• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Päi ja vää. Päivän kannatettavat asiat hoidettu vaik ei ne kovin kannattavasti menneet.

Päivän ilmaiskirjasaalista sen sijaan kelpaa ihailla:

Hardwick - Neilin tähteet
Bisquit - Keskiäkäinen mies
Niemi - Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Pari tieto- opusta: Kamera käteen ja kunnon kuvia sekä Yrityksen taloushallinnan perusteet
ja sit kymmenosainen sarja Dumaksen muskettisotureita

Ja joo, olen oppinut pitämään muovikassia rotsin taskussa aina jos olen vaarassa joutua lähellekin kirjastoa.
 
savannilla on oltu taas aika tarkkanäköisenä

leikata ei saa keltään ja ainoa kaikkien hyväksymä konsti on pääomatulojen verottamisen kiristäminen

se ei vaan tuota valtion kassaan ruplan kopeekkaa koska pääomat karkais ulkomaille
Joo, kaikki on valmiita leikkaamaan muilta, muttei luopumaan itse mistään. Ja jos kansanedustajia on se 200 ja suomalaisia yli viis miljoonaa, niin ehkä ne eduskunnan palkkojen leikkaamiset ei siltikään tätä Suomea pelasta.. Toki pienistä puroista tulee iso virta, mutta mistä ne loput purot repästään?
 
Päi ja vää. Päivän kannatettavat asiat hoidettu vaik ei ne kovin kannattavasti menneet.

Päivän ilmaiskirjasaalista sen sijaan kelpaa ihailla:

Hardwick - Neilin tähteet
Bisquit - Keskiäkäinen mies
Niemi - Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Pari tieto- opusta: Kamera käteen ja kunnon kuvia sekä Yrityksen taloushallinnan perusteet
ja sit kymmenosainen sarja Dumaksen muskettisotureita

Ja joo, olen oppinut pitämään muovikassia rotsin taskussa aina jos olen vaarassa joutua lähellekin kirjastoa.
Onko sulla jo kirjahylly olemassa sun löydöille?
 
Mä en ainakaan kieltäytynyt luopumasta mistään. Pakkohan se on jostain leikata, mutta onko sairauslomapäivät oikeesti se oikee kohde niin se on vähä kakspiippune juttu. Ja sehän on ihan selvä et täältä suosta ei nousta jollei jokainen kanna korttansa kekoon.
Nuoret syrjäytyy, kun ei löydy töitä. Mut harva firma ottaa vasta valmistunutta töihin kun työharjoittelu on kestäny 3 vuoden aikana sen 3kk eikä yrityksillä oo varaa eikä mahdollisuuksia kouluttaa. Mun mielestä koko viiminen ammattikouluvuosi työharjoitteluksi ja tentit koululla, näin nuoria saatais paremmin suoraan työelämään kiinni.
 
Just oli uutisissa että Ruottissa saikuttaminen väheni vaan joksikin aikaa kun tuli 1. päivän karenssi. Vaikee sanoo että miten tää meillä lähtee toimimaan. Määkään en oo varma että onks tää hyvä juttu.
 
Mä laitoin tost hallituksen raippapaketista aikas pitkän postauksen tonne ison puolen ketjuun, niin en viitti laittaa sitä tähän.

Mun mielestä raipan, saksien ja juustohöylän sijaan hommassa olis rakennemuutoksen paikka. Kuinka helvetisti fyrkkaa palaa täysin turhaan byrokratiaan, päällekäisyyksiin ja siihen, et rengasta vaihtaessa oleellista on tunkin kierrosten laskeminen ja lisää työtä saadaan jos tunkkia pyöritetään muutama kierros lisää.
Hyvin simppeli esimerkki on vaik puun kaato omalta tontilta kaava- alueella. Vaatii usein toimenpideluvan, joka maksaa. Se tarttee rekisteröidä, käsitellä, myöntää tai evätä ja arkistoida. Hyväs lykys laho puu ehtii kaatua ittestään ennen kuin se saa kaatumiseen luvan.
Ilmoitusluontoisena toi menis siten, et ilmoitat kaatavasi puun 31.9 ja laitat liitteeksi kuvan kohteesta. Jos se on maisemallisesti merkittävä tms. niin viranomaisella on kaks viikkoa aikaa puuttua asiaan tarvittaessa. Jos ei mitään kuulu, niin puu kumoon. Ihan vastaavia esimerkkejä löytyy läjäpäin ja tommoisilla sais sitä turhaa työtä ja kustannuksia kuriin.

Jos ny jotain säästöä, kannustavuutta tms haetaan, niin yks säästökohde on ammattiyhdistysten jäsenmaksujen verovähennys. Mulla ei o mitään ammattiyhdistyksiä vastaan, päinvastoin duunarin kannattaa semmoiseen kuulua. Mut ne on yhdistyksiä siinä missä muutkin. Jos katsoo tarpeelliseksi kuulua kamerakerhoon, metsästysseuraan, urheiluseuraan ja vaik puolueeseen, niin ammattiliiton jäsenyys ei sinällään ole noit kummempi. Kyl ammattiliiton pitää osata tehdä ittensä houkuttelevaksi ja tarpeelliseksi muilla konsteilla kuin jäsenmaksun verovähennyksellä.

Jos taas kannustavuutta hakee, niin arvonlisäverovelvollisuuden alarajan vois huoletta nostaa vaik sataantonniin eikä se budjettia heilauttaisi pätkääkään. Kumminkin siten, et yrittäjä vois halutessaan hakeutua alvivelvolliseksi pienemmälläkin liikevaihdolla. Tosta on Vahtera kirjoittanut paljon Iltalehden blogissaan. Harvoin olen persun kanssa samaa mieltä mut tossa kyllä.
 
Mulla on hienoinen eppäilys, että tinku on löytänyt mieluisen kainalopaikan, niin se on ihan ymmärrettävää et ei siinä jouda palstailemaan jos töissäkin pitää käydä.
hmmmm... myös poikalan tyttökoulun reksi on ollut viime päivät hiljaa joten olisko siellä syyslukukausi alkanut?

Pikkukaupunkilaisesta ei o tainnu palstauudistuksen jälkeen kuulua mitään.
Laura on kateissa.
Täältähän puuttuu vaikka ketä.

Älkää ny sanoko et tuolla jossain on jokin mystinen riillaif johon porukka katoaa?
 
Päi ja vää. Päivän kannatettavat asiat hoidettu vaik ei ne kovin kannattavasti menneet.

Päivän ilmaiskirjasaalista sen sijaan kelpaa ihailla:

Hardwick - Neilin tähteet
Bisquit - Keskiäkäinen mies
Niemi - Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Pari tieto- opusta: Kamera käteen ja kunnon kuvia sekä Yrityksen taloushallinnan perusteet
ja sit kymmenosainen sarja Dumaksen muskettisotureita

Ja joo, olen oppinut pitämään muovikassia rotsin taskussa aina jos olen vaarassa joutua lähellekin kirjastoa.
Mihin sä saat nuo kaikki kohta mahtuun kun aina löytyy kannettavia juttuja :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä