Sä ja sä ja sä.En kadu mitään, siksi kun mun kasvatus erilainen, jos jotain ei menee niin kuin pitäisi mä oppin, mutta en kadu enkä itkee, enemmän olen jopa ylpeä, kun teen paljon ja oppin paljon.
En kestä. Lähden tästä ketjusta.
Sä ja sä ja sä.En kadu mitään, siksi kun mun kasvatus erilainen, jos jotain ei menee niin kuin pitäisi mä oppin, mutta en kadu enkä itkee, enemmän olen jopa ylpeä, kun teen paljon ja oppin paljon.
Se sun taso ei sun lapsia hyödytä mitenkään. Lapset näkevät "kohta, ihan kohta" äidin näpyttelemässä konetta/kännykkää ja ilmeisesti lapsenvahtina toimii sitten nämä ohjelmat, joiden takia sun lapset saa painajaisia.Tiedän, ja myönnän. Johonkin ketjuun kirjoittaminen on kuin loputon suo, tänään viimeksi sanoin miehelleni että takavarikoi tää kännykkäni.
Mutta pimeänpelot ja muut ongelmat tulee semmoisissakin perheissä joissa äiti ei palstaile. Ja niistä peloista on mun lasten kanssa puhuttu noin, hmmm, tuhat kertaa, rehellisesti arvioituna?
Ja se ei tee musta huonoa äitiä jos kerron avoimesti meidän perheen ongelmista, koska ongelmia on joka perheessä. Mutta Milanna vie perheestä paon ihan eri tasolle.
Mä olen keväällä pistänyt Fox-kanavan lapsilla boikottiin. Nyt on heillä Pikku Kakkonen, aamuisin jotain Disneytä ja Simpsonit jonka kieltämistä kanssa harkitsen. Revi siitä.Se sun taso ei sun lapsia hyödytä mitenkään. Lapset näkevät "kohta, ihan kohta" äidin näpyttelemässä konetta/kännykkää ja ilmeisesti lapsenvahtina toimii sitten nämä ohjelmat, joiden takia sun lapset saa painajaisia.
Milannan lapset kulkevat mukana tai heillä on virolaiseen tapaan mummo osana perhettä hoitamassa lapsia. Mites sun mielestä, kumpi on parempi ja turvallisempi vahti lapsille: oma mummi vai paskaohjelmat telkkarista?
Kukas nyt pakenee? Sulje vaan silmäsi, sillähän ne sun perheen ongelmat poistuu.Sä ja sä ja sä.
En kestä. Lähden tästä ketjusta.
Miten ne lapset muissa maaissa, missä äidit eivät voi olla kotona . Täällä vain monet elävät tässä ajatuksessa että yhteiskunta hoitaa kaiken, täällä saa valittaa joka asiasta, jos lapsi tulee niin se tarkoittaa että voit unohda samalla itseäkin kokonaan. Tässä on minun ajatelutapa ja meidän kultuuri, mistä sä et tykkää. Mutta tajua että en minäkään tykkää jäädä kotiin vaikka on lapsia, mutta haluan järjestä asiat niin että voin olla aika paljon myös äidin roolissa. En käy mökeissä kun ei mun juttu ole, en harrasta leipomista, kun meidän ruokaa aivan erilainen ja haluan että lapset syövät tervellisesti, en käy heselläkin tämän takia, en poimi marjoja kun ne saa kaupastakin pienelläkin vaivalla, en tee ehkä monta asioita mitä sä itse tykkäät tehdä ja teetkin koska se on sun elämä ja sun perhe ja sä tiedät paremmin mitä teille sopii, niin kuin minäkin tiedän omista asioista enemmän niin kuin joku muu.Puhuin vanhoista ketjuista, olet hillunut jo täyttä häkää maailmalla kun sun silloinen vauva on ollut alle puolivuotias.
Ja ei sun kuopus eli 10 kk vauva mikään vanha ole myöskään.
On sanottu että lapselle sopiva ero maksimissaan äidistään on 1 yö/ikävuosi. Eihän tuo nyt joka lapseen päde, mutta jotenkin tuo on arvioitu.
Monta vuotta ne ehti imeä sitä väkivaltaa ja adhd-sähellystä ennen boikottia? Nyt terapoidaan sitten pikkukakkosella ja Simpsoneilla. Just. Toimii varmaan hyvin.Mä olen keväällä pistänyt Fox-kanavan lapsilla boikottiin. Nyt on heillä Pikku Kakkonen, aamuisin jotain Disneytä ja Simpsonit jota kanssa harkitsen. Revi siitä.
En sulje. Joka päivä teen asioille jotakin.Kukas nyt pakenee? Sulje vaan silmäsi, sillähän ne sun perheen ongelmat poistuu.
Ja sun lapset -jos sulla niitä on-ei telkkaria katso juuri koskaan???Monta vuotta ne ehti imeä sitä väkivaltaa ja adhd-sähellystä ennen boikottia? Nyt terapoidaan sitten pikkukakkosella ja Simpsoneilla. Just. Toimii varmaan hyvin.
Vertaapa miten Milanna puhuu sinun perheestäsi siihen, miten sinä puhut hänen. Hävettääkö edes?Ja nimenomaan kun Milennan vauvat eivät ole kulkeneet mukana ulkomailla.
Mun lapset katsovat monet kanavat ja ongelmia ei heillä ole...Onko kiva kun kerrankin sinulle jotain sanoin ei niin hyvin? Olenko pahaa äiti kun annan katsoa melkein mitä vaan tai huono kun ei heillä ole pelkkoja jos katsovat jotain? Siksi kun aina yritän selittää että se on taidetta, vaikka joku ,,Batman elokuva,, vai olenko huono koska selitän?Mä olen keväällä pistänyt Fox-kanavan lapsilla boikottiin. Nyt on heillä Pikku Kakkonen, aamuisin jotain Disneytä ja Simpsonit jonka kieltämistä kanssa harkitsen. Revi siitä.
Dissaat muita, että ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa oman kasvatuksen tuloksista. Hyvinkö toimii?En sulje. Joka päivä teen asioille jotakin.
TykkäänMiten teillä menee siellä Euroopan ytimessä? Entäs Ruotsilla, Iso-Britannialla, Belgialla, Saksalla jne...
En minä halua tänne turvalliseen Suomeen samanlaista tilannetta. Ed.main. maissa on mielestäni todella huolestuttava tilanne.
Yhtä validia on sanoa, että tulijat ovat Isikseen liitoksissa. Emme me tiedä keitä tai mitä he ovat. On luonnollista, että Supo ei saa siivilöityä joukosta kaikkia Suomea uhkaavia ihmisiä.
On siis ihan inhimillistä, että ihmiset suojelevat itseään, lapsiaan ja läheisiään. Voisin jopa sanoa, että fiksua.
Vihapuheet on perseestä ja niitä tulee ihan 50/50 molemmilta ääriltä.
Palstallakin he aiheuttavat vaan lisää vihaa, kun vailla mielipiteitä ja perusteluita lällättävät joka ketjussa, ja sekoittavat ketjua.
Jos nämä lällättelijät lopettaisivat kiusanteon, voisimme sivistyneesti keskustella maahanmuutosta ja muista ajankohtaisista asioista.
Kyllä nämäkin teemat koskettavat meitä vanhempia.
Mielestäni rakentava keskustelu on lääke vihapuheiden lopulle. Ja meidän kaikkien tulee kannustaa lällättelijöitä siihen.
Mä olen ihan oikeasti huolissani Milannan perheestä, äitiään ne olisivat tarvinneet eikä äidin ulkomaanreissuja.Vertaapa miten Milanna puhuu sinun perheestäsi siihen, miten sinä puhut hänen. Hävettääkö edes?
Mun mahdolliset lapset ei katso ohjelmia, joista ahdistuvat ja saavat pelkotiloja, joista itse kertovat. Sinä asetat boikotin sitten muutaman vuoden jälkeen, kun vahinko on jo tapahtunut.Ja sun lapset -jos sulla niitä on-ei telkkaria katso juuri koskaan???
Mun lasten kavereilla on kaikki peliuutuudet, meillä laahataan jäljessä.
Näin se juuri aina menee. Arvostelija yleensä potevat huonoa omaatuntoa, vaikka en tunne Echoa, mutta nyt pikkasen aloitin ymmärttämään, kun joku toi asiat esille.Dissaat muita, että ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa oman kasvatuksen tuloksista. Hyvinkö toimii?
En edes jaksa vastata. Koita nyt pliiiiis kuitenkin vähän edes vahtia mitä K-18-kamaa sun lapset kattoo, koska kanavien oma seula ei toimi. Lastenohjelmat on -kuten vieras tuossa mainitsi- täynnä adhd-sähellystä ja materiaalia jotka kävisi ehkä +12-vuotiaille.Mun lapset katsovat monet kanavat ja ongelmia ei heillä ole...Onko kiva kun kerrankin sinulle jotain sanoin ei niin hyvin? Olenko pahaa äiti kun annan katsoa melkein mitä vaan tai huono kun ei heillä ole pelkkoja jos katsovat jotain? Siksi kun aina yritän selittää että se on taidetta, vaikka joku ,,Batman elokuva,, vai olenko huono koska selitän?
Miksi sulle vieraan kysymykset on tärkeämpiä, kuin aika ja huomio omille lapsillesi? Etkö osaa itse säädellä tekemisiäsi? Tai no, turha kysymys.Ja jos vieras ihmettelet mitä mä palstalla teen, niin älä kirjoita mulle mitään tai kysy jatkokysymyksiä. Mulla kun on ollut tapana vastata ihmisille.
Mä en tiedä miten tähän sanon mutta laitan hymyn vainMä olen ihan oikeasti huolissani Milannan perheestä, äitiään ne olisivat tarvinneet eikä äidin ulkomaanreissuja.
Jos mun perheen elämää kritisoidaan silloin jos on aihetta, otan opikseni enkä sano että "hyvin meillä menee."
Ei. Mun arki on tavallista, sitä ei voi verrata sun arkeen.Näin se juuri aina menee. Arvostelija yleensä potevat huonoa omaatuntoa, vaikka en tunne Echoa, mutta nyt pikkasen aloitin ymmärttämään, kun joku toi asiat esille.
Kyllä mä tiedän mitä mun lapset katsovat, siksi lapsilla ei ole pelkkoja , osan vaippojakin vaihtaa ilman apua.En edes jaksa vastata. Koita nyt pliiiiis kuitenkin vähän edes vahtia mitä K-18-kamaa sun lapset kattoo, koska kanavien oma seula ei toimi. Lastenohjelmat on -kuten vieras tuossa mainitsi- täynnä adhd-sähellystä ja materiaalia jotka kävisi ehkä +12-vuotiaille.
Sit täällä urputetaan kun en vastaa.Miksi sulle vieraan kysymykset on tärkeämpiä, kuin aika ja huomio omille lapsillesi? Etkö osaa itse säädellä tekemisiäsi? Tai no, turha kysymys.
Haukutko sä lapsesikin silloin, kun olet heistä huolissasi? Varmaan rakentava ja toimiva tapa.Mä olen ihan oikeasti huolissani Milannan perheestä, äitiään ne olisivat tarvinneet eikä äidin ulkomaanreissuja.
Jos mun perheen elämää kritisoidaan silloin jos on aihetta, otan opikseni enkä sano että "hyvin meillä menee."
No HYVÄ!!!!!!!osan vaippojakin vaihtaa ilman apua.