Minkä ikäisissä taloissa te asutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuli toisesta ketjusta mieleen, että minkä ikäisissä taloissa asutte? Saa toki kertoa myös onko omakotitalo, kerrostalo vai mikä. Minä asun 1940 luvun puukerrostalossa, tarkkaa vuosilukua en kyllä muista nyt.

Asumme vuonna 2000 valmistuneessa kertaalleen remontoidussa pienessä paritalossa. Talon arvo on noin 225 000 €, ja velkaa on noin 30% talon arvosta. Asuntolainan marginaali on 0.45%, bonusta saa 0.25% ja 3kk euroborbon ollut pitkään äärimmäisen alhaalla.

Nyt jos koskaa EI kannata lyhentää asuntolainaa

Vuonna 1959 rakennetussa talossa, johon on myöhemmin lisätty sauna- ja pesutilat ja jota on useita kertoja remontoitu. Itse lisäsimme patoeristeet ja kellarikerrokseen piti uusia seinämateriaaleja, kun patoeristeiden puututtua seinän väliset eristekerrokset (lähinnä kai lasivilla) olivat vettyneet ja haisivat pahalle ja sen lisäksi muutimme sähkösaunan puulämmitteiseksi

Vuonna 1959 rakennetussa talossa, johon on myöhemmin lisätty sauna- ja pesutilat ja jota on useita kertoja remontoitu. Itse lisäsimme patoeristeet ja kellarikerrokseen piti uusia seinämateriaaleja, kun patoeristeiden puututtua seinän väliset eristekerrokset (lähinnä kai lasivilla) olivat vettyneet ja haisivat pahalle ja sen lisäksi muutimme sähkösaunan puulämmitteiseksi
Oliko isokin työ muuttaa sähkösauna puusaunaksi? Tuliko kalliiksi? Kiva kuulla että välillä noinkin päin. :)

Täällä asustellaan 1940-luvulla rakennetussa rintamamiestalossa, rempattu ja päivitetty hyvällä maulla(ei me itse) mm.puuhellat, takat ja leivinuunit löytyy :)
Asuttu tässä kolmisen vuotta,tykkään!
Edellinen koti oli 1800-luvun hirsitalo, tykkäsin siitäkin(10 vuoden kokemus), mutta elämä edetessään muuttuu ja tarpeet sen mukana ,joten siksi muutto tähän tuoreempaan asuntoon ;)
Molemmat on /olleet omia.
Vanhassa vara parempi, uudemmassa en varmasti osaisi asua. Kyllä puulattia olla täytyy ja vähän vetää nurkista,jotta ilma vaihtuu.

Täällä asustellaan 1940-luvulla rakennetussa rintamamiestalossa, rempattu ja päivitetty hyvällä maulla(ei me itse) mm.puuhellat, takat ja leivinuunit löytyy :)
Asuttu tässä kolmisen vuotta,tykkään!
Edellinen koti oli 1800-luvun hirsitalo, tykkäsin siitäkin(10 vuoden kokemus), mutta elämä edetessään muuttuu ja tarpeet sen mukana ,joten siksi muutto tähän tuoreempaan asuntoon ;)
Molemmat on /olleet omia.
Vanhassa vara parempi, uudemmassa en varmasti osaisi asua. Kyllä puulattia olla täytyy ja vähän vetää nurkista,jotta ilma vaihtuu.
Saako kysyä että kun vaihdoitte tuohon tuoreempaan tapaukseen, niin oliko vaikea löytää ostajaa tuolle 1800-luvun talolle? Jos muillakin on kokemuksia, niin kertokaa toki. Kiinnostaisi tietää, että kuinka helposti taloon löydetään uusi asukki kun on vanhemmasta talosta kyse.

1870 rakennettu tämä

Saako kysyä että kun vaihdoitte tuohon tuoreempaan tapaukseen, niin oliko vaikea löytää ostajaa tuolle 1800-luvun talolle? Jos muillakin on kokemuksia, niin kertokaa toki. Kiinnostaisi tietää, että kuinka helposti taloon löydetään uusi asukki kun on vanhemmasta talosta kyse.

Ei todellakaan ollut vaikeaa löytää ostajaa talollemme. Talo myytiin ennen ensimmäistä virallista esittelyä!
Hinta kun oli kohdillaan. En silti koe, että talomme olisi mennyt liian halvalla. Saimme enemmän kuin odotimme. Silti ostajan ei tarvinnut maksaa tyhjästä mitään.
Alue on kaunista ja rakennusoikeuden saaminen tuolle alueelle on kiven takana.
Joten jos sinne halajaa asumaan, on lähes pakko ostaa jo olemassa olevaa.

Ihan eri ostajakunta on uudisrakennuksilla, esim.2000-luvun taloilla, kuin yli sata vuotta vanhoilla rakennuksilla ja pihapiirillä.
Itse tykkään lämmittää puilla, mönkiä puutarhassa, tehdä pihahommia jne. ja tehdä asioita muutenkin niin kuin itse tykkään ;)

Yhteistyössä