tiukan budjetin ruokalista viikoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä pieni vinkki jokaiselle. Opetelkaa tekemään oikein kunnollinen italialainen risottopohja, johon tarvitaan riisiä (puuroriisi on tähän tarkoitukseen erittäin hyvä), kanalientä, rosmariinia (kuivattu käy hyvin), balsamiviinietikkaa (ei pakollinen, mutta antaa hyvää makua), mustapippuria, valko- ja tavissipulia ja parmesanjuustoraastetta. Kyseiset ainekset ovat sellaisia, joita meillä on aina ja tuosta saa ihan älyttömän maukkaan pula-aika-aterian. Minä teen itse asiassa tuota myöskin krapulapäivänä, kun tekee mieli jotain maukasta ja suolaista :D
Mutta tuohonhan voi sitten, jos on rahaa, lisätä esim. kanaa, pekonia jne. mutta menee todellakin ilmankin!!! Jos haluatte minun risotto-ohjeeni, jonka opin eräästä italialaisesta kokkiohjelmasta, voin sen näpytellä tänne.

Kalapuikot,pinaatti- tai verilätyt , nakit ja pottumuusi, makaroonilaatikko, kinkkukiusaus, Kasvissosekeitto esim perunaa,kukkakaalta ja porkkanaa, tayttävää ja hyvänmakuista vielä seuraavanakin päivänä!

Broilerin koipia ja riisiä uunissa

Laita uunivuoan pohjalle riisiä paljonko sitä ohjeen mukaan syötte, päälle koivet ja pari desiä vettä. Uuniin hautumaan pariinsataan asteeseen tunniksi ja se on siinä. Ne koivet ei ole kovin kalliita ja niitä on niitä joku kolme neljä (?) kappaletta siinä paketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hopo:
Broilerin koipia ja riisiä uunissa

Laita uunivuoan pohjalle riisiä paljonko sitä ohjeen mukaan syötte, päälle koivet ja pari desiä vettä. Uuniin hautumaan pariinsataan asteeseen tunniksi ja se on siinä. Ne koivet ei ole kovin kalliita ja niitä on niitä joku kolme neljä (?) kappaletta siinä paketissa.

sääli vaan kun noi koivet on niin ällöjä!!

Kaalilaatikkoa, hernekeittoa (ei kaipaa lihaa, protskua omasta takaa), puuroa (eilen söin pitkästä aikaa helmipuuroa, aijai!), munakasta, silakkapihvejä, porkkanasosekeittoa, muusi ja nakit.

Mielellään ei riisiä, tonnikalaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja cas:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
osta hernepussi ja tee itte keittoa. tulee iso satsi ja on halpaa. kananmunat ovat edullisia. makaroonivelli on hyvää ja halpaa. samoin maitopotut.

täs on oikeesti halvat vaihtarit

ja meillä kaikki tykkää ja syö! vedän 4n lapsen kesäsiirtolaa täällä ja takuulla mietin mitä ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Risottooooooooooooo:
Tässä pieni vinkki jokaiselle. Opetelkaa tekemään oikein kunnollinen italialainen risottopohja, johon tarvitaan riisiä (puuroriisi on tähän tarkoitukseen erittäin hyvä), kanalientä, rosmariinia (kuivattu käy hyvin), balsamiviinietikkaa (ei pakollinen, mutta antaa hyvää makua), mustapippuria, valko- ja tavissipulia ja parmesanjuustoraastetta. Kyseiset ainekset ovat sellaisia, joita meillä on aina ja tuosta saa ihan älyttömän maukkaan pula-aika-aterian. Minä teen itse asiassa tuota myöskin krapulapäivänä, kun tekee mieli jotain maukasta ja suolaista :D
Mutta tuohonhan voi sitten, jos on rahaa, lisätä esim. kanaa, pekonia jne. mutta menee todellakin ilmankin!!! Jos haluatte minun risotto-ohjeeni, jonka opin eräästä italialaisesta kokkiohjelmasta, voin sen näpytellä tänne.

Näpyttele vaan - tuli jo nälkä!

Aika paljon hyviä ohjeita jo tulikin. Letut tai pannukakku on hyvä ja edullinen jälkkäri.
keitetyt uudet perunat menee aikuisille melkein sellaisenaan, lapsille kalapuikkojen tai broilerin kera. Itse tekemällä mahdollisimman paljon säästää rahaa.

Tonnikalaa tomaattikastikkeessa kaksi purkkia tai tonnikalaa ja puoli purkkia tomaattimurskaa sekoitetaan makaroniin. Vanhakin makaroni käy. Mausteeksi oman maun mukaan puolikas kalaliemikuutio tai lihaliemikuutio, tai suolaa.

[quote="

Mielellään ei riisiä, tonnikalaa tms.[/quote]

Sori! Luin viestistä että nimenomaa tonnikalaa , toi tonnikalapöperö ei sitten käy mut vaihda tonnikala makkaraan tai nakkeihin. Kypsyvät samalla makaronin kanssa vedessä. :ashamed:

Meillä käytetään soijarouhetta aina jauhelihan asemasta, tulee aivan käsittämättömän paljon edullisemmaksi eikä oo sitä rehun makua mikä varsinkin naudanlihassa usein on. Hernekeittoa teen myös itse, tulee tosi halvaksi ja osan tai kaiken lihan voi korvata porkkanoilla. Kotimaisia vihanneksia voi saada edullisesti varsinkin tähän aikaan vuodesta, kannattaa hyödyntää tilaisuus :)

Joopa joo, löytyykö vinkkejä kun on 9 henkinen perhe ja 50€ rahaa viikko olis viel elettävä??? Alkaa meinaan vitsit oleen vähissä!!!! kertokaa ihmeessä, ton hernekeiton kyl tiedän ja sekin tehää itse!

Joopa joo, löytyykö vinkkejä kun on 9 henkinen perhe ja 50€ rahaa viikko olis viel elettävä??? Alkaa meinaan vitsit oleen vähissä!!!! kertokaa ihmeessä, ton hernekeiton kyl tiedän ja sekin tehää itse!

Riisiä ja seitiä koko viikko. On vielä terveellistä. Sitten corn flakeseja ostat paljon tai pikapuuroja. Banaaneja saa aika halvalla. Pinaattiletut ei ihan älyttömiä maksa ja nekin on terveellisiä.

Yhteistyössä