vierailija
Miten suhtautuisitte jos joku ilmoittaisi FB:ssa poistavan kavereita ison liudan ja pyytäisi ettette sitten ihmettele jos juuri teidät satutaan deletoimaan listoilta kun on kyse "siistimisestä"?
Hyvä. On aika rasittavia sellaiset jotka ei siedä eriäviä mielipiteitä. Sellainen sananvapauden tappaja-tyyppi...No olisi ihan ok, itse en ilmoittele, vaan poistan kaikkijotka käyttää päivityksissään sanoja "matu", "suvakki" jne. Ja aika helpolla myös jos jakaa mv- lehden linkkejä
No minä en poista kaverilistassa niitä jotka ovat eri mieltä, jos malttavat kirjoittaa mielipiteensä asiallisella tekstillä ja kunnon perustein, päinvastoin, luen ja voin ihan keskustella asioista, asiallisessa hengessä.Hyvä. On aika rasittavia sellaiset jotka ei siedä eriäviä mielipiteitä. Sellainen sananvapauden tappaja-tyyppi...
Itse aiheeseen, en kyllä ymmärrä miksi asiasta pitää ilmoittaa suureen ääneen. Olen kyllä itsekkin "siistinyt" kaverilistaa, poistanut sellaisia joiden kanssa ei olla missään tekemisissä ja jotka ei edes moikkaa jos kävelee kadulla vastaan... mutta kaikessa hiljaisuudessa poistin ja tuskin edes huomasivat itse asiaa....
Etkö siedä toisenlaisia mielipiteitä? Minunkin päivityksiin ilmestyy lähes päivittäin mv-lehden linkkejä tms. Oma puoliso on mamu, silti kestän kritiikin. Ei pidä olla noin herkkähipiäinen.No olisi ihan ok, itse en ilmoittele, vaan poistan kaikkijotka käyttää päivityksissään sanoja "matu", "suvakki" jne. Ja aika helpolla myös jos jakaa mv- lehden linkkejä
Ks edellinen vastaukseni, eli siedän eriäviä mielipiteitä, mutten epäasiallisesti kirjoitettuna.Etkö siedä toisenlaisia mielipiteitä? Minunkin päivityksiin ilmestyy lähes päivittäin mv-lehden linkkejä tms. Oma puoliso on mamu, silti kestän kritiikin. Ei pidä olla noin herkkähipiäinen.
Itse en tuollaiseen rasistiseen tekoon sorru, enkä halua ketään syrjiä mielipiteidensä takia. Mielenkiintoista, että osoitat nimenomaan sen todeksi, että ns. suvaitsevaisuus on rasismiin verrattava teko.No olisi ihan ok, itse en ilmoittele, vaan poistan kaikkijotka käyttää päivityksissään sanoja "matu", "suvakki" jne. Ja aika helpolla myös jos jakaa mv- lehden linkkejä
Värikkäämmätkin persoonat saavat ilmaista omalla tavallaan mielipiteensä yleensä toisensa tuntevien kesken. Mutta jos ei sellaista kestä, niin se on voi voi. Usein ns. "suvaitsevaisten" omat perustelut toisten syrjimiseen ovat juuri tuollaisia: teini-ikäisen tasolle jääneeksi ym. nimittelyKs edellinen vastaukseni, eli siedän eriäviä mielipiteitä, mutten epäasiallisesti kirjoitettuna.
Sehän on minun "uutisvirtani" miksi lukisin sieltä jonkun teini-ikäisen tasolle jääneen meuhkaamista? Kun taas oikein hyvin voin keskustella jonkun asiallisen ihmisen kanssa, jolla on täysin erilaiset mielipiteet kuin minulla. Keskustelut olisivat tylsiä jos kaikki olisivat asioista samaa mieltä, tai jyräsivät muiden mielipiteet leimaamalla kaikki joko suvakeiksi tai hitlereiksi (mitä ikinä he näillä viehättäville ilmaisuilla haluavatkaan tarkoittaa)
Luulin, että on vain urbaanilegendaa, että joku oikeasti poistelee kavereitaan tällä perusteella. Voi luoja sentään, se pitääkin paikkansa.No olisi ihan ok, itse en ilmoittele, vaan poistan kaikkijotka käyttää päivityksissään sanoja "matu", "suvakki" jne. Ja aika helpolla myös jos jakaa mv- lehden linkkejä
Minua ihmetyttää aika paljon se, jos ihmiset poistavat tuttavia fb-kaveruudesta näiden omille sivuilleen laittamien linkkien tai juttujen takia. Eihän ole pakko lukea niitä, vaan voi saman tien piilottaa jos silmät eivät kestä nähdä erilaista todellisuutta, mikä se oma maailma on. Piilotan saman tien raivoisat ja rasistiset jutut, mutta olisi naurettavaa poistaa esim. sukulainen sellaisen takia. Miksi päästää joku mamuasia ihmisten välejä rikkomaan?Ks edellinen vastaukseni, eli siedän eriäviä mielipiteitä, mutten epäasiallisesti kirjoitettuna.
Sehän on minun "uutisvirtani" miksi lukisin sieltä jonkun teini-ikäisen tasolle jääneen meuhkaamista?....
Minunkin mielestäni on asiallista ilmoittaa, mutta siivous tässä yhteydessä on vähän huono sanaYmmärrän toisaalta, että tuollainen ilmoitus vähentää sitten ihmetteleviä viestejä että onko itse tehnyt jotain outoa tai onko facebookissa ollut jokin virhe tai onko jokin virus jossain. Eli sillä lailla on minusta kohteliasta asiasta ilmoittaa.