G: Ovatko psykiatrit puoskareita?

Ovatko psykiatrit puoskareita?

  • Ovat

    Ääniä: 3 60,0%
  • Eivät ole

    Ääniä: 2 40,0%
  • EOS - liian vaikea asia

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    5
Oisko se kohta mistä olen kokoajan sanonut sinun olevan väärässä? :eek:
Eli että gluteeni voi aiheuttaa masennusta jne? Minä en ole väärässä, koska minä vain linkitin tutkimuksiin. Mikäli tutkimukset ovat väärässä, sinun pitää todistaa ne vääräksi.

Siinä olet oikeassa, että tällä hetkellä ongelma voi koskea noin max. 14% ihmistä, meidän mittakaavassa n. 770 000 ihmistä. Tämä ei kuitenkaan ole pointti tässä asiassa, jossa oli tarkoitus haarukoida sitä, ovatko psykiatrit puoskareita vai ei.

Mielestäni psykiatrien on pakko olla puoskareita seuraavista syistä (lyhyesti):
1. hoitavat kilpirauhasongelmaisia masentuneina - lääkkeillä,
2. syöttävät lääkkeitä, joilla ei ole mitään järkevää pohjaa - ei ole pitkaäaikaistutkimuksia eikä serotoniinihypoteesia ole osoitettu koskaan oikeaksi,
3. syöttämällä lääkkeitä tuottavat enemmän sairaita kuin parantuneita - tätä osoittaa masentuneiden lisääntyminen ja nuorten eläköityminen,
4. ennen lääkkeiden syöttämistä ei tehdä verikokeita, jotka voisivat tuoda esille allergiaperäiset, gluteeniperäiset tai esim. geneettiset tekijät (hoitolinjaukset pitäisi muuttua näiden mukaan).

Kirjoitappa noihin väitteisiini vastineet.
 
vierailija
Eli että gluteeni voi aiheuttaa masennusta jne? Minä en ole väärässä, koska minä vain linkitin tutkimuksiin. Mikäli tutkimukset ovat väärässä, sinun pitää todistaa ne vääräksi.

Siinä olet oikeassa, että tällä hetkellä ongelma voi koskea noin max. 14% ihmistä, meidän mittakaavassa n. 770 000 ihmistä. Tämä ei kuitenkaan ole pointti tässä asiassa, jossa oli tarkoitus haarukoida sitä, ovatko psykiatrit puoskareita vai ei.

Mielestäni psykiatrien on pakko olla puoskareita seuraavista syistä (lyhyesti):
1. hoitavat kilpirauhasongelmaisia masentuneina - lääkkeillä,
2. syöttävät lääkkeitä, joilla ei ole mitään järkevää pohjaa - ei ole pitkaäaikaistutkimuksia eikä serotoniinihypoteesia ole osoitettu koskaan oikeaksi,
3. syöttämällä lääkkeitä tuottavat enemmän sairaita kuin parantuneita - tätä osoittaa masentuneiden lisääntyminen ja nuorten eläköityminen,
4. ennen lääkkeiden syöttämistä ei tehdä verikokeita, jotka voisivat tuoda esille allergiaperäiset, gluteeniperäiset tai esim. geneettiset tekijät (hoitolinjaukset pitäisi muuttua näiden mukaan).

Kirjoitappa noihin väitteisiini vastineet.
Tiedän että provoat, mutta vastaanpa silti. Sinä nimenomaan olet väärässä. Tutkimukset joihin olet viitannut, eivät vastaa väitteitäsi. Sinä sanot että "Kissa on kala. Viittaan tähän tutkimukseen jossa sanotaan että kissa on kissa". Ei se tutkimus silloin väärässä ole, vaan sinä.
 
vierailija
Mielummin rekisteröitymispakko kaikille. Silloin itseään peesaaja joutuisi peesaamaan aina samalla nikillä, tai vaihtoehtoisesti sillä olisi kovempi työ kun joutuisi jatkuvasti tehtailemaan nimimerkkejä itselleen.
Minä olen ainakin harmaana kirjoitellut tähän ketjuun ja kai sitten "peesannut" Occamia.
En ole kuitenkaan sama henkilö.
Mietityttää vähän kyllä saavatkohan nämä jotain hoitoa oireisiinsa, jotka useassa ketjussa epäilevät että sama henkilö kirjoittaa usealla eri nickillä.
Terve ihminen ei ensinnäkään epäilisi heti moista ja toisekseen, mitä väliä sillä olisi?
Mitä sitten?
 
Tiedän että provoat, mutta vastaanpa silti. Sinä nimenomaan olet väärässä. Tutkimukset joihin olet viitannut, eivät vastaa väitteitäsi. Sinä sanot että "Kissa on kala. Viittaan tähän tutkimukseen jossa sanotaan että kissa on kissa". Ei se tutkimus silloin väärässä ole, vaan sinä.
Esitin 4 väitettä. Voitko vastata niihin. Ei tarvitse olla tutkimuksia taustalle, vaan loogiset syyt, miksi ne ovat mielestäsi vääriä.
 
vierailija
Esitin 4 väitettä. Voitko vastata niihin. Ei tarvitse olla tutkimuksia taustalle, vaan loogiset syyt, miksi ne ovat mielestäsi vääriä.
No voitko itse vastata minun väitteeseeni, joka kuului näin: "Olet väärässä."?

En edes lukenut koko loppuvirstiä, koska minua ei voisi vähempää kiinnostaa keskustella sinun kanssa mistään muusta kuin siitä, että sinä olet väärässä ja tyhmä.
 
vierailija
Minä olen ainakin harmaana kirjoitellut tähän ketjuun ja kai sitten "peesannut" Occamia.
En ole kuitenkaan sama henkilö.
Mietityttää vähän kyllä saavatkohan nämä jotain hoitoa oireisiinsa, jotka useassa ketjussa epäilevät että sama henkilö kirjoittaa usealla eri nickillä.
Terve ihminen ei ensinnäkään epäilisi heti moista ja toisekseen, mitä väliä sillä olisi?
Mitä sitten?
Kulta muru, vaikka kuinka yrität muuttaa kirjoitustyyliä ja kappalejakotapaa ja mitä vielä, niin tyhmyytesi paistaa kilometrien päähän eikä sinusta voi erehtyä.
 
No voitko itse vastata minun väitteeseeni, joka kuului näin: "Olet väärässä."?

En edes lukenut koko loppuvirstiä, koska minua ei voisi vähempää kiinnostaa keskustella sinun kanssa mistään muusta kuin siitä, että sinä olet väärässä ja tyhmä.
Lue nyt nuo 4 kohtaa ja kirjoita loogiset vastineet, tai edes mietteesi. Minun haukkuminen ei edelleenkään muuta mitään. Olet ihminen, joka kuvittelee, että lihava laihtuu kun sitä haukkuu päin naamaa, tai narkkarista tulee selvä, kun sille latoo päin naamaa sen olevan narkkari.
 
vierailija
Kannattaa muistaa myös vitamiinit B, C ja D, jotka kaikki vaikuttavat masennukseen. Lisäksi Suomessa D-vitamiinia kannattaa ottaa 100 mikrogrammaa vuorokaudessa, että saa sitä edes kohtuullisesti.
 
vierailija
Kulta muru, vaikka kuinka yrität muuttaa kirjoitustyyliä ja kappalejakotapaa ja mitä vielä, niin tyhmyytesi paistaa kilometrien päähän eikä sinusta voi erehtyä.
Rauhoitupas vähän. Me emme ole yhtä O:n kanssa, vaan erillisiä.
Kiitos nimittelystä, itsehän kuulostat fiksulta, ei vaan harhaiselta.
Psykiatria-aiheisessa ketjussa voidaan ihan hyvin miettiä parannuskeinoa siihen = harhaisuuteesi.
 
vierailija
Lue nyt nuo 4 kohtaa ja kirjoita loogiset vastineet, tai edes mietteesi. Minun haukkuminen ei edelleenkään muuta mitään. Olet ihminen, joka kuvittelee, että lihava laihtuu kun sitä haukkuu päin naamaa, tai narkkarista tulee selvä, kun sille latoo päin naamaa sen olevan narkkari.
Etkö osaa lukea? Minua ei voisi vähempää kiinnostaa. Ymmärrätkö? Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ihan turhaan alat analysoimaan minkälainen ihminen minä olen. Sinun analysointisikin ovat vääriä, eli meni taas ihan päin persettä. Olet täys paska. Sussa ei ole oikeastaan mitään hyvää.
 
vierailija
Rauhoitupas vähän. Me emme ole yhtä O:n kanssa, vaan erillisiä.
Kiitos nimittelystä, itsehän kuulostat fiksulta, ei vaan harhaiselta.
Psykiatria-aiheisessa ketjussa voidaan ihan hyvin miettiä parannuskeinoa siihen = harhaisuuteesi.
Mitäpä jos mietittäis parannuskeinoa sun hulluuteen. Ei oo kovin tervettä keskustella itsensä kanssa keskustelupalstalla.
 
vierailija
Söpöä että meidän "sielunsisarukset" menivät taas samaan aikaan nukkumaan. :) Pitäisikö sun vähän paremmin peitellä tuota en-kommentoi-itselleni-stooria? Vitun amatööri.
 
Söpöä että meidän "sielunsisarukset" menivät taas samaan aikaan nukkumaan. :) Pitäisikö sun vähän paremmin peitellä tuota en-kommentoi-itselleni-stooria? Vitun amatööri.
:)
Yleensä keskustelua on vaikea jatkaa, jos toinen sen lopettaa... eikö?
Sinun ei ehkä kannata suunnitella uraa salapoliisina.

Mitä tulee mielen sairauksien hoitamiseen, niin eiköhän se mene ihan samalla tavalla kuin monien muidenkin sairauksien hoito. Ihmiset haluavat ihmelääkkeen, joka parantaa heidät. Merkittävän ylipainoinen ihminen sairastuu erialaisiin veri- ja sydänsairauksiin tai diapetekseen. Sairauksia hoidetaan, muttei itse ongelmaa.

On vakavia mielen sairauksia, joihin ei tehoa mikään. Sitten on niitä lievempiä masennuksia joihin auttaisi säännöllinen elämä, ruokavalio, ulkoilu ja se iänikuinen itseään "niskasta kiinni" ottaminen. Nykyään on liikaa aikaa ja varoja sairastella masennusta. Aikoinaan se meni ohi, kun siihen ei ollut varaa eikä mahdollisuutta. Todella vaikeasti masentuneita hoidettiin lukitsemalla heidät laitokseen ja pitämällä lääkekoomassa.

Olen seurannut erään läheiseni taistelua kaksisuuntaisen mielialahäiriön kanssa. En ole nähnyt lääkkeiden auttavan häntä. Ainoastaan diapamit, jotka ovat tasanneet pahimpia piikkejä ovat vaikuttaneet jollakin tavalla. Pääasiassa kyseinen henkilö on oppinut elämään sairautensa kanssa pikkuhiljaa.

Olen siis Occamin kanssa ainakin siitä samansuuntaisella linjalla. että pillerit eivät pelasta suurinta osaa ihmisistä...
 
vierailija
Jea! Täälläkin taas tämä sama huutelija kun viimeksi cpralex keskustelussa. MOI!
Täältä tulee taas occami kakkonen ;)

Voivoi.. On ihmisellä tylsä elämä kun jaksaa occamia metsästää :D

Tai onhan se occam aika haluttu täällä selvästi kun kaikki perässä juoksee ;)

Mut joo..

On ne puoskareita. Uskon että on hyviäkin, mutta ne on aika nopeasti mustamaalattu ja pistetty pois piireistä.
 
vierailija
Jea! Täälläkin taas tämä sama huutelija kun viimeksi cpralex keskustelussa. MOI!
Täältä tulee taas occami kakkonen ;)

Voivoi.. On ihmisellä tylsä elämä kun jaksaa occamia metsästää :D

Tai onhan se occam aika haluttu täällä selvästi kun kaikki perässä juoksee ;)

Mut joo..

On ne puoskareita. Uskon että on hyviäkin, mutta ne on aika nopeasti mustamaalattu ja pistetty pois piireistä.
Hohhoijaa
 
Oletko sä vähän tyhmä? Occami jutteli harmaan kanssa + minä juttelin Occamin kanssa + minä juttelin harmaan kanssa, molemmat keskustelukumppanini katosivat samaan aikaan (Occami & harmaa). Näin tapahtuu joka ikinen kerta, yli vuoden ajan. Että se siitä.
Ehkä se toinen harmaa ei ollut kiinnostunut jatkamaan keskustelua sinun kanssasi?

Miksi oletat Occamin näkevän niin paljon vaivaa, että hän vastailisi itselleen harmaana? Mitä hän oikeasti hyötyisi siitä. Lisäksi, pidätkö häntä niin tyhmänä, että hän jättäisi joka kerta keskustelun harmaansa kanssa samaan aikaan?

Ihan mielenkiinnosta, mitä sitten, jos olisit oikeassa? Miten se vaikuttaisi mihinkään?
 

Yhteistyössä