Kun luen tätä palstaa, voin huonosti, miten paljon rasistisia aloituksia on täällä

vierailija
Mitä mä just sanoin tosta lähdekritiikistä?

Mä en osaa mitävittua- kieltä, enkä edes persuutta- suomea, syystä, että niissä sana saattaa vaihtaa merkitystään jopa kesken lauseen. Mamu yleisimmin tarkoittaa somalia, mutta se voi tarkoittaa mitä tahansa muutakin. Jos mamujen lukumäärä halutaan näyttämään mahdollisimman suurelta, niin lukuun otetaan mukaan paluumuuttajat ja amerikkalaiset valkoihoiset insinöörit. Myös Elop oli mamu.

Kun sä noita prosentteja kysyit, niin tuossa sinulle tilastokeskuksen tiedot raiskaustuomion saaneista somaleista:
2010: 4
2011: 2
2012: 5
2013: 2

Voin sanoa, että noista luvuista prosenttien laskeminen on yhtä tyhjän kanssa. Mutta mv- trolli saa niistä tällekin palstalle aikaiseksi toistatuhatta ”mamuraiskaa"- aloitusta.
 
Sitten minäkin voin sanoa että miksi teette aloituksia ,,huhhuh miten on vaikea lasten kanssa,, , ,,en jaksa enää oma lasta,, sellaisia aloituksia, mistä itse voin jopa huonosti kun näitä luen. Kun en voi ikinä sanoa omista lapsista etten jaksa heitä ja tiedän mitä on olla vain ja ainoastaan lasten kanssa ja tiedän miten on olla yrittäjänä ja äitinä, se on välillä aika hankalakin, mutta onneksi mä järjestän aina vko kerrallaan ja yritän mennä sen mukaan vaikka aina niin kuin jo sanoin ei onnistu kun elämä ei ole mikä satu.

Olen käynyt Meksikossa ja varma jokainen tiedä miksi. Nyt lähden taas siksi kun aloitin siellä myös yhden mielenkiintoinen projekti joka joko teen nyt tai en koskaan.

Taas sä puhut minä minä minä...Mutta voitko hyvä ihminen ymmärtää että kaikki eivät halua elää ja tehdä asioita niin kuin sinä ne näet. Mieti jos minäkin hyökkään sinun kimppuun, koska minun mielestä sä et elää niin, niin kuin minä näen tätä elämä. Mutta kun se ei ole mun asia ja tiedän jokainen ihminen tekee niin, niin kuin parhaaksi näe asioita, siksi me kaikki ollaankin erilaisia.
Mitkä on semmoisia projekteja jotka sulla on aina "hetiheti" ja jotka ei voi odottaa? Miks mun elämässä pystyi monta projektia siirtämään kunnes lapset oli niin isoja että pystyin olemaan töissä?

Ootko sä joku YK:n pääsihteeri, yliopistolla töissä vai mikä korvaamaton sä olet?
 
vierailija
Miten teillä menee siellä Euroopan ytimessä? Entäs Ruotsilla, Iso-Britannialla, Belgialla, Saksalla jne...
En minä halua tänne turvalliseen Suomeen samanlaista tilannetta. Ed.main. maissa on mielestäni todella huolestuttava tilanne.



Yhtä validia on sanoa, että tulijat ovat Isikseen liitoksissa. Emme me tiedä keitä tai mitä he ovat. On luonnollista, että Supo ei saa siivilöityä joukosta kaikkia Suomea uhkaavia ihmisiä.

On siis ihan inhimillistä, että ihmiset suojelevat itseään, lapsiaan ja läheisiään. Voisin jopa sanoa, että fiksua.

Vihapuheet on perseestä ja niitä tulee ihan 50/50 molemmilta ääriltä.
Palstallakin he aiheuttavat vaan lisää vihaa, kun vailla mielipiteitä ja perusteluita lällättävät joka ketjussa, ja sekoittavat ketjua.
Jos nämä lällättelijät lopettaisivat kiusanteon, voisimme sivistyneesti keskustella maahanmuutosta ja muista ajankohtaisista asioista.
Kyllä nämäkin teemat koskettavat meitä vanhempia.
Mielestäni rakentava keskustelu on lääke vihapuheiden lopulle. Ja meidän kaikkien tulee kannustaa lällättelijöitä siihen.
Olipa hyvin kirjoitettu. Olen täysin kanssasi samoilla linjoilla.
 
vierailija
Nykyinen maahanmuuttopolitiikka johtaa ns hyvinvointivaltiomme romahtamiseen: Rikkaat linnoittautuvat muurien taakse, köyhät joutuvat sinnittelemään paskaduuneja tehden mamujen kanssa ja rikollisuus räjähtää taivaisiin.

Siinä sitä on unelmaa kerrakseen.
 
Ja se, jos valitamme kun ei jaksa oman lapsen kanssa, on meidän valinta, valinta jossa tulee pitkiä tylsiä päiviä, jolloin sekä äiti että lapsi pitkästyy. Mutta lapsella on silti turvallinen elämän alku, kunhan äiti ei vaan näytä lapselle sitä tuskastumistaan liikaa.

Mutta arjen puuduttavuuteen ei ole ratkaisuna joku "suhaanpa pitkin Eurooppaa ja sit käyn Atlantin tuolla puolella", vaan vaikka uimarannalle meno ystäväperheen kanssa, mökkiviikonloppu jne.
 
vierailija
Ja se, jos valitamme kun ei jaksa oman lapsen kanssa, on meidän valinta, valinta jossa tulee pitkiä tylsiä päiviä, jolloin sekä äiti että lapsi pitkästyy.
Mutta niihin ei ole ratkaisuna joku "suhaanpa pitkin Eurooppaa ja sit käyn Atlantin tuolla puolella", vaan vaikka uimarannalle meno ystäväperheen kanssa, mökkiviikonloppu jne.
Miksi ei?

Terveisin,
Ihan tavallinen kotiäiti, joka joskus ottaa ja lähtee vaikka viikonlopuksi Italiaan...
 
Mitkä on semmoisia projekteja jotka sulla on aina "hetiheti" ja jotka ei voi odottaa? Miks mun elämässä pystyi monta projektia siirtämään kunnes lapset oli niin isoja että pystyin olemaan töissä?

Ootko sä joku YK:n pääsihteeri, yliopistolla töissä vai mikä korvaamaton sä olet?
Sellaisia projekteja jotka vaati sijoitusta, paljon töitä ja jotka eivät voi odottaa, siksi kun muutkin ihmiset mukana ja sen on pakko saada toimimaan :). Korvamaton kukaan ei ole, mutta jos minulla on tämä käsissä mä sen teen niin kuin oli luvattu. Mä en tiedä minkälaiset projektit sinulla on, mutta on varmasti paljon sellaisia jotka voi tehdä myöhemminkin tai ei ikinä. Niin kerrotko vähän?
 
Sellaisia projekteja jotka vaati sijoitusta, paljon töitä ja jotka eivät voi odottaa, siksi kun muutkin ihmiset mukana ja sen on pakko saada toimimaan :). Korvamaton kukaan ei ole, mutta jos minulla on tämä käsissä mä sen teen niin kuin oli luvattu. Mä en tiedä minkälaiset projektit sinulla on, mutta on varmasti paljon sellaisia jotka voi tehdä myöhemminkin tai ei ikinä. Niin kerrotko vähän?
Kuten sanoin, olisi kannattanut harkita tarkemmin mihin kohtaan yrityksesi perustat. Maailma olisi odottanut.
 
Ja se, jos valitamme kun ei jaksa oman lapsen kanssa, on meidän valinta, valinta jossa tulee pitkiä tylsiä päiviä, jolloin sekä äiti että lapsi pitkästyy. Mutta lapsella on silti turvallinen elämän alku, kunhan äiti ei vaan näytä lapselle sitä tuskastumistaan liikaa.

Mutta arjen puuduttavuuteen ei ole ratkaisuna joku "suhaanpa pitkin Eurooppaa ja sit käyn Atlantin tuolla puolella", vaan vaikka uimarannalle meno ystäväperheen kanssa, mökkiviikonloppu jne.
ja taas minä minä minä, etkö huomaa itsekin?
Kyllä me käymme uimarannoille, mutta yleensä jossain muualla. Mökki ei ole mun juttu, ei edes lapset jaksa olla mökissä ja oli kokeiltu. Suomi on sen verran pieni maa että kuin olen kotona niin tulee tunne jo niin kuin mökissä olisin, niin miksi meidän pitäisi vielä erikseen käydä toisessa mökissä kun parempi nähdä maailma?
 
vierailija
Olipa hyvin kirjoitettu. Olen täysin kanssasi samoilla linjoilla.
Asiankannattaja ja lunatuc ovat varmasti erimieltä ja välttelevät tota kirjotusta mitä kehuit. Sanovat että tämä ei sovi tähän ketjuun. He päättävät mikä sopii mihinkin ketjuun mut itse laittavat aiheen vierestä tai kommentoivat niin että asia on repästy asianyhteydestä. Tekopyhiä tyyppejä.
 
Et varmaan moneksi päiväksi silloin kun kotona on alle 1-vee vauva?

Juu, mäkin olen reissannut ilman miestä ja kaikkia lapsia, seuraavaksi lähden reissuun naisporukalla. Mut mun lapset ei ole mitään pieniä enää.
Tiedätkö että nykyään äideillä on samanlainen vapaus niin kuin isilläkin ;). Jos lapsella on turvallinen koti, niin äiti voin hyvinkin käydä töissä, käydä työmatkoilla tai käydä vaikka yksin tai lasten kanssa matkoille. Vielä, mun lapsi on 10kk ikäinen ja muut ovat 11v, 9v ja 4v. Sanoit jossain että mun yks lapsista alle 6kk ikäinen.
 
ja taas minä minä minä, etkö huomaa itsekin?
Kyllä me käymme uimarannoille, mutta yleensä jossain muualla. Mökki ei ole mun juttu, ei edes lapset jaksa olla mökissä ja oli kokeiltu. Suomi on sen verran pieni maa että kuin olen kotona niin tulee tunne jo niin kuin mökissä olisin, niin miksi meidän pitäisi vielä erikseen käydä toisessa mökissä kun parempi nähdä maailma?
Ootsä yks sähikäinen. :D Mitäs sit kun koko maailma on koluttu, meinaatko mennä avaruuteen? Koska jossain vaiheessa sun pitää löytää myös se onni arkisista asioista eikä niin, että kun pieni tylsyys iskee, niin heti reissuun.
 
Tiedätkö että nykyään äideillä on samanlainen vapaus niin kuin isilläkin ;). Jos lapsella on turvallinen koti, niin äiti voin hyvinkin käydä töissä, käydä työmatkoilla tai käydä vaikka yksin tai lasten kanssa matkoille. Vielä, mun lapsi on 10kk ikäinen ja muut ovat 11v, 9v ja 4v. Sanoit jossain että mun yks lapsista alle 6kk ikäinen.
Puhuin vanhoista ketjuista, olet hillunut jo täyttä häkää maailmalla kun sun silloinen vauva on ollut alle puolivuotias.
Ja ei sun kuopus eli 10 kk vauva mikään vanha ole myöskään. :(

On sanottu että lapselle sopiva ero maksimissaan äidistään on 1 yö/ikävuosi. Eihän tuo nyt joka lapseen päde, mutta jotenkin tuo on arvioitu.
 
Ootsä yks sähikäinen. :D Mitäs sit kun koko maailma on koluttu, meinaatko mennä avaruuteen? Koska jossain vaiheessa sun pitää löytää myös se onni arkisista asioista eikä niin, että kun pieni tylsyys iskee, niin heti reissuun.
Koko maailma on kiva käydä läpi, mutta on monet paikat missä käyn usein kun tykkään olla siellä. Pieni tysyys ei vielä ei kerennyt iskeä, kun joka päivä meillä on paljon tekemistä ja suunnitelmia.
 
vierailija
Siis olisit harkinnut _viisaasti_myös. :D
Kumpi teistä täällä kertoo, että on kyllä kotona, mutta se aika näyttää menevän palstalla mamuhomojeesus-jutuissa ja "lapset on nyt jo viisi tuntia odottaneet ruokaa, mutta kirjoitanpa vielä sen, mitä jeesus sanoi". Kumpi kertoo lapsistaan, jotka riehuu ja rikkoo paikkoja kylässäkin, kusee housuun tahallaan, ei tottele, katsoo ohjelmia joista saavat painajaisia, pelkäävät pimeää?
Olet paikalla, mutta et läsnä. Joten aika helvetin turha sun on toisen äitiyttä täällä dissata.
 
  • Tykkää
Reactions: Fukitol
Kumpi teistä täällä kertoo, että on kyllä kotona, mutta se aika näyttää menevän palstalla mamuhomojeesus-jutuissa ja "lapset on nyt jo viisi tuntia odottaneet ruokaa, mutta kirjoitanpa vielä sen, mitä jeesus sanoi". Kumpi kertoo lapsistaan, jotka riehuu ja rikkoo paikkoja kylässäkin, kusee housuun tahallaan, ei tottele, katsoo ohjelmia joista saavat painajaisia, pelkäävät pimeää?
Olet paikalla, mutta et läsnä. Joten aika helvetin turha sun on toisen äitiyttä täällä dissata.
Tiedän, ja myönnän. Johonkin ketjuun kirjoittaminen on kuin loputon suo, tänään viimeksi sanoin miehelleni että takavarikoi tää kännykkäni.
Mutta pimeänpelot ja muut ongelmat tulee semmoisissakin perheissä joissa äiti ei palstaile. Ja niistä peloista on mun lasten kanssa puhuttu noin, hmmm, tuhat kertaa, rehellisesti arvioituna?

Ja se ei tee musta huonoa äitiä jos kerron avoimesti meidän perheen ongelmista, koska ongelmia on joka perheessä. Mutta Milanna vie perheestä paon ihan eri tasolle.
 

Yhteistyössä