The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Punapäisistä on tosiaan monta myyttiä ... seksuaalisempia, kestävämpiä ja ties mitä. Usein aitoon punapäiseen perimään liittyy irkkugeenit, joka sinänsä on jännä ilmiö.
Mulla ei oo muuta aitoa punaista päässä, kuin yksi hiukan paksumpi punaoranssi raita kasvaa luonnostaan tuolla takaraivolla, mutta sekin kasvaa niin piilossa, ettei sitä etsimättä nää. Muistan vielä, kun olin ehkä joku 7-vuotias, kun parturi bongas sen mun päästä ja aina välillä nyt kysyn tolta mun luottokampaajalta, että kasvaako se siellä oikeesti vielä ja joo, kyl se kasvaa :D
 
Mulla ei oo muuta aitoa punaista päässä, kuin yksi hiukan paksumpi punaoranssi raita kasvaa luonnostaan tuolla takaraivolla, mutta sekin kasvaa niin piilossa, ettei sitä etsimättä nää. Muistan vielä, kun olin ehkä joku 7-vuotias, kun parturi bongas sen mun päästä ja aina välillä nyt kysyn tolta mun luottokampaajalta, että kasvaako se siellä oikeesti vielä ja joo, kyl se kasvaa :D
Mä taas olen blondi mutta niskasta kasvaa sentin paksu mustahko hiustupsu.

Jänniä noi pistemutaatiot.
 
Mulla ei oo muuta aitoa punaista päässä, kuin yksi hiukan paksumpi punaoranssi raita kasvaa luonnostaan tuolla takaraivolla, mutta sekin kasvaa niin piilossa, ettei sitä etsimättä nää. Muistan vielä, kun olin ehkä joku 7-vuotias, kun parturi bongas sen mun päästä ja aina välillä nyt kysyn tolta mun luottokampaajalta, että kasvaako se siellä oikeesti vielä ja joo, kyl se kasvaa :D
Enpäs nyt muista miten ihmisillä tuo menee, mutta esimerkiksi kissojen väritys menee x-kromosomissa, jolloin tyttökissoilla (eli xx-kromosomit) on automaattisesti väritys "mosaiikki", koska eri solut saavat sen x:n joko koiraalta tai naaraalta. Poikakissoilla (xy), eli vaan yksi x-kromosomi, on vain valkoista ja jotain toista väriä kauttaaltaan.

Eli jos toi menee ihmisen kohdalla noin, niin sun "mosaiikkis" on sattunut sun yhteen hiukseen tulemaan äidin tai isän x-kromosomin mukana (huom! ei varmaa tietoa enkä jaksa tarkastaa).
 
Mulla taas ei yhtään, vaikka pikkuveli on rehti punapää miljoonilla pisamilla. Epäreilua!
Mua joskus nuorempana vitutti ne ihan suunnattomast, oikee ärsytti ko keväällä alko aurinko paistaa ja niitä alko tupsahtelee, mutta nykysin mä tykkään niistä, ja oon jopa vähän ylpee, että oon meistä siskoksista ainut kellä niitä on ja samalla ainut, joka ei oo blondi :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala ja -tibis
Joo .. ihmisten kohdalla menee kromosomissa 19 ainakin ruskeat hiukset... joka tosin meioosissa voi mennä kromosomien vapaan segrekaation ja cross-overin vuoksi miten sattuu lapselle.
 
Punapäistä kun nyt puhutaan niin kysynpä teiltäkin.

Mä olen nähnyt kolme kertaa Abceellä pikkuveljen kaksoisolennon. Se on niiiiiiiiiiiiiin samannäköinen. Takaapäin eroa ei huomaa. Kasvoissa on paljon samaa mutta myös erilaista. Hiukset täysin samanlaiset, punaiset, pitkät, kiharat.

Ja mun isällä on veli ketä en ole ikinä tavannut enkä tiedä onko sillä lapsia. Mutta, tää kaksoisolento siis voisi olla mun serkku.

Kehtaanko mä mennä seuraavalla kerralla kysymään siltä onko senkin isä adoptoitu viiskytluvulla?
 
Eräs toinenkin "herra" mulle tänään asiasta mainitsi, että punatukkaiset tytöt vie jalat alta. Mä en edes tienny värisävyä ku parturi laitto, mutta jokseenkin typerällä sattumalla mun pään sävyt sattuu olemaan juurikin erään kerhon logon kanssa saman väriset. Tällasissa tilanteissa mä jo melkein uskon johonkin yliluonnolliseen sattumaan :D
Toi on mystinen juttu. Kyllä mulla pää kääntyy aina milloin näen V8:n liikenteessä tai kolmelitraisen Caprin. Siitä huolimatta, että ittelleni huolin vain laiskan farkkuvolvon.
Olen jo kymppivanha joten mitäs mä leluilla tekisin?

Mut ihailla aina voi. Oujee.
 
Punapäistä kun nyt puhutaan niin kysynpä teiltäkin.

Mä olen nähnyt kolme kertaa Abceellä pikkuveljen kaksoisolennon. Se on niiiiiiiiiiiiiin samannäköinen. Takaapäin eroa ei huomaa. Kasvoissa on paljon samaa mutta myös erilaista. Hiukset täysin samanlaiset, punaiset, pitkät, kiharat.

Ja mun isällä on veli ketä en ole ikinä tavannut enkä tiedä onko sillä lapsia. Mutta, tää kaksoisolento siis voisi olla mun serkku.

Kehtaanko mä mennä seuraavalla kerralla kysymään siltä onko senkin isä adoptoitu viiskytluvulla?
Pyydä sylkinäyte niin analysoidaan dna :)
 
Toi on mystinen juttu. Kyllä mulla pää kääntyy aina milloin näen V8:n liikenteessä tai kolmelitraisen Caprin. Siitä huolimatta, että ittelleni huolin vain laiskan farkkuvolvon.
Olen jo kymppivanha joten mitäs mä leluilla tekisin?

Mut ihailla aina voi. Oujee.
Meniköhän tää nyt sitte nii, että kiva kun sulla on punaiset hiukset, mut siihen se sitte jäikin... Eiku :eek::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mua joskus nuorempana vitutti ne ihan suunnattomast, oikee ärsytti ko keväällä alko aurinko paistaa ja niitä alko tupsahtelee, mutta nykysin mä tykkään niistä, ja oon jopa vähän ylpee, että oon meistä siskoksista ainut kellä niitä on ja samalla ainut, joka ei oo blondi :D
Tuohan ne vähän sellaista "omaperäisyyttä"/harvinaisuutta (no mikä sana tähän nyt sopis) kasvoihin kun ovat kuitenkin melko harvinaisia :)

Täällä yhdellä lapsella ripsien päässä vähän sellaista oranssiin menevää ja kanssa ihan muutama pisama. Hiuksissa en ole punertavuutta nähnyt.

Äidillä oli ruskeat hiukset mutta kanssa jossain kohtaa takana hiusten joukossa joku vaalea hiustupsu.

Mulla myös ruskeat hiukset (ei mitenkään tummat) mutta jossain valossa näyttää että niissä olisi vähän jotain kuparinsävyyn tjsp menevää. Enkä ollut tuolloin värjännyt vuosiin hiuksia kun tuon huomasin.
 
vierailija
Onnex en ole punapää:cautious:
Keskiajalla, 1200-luvulta lähtien, punainen tukka oli tärkein niistä ikonografisista merkeistä, joiden avulla viitattiin pahuuteen, toiseuteen ja kunniattomuuteen.

Kuvataiteessa punainen tukka oli varattu useille epäilyttäville ja negatiivisille hahmoille kuten pettureille, kapinallisille, prostituoiduille, noidille, pyöveleille ja teurastajille.

Juudas kuvattiin punatukkaiseksi ainakin jo 1100-luvun kuvataiteessa. Uskomus hänen punatukkaisuudestaan on vieläkin vanhempi.

Halveksittu punainen tukka oli ruskeanpunainen, ei niinkään kellanpunainen tai oranssisävyinen. Ruskeanpunaista pidettiin rumimpana kaikista mahdollisista punaisista.

Keskiajan fysionomisissa tutkielmissa esiintyi kytköksiä vihaan, hulluuteen ja petokseen. ”Ne, joilla on punainen tukka, ovat usein vihaisia ja järjeltään viallisia sekä epälojaaleja”, vakuutti De phizonomie des bergiers 1400-luvulla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä