Miten te eroneet joidne työ alkaa klo. 7 aamulla saatte lapsenne hoitoon?

vier ass
[QUOTE="Jenis";30244482]Okei. Tässä keskustelussa on kyse päiväkodin aukioloajoista - mitkä sun suunnitelmat 1 ja 2 oli sille, että päikky ei aukeaiskaan klo 06?[/QUOTE]

se, että mulla on työpaikka ja ammatti jossa on eri työajat (liukuva). Ja plän b että mulla on mies joka tarvittaessa voi elättää koko perheensä (voisin ola kotona jos ei muuten onnistu)

m.i.n.ä
Itsellä työ alkoi 6.00 lapsen vein hoitoon 5.00 vuoropäivähoitoon.
lapsi jatkoi unia hoidossa, ei asioita pidä tehdä ongelmia ,lapset tottuu..
vuorotyö jos on kyseessä,niin onhan Se hieman hankalaa myös lapselle.
onneksi Se aika on jo takana,3 vuotta kerettiin lapsen kanssa tehdä 3-vuorotyötä/hoitoa

"Elämä on"
uskokaa, etten vinoile, kun kysyn ,että ettekö oikeasti ajatelleet tätä ennen kuin aloitte lapsentekoon?

Kun itse säästin rahaakin pari vuotta ennen niin että mulla oli lainanlyhennysrahat kahdeksi vuodeksi säästössä. (tein sikana ylitöitä ja säästin kaiken) Olin kaikkiaan sitten neljä vuotta kotona kun saatiin toinenkin lapsi.

Meillä ei sikses ollut tuota aikaongelmaa kun kummallakin on liukuva työaika. Mutta sitä minä siis, että kyllä mä ajattelin kaikki nää valmiiksi ennen kuin edes jätettiin ehkäisy pois.
Täytyy sanoa että en kyllä miettinyt päiväkodin aukioloaikoja lapsia suunnitellessa. Tuttavista löytyi niin pariskuntia kuin yksinhuoltajia joilla oli aikaisia työvuoroja, vuorotyötä jne. Ei 7 aamut mitään ihmeellisiä ole olleet ja kaikki olivat jotenkin lastensa hoidon järjestäneet, niin mekin sitten aikanaan.

Jos kaikki olisi pitänyt etukäteen tietää ja kaikkeen valmistautua niin olisin jo aikaa sitten ollut lataamossa. Niin paljon yllättäviä asioita on lasten myöntä elämään tullut ja oikeastaan jo ennen lapsiakin. Tärkeämpää mulle on osata ottaa asiat vastaan ja löytää keinot pärjätä niiden kanssa kuin olla etukäteen valmistunut kaikkeen.

uskokaa, etten vinoile, kun kysyn ,että ettekö oikeasti ajatelleet tätä ennen kuin aloitte lapsentekoon?

Kun itse säästin rahaakin pari vuotta ennen niin että mulla oli lainanlyhennysrahat kahdeksi vuodeksi säästössä. (tein sikana ylitöitä ja säästin kaiken) Olin kaikkiaan sitten neljä vuotta kotona kun saatiin toinenkin lapsi.

Meillä ei sikses ollut tuota aikaongelmaa kun kummallakin on liukuva työaika. Mutta sitä minä siis, että kyllä mä ajattelin kaikki nää valmiiksi ennen kuin edes jätettiin ehkäisy pois.
Jotenkin noloa, että pitää säästämällä säästää että voi tehdä lapsia, ja saadakseen olla heidän kanssaa kotona jopa neljä vuotta. Pienenä olet nuorimmaisen joutunut hoitoon laittamaan, sääli.

se, että mulla on työpaikka ja ammatti jossa on eri työajat (liukuva). Ja plän b että mulla on mies joka tarvittaessa voi elättää koko perheensä (voisin ola kotona jos ei muuten onnistu)
Hitsi, kun en parikymppisenä ajatellu, että valitsevani alani takia en voisi kymmen vuotta myöhemmin laittaa lasta päiväkotiin joka aukeaa aikaisintaan 7.00 :| Olipas huonosti suunniteltu multa tämä touhu.

• Tykkää
Reactions: Volmiira
vierailija
Meillä pohditaan sitä, kun mulla alkaa työt, joissa työvuorot aina 6-14. Mies kolmivuorotyössä. Vanhin lapsi menee tokalle kouluun ja nuorempi menisi päivähoitoon. Ongelma vaan on se, minne lapsen saa ennen kuutta aamulla? Vuoropäiväkoti on sen verran kaukana, ettei mulla ole niin aikasin mahdollista julkisilla lasta sinne viedä, eikä minulla ole ajokorttia.
Mies menee myös aamuviikolla kuudeksi töihin ja yöviikolla palaa kuuden pintaan kotiin. Mun työmatka alkaisi jo viiden jälkeen aamuyöstä. Eli reilu tunti miehen yöviikkoaamuinakin jää, jolloin lapset ovat vailla huoltajaa.
Työvuoroja ei ole mahdollista muuttaa mitenkään, eikä isovanhemmista ole apua, he ovat itsekin työssäkäyviä.
Miten ihmeessä voi kaksi perheen aikuista käydä töissä aamulla aikasin kun on pieniä lapsia huollettavana??

muuuuuu
Meillä pohditaan sitä, kun mulla alkaa työt, joissa työvuorot aina 6-14. Mies kolmivuorotyössä. Vanhin lapsi menee tokalle kouluun ja nuorempi menisi päivähoitoon. Ongelma vaan on se, minne lapsen saa ennen kuutta aamulla? Vuoropäiväkoti on sen verran kaukana, ettei mulla ole niin aikasin mahdollista julkisilla lasta sinne viedä, eikä minulla ole ajokorttia.
Mies menee myös aamuviikolla kuudeksi töihin ja yöviikolla palaa kuuden pintaan kotiin. Mun työmatka alkaisi jo viiden jälkeen aamuyöstä. Eli reilu tunti miehen yöviikkoaamuinakin jää, jolloin lapset ovat vailla huoltajaa.
Työvuoroja ei ole mahdollista muuttaa mitenkään, eikä isovanhemmista ole apua, he ovat itsekin työssäkäyviä.
Miten ihmeessä voi kaksi perheen aikuista käydä töissä aamulla aikasin kun on pieniä lapsia huollettavana??
Mites on, auttaisiko osittainen hoitovapaa? Saisitko työajan lyhennyksen aamuun? Tekisit 6h päivää. Osittaiaseen hoitovapaaseen on jokaisella oikeus, lapsen toiselle luokalle asti. Toki työnantajan saa päättää miten lyhennys toteutetaan, mutta ainahan kysyä ja neuvoltellavoi työnantajan kanssa toteutuksesta.

vierailija
Eipä taida olla mahdollista, kun paikassa työskennellään vuorossa yksin. Ja toiseksi, lapset ei ole mun vaan mieheni, joten ei mulla taida noit oikeuksia olla kun en ole biologinen vanhempi (enkä adoptoinut lapsia).

vierailija
No onhan se yhtälailla mun ongelma, silloin kun lapset meillä asuvat. Enhän mä voi aatella, että ihan sama, menen töihin ja lapset saa jäädä keskenään. Mies on koittanut jo töissä kaikkensa, että sais vuorot niin, että lastenhoito onnistuisi, vaan ei auta. Ja lasten äidistä ei ole apua, hän on poissa maisemista silloin kun lapset meillä.

vierailija
No onhan se yhtälailla mun ongelma, silloin kun lapset meillä asuvat. Enhän mä voi aatella, että ihan sama, menen töihin ja lapset saa jäädä keskenään. Mies on koittanut jo töissä kaikkensa, että sais vuorot niin, että lastenhoito onnistuisi, vaan ei auta. Ja lasten äidistä ei ole apua, hän on poissa maisemista silloin kun lapset meillä.
No eihän ole sun ongelma, ei ne sun lapsia ole.

Yhteistyössä