Kuinka tärkeää kaunis koti on teille?

On suht tärkeää, en tykkää tippakaan mistään pikkunätistä/maalaisromanttisesta tyylistä, vaan pitää olla modernia ja ajatonta. :) Rakastan valkoista ja selkeitä linjoja. Mitään koriste-esineitä ja tilpehöörejä ei meillä pidetä, vaan tarkkaan harkitut esim. matkamuistoja ja valokuvia on esillä. Valkoinen harjaama-bloggarilla on aika lailla unelmien koti!
 
nainen1234
Mulle se on vaalea, avara, klassisen romanttinen ja etenkin SIISTI!
Kauniiksi voisin kutsua monenkinlaista kotia jos se on hienosti toteutettu, tämä on kuitenkin se mitä omaan kotiin haluan.
Laita jotekin esimerkki kuvaa netistä? Tarkotiatko sellaista valkoista maalaisromanttista?

Mitä tarkoittaa siisti? Että ei ole likainen vaiko ettei tavarat ole hujan hajan?
 
vierailijaxyz
Kivannäköinen edellinen kotinne. Mutta suurin osahan siellä oli sisustusjuttuja eli varmasti samanlaisilla tavaroilla saisit samaa tunnelmaa. Ja jos vuokraisäntä/emäntä antaa maalata niin seinistäkin saisi samantyyppiset. Keittiönkaappeihin voisi vaikka laittaa tollaisia mietelauspapereita, joita teillä oli edelisessä seinillä.
 
Kivannäköinen edellinen kotinne. Mutta suurin osahan siellä oli sisustusjuttuja eli varmasti samanlaisilla tavaroilla saisit samaa tunnelmaa. Ja jos vuokraisäntä/emäntä antaa maalata niin seinistäkin saisi samantyyppiset. Keittiönkaappeihin voisi vaikka laittaa tollaisia mietelauspapereita, joita teillä oli edelisessä seinillä.
Toki. Ja maalatakin saa tai halutessaan tapetoida ihan vapaasti.
Tunnelma on silti kovin erilainen. Kliinisempi.
Asiaan vaikuttanee, että tämä on rakennettu 80-luvun lopulla.
"Tönö" oli 1900-luvun alusta ja "kerrosteinen".

Mietin kuitenkin tuota sisustamista - tai sen lisäämistä.
Ehkä todellakin alkaisin edes osin voida paremmin, jos asuisin "minummin"...
 
vierailijaxyz
Toki. Ja maalatakin saa tai halutessaan tapetoida ihan vapaasti.
Tunnelma on silti kovin erilainen. Kliinisempi.
Asiaan vaikuttanee, että tämä on rakennettu 80-luvun lopulla.
"Tönö" oli 1900-luvun alusta ja "kerrosteinen".

Mietin kuitenkin tuota sisustamista - tai sen lisäämistä.
Ehkä todellakin alkaisin edes osin voida paremmin, jos asuisin "minummin"...
Joo, onhan se selvä ettei 80-luvun talolla ole samaa historiaa kuin 1900-luvun talolla, mutta se on pakko hyväksyä tai sitten etsiä vanhempi talo, jossa asua. Mutta ehkä jotain samnaliasta tunnelmaa saisi sisustamisella kuitenkin.
 
Joo, onhan se selvä ettei 80-luvun talolla ole samaa historiaa kuin 1900-luvun talolla, mutta se on pakko hyväksyä tai sitten etsiä vanhempi talo, jossa asua. Mutta ehkä jotain samnaliasta tunnelmaa saisi sisustamisella kuitenkin.
Pitkälti samoja esineitä on kyllä yhä, mutta tuntuvat "päälleliimatuille", ei paikoilleen kasvaneille.
Ja talojen rakentamisluvuista olet ihan oikeassa, jos kohta "Tönöksi" ei sellaisestakaan ostettuna olisi.
Vanhan kodin teki kodiksi ehä eniten sen historia meidän kanssamme -kasvu kahden huoneen huvilasta vähän joka suuntaan kuin hulluksi tulllut muumitalo konsanaan.
Tämä kuitenkin jo silkkaa nostalgointia... kaukana alkuperäisestä ajatuksesta, että olisiko kodin "minustamisesta" pieneksi tukipuuksi tai askeleeksi kohti hyvinvointia.
 
nainen1234
Sinä joitain tunnelmakuvia Tönöstä.
Sehän tosin ei pysynyt ikinä pitkän samana vaan "eli" niin kuin asukkaansakin.
:)

Kiitos kuvista. Oli mielenkiintoista nähdä tämä tönö, kun siitä on joskus kuullut palstalla. Ainakin näkee, ettei asunto ole vitivalkoinen, vaan elämää nähnyt ja se on tehty kodiksi, josta ei ole tarkoitus heti muuttaa veks. Tuntuu monesti, etteivät ihmiset tee talosta kotia, koska tuntuu että ainakin kaupungissa muutetaan aina parin vuoden välein. Ulkoa voisi olla mun tyylinen, mutta joskut asiat on siellä sisällä tehty vähän liian modernisti. Mä itse tykkään vanhoista taloista, mulle sopiva olis joku tämmöinen:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9492570
 
Kiitos kuvista. Oli mielenkiintoista nähdä tämä tönö, kun siitä on joskus kuullut palstalla. Ainakin näkee, ettei asunto ole vitivalkoinen, vaan elämää nähnyt ja se on tehty kodiksi, josta ei ole tarkoitus heti muuttaa veks. Tuntuu monesti, etteivät ihmiset tee talosta kotia, koska tuntuu että ainakin kaupungissa muutetaan aina parin vuoden välein. Ulkoa voisi olla mun tyylinen, mutta joskut asiat on siellä sisällä tehty vähän liian modernisti. Mä itse tykkään vanhoista taloista, mulle sopiva olis joku tämmöinen:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9492570
Kivan näköinen. Olisi vaan nykyisellään meille liian pieni.
 
Ken guru
Sinä joitain tunnelmakuvia Tönöstä.
Sehän tosin ei pysynyt ikinä pitkän samana vaan "eli" niin kuin asukkaansakin.
:)
Voi miten kaunis koti! Tuli hyvä fiilis. Miten raaskit lähteä tuolta?? Mene nyt kipin kapin takaisin.

Vaikka oma kotini onkin ihan erilainen, modernimpi. Enkä itse sisustaisi noin sekavasti. Mutta silti silmä lepää "teilläkin".
 
Minulle kaunis koti on tosi tärkeä. On myös tärkeää, että kotona on siistiä, inhoan sotkua tosi paljon. Meillä oli juuri yllätysvieras Italiasta, ja olin iloinen, kun hän pyysi saada kuvata meidän kotiamme, kun se oli hänestä niin kaunis. :)

Sisustamalla saa aika kalseastakin tilasta kivan näköisen. Toisaalta joitakin asioita ei saa millään peitettyä, esimerkiksi suuriruutuiset ikkunat näyttävät minusta tosi ikäviltä, jos muu sisustus on vanhahtavaa. Siitä tulee minun silmiini ristiriita, kun olen kaunosielu. :)

Tuossa teidän edellisessä kodissa oli ilmeisesti tehty ikkunaremontti ja korvattu pikkuruutuiset ikkunat isoruutuisilla moderneilla ikkunoilla? Jos talo on oikeasti 1900-luvun alusta, niin ikkunat eivät näytä siihen ihan istuvan. Ikkunat tekevät minusta aika paljon talon tunnelmaan, esimerkiksi irtoristikot muka-vanhanaikaisissa ikkunoissa ovat minusta tosi ikävän näköisiä.

Minä en pidä tekovanhanaikaisista esineistä, joita nykyään myydään joka sisustuskaupoissa provence- tai muuna tyylinä (erilaisia kylttejä ja tauluja, joissa on joku tekotaiteellinen ja -syvällinen sana tai lausahdus). Ne ovat minusta tosi :X. Joko esine on vanha tai sitten ei ole, tekovanha on minusta epäaitoa.
 
Pin
Laita jotekin esimerkki kuvaa netistä? Tarkotiatko sellaista valkoista maalaisromanttista?

Mitä tarkoittaa siisti? Että ei ole likainen vaiko ettei tavarat ole hujan hajan?
Ei maalaisromanttista, vaan klassista romanttista. Vaaleita kylmiä sävyjä, kauniita yksityiskohtia, mutta ei sellaista ahtaaksi tavaroilla saatua vaan avaraa. Vaikka valkoista, harmaata, kylmää beigeä, vähän tummanharmaata, sitten värikkäitä kukkia, ruusuastioita koristeena, kynttilöitä, kauniita kirjailtuja pintoja. Sellaista rauhallista.
Maalaisromanttinen on vähän erilainen, sieltä löytyy tekstejä, pystyraitaa, ristikkotuoleja vai miksikä niitä kutsutaan... kulutettua pintaa runsaasti, puuta, neulottua kangasta, pehmeämpiä maanläheisiä sävyjä jne.
 

Yhteistyössä