Ompa aikuiset lapsellisia

• Viestiketjun aloittaja vierailijatartar
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannattaa kasvattaa itse luomuna kaikki, mitä pystyy, jopa ostomullassa, kunhan se on luomua.

Luomutuotteet pilataan luomusokerilla. Meillä oli ennen mehiläispesä, joka tietysti oli luomua, mut nykyään ostetaan sitä luomuhunajaa - ja paljon menee, kun sokeripussi on kaapissakin kielletty:giggle:

Kaupan luomuperunat on ok, jos niissä ei ole yhtään vihreää, mut jos on, ei saa syödä edes sitä toista puolta potusta, koska siinä on solaniinia.

Sellainen luomutuote, missä on karrageenikermaa tai jotain hiivauutetta, jää hyllyyn, vaikka sais ilmaiseksi. Niistä tulee kipeeksi.

Luomuvoi pitää ostaa Lidl`stä, koska muissa on niin kamalasti suolaa, ettei ole järkeä kerätä nahkoihinsa nestettä niin paljon... Ja ainakin yhdessä luomuvoissa on soodaakin:devil:

Toki luomuvoin pystyy kirnuamaan itsekin, mut sitä en ole vielä tehnyt.

Joku ihmekummajuttu on esim rahkoissa, kun saksalainen Adenscher- niminen rahka ei tee minkäänlaista vaivaa, mut melkein kaikki kotimainen tekee. Enpä tiedä, miksi noin on, mut sitäkin saa kaupasta, jos pyytää kauppiasta tilaamaan.

Kauheen monet tykkäävät kookosmaidosta, mutta siinä luomuversiossa on karrageenia, josta tulee kipeeksi. Yksi tuttu - toipumassa syövästä - oli ihastunut sellaiseen, eikä tosiaan tullut mieleenkään, et se ei olis hyväksi. No, sentään se täytyy merkata tuoteselosteisiin, mut eipä tartte oluisiin, jotka kirkastetaan sen avulla:devil: Valmistajan mukaan sitä ei siihen tuotteeseen jää ja siksi ei tarvi merkata pakkauskeen. Mut saksalaiset oluet on sellaisia, missä ei saa olla mitään muuta kuin ohramallasta ja vettä - oli sitten luomua tai ei. Das Echte Hell (patenttikorkillinen) ei ole luomua, mut ---no, en mainosta, mutta sen eron huomaa heti, mitä on. Tai sitten syy on askorbiinihapossa, jota myös on monissa luomutuotteissa, jauhoissa ym ollut ja ne närästää niin, ettei voi nukkuakaan. No, kaikki on itse pitänyt kokea eikä noista voi valittaa eviraankaan, kun puhelutkin palaa aina sinne keskukseen:barefoot:
Kasvatatko paljon itse?
Mites lihatuotteet, mitä suosit?

vierailija
Mikä kohta tuossa oli salaliittopuhetta? Kaikki on silminnähtävissä.
Ihan jokaiselle, joka ei halua asiaa kieltää.

Ei ylekään ole kaupallinen media, eikä Hesari. Sanomakonsernin omistajuudella on vaikutusta. Kyllä siellä linjasta päättää omistajat.
Jos esitetään, että koko kansallinen media (vaiko peräti kansainvälinen?) on omistajatahosta riippumatta mukana propagandatyössä, niin kyllä mun on aika vaikea nähdä tuota minään muuna kuin salaliittohuttuna. :) (Miksei Hesari muuten sun mielestäsi edusta kaupallista mediaa?) Se, että mediassa ei ole sellaisia juttuja kuin sinä tai joku muu siellä toivoisi olevan, ei millään vääjäämättömyydellä tarkoita, että media pimitettäisi ko. juttuja. Huomattavasti todennäköisempää nimittäin on, että ko. jutuissa ei ole totuutta edes sen verran siteeksi, että yksikään itseään arvostava media niitä haluaisi julkaista. Voit olla ihan varma, että kaikki se tieto, jolle löytyy markkinoita, päätyy julki. Kaupallista mediaa ohjaa sekä hyvässä että pahassa ensisijaisesti raha ja vasta toissijaisesti lainsäädäntö (joka sekin ohjaa aika helvetin vähän, meillähän on ehkä maailman laajin sananvapaus eikä esim. minkäänlaista ennakkosensuuria).

p@ula
Kasvatatko paljon itse?
Luomulihaa ostan aina, kun kaupasta saa - eikä saa aina, jolloin menee Snellmannia ja Naapurin kanaa maustamattomana. Niiden tuottajat ei teitääkseni käytä muuntogeenisiä rehuja. Kananmunat on ollut luomua niin kauan kuin sitä on saanut kaupasta ja olenpa saanut jonkun ihanan maatiaisluomukananmunankin, kun olen vienyt tuliaisina vesirikaa. nekin huuhtelin hanavedellä, ettei vaan sais pöpöjä, pihakanat:rolleyes:

Kiireisimpänä aikana olen ostanut eineslihapullia, luomuisia pikkupyöryköitä:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/luomulihapullia.htm

Kalaa mies ostaa niin paljon, et ei ehdi nälkä yllättämään, mut yhden kerran oli jotain omituista siinä kalassa, kun mulle tuli kuolemantauti ja hänelle ei mitään, samasta paketista, yhtaikaa laitettu halstarilla nuotiolla. No, enhän silloin vielä tiennyt, että niissä kalanrehuissakin on soijaa ja maissia:devil:

Ei ylekään ole kaupallinen media, eikä Hesari. Sanomakonsernin omistajuudella on vaikutusta. Kyllä siellä linjasta päättää omistajat.
Onkohan sinulle termi kaupallinen media ihan selvä? Kaupallisella medialla tarkoitetaan yksityisessä omistuksessa olevia tiedotusvälineitä kuten Sanomia.

Näin ollen Helsingin Sanomat on mitä suurimmassa määrin kaupallinen media. Omistajat ovat kiinnostuneita siitä, että he saavat yrityksesta rahaa ulos osinkoina tai myymällä osakkeita. He eivät halua tappiollista yhtiötä. Omistajuus on nykyisin medioissa sellaista, että omistajia ei hirveästi hetkauta mitä lehti kirjoittaa, kunhan he saavat siitä rahaa. Toimituksissa julkaisupäätökset tehdään kyllä sangen itsenäisesti, omistajat istuvat hallituksessa ja ovat etupäässä kiinnostuneita yrityksen ansaintalogiikasta ja sen onnistumisesta. Ei Helsingin Sanomien toimituksessakaan juoksen hallituksen jäseniä kyttäämässä mitä lehti kirjoittaa tai antamassa siitä ohjeita.

Yleisradio sen sijaan kustannetaan verovaroin, joten se ei ole kaupallista mediaa nähnytkään.

vierailija
Jos esitetään, että koko kansallinen media (vaiko peräti kansainvälinen?) on omistajatahosta riippumatta mukana propagandatyössä, niin kyllä mun on aika vaikea nähdä tuota minään muuna kuin salaliittohuttuna. :) (Miksei Hesari muuten sun mielestäsi edusta kaupallista mediaa?) Se, että mediassa ei ole sellaisia juttuja kuin sinä tai joku muu siellä toivoisi olevan, ei millään vääjäämättömyydellä tarkoita, että media pimitettäisi ko. juttuja. Huomattavasti todennäköisempää nimittäin on, että ko. jutuissa ei ole totuutta edes sen verran siteeksi, että yksikään itseään arvostava media niitä haluaisi julkaista. Voit olla ihan varma, että kaikki se tieto, jolle löytyy markkinoita, päätyy julki. Kaupallista mediaa ohjaa sekä hyvässä että pahassa ensisijaisesti raha ja vasta toissijaisesti lainsäädäntö (joka sekin ohjaa aika helvetin vähän, meillähän on ehkä maailman laajin sananvapaus eikä esim. minkäänlaista ennakkosensuuria).
Mutta eihän kukaan niin ole esittänyt.
Puhutaan Suomen valtamediasta.

Ihan silmänsä avaamalla huomaa puolueellisuuden.

Googleta, ei tämä ole mikään mun keksimä ilmiö. Ihmiset ovat hyvinkin tietoisia, eikä sitä kielletä yleensä.

vierailija
Luomulihaa ostan aina, kun kaupasta saa - eikä saa aina, jolloin menee Snellmannia ja Naapurin kanaa maustamattomana. Niiden tuottajat ei teitääkseni käytä muuntogeenisiä rehuja. Kananmunat on ollut luomua niin kauan kuin sitä on saanut kaupasta ja olenpa saanut jonkun ihanan maatiaisluomukananmunankin, kun olen vienyt tuliaisina vesirikaa. nekin huuhtelin hanavedellä, ettei vaan sais pöpöjä, pihakanat:rolleyes:

Kiireisimpänä aikana olen ostanut eineslihapullia, luomuisia pikkupyöryköitä:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/luomulihapullia.htm

Kalaa mies ostaa niin paljon, et ei ehdi nälkä yllättämään, mut yhden kerran oli jotain omituista siinä kalassa, kun mulle tuli kuolemantauti ja hänelle ei mitään, samasta paketista, yhtaikaa laitettu halstarilla nuotiolla. No, enhän silloin vielä tiennyt, että niissä kalanrehuissakin on soijaa ja maissia:devil:
Enpäs ole minäkään tiennyt, että kalanrehuissa on soijaa tai maissia! Kaikkea sitä kuuleekin!

p@ula
Mustaherukkapensaat leikasin tänään, vaikka ei niitä kauhean monta olekaan. Sellaisella, mitkä notkuvat maassa, ei mitään tee, kun marjat painavat ne oksat multaan..Tomaattia saadaan napostella joka päivä joku ja makeita suippopaprikoita laitoin kasvamaan jo tammikuun lopussa. Ne on huippuhyviä ja onneksi eivät kypsyneet kaikki yhtaikaa. Yliannostusoireita ei huomata, jos niitä on. Ja tirtysti luomuna kasvavat, kasvihuoneessa.

On muuten ihmeellinen tuo viiniköynnös, kun se kasvaa tomaattien takana ja se ON köynnös, mutta yksikään kärhö ei ole tarttunut tahmeaan tomaatin varteen:whistle:
En tiedä, miksi. Vai onko tomaatin varret sit niin myrkyllisiä...?

Katsokaa ihmeessä tuo:
http://drantti.tv/?video=8B008B64-FF12-0071-10FD6E6E5EE446F0&title=laakemafia-hallitsee

Ja se kirja kannattaa lukea; ei tarvi kahlata muulla kielellä, on suomennettu. Varmaan loppuu kaupasta aika pian, jos ei ole jo loppunut. Juu, pistää porukat hiljaiseksi, mut ei se mikään salaliitto ole ollut. Sanavapautta ei ole ollut aikoihin...

Kuolleet ei valita, olen ennenkin sanonut:barefoot:

p@ula
Enpäs ole minäkään tiennyt, että kalanrehuissa on soijaa tai maissia! Kaikkea sitä kuuleekin!
Niin, onhan sitä. Ja kerran kävin kananrehusäkkejä tavaamassa jossain rehukaupassa. Siellä oli nuori myyjä, joka ei löytänyt niistä pienenpienistä fonteista muuta kuin soijaa. Siis vaikka säkki olis kuinka suuri, se tarra, missä teksti oli, oli aina kamalan pieni. Ei ollut yhtäkään soijatonta rehua! Luomukananrehu tuleekin Ruotsista, tiedän.

Mut se on ihmeellistä, että sellainen pihakanala ei haise pahalle, kun syövät etanoita ja ruoantähteitä ja voikukanlehtiä ja vesirikkaa ym kaikkea muuta paitsi soijaa ja maissia. Varmaan ei olis mitään etanaongelmaakaan, jos ihmisillä oli pihakanoja enemmän. Mut tämähän onkin sellainen hölmölä, ettei enää voi ku nauraa... Kanahan tahtoo madon, MADON ja se haluaa itse löytää sen ja kuoputtaa maata:)

p@ula

Eihän hesaria pysty lukemaan ilman cookies- tyrkytyksen hyväksymistä. No, säästyypä aikaa muuhun:)

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/takaisinvedot/?bid=4053

Tooosi törkeetä, mut sentään eviran sivut aukee ilman niitä:)

p@ula
Kasvatatko paljon itse?
Kirsikkapuita olen laittanut kasvamaan, mutta niistä ei tule moneen aikaan satoa. Mulle riittää, jos säästyvät talven yli hengissä eivätkä tukehdu heinikkoon eikä puput syö niitä nälkäänsä. Suklaakirsikoita, joka ostettiin pari vuotta sitten ja laitettiin kellariin ekaksi talveksi, otettiin ulos sieltä, kunnes yöpakkaset olivat ohi ja nyt on maisteltu kourallinen kypsiä kirsikoita. Todella hyviä oli, mut ei niin isoja, kuin kaupassa. Ehdittiin ennen oravia keräämään:)

Pääskysiä istui langalla 18 kpl ennen kuin lähtivät Afrikkaan. Se tietää vähemmän sääskiä ensi kesänä, koska ne tulevat aina takaisin sinne, missä ovat syntyneet. Keväällä laskin vain 6 pääskystä, joten... Eipä ole montakaan sääskeä näkynyt, kun 1 emo tarvitsee 500 ötökkää vuorokaudessa:D

Tässä nopeimmille uutinen:
http://koodiaapinen.fi/2015/09/12/koodiaapinen-mooc-alkaa-10-10-2015/

Ei liity aiheeseen mitenkään:geek:

Yhteistyössä