Saatat olla dramaattisen väärässä, sillä viha ja raivoaminen vain lisäävät vihaa ja raivoa.
Luitko mitä tutkijat sanovat nettiraivosta? "Vaikka höyryjen päästely voi sillä hetkellä tuntua rentouttavalta, tutkimusten mukaan se lisää aggressiivisuutta pidemmällä aikavälillä. Samoin on näyttöä siitä, että aggressiivisten vuodatusten lukeminen ja kirjoittaminen voi tehdä meistä onnettomampia. Tämä varmaan monesta tuntuu itsestään selvältä ilman tutkimustakin."
Koko juttu on luettavissa täällä:
http://www.hs.fi/tiede/a1440988935985.
Näyttää sille, että natsismi nostaa uudelleen päätään voimakkaasti. Minusta se on pelottavaa. Uskon, että osittain se johtuu siitä, että kaikkea tietoa vääristellään tai sitä ei anneta. Faktoja ja riskejä vähätellään ja syytellään kaikkia, jotka vähääkään uskaltavat epäillä tämänhetkisen pakolaispolitiikan suuntauksia, rasisteiksi.
Olen sanonut jo vuosia, että nykyisen tapainen pakolaispolitiikka ei toimi. Se, että ihmisiä siirretään paikasta toiseen elämään yhteiskuntaan, jossa heillä ei ole mitään mahdollisuutta elää ja toimia omillaan (= tehdä töitä) vaan he jäävät väkisinkin varsin oppineen yhteiskunnan jalkoihin ja elätettäväksi, joka taas puolestaan aiheuttaa ärsytystä. He kokevat olevansa sorrettuja ja eristettyjä ja vihaavat meitä, me taas näemme heidät haluttomina, kykenemättöminä ja turhina. Työperäinen maahanmuutto toimii, koska silloin maahan tulevat ihmiset ovat kykeneväisiä saamaan työpaikkoja ja toimimaan osana yhteiskuntaamme.
Olisi ihanaa, jos ihminen olisi peruslunteeltaan sopeutuvainen ja ymmärtävä. Harmikseen, me emme elä tällaisessa ihannemaailmassa. Me olemme ihmisiä omine puutteinemme. Suurin osa meistä ei halua sopeutua eikä koe tarvetta siihen. Se luo turhautumista puolin ja toisin. Tämä ei toimi. On typerää yrittää väenvängällä sovittaa kahta täysin erilaista kulttuuria keskenään. Jos ihmiset hyväksyisivät ihmisyytensä ja omat puutteensa realistisesti, ymmärtäisivät he, että tämänkaltainen tapa siirrellä ihmisiä, ei toimi.
En usko, että juuri kukaan suomalainen vapaaehtoisesti sopeutuisi ja eläisi arabikuttuurissa vallitsevien sääntöjen mukaan loppua elämäänsä. En minä ainakaan haluaisi kasvattaa tytärtäni siellä ja naittaa paikalliselle öljysheikille. Yhtälailla näiden ihmisten on mahdotonta taipua meidän tapoihimme, lakeihimme ja normeihimme. Se niin autuas ja onnellinen ymmärrys puolin ja toisin on vaan mahdotonta toteuttaa siksi, että me olemme vain ihmisiä.
Minä haluan auttaa näitä ihmisiä. Mutta mielestäni nykyinen tapa ei vaan auta ketään, eikä se kanna mihinkään. Pakolaisia syntyy enemmän, kuin heitä voidaan ottaa vastaan. Tämä laastarointi on tullut tiensä päähän. Se vetää meidät mukanaan suohon. Tavalla tai toisella olisi päästävä ongelman juureen. Auttaa näitä ihmisiä siten, että siitä olisi oikeasti kaikille hyötyä.
Minä en tunne suurta mielihyvää siitä, että tänne pelastetaan jokunen tuhat ihmistä sekasorrosta. Minä olen edelleen huolissaan niistä, jokta ovat sielä sekasorron keskellä. Ne ovat enimmäkseen naisia ja lapsia. Niitä ihmisiä syntyy seuraavan kymmenen vuoden aikana lisää miljardi.