Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No tuo on normaalin ihmisen reaktio. Ei kyllä jättänyt Bn puheet enää mitään arvailun varaan, joten ihan käsittämätöntä tämä joittenkin "minähän shippaan kun haluan, eikä B sitäpaitsi edes mitään tuollaista sanonut"-meininki.
Tuossa on niin paljon omaa tulkintaanne mukana, että ei yhtään sen normaalimpi reaktio kuin muidenkaan?
 
vierailija
Ihmiset sekoittavat nyt juorut ja shipit. B ei pidä juoruista liittyivät ne nyt K:n tai muihin. Kysymys oli juoruista ei shipistä. Kaikki mitä heidän yksityiselämästään kerrotaan tai valehdellaan on juoruja, jos he eivät niitä itse sano. Jos ihmiset kertovat totuutena, että heillä on parisuhde niin se on juoru. Jos parisuhteesta kerrotaan itse, se ei ole juoru.

On myös oikein ja väärin shippaamista.
Oikein: Shipataan paikassa missä asianomaiset eivät sitä näe ja on mielikuvitusta.
Väärin: viedään shippausta asianomaisten silmille ja pidetään sitä totena.
 
vierailija
Sanotaan nyt näin, että B ei tykkäisi tästä juoruilusta, vaikka heillä olisikin suhde. Koska jokaisella on oikeus yksityiseen, niin huomioikaa myös kun stalkkaatte kaikkien seuralaisia, joita ei ole julkistettu.

Shippaaminen ei ole juoruilua, vaan mielikuvitusta.
 
vierailija
B ei tykkää, että juorutaan, että heillä on parisuhde.

Tämä on eri asia kuin shippaaminen
Näin juuri. Kun menee google hakuun niin sieltä lävähtää Kn ja Bn kuvat jos hakee esim. Bojans gf 🤣 moni ei shippari luulee heitä pariskunnaksi viisujen perusteella. Ihan viisu piireissäkin. Ei shipparit ajattele heitä oikeasti pariskuntana.
Luulevathan ne Sloveniassakin aikuiset ihmiset niissä juorulehtien kommenteissa Bojania Kn puolisoksi ja ihmettelivätkun S huhuja tuli että eikö se h omo olekaan. Ja eivät kyllä shippareita olleet.
Eli kyllä ne shippareilla lukuunottamatta harhaiset on ne faktat tiedossa.

Voihan se olla joku Terttu 60v joka ei edes tiedä mitä shippaus on katsonut että kylläpä tämä Käärijän poikaystävä kohtelee sitä huonosti, että laitanpa ihan kirje postia.
 
vierailija
Näin juuri. Kun menee google hakuun niin sieltä lävähtää Kn ja Bn kuvat jos hakee esim. Bojans gf moni ei shippari luulee heitä pariskunnaksi viisujen perusteella. Ihan viisu piireissäkin. Ei shipparit ajattele heitä oikeasti pariskuntana.
Luulevathan ne Sloveniassakin aikuiset ihmiset niissä juorulehtien kommenteissa Bojania Kn puolisoksi ja ihmettelivätkun S huhuja tuli että eikö se h omo olekaan. Ja eivät kyllä shippareita olleet.
Eli kyllä ne shippareilla lukuunottamatta harhaiset on ne faktat tiedossa.

Voihan se olla joku Terttu 60v joka ei edes tiedä mitä shippaus on katsonut että kylläpä tämä Käärijän poikaystävä kohtelee sitä huonosti, että laitanpa ihan kirje postia.
Niin joka tapauksessa ton haastattelun perusteella itse ajattelen, että ne väärät S juorut on ne, jotka on eniten häirinneet. B kuitenkin sanonut niistä jo kahdessa haastattelussa.
 
vierailija
Minä olen hyväntahtoinen ihminen, jonka shippaus perustuu siihen, että se on minulle itselleni eskapismia ja mielikuvitusta. En halua kellekään pahaa. Tunnistan oman shippaukseni rajat ja teen sitä vain fandomin keskuudessa. En pidä siitä, että minulle iloinen asia ymmärretään jonkun puolesta niin toisin, että negatiiviset aallot osuvat shippauksen kohteisiin. Kyllä tämä minua surettaa, että olen pieni osa ilmiötä, joka on aiheuttanut Bojanille mahdollista ahdistusta.

Minä tai kukaan muukaan yksilö ei kuitenkaan ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä kuin omastaan. En suostu kantamaan syyllisyyttä muiden tekemisistä, kun itse koen tekeväni asioita sääntöjen mukaan. Enkä suostu siihen, ettei fiktiivisillä asioilla saisi leikitellä. Se olisi mielestäni aika Fahrenheit 451. Eikä Bojan ole sellaista pyytänytkään. Vaikka asiat lähtee yksilöistä, on silti yhteinen keskustelu shipin rajoista minusta tärkeää. Minä todella haluan jatkaa shippiä niin, että se on minulle edelleen merkityksellistä ja tuo hyvää ympärilleen. Samaan aikaan haluan entistä tarkemmin kiinnittää huomiota siihen, missä ja miten shippaan, että se ei saavuta Kärtsää tai Bojania. Miten se käytännössä onnistuisi, siihen kaipaisin pohdintaa ja keskustelua.
Ihan samanlaisia ajatuksia. Olen myös sitä mieltä, että nämä palstat ovat tätä nykyä aivan järkyttävän toksisia. Shippaus itsessään ei ole ongelma, mutta valitettavasti se on tätä nykyä osa ongelmaa siinä mielessä, että nyt sitä tehdään näillä toksisilla alustoilla, joissa myös mm. stalkataan oletettuja kumppaneita, puhutaan pahaa ja pyritään tietoisesti levittämään huhuja ja rakentamaan niistä totuuksia. Se kaikki shipin ilo, leikki, luovuus, positiivisuus ja hyväntahtoisuus jää nyt koko ajan tämän valtavan kuonavyöryn alle, ja samalla tahtomattaan ruokkii sitä vyöryä. Minulle tämä alkaa olla eettinen ongelma.

Vielä pakko toistaa tämä jo moneen kertaan sanottu, että ei, Bojan ei haastiksessa alkanut ajatuspoliisiksi ja kieltänyt ihmisiä käyttämästä mielikuvitustaan ja haaveilemasta. Tai luomasta mielikuvitusmaailmaa yhdessä muiden kanssa. Sen sijaan hän sanoi, että eniten loukkaa kun juorut ja valheet päätyvät hänelle rakkaiden ihmisten korviin. Ja että ihmiset eivät erota totuutta ja viihdettä.

En tiedä, olisiko jollain viisaita ajatuksia siitä, miten ja missä jatkossa voisi shipata olematta osa ongelmaa ja näitä toksisia alustoja?
 
vierailija
Kaikki viestintä tapahtuu kontekstissa ja pitää arvioida kontekstissa. Kontekstilla en tässä tarkoita mitään mikroilmeitä, vaan koko haastattelua ja sitä ennen ja sen jälkeen tapahtuneita asioita, kuten vaikkapa sitä, millaista sisältöä Bojan on halunnut itsestään nettiin reissulla muutamaa päivää myöhemmin.
Oon tästä täysin samaa mieltä. Yhteisymmärryksessä tehdyt videot olivat selkeää shippimatskua. Jos olisi haluttu nimenomaan korostaa pelkkää ystävyyttä, ne olisi voitu tehdä erilailla.
 

Yhteistyössä