivinkaan kohdalla asia niin mustavalkoinen ole, että on lammas jos käyttää sitä ja vapautunut nainen heti luopuu siitä.



Ei se islamin ja burkhan valinta välttämättä mieheen liity. Joskus kyllä - valitettavasti jotkut naiset ovat miesten suhteen sellaisia, oli mies sitten mistä tahansa kotoisin. Mutta usein uskonnollisuus tulee muista syistä. Jotkut ihmiset hakevat tiukoista uskonnollisista säännöistä ja vanhoillisista tulkinnoista jotakin, mikä tyydyttää heitä jollain tasolla. En osaa avata asiaa tarkemmin, koska itse olen niin päinvastainen ihminen. Mutta ihan samalla tavalla kuin jotkut hurahtavat kristinuskon vanhoillisiin suuntauksiin, voi joku hurahtaa vanhoilliseen islamiin. Ehkä jollain tasolla sääntörakkaat ja auktoriteettiuskoiset ihmiset ovat alttiita tällaiselle.

Sitten on toki maltillisemmat suuntaukset niille, joita kiinnostaa lähinnä uskonnon henkinen puoli, filosofia, mystiikka ja maailmanselitys - eikä niinkään säännöt, kontrollit ja homogeeninen yhteisö.


Toki on ihmisiä kaikkialla, jotka kyseenalaistavat valtavirran toimia ja hyvä niin. Ne naiset, jotka muslimimaista nostavat päätään eriävillä mielipiteillä, eivät juuri löydä hyvää sanottavaa islamista tai siihen sidoksissa olevasta kulttuurista. Jotkut ehkä käyttävät huntuja saadakseen ripauksen hyväksyntää oman kultuurinsa edustajilta ja toivoo, että sitämyöden he saisivat sanomaa edes vähän perille. Usein nämä naiset ovat kasvaneet liberaalimmassa perheessä ja voineet opiskella ym.
Pitää muistaa, että valtaosalla muslimimaiden naisista tällaisia etuja ei ole.

Se, että joku tarvitsee toimilleen ja ajatuksilleen ulkoapäin tulevan auktroriteetin kertoo myös yleensä itsetunnon puutteesta ja kyvyttömyydestä ottaa vastuuta omista teoistaan. Tämä taitaa olla yksi muslimeiden suurimmista ongelmista. Toteutetaan vain toisten sanelemia sääntöjä vaivautumatta edes ajattelemaan, eikä kyetä ymmärtämään, että omilla teoilla on seurauksia tai että ihminen on kuitenkin viimekädessä itse vastuussa teoistaan.
 
Uimasortsit on kielletty siksi, että niitä käytetään paljon ihan ulkoilusortseina eli ovat usein likaiset ja niiden taskuissa on hiekkaa rannan jäljiltä jne. Ei miehiltä ole kielletty ns. uimapukukankaasta tehtyjä peittävämpiä uima-asujaan, esim. tässä saa varmasti uida
1-carbon-air-jam-1_prpage.jpg

ja varmaan tässäkin
waterproof-quick-dry-spandex-swimming-full-body-suit-Men-women-swimming-and-wetsuit-diving-suit-One.jpg

Eikö naiset sitten käytä bikineitä rannoilla? Tai uimapukuja? Kyllähän niihinkin voi jäädä hiekka ym.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä helvetin hinku niillä on päästä juuri nimenomaan uimahalliin? Miksei kuntosali-ryhmäjumppa-kävely-juoksu-hölkkä-mikä tahansa muu ei käy?

Miksi sen pitää olla juuri uinti, kun se tuottaa kaikista eniten hankaluuksia ihan kaikille?

Tätä olen itsekin miettinyt. Ja miksi turvapaikanhakijoita viedää oikein ryhminä juuri uimahalleihin? Kuinka olennainen osa uimahallissa käyminen on suomeen kotoutumista? Varsinkin, kun juuri paljas iho ja alastomuus on se arka paikka niin miksi juuri uimahalliin??? Eikö sine ehtisi sitten myöhemminkin, kun kulttuurimme on muutenkin tullut tutummaksi.
 
Eikö naiset sitten käytä bikineitä rannoilla? Tai uimapukuja? Kyllähän niihinkin voi jäädä hiekka ym.
Ei niissä bikineissä ole taskuja samaan malliin kuin monissa bermudasortseissa. Suurin syy on se, että miehet kulkevat niillä samaisilla uimasortseilla (pitävät siis sortseina) kylillä ja niillä samaisilla sitten pulahdetaan uimahalliin pesemättä niitä missään välissä. Tosin eihät monet naisetkaan peseydy kunnolla uimaan mennessään (venakot on oikea malliesimerkki), meikkivoiteet yms on yksi suurimmista rasitteista vedenpuhdistusjärjestelmille.
 
Ei niissä bikineissä ole taskuja samaan malliin kuin monissa bermudasortseissa. Suurin syy on se, että miehet kulkevat niillä samaisilla uimasortseilla (pitävät siis sortseina) kylillä ja niillä samaisilla sitten pulahdetaan uimahalliin pesemättä niitä missään välissä. Tosin eihät monet naisetkaan peseydy kunnolla uimaan mennessään (venakot on oikea malliesimerkki), meikkivoiteet yms on yksi suurimmista rasitteista vedenpuhdistusjärjestelmille.

Aha.
No meilläpäin miehet ei kyllä kuljeskele kylillä uimasortseissa... ne on kuitenkin eri asia, kuin sortsit. En tiedä miten teilläpäin.

Kyllä mä olen löytänyt bikineistäni ämpäreittäin hiekkaa. Hiekkaa jää helposti bikineihin vaikka ne käyttäisi pesukoneessakin.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä helvetin hinku niillä on päästä juuri nimenomaan uimahalliin? Miksei kuntosali-ryhmäjumppa-kävely-juoksu-hölkkä-mikä tahansa muu ei käy?

Miksi sen pitää olla juuri uinti, kun se tuottaa kaikista eniten hankaluuksia ihan kaikille?
Juuri siksi että siellä on sankoin joukoin vääräuskoisia naisia ja tyttöjä, joita juuri vääräuskoisuutensa takia saa ahdistella ja koskeltella mielin määrin. Samalla pääsee näyttämään vääräuskoisille miehille mistä muslimimies k*see.
 
Aha.
No meilläpäin miehet ei kyllä kuljeskele kylillä uimasortseissa... ne on kuitenkin eri asia, kuin sortsit. En tiedä miten teilläpäin.
yakuza-uimashortsit-musta-191139.jpg

Näitä ja muita vastaavia kaupataan uimasortseina ja kyllä kesäisin näkee nuoria miehiä näissä kuljeksimassa muuallakin kuin rannalla. Samaisia käyttävät uimiseenkin. Voi olla ehkä toiset mukana, ettei tarvitse kylillä kuljeskella takamus märkänä:D
 

Yhteistyössä