IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Käsittääkseni luomukiertoon tarkoittaa, että PAS tehdään omaan kiertoon, siirtopäivä oman ovulaatiot määräämänä. Siis stimulaatio on tehty aikanaan normaalisti pistoksin.

Luomukierrossa kypsyy vain yksi munasolu kerrallaan, ei siis ole useita folleja vaan yksi. Ei järkee tehdä punktiota yhden solun vuoksi, kun kato voi helposti korjata sen ainokaisen.

En usko, että kovin moni - jos yksikään - klinikka Suomessa tekee sitä kasvatteluvaihetta IVF:ssä ilman lääkkeitä. Usein myös ilmeisesti tehdään vain inseminaatio (ainakin julkisella) jos munasolusaalis punktiossa jää esim vain 1-2kpl.
Mutta tosiaan lääkkeettömästi tehdään paljonkin pakastealkion siirtoja. Mikäli missään kierron vaiheissa ei ole todettu vikaa niin lääkkeettömällä mennään. Mäkin naistenklinikalla kävin läpi monta lääkkeetöntä PAS:ia ennenku sitten limis alkoi kenkkuilemaan jostain syystä jääden liian ohueksi ja sen takia tehtiin pari lääkkeellistä PAS:ia. Niissä sitten niitä lääkkeitä jatketaan pitkään eli about rv10 asti kun oma keho ei lääkkeellisissä tuota tarvittavia hormoneja tarpeeksi.

Omanapainen päivitys työrumban keskeltä... Kävin ultrassa,tuli aikaistettu joulu ;) Lääkäri oli vaihtunut :) Nopea käyntihän tämäkin oli julkisen tapaan, mutta jäi hyvä fiilis. Vaihtoi lääkkeeksi Menopurin, jossa on myös se LH FSH:n lisäksi (käytetään huonosti munivilla). Antraalifolleja näkyi reilu 10, joten määräsi heti 300 annostuksella, sanoi että viimeksi lääkemäärä oli liian pieni eikä hyperin riskiä noilla follimäärillä ole. Aloitan huomenna pistokset, viikon päästä ultra. Siinäkin se jopa kuunteli mua, kun pelkäsin että follit ehtis "yli" viikonlopun aikana, siirrettiin aloitusta päivällä. Ja sain "ensi vuoden kipulääkkeet" eli ne kiinnittymis-Litalginit reseptille (oon kiero, tiedän). Pieni toivonkipinä heräsi!

Toinen joulu apteekissa, kauppakassillinen mömmöjä 24,60 €, kiitos lääkekaton...

Ilo, mun lääkärillä kestää ainakin pieni ikuisuus ennen kuin saa aikaiseksi laitettua tuonne omakantaan mitään, mutta kyllä ne sinne aina jossain vaiheessa tulee. Ehkä voisit parin viikon päästä käydä katsomassa uudelleen?

Mulle varattiin aika punktioon maanantaiaamuksi! Gonapeptyl myös mulla irrotuspiikkinä, vaikka nyt ei mikään viittaakaan hyperiin. 11 follia vasemmalla, 12-15 millisiä, oikealla ei yhtään. Minusta tuntuvat jotenkin vielä pieniltä, mutta ilmeisesti sitten eivät ole kun kerran vihreää valoa punktiolle näytettiin.

• Tykkää
Reactions: Mandala ja Mari32
Koko ruskee vuoto tais olla tällä kertaa mielikuvituksen tuotetta ku vatsatuntemukset oli vaan jotenki niin menkkamaisia. :oops: Kävin samassa vessakopissa uudestaan ja luulenpa, että olin luullu edellisen kävijän jarrutusjälkiä omaksi vuodokseni.:LOL: Oon vissiin vaa niin traumatisoitunu aikaisemmista keskenmenoista... Tällasta sekoilua siis odotettavissa ainaki vielä koko ens viikon jos se vuoto ei sitä ennen ala. :alien:

Hihhei, mut voi lisätä piinailijoihin :D

Eli tänään siirretty 3pv alkio, virallinen testipäivä 18.12.

Tää yksilö oli kuulemma lähtenyt alusta asti tosi terhakasti ja tasaiseen tahtiin jakautumaan ja oli nyt jo 10-soluinen :love:

Pakkaseen menijöitä seuraillaan vielä maanantaihin asti, mutta kolme tosi lupaavaa sinne jäi kasvamaan ja loppuja hitaampia vielä kasvatellaan, jos siitä vielä innostuisivat...

Ihanaa että viivat ovat vahvistuneet noin hienosti!lämpimät onnittelut jo lottaiselle ei jätä mitään arvailun varaan nuo viivat enää. Ja kovasti mieleni tekisi onnitella jo mariakin, jos se on sallittua jo..
Halaukset ja tsempit huonoja uutisia kohdanneille. Toivottavasti kaikille tulee ne kauan kaivatut kaksi viivaa testiin:)

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Hienoa nempula!! :) tarrasukkia matkaan :love:

Virvatulia: kiitos mutta ei vielä..testipäivään on matkaa vielä ja viimeksikin oli siis kemiallinen. Tosim viivat nyt vahvempia mutta silti..Ma on dpo 14 joten odotellaan, tosin virallinen testipäivähän vasta Ke..no yhtä piinaa kuitenkin!

• Tykkää
Reactions: Nempula
Hienoa nempula!! :) tarrasukkia matkaan :love:

Virvatulia: kiitos mutta ei vielä..testipäivään on matkaa vielä ja viimeksikin oli siis kemiallinen. Tosim viivat nyt vahvempia mutta silti..Ma on dpo 14 joten odotellaan, tosin virallinen testipäivähän vasta Ke..no yhtä piinaa kuitenkin!
Selvä juttu, toivotaan että tämä on juuri se sinnikäs tyyppi ja pääsen onnittelemaan sitten keskiviikkona

• Tykkää
Reactions: Mari32
Toivotaan mari että olisi testin syy tai joku muu selitys <3
Tänään pp12, en aio testata. Hormooni päänsärky ennen menkkoja on täällä.. Huomenna haluaisin testata tai maanantaina että osaa varautua verikokeen tulokseen.

Todellinen jästipää tekee uuden testin kun tulos ei miellytä ja kappas näyttää ihan erilaiselta!!!:eek: Tummempi kun eilen, eli olinkohan sössinyt aamusen testin joten max-viivan yli tms (tai voi oikeesti vaihdella vaan paljon??)mutta siis toivo elää taas!!;):rolleyes: Mutta oikeesti sori tää mun jatkuva spämmäys ja jauhaminen :oops:

Jasmina peukut huomiselle!!

Yhteistyössä