Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä olen hyväntahtoinen ihminen, jonka shippaus perustuu siihen, että se on minulle itselleni eskapismia ja mielikuvitusta. En halua kellekään pahaa. Tunnistan oman shippaukseni rajat ja teen sitä vain fandomin keskuudessa. En pidä siitä, että minulle iloinen asia ymmärretään jonkun puolesta niin toisin, että negatiiviset aallot osuvat shippauksen kohteisiin. Kyllä tämä minua surettaa, että olen pieni osa ilmiötä, joka on aiheuttanut Bojanille mahdollista ahdistusta.

Minä tai kukaan muukaan yksilö ei kuitenkaan ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä kuin omastaan. En suostu kantamaan syyllisyyttä muiden tekemisistä, kun itse koen tekeväni asioita sääntöjen mukaan. Enkä suostu siihen, ettei fiktiivisillä asioilla saisi leikitellä. Se olisi mielestäni aika Fahrenheit 451. Eikä Bojan ole sellaista pyytänytkään. Vaikka asiat lähtee yksilöistä, on silti yhteinen keskustelu shipin rajoista minusta tärkeää. Minä todella haluan jatkaa shippiä niin, että se on minulle edelleen merkityksellistä ja tuo hyvää ympärilleen. Samaan aikaan haluan entistä tarkemmin kiinnittää huomiota siihen, missä ja miten shippaan, että se ei saavuta Kärtsää tai Bojania. Miten se käytännössä onnistuisi, siihen kaipaisin pohdintaa ja keskustelua.
 
vierailija
Kaikki viestintä tapahtuu kontekstissa ja pitää arvioida kontekstissa. Kontekstilla en tässä tarkoita mitään mikroilmeitä, vaan koko haastattelua ja sitä ennen ja sen jälkeen tapahtuneita asioita, kuten vaikkapa sitä, millaista sisältöä Bojan on halunnut itsestään nettiin reissulla muutamaa päivää myöhemmin.
 
vierailija
Ongelma on nämä ns. tosi shippaajat, jotka luulevat/toivovat, että B ja K ovat pari tai heistä tulee joskus pari. He eivät osaa shipata mielikuvituksessaan, koska heille tämä kaikki realismia eikä mielikuvitusta.
Tästä olen kyllä eri mieltä ja olen tosiaan tälläinen toivoja, ei tarkoita sitä, että jotain kirjeitä lähettelisin tai muuten kontaktoisin shipattavia. Ongelmallisempaa minusta B:nkin haastattelun perusteella juoruilu ja muu yksityiselämää koskeva tonkiminen sekä iholle tulevat jutut.
 
vierailija
Ihan turhaa arvailua. Ei kukaan tunnustaisi kirjettä lähettäneensä kun on saanut kakkaa niskaan siitä Bojanilta.
En minä arvailekaan, ei sovi nimimerkkisen kuvaan, enkä muutenkaan ymmärrä mitää kirjoittajien etsimistä, koska se on turhaa. Itse en edes usko, että se kirjeenkirjoittaja välttämättä olisi kukaan näistä ketjuista.
 
vierailija
Minä olen hyväntahtoinen ihminen, jonka shippaus perustuu siihen, että se on minulle itselleni eskapismia ja mielikuvitusta. En halua kellekään pahaa. Tunnistan oman shippaukseni rajat ja teen sitä vain fandomin keskuudessa. En pidä siitä, että minulle iloinen asia ymmärretään jonkun puolesta niin toisin, että negatiiviset aallot osuvat shippauksen kohteisiin. Kyllä tämä minua surettaa, että olen pieni osa ilmiötä, joka on aiheuttanut Bojanille mahdollista ahdistusta.

Minä tai kukaan muukaan yksilö ei kuitenkaan ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä kuin omastaan. En suostu kantamaan syyllisyyttä muiden tekemisistä, kun itse koen tekeväni asioita sääntöjen mukaan. Enkä suostu siihen, ettei fiktiivisillä asioilla saisi leikitellä. Se olisi mielestäni aika Fahrenheit 451. Eikä Bojan ole sellaista pyytänytkään. Vaikka asiat lähtee yksilöistä, on silti yhteinen keskustelu shipin rajoista minusta tärkeää. Minä todella haluan jatkaa shippiä niin, että se on minulle edelleen merkityksellistä ja tuo hyvää ympärilleen. Samaan aikaan haluan entistä tarkemmin kiinnittää huomiota siihen, missä ja miten shippaan, että se ei saavuta Kärtsää tai Bojania. Miten se käytännössä onnistuisi, siihen kaipaisin pohdintaa ja keskustelua.
Shippaus ei edelleenkään heitä haittaa, vai ajatteletko että K haluaa loukata tahallaan Btä? Valheiden levitys, juoruilu, kirjeiden lähettäminen ei ole shippausta ja se häntä haittaa. Jos et em. tee niin hyvä.
 
vierailija
Shippaus ei edelleenkään heitä haittaa, vai ajatteletko että K haluaa loukata tahallaan Btä? Valheiden levitys, juoruilu, kirjeiden lähettäminen ei ole shippausta ja se häntä haittaa. Jos et em. tee niin hyvä.
Varmaan ikävältä tuntuu saada kirje, jossa suunnilleen fani sanoo, että Suomessa ei arvosteta, jos et huomioi K enemmän. Se ei ole shippausta. Kaikki kiinnittää nyt huomiota vääriin asioihin, enemmän haittaa juoruilua, valheet ja tuollaiset kirjeet kuin shippaus.

Tarkoitti myös monia juoruja, jotka on enemmän loukannut B:ta mutta ei viitsinyt nimeltä mainita, mutta somessaan tuonut tuolloin hyvin ilmi, kun olivat tapetilla valheelliset juorut.
 
vierailija
Minä olen hyväntahtoinen ihminen, jonka shippaus perustuu siihen, että se on minulle itselleni eskapismia ja mielikuvitusta. En halua kellekään pahaa. Tunnistan oman shippaukseni rajat ja teen sitä vain fandomin keskuudessa. En pidä siitä, että minulle iloinen asia ymmärretään jonkun puolesta niin toisin, että negatiiviset aallot osuvat shippauksen kohteisiin. Kyllä tämä minua surettaa, että olen pieni osa ilmiötä, joka on aiheuttanut Bojanille mahdollista ahdistusta.

Minä tai kukaan muukaan yksilö ei kuitenkaan ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä kuin omastaan. En suostu kantamaan syyllisyyttä muiden tekemisistä, kun itse koen tekeväni asioita sääntöjen mukaan. Enkä suostu siihen, ettei fiktiivisillä asioilla saisi leikitellä. Se olisi mielestäni aika Fahrenheit 451. Eikä Bojan ole sellaista pyytänytkään. Vaikka asiat lähtee yksilöistä, on silti yhteinen keskustelu shipin rajoista minusta tärkeää. Minä todella haluan jatkaa shippiä niin, että se on minulle edelleen merkityksellistä ja tuo hyvää ympärilleen. Samaan aikaan haluan entistä tarkemmin kiinnittää huomiota siihen, missä ja miten shippaan, että se ei saavuta Kärtsää tai Bojania. Miten se käytännössä onnistuisi, siihen kaipaisin pohdintaa ja keskustelua.
No, käytännössä paras paikka shipata olisi joku suljettu alusta, jossa olisi selkeät yhteiset säännöt. Jos shippauksen eettisyyttä mietit, niin sitä on vaikeaa määritellä ja millään tavalla kontrolloida näillä avoimilla palstoilla.
 
vierailija
Sitähän te trollit yritätte, shippaus pois muiden silmistä jonnekin suljettuun paikkaan?
Olin ehkä epäselvä, kun sain sinut ymmärtämään väärin. Olen shippaaja ja haluan vaan todella shipata jossakin rauhassa. Vastaukseni oli pohdiskelua viittaamaani viestiin, jossa mietittin miten voisi varmistaa, ettei k/b joudu näkemään shippausta.
 
vierailija
Olin ehkä epäselvä, kun sain sinut ymmärtämään väärin. Olen shippaaja ja haluan vaan todella shipata jossakin rauhassa. Vastaukseni oli pohdiskelua viittaamaani viestiin, jossa mietittin miten voisi varmistaa, ettei k/b joudu näkemään shippausta.
Niin no jos näkevät näillä palstoilla ni se on melkein tietoinen valinta alistaa itsensä shipille. Täällä on myös niin ilkeitä kommentteja välillä, että toivon todellakin, että kukaan heidän läheinen ei näitä lue.

Mutta ei tänne ihan vahingossa näitä tulla lukemaan. Mutta se ei tietenkään oikeita liian pitkälle meneviä kirjoituksia tai loukkaavia kirjoituksia, niitä kenenkään ei pitäisi kirjoittaa, ei niistä tule kenelläkään hyvä mieli.
 
vierailija
Olin ehkä epäselvä, kun sain sinut ymmärtämään väärin. Olen shippaaja ja haluan vaan todella shipata jossakin rauhassa. Vastaukseni oli pohdiskelua viittaamaani viestiin, jossa mietittin miten voisi varmistaa, ettei k/b joudu näkemään shippausta.
Eivät varmaankaan näitä ketjuja lue, eikö B ollut kirjehäiriköinnistä loukkaantunut, mutta shippiä ovat itse jatkaneet vai mikä se ongelma nyt oikein on?
 
vierailija
Eivät varmaankaan näitä ketjuja lue, eikö B ollut kirjehäiriköinnistä loukkaantunut, mutta shippiä ovat itse jatkaneet vai mikä se ongelma nyt oikein on?
Ei ole B ikinä kannustanut shippaamiseen, tuo on ihan nyt toiveajattelua. Ja jos tuon haastattelun katsoit, niin etköhän huomannut myös, ettei B ollut mitenkään iloinen siitä, vaan totesi nimenomaan, että huhut "suhteesta" Kn kanssa oli yksi niistä asioista, joita koki epämukavaksi.
 
vierailija
Ei ole B ikinä kannustanut shippaamiseen, tuo on ihan nyt toiveajattelua. Ja jos tuon haastattelun katsoit, niin etköhän huomannut myös, ettei B ollut mitenkään iloinen siitä, vaan totesi nimenomaan, että huhut "suhteesta" Kn kanssa oli yksi niistä asioista, joita koki epämukavaksi.
En tulkinnut noin tuota haastattelua ja jos B ei itse ruokkisi shippiä ei olisi tarkoituksella laittanut lol käärijä paitaa tai sydänkaraoke tai peitellyt K:ta lomalla.
 
vierailija
Shippaus ei edelleenkään heitä haittaa, vai ajatteletko että K haluaa loukata tahallaan Btä? Valheiden levitys, juoruilu, kirjeiden lähettäminen ei ole shippausta ja se häntä haittaa. Jos et em. tee niin hyvä.
B sanoi tuossa haastattelussa ihan suoraan, että väitteet suhteesta Kn kanssa on nimenomaan yksi niistä jutuista, joka häntä haittaa.
 
vierailija
En tulkinnut noin tuota haastattelua ja jos B ei itse ruokkisi shippiä ei olisi tarkoituksella laittanut lol käärijä paitaa tai sydänkaraoke tai peitellyt K:ta lomalla.
Sanoo ihan kirjaimellisesti, että haittaa. Eikä ole kyllä B shippiä ikinä ruokkinut. K on välillä, vissiin ihan typeryyttään, mutta eiköhän jopa hän nyt tämän myötä tajuaa ja lopettaa.
 
vierailija
Sanoo ihan kirjaimellisesti, että haittaa. Eikä ole kyllä B shippiä ikinä ruokkinut. K on välillä, vissiin ihan typeryyttään, mutta eiköhän jopa hän nyt tämän myötä tajuaa ja lopettaa.
Ruississakin halaili kesken oman biisinsä ja Jerc haastattelut ja unelmatreffit eli on kyllä todellakin ruokkinut, älä nyt ihan höpöjä puhu. Ei tässäkään kieltänyt shippausta, vaan juoruilu ja yksityiselämän tonkiminen häntä häiritsee.
 

Yhteistyössä